Német különkiadás "Sondermodell" volt 1999-ben, a katalógusomba beírt Erkel utcai ára 35.000 HUF. Az általam becsült 45.000 HUF még elég szerénynek tűnik...:-)) Itt valami másért "bűzlik a hal"...:-))))
- rosszul volt belül összerakva a tetőben lévő elektromos lap és az aljában lévő közötti sorcsatlakozó, konkrétan eggyel arrább lett téve a kelleténél.
Segitene nekem valaki,abban,hogy vettem a Modell és Hobby-nál,egy vadiúj Máv-startos Liliput Flirt motorvonatot és az egyik oldalon a vörös zárfénynél csak egy led világit csak nemtudom miért,aki segit megköszönöm!?
A német asztalon beépítettük a völgyhídat, felette a hegyoldalban már jár a Faller Car System:
Az osztrák asztalon készülnek a magas hegyek:
A "burgenlandi" teremben a háttér is a helyén van (a fotó sajnos nem színhelyes):
A magyar asztalon a nagycenki témáról készült ez a kép: a platnira a kastély kerül, mellette kisvasút (a tervek szerint ezt majd a látogatók irányítják) és Faller Car System-es közút:
Bár tartjuk az ütemtervet, továbbra is van lehetőségünk új embereket felvenni: legalább félmunkaidős modellezőket keresünk még! Így vagy korábban készülhetünk el -- vagy még annál is szebb lesz a végeredmény! :)
Egyelőre az itthon fellelhető (vagy e célra megvett) anyagok és technológiák megteszik. Sajnos sem eszközök, sem türelmes lakótársak nincsenek a fejlesztéshez. Már a békésen húzogatott reszelőt is nehezményezik. :-)
232 grammos a motorkocsi, kész a részben rézből, részben ólomlemezből a belső berendezés (köszönet a tanácsokért, sokkal többet hozott tömegben, mint amit képzeltem. Már csak az ólomfigurák hiányoznak :-). Ülések: 4x5-ös réz rúdanyag, a motor fölött 3 mm-es ólom, támla 1 mm-es rézszalag. Belső falak 1 mm-es rézszalag, egy helyen 3 mm-es ólomlemez.
Ennyi elég a saját maga felvonszolásához az ívben fekvő, meredek kaptatóimra. De nem elég a csak alvázból és műgyanta kaszniból álló (azaz a teljes menetsúlyánál még könnyebb) pótkocsi emelkedőn történő felhúzásához. Tehát eddig ugyan egy elég jó padlószintet (a valósnál alig magasabbat) tudtam tartani*, de a hajtott kerék fölötti előteret ablakmagasságig muszáj lesz még kitölteni nehezékkel. Biztos ez a gondja, mert némi rezet beleszórva máris elbírt a mellékkocsival.
*A dekóder belefért a mellékhelyiségbe, úgyhogy gyakorlatilag nincs még olyan része, ahol ne lehetne elhinni, hogy a valódihoz hasonlóan padló alatti hajtása van. A digitális egységgel egyébként (CV5=60) éppen kellemes a végsebessége.
Szép dolgot sajnos nem. Az öntött tárgyak felülete nem lesz szép ezzel az egyszerű módszerrel. Ahhoz centrifugál-öntés kellene. De tényleg nem nagy ügy.
Vonzó idea, csak a sok lépés, amit leírtál, kissé riasztó. :-) És akkor még a 300 fok fölött olvadó ólom felhevítését nem is képzeltem hozzá. Az biztos, nekem lehetőségem nincs rá.
Próbálkoztam ilyennel is, nem vált be. Kötött a formájuk (nem elég hosszúkásak, ellenben vaskosak), és amit vettem, tán valami ötvözet lehet, mert keményebb a vártnál. Persze ahol van egy nagy üreg, oda lehet nyisszantani ebből is.
Jó az észrevétel! Szándékosan szerettem volna inkább egy természetfilmhez hasonlító filmet csinálni, mint egy szokványos youtube-os videót. A pöfögésről meg annyit, hogy elnyomta a gyerek zsivaj és a hú de k....a jól néz ki beszólások. :-) A zene címe egyébként: Train :-)
Köszönöm az észrevételt, az RSS-en most állítottam, csak a cikk bevezetője látszik, illetv elméletileg az utolsó 10 bejegyzést hozza fel. (Cikket utólag nem editálok, mert nem volna fer azokkal kapcsolatban akik esetleg korábban olvasták illetve az oldalon, vagy bárhol máshol hozzászóltak.)
A spammeléssel nem igazán értek egyet, ha elolvassuk az Wikipedia ide vonatkozó szócikkét (http://hu.wikipedia.org/wiki/Spam) nem igazán ismerek magamra.
Ez egy fórum, ahol mindenki elmondhatja a gondolatait, én úgy gondolom, hogy ebbe belefér az is, hogy a saját gondolataimat megjelenítő oldal linkjét elhelyezzem, főleg, hogy nem anyagi ellenszolgáltatásért teszem, a belinkelt tartalmakban nem árulok semmit, vagy ha igen, akkor az csak a börze topikban szerepel, máshol nem.
Igyekszem arra is figyelni, hogy nem témába vágó dolgokat ne linkeljek be olyan fórumszálra ami nem releváns, arról viszont tényleg nem én tehetek, hogy egy téma, az itteni fórum széttagoltsága miatt, több helyen is szóba kerül.
Mindenesetre köszönöm, hogy olvasod az oldalam, hidd el, tényleg megtisztelő, ha esetleg zavarnak a belinkelések azt sajnálom, de sokan csak így értesülnek az új dolgokról. Nem mindenki tudja, mi az az RSS, illetve használ könyvjelzőt, Facebook-ot, Google+ -t vagy Flicker-t, így számukra egyszerűbb és gyorsabb a linkelés. Hidd el nem kevés energiába kerül, a tartalom előállítása (szöveg, fótó és nemsokára videó is), szerkesztés és rendezése, és a hírcsatornák napi szintű kezelése. Illetve szintén mentségemre legyen mondva, a regisztrációt mint intézményt pont ezért töröltem el, hogy még véletlenül se lehessen az, hogy kéretlen reklámlevelek sokasága áramoljon kifelé.
Az oldalon hírlevélre ugyan fel lehet íratkozni, de ez úgy néz ki, hogy nem működőképes ebben a szegmensben, az eddigi majd egy év üzemelés alatt, öszzesen 2 fő érezte úgy, hogy szeretne hírlevelet kapni, így erre különösebb energiát nem fordítok, eddig egyetlen hírlevél sem hagyta el a Fűtőházat.
Még egyszer köszönöm az észrevételeket, igyekszem változtatni azokon amiken lehet.
Arról nem tehetek, hogy hiányoztál vagy nem figyeltél. A kanyarfúróval, a körvinklivel és a nikkelezett szemmértékkel volt egy tananyagban. Érdemes visszakeresni, mert sok hasznát veszed ezeknek a vasútmodellezésben is.
Új reszelőhöz (főleg tűreszelőhöz), puhább anyagoknál (minőségi kenőanyagok beszerzése előtt, helyettesítőnek) WD-40 jó lesz. De ismerek olyat, aki nélküle is boldogul. :-)
Vissza az ontopik témákhoz: a súlynöveléssel már foglalkoztunk. A súlycsökkentésnél milyen eszközök vannak? A Bzx-et szeretném minél könnyebbre alakítani. Régi Piko Interfrigo tehervagon alvázára tettem, megfelelő kurtítás után. De már üresen is jó 70 gramm. És még lesznek ablakai, belső berendezése, alvázszerelvényei stb.