Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2013.08.31 -1 0 94256

Semmiképp ne dobd ki, mert például Pft. telepre, kötőtelepre, vagy felhagyott vonalszakaszra, ahol nincs tápfeszültség, oda még megfelel!

Előzmény: Váltógyártó (94254)
2xlion Creative Commons License 2013.08.31 0 0 94255

Lesz még ezzel gond szigetelés ügyben. Ettől függetlenül gyönyörű.

Előzmény: Váltógyártó (94254)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94254

Nos, nem egyszerű a váltógyártók élete! A csodás kis TT átszelésemet a szigetekő vágások közben sikerült kinyírni! Az volt a probléma, hogy a szívdarab alatt találkozik két, egymáshoz képest szögben álló talpfa vége, ergó itt a réz réteg is meg van szakadva. Hiába van a szív összeforrasztva, fűrészelés közben egy picit egy erősebb rántásnál sikerült letépnem a rézfóliát a lapról. Miután a szív a szigetelő vágás után elég kicsi, az már nem lehetett megmenteni, így csináltam egy újat. Úgy gondoltam, hogy egy kis lemezdarab segítségével hozzáforrasztom a könyöksínhez, de ez sem működött, mert a szívdarab forrasztása is megolvadt, mire a cin rendesen megfolyt a két sínszál között, szóval az első példány kuka! :-(

 

Úgyhogy egy lendülettel nekiugrottam egy másiknak. Ennél fogok egy kis darab 0,6mm-es rézhuzal darabot, és odaforrasztom a szívdarab alatti talpfák pereménél a sínekre, és csak ez után fogom átvágni a síneket, így nem tudom feltépni a rézfóliát. Így a szigetelt rész ugyan valamivel hosszabb lesz, de sokkal stabilabb is!

 

  

Előzmény: Váltógyártó (94214)
v43 1111 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94253

köszi sokat segítettél

modell13 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94252

Köszöntem!

Előzmény: Felek Ferenc (94245)
Varazó76 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94251

Szerintem a legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás régi, nem használt készülékek (pl. mobiltelefon töltő, számtech. kütyük (router, hangszoró, nyomtató, stb.) adapterjeinek felhasználása. Azokrá általában rá van írva, hogy 3,5 - 4,5 - 6 - 9 - 12 V és hogy hány mA a terhelhetőségük. Ebből könnyedén ki lehet, hogy milyen terhelést bírnak el tartósan, mekkora fogyasztókat tudsz üzemeltetni velük (hány W-ot). Így nem kell nagyon belemerülni az elektronika rejtelmeibe, nyákokat tervezgetni, készíteni, stb. :)

Szerintem az ember bele sem gondol, hogy mennyi "jó lesz az még valamire" kütyü van otthon, ami elavult, de értékük már nincs, kidobni pedig sajnálja az ember.

Előzmény: v43 1111 (94249)
czola86 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94250

3-4 évvel ezelőttiek a hírek. :(

Előzmény: vasútőrült (94247)
v43 1111 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94249

üdv!

 

azt szeretném megtudni, hogy a konnektor feszjét hogy lehetne kb 2 ceruzaelemére kicsinyíteni? ezt a feszültséget már fel tudnám használni pl az épületvilágításhoz, mozgó

látványelemekhez stb

Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94248

Köszönöm az elismerést! :-)

Előzmény: montmartre (94244)
vasútőrült Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94247
Előzmény: czola86 (94246)
czola86 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 94246

Sziasztok! Szakirodalmat keresnék, a Gerhard Trost-féle 1975-ös kiadásnál újabbat, magyar nyelven :)

Miskolcon ugyanis nincs se börze, se klub, se semmi, így magamra vagyok utalva. Internetről már sokmindent összeszedtem, de 1 könyv sosem árt.

Felek Ferenc Creative Commons License 2013.08.29 -1 0 94245

Hopp, 1984-ből:

Előzmény: modell13 (94209)
montmartre Creative Commons License 2013.08.29 0 0 94244

Szia!

 

Kleinbahn-ügyben én a gördülőállományról nem, csak a sínrendszerről tudok nyilatkozni: nekem két évtizedes tapasztalattal bíró modellezőtársak "osztrák Fuggerth"-ként jellemzték. Tény, hogy a kitérőgeometriája sokkal előnyösebb villamospálya modellezéséhez, mint nagyvasútéhoz, de mi a klubban nemcsak a gyári állítóműveket cseréltük Conrad-félékre, hanem a sínszálakat is modern I-profilúra, mivel az eredeti áramvezetése problémás volt. Persze az átalakítottnál mindig jobb egy valóban jó eredeti - ezért is készülnek éppen Váltógyártónál a kis "torzszülöttek".

 

 

 

 

Előzmény: Bálint23-24 (94242)
007Gergő Creative Commons License 2013.08.29 0 0 94243

Mivel a Klein Modellbahn néhány éve tönkrement, ezért nem.

Ha szerencséd van megtalálod a ROCO kínálatában, de alkatrészt ők sem szállítanak.

 

Egyébként kocsialkatrészt mások sem árulnak.

 

Egyetlen megoldás van, veszel egy másik kocsit donornak, már ha találsz.

Előzmény: bubo015 (94212)
Bálint23-24 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 94242

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy szerintetek számítógép tápegység 12V-os kimenetét fel lehet használni analóg rendszer mozdony vezérléséhez? Ha igen, akkor mekkora teljesítményű táp javasolt? És még azt is szeretném kérdezni (tudom, ez jó pár embernek már az agyára megy), hogy a Kleinbahn gyártmányt kb. hova sorolhatjuk be minőség és megbízhatóság szempontjából? Mind a sínrendszer, mind a vontató és vontatott állomány jellemzése érdekelne. Köszönöm a válaszokat! üdv: Bálint

Rotten77 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 94241

Vettem a lapot, de ha már gyűjtök akkor nem E69-et fogok venni, hanem valami nagyobbat, jobbat! :)

Előzmény: róbertke (94236)
Rotten77 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 94240

Köszönöm a válaszaitokat! Biztos segíteni fog!

Előzmény: tatumadar (94235)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 94239

Előzmény: GYURMA 944 (94238)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 94238

Nagyon jó ötlet!

 

A videón látható favágó DUTRA is azzal üzemel.

Előzmény: siófoki35 (94234)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 94237

Ejnye! :-)

 

Tudod milyen jól működik az a 0e-s C50-es, aminek az alap "gumis" E69-es alapját Tőled kaptam?! :-)

Előzmény: róbertke (94236)
róbertke Creative Commons License 2013.08.28 0 0 94236

Megoldás? 

Fejlődés útjára lépni, Karácsonyig összegyűjteni az aprót egy fogaskerék hajtású Piko E69 -es mozdonyra.

Előzmény: Rotten77 (94231)
tatumadar Creative Commons License 2013.08.28 0 0 94235

Illetve eggyel kulturáltabb megoldás a gázos O-gyűrű. Sokkal filigránabb, mint a vizes durung, gyakran alkalmazzák szíjhajtásként, remekül funkcionál. Amit még el szoktak játszani, az a motor tengelyére felhúzott bringa szelepgumi/kábelszigetelés/bármi, ami az acélnál jobban tapad és megszorul rajta, illetve finom (800-1000) csiszolópapírral beburkolni a jártengelyt helyettesítő hengert. Utóbbi kevésbé ajánlott, mert idő előtt megeszi a szíjat.

Előzmény: siófoki35 (94234)
siófoki35 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 94234

a régi gumi kuka, helyére orvosi gumikesztyű ujjából kell levágni egy-egy darabot, azt többször rátekerni a tengelyekre amíg megfelelően szoros (de nem túl szoros mert akkor elgörbül a motor tengelye!!) nem lesz. Ha nincs gumikesztyű, megfelelő méretű befőttes gumi is használható.

Előzmény: modell13 (94232)
ysenyerkesz Creative Commons License 2013.08.27 0 0 94233
Előzmény: SebyHun (94230)
modell13 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 94232

El vannak gyengűlve a gumik. Megoldást majd írnak a többiek.

Előzmény: Rotten77 (94231)
Rotten77 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 94231

Sziasztok!

 

 

Van egy ezer éves PIKO E69-em (alapkészleti kék dízelből alakítva tehát gumis). Eddig tűrhetően mocorgott egy két kocsit el is húzott, néha meg kellett polírpapírral tisztítani a kerekeit. Az utóbbi időben viszont a tisztítás ellenére se mozdul, pedig a motor pörög ezerrel és forognak a tengelyek bőszen Adolphine viszont nem mozdul.

 

Mi lehet a megoldás?

SebyHun Creative Commons License 2013.08.27 0 0 94230

Sziasztok!

 

Abban kérném a segítségeteket, hogy szeretnék csatlakozni Vasútmodellező klubhoz, Budapesten lakok, életkorom alapján a 30-asok közzé tartozom. Főleg a modulrendszerű asztalok érdekelnek, szeretnék csatlakozni esetleg az építéshez is.

 

"Sajnos" igen feszült, stresszes munkakörben dolgozom valamint még viszem a cégünket is, így remélem egy új környezetben kitudnék kapcsolni, feltöltődni.

 

Remélem tudtok segíteni, hogy merre induljak el.

 

Tisztelettel és üdvözlettel:

SebyHUN

GeryM41 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 94229

Sziasztok!

Azután érdeklődnék, hogy a Jägerndorfer ÖBB 4020 motorvonatainak "High end Edition" és "Basic Edition" kiadása között van-e kidolgozásbeli különbség? Ha igen mennyire lebutított a külseje?
Én analóg rendszert használok, tehát a digitális extrák nem érdekelnek.

róbertke Creative Commons License 2013.08.27 0 0 94228

nazareth Creative Commons License 2013.08.26 0 0 94227

Nos ha csak szimplán egy méréstartományban mérek, én a mutatós műszert sokkal előnyösebbnek tartom, elegendő rápillantani, és egyből látod, hogy kb. mi a helyzet, illetve a különféle feszültség-ingadozásokat és változásokat is jobban lehet rajta követni.

 

A Graetz-híd mindenképpen javallott, ha a műszer nem tud fordított feszültséget is mérni (ekkor bele kell venni a játékba a Graetz diodáin eső feszültséget is).

 

De mint mondtam, az effektiv-kontra-csúcsfeszültség problémájának nem a polaritáshoz, hanem a kitöltéshez van köze. Egy szinuszosan váltakozó feszültség effektív értéke attól nem változik meg, hogy egyenirányítod. Attól még az összes (szám szerint másodpercenként 100) hupli benne marad...

Előzmény: Balu424 (94226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!