Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94216

A vágányfektetés hosszadalmas dolog! :-)

Vagy csak akkor töltöttem föl! :-)

Előzmény: NREX1 (94215)
NREX1 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94215

Ennyit haladtál 18:39-től? :-)

Előzmény: Váltógyártó (94214)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94214

Eddig jutottam:

 

Előzmény: Váltógyártó (94211)
YCbCr Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94213

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Piko FZ1 trafóban az irányváltó bekötéseit elfelejtettem megörökíteni bontás (felújítás) előtt... Most meg vagyok lőve, mert elfelejtettem. :)
Ha valaki egy felülnézeti képet tudna nekem lőni róla, megköszönném!
(Mailcímem publikus.)

bubo015 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94212

Helló

 

Klein modellbahn Vasúti kocsikhoz lehet alkatrészt beszerezni

egy Eas kocsi alvázra lenne szükségem

Előre is köszönöm a segítséget

üdv.:

bubo

Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94211

Amíg a kis gnómokon szárad az első réteg festék, addig nekiugrottam számos restanciám következő darabjának.

Ez egy 45 fokos TT átszelés lesz, ha kész lesz:

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2013.08.25 -1 0 94210

Rengeteg. Főképp a kisebb átmérőjűek még a Monarchiában. De iparvágányokban még az '50-es, '60-as években is. Általában keményfa palló burkolattal voltak ellátva.

Előzmény: modell13 (94209)
modell13 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94209

Magyarországon létezett nagyvasúton teljesen fedett fordító korong?

SchefferJ Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94208

Egy hanggal kapcsolatos kérdésem lenne:

 

Tegyük fel, hogy szeretnék hangokat varázsolni a terepasztal adott pontjaira. Mondjuk a kérdéses helyekre elhelyezek egy olcsó hangszórót. Az a kérdés, hogy tudtok-e olyan eszközről, ami a többféle hangszóró felé kapcsolni és továbbítani tudja a hangokat. (A trainmodules-nak van megoldása a problémára, csak darabja 10e Ft körül van, 44 mp hangmintával - egy helyre)

 

 

róbertke Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94207

Utánad, szabadon: 

http://www.miba.de/miba/04/07/8.htm 

 

Előzmény: RhB (94205)
RhB Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94206

Közben találtam lementett képeket is:

 

Mals:

 

 

Modellben, ez van a MIBA-ban is:

 

 

 

Innichen/S. Candido:

 

 

Előzmény: RhB (94205)
RhB Creative Commons License 2013.08.25 0 0 94205

Helyhiány miatt. Ezeket hegyvidéki állomásokon alkalmazták. Egy hurokhoz vagy egy ugyanilyen ívsugárral épített deltához sokkal több hely kell, a fordítókorongnak meg a havas telek okozhatnak nehézséget. Én is törpöltem egy ilyen építésén, de H0-ban elég nagy hely kell neki. Pedig olasz gőzösöm is van hozzá. :-) A MIBA 2004 júliusi számában van egy terepasztal ilyennel (Mals állomás).

 

Ilyen volt pl. Brenner állomáson is (fotó és helyszínrajz az Eisenbahn Journal Special 3/93, 125 Jahre Brennerbahn Teil 2, 42-43. oldalán), vagy San Candido-nál (fotó: Tutto Treno Tema 11, Depositi Locomotive, 12. oldal). Az olasz neve egyszerűen csak "stella", azaz csillag (a deltáé meg "triangolo").

Előzmény: Törölt nick (94198)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94204

Elkészültem a villamos kitérők szerkezetével, már csak a festés van hátra. Már rémálmomban is ezek kergetnek, a 10, 12, 15 fokos kitérők próbálnak segítő csúcssínt nyújtani, de ezek a gnómok mindíg visszahúznak a nyamvadt kis görbe karjaikkal és nem eresztenek! :-)))

 

(az első kép mosás után, a második a szárítás)

 

  

Előzmény: Váltógyártó (94146)
V63-017 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94203

Nem sűrűn használják! :D
https://ssl.panoramio.com/photo/15775636

róbertke Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94202

Csillagkapú vasutas módra ....:-))))))))

Előzmény: somytomy (94200)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94201

Szeretnénk ilyen látni a Miniversumban. :-)

Előzmény: Törölt nick (94194)
somytomy Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94200

Ez nem deltavágány, hanem pentagrammavágány :-)

Előzmény: Törölt nick (94198)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94199

Visszautasítom ezeket a koholt vádakat!!! :-)

Előzmény: diginewl (94197)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94198

Nem tudom, miért döntöttek e mellett. Az tény, hogy deltavágány itthon is több helyen található, ahol nem volt fordítókorong (például Hatvan) de üzemeltek gőzmozdonyok.

Ez a megoldás helytakarékos de biztosan sok időbe telt mire megfordultak. Szardínia szigete, Carbonia város, koordináták a képen de nem lehet eltéveszteni a helyet.

Előzmény: Törölt nick (94194)
diginewl Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94197

Hurokról nem hallottak?

Az is megfordítja a mozdonyt, és csak egy váltó kell hozzá :)))

Biztos összefonódás volt egy váltógyártó céggel :))))))))

Előzmény: kisfaludy1 (94196)
kisfaludy1 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94196

Az igen ! Y forduló mozdonnyal ! :-)

Előzmény: Törölt nick (94194)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94195

Ez nagyon állat :)

Előzmény: Törölt nick (94194)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 94194

Szóval, nincs pénz fordítókorongra?

Vagy csak lusta vagy ásni?

Vagy a kettő adott de ráér a PFT és kimaradt pár váltó?

 

Íme a megoldás: mozdonyfordító olasz módra.

És egyben egy kis ujjgyakorlat lehet Váltógyártó topictársnak is :)

Váltógyártó Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94193

Van, amikor már mindegy! Én a régi PIKO-Fugi vegyes cuccomat összerakás után polítpapírral felhúztam, és addig tökéletes volt, amíg játszottunk a gyerekkel. Ezt persze minden alkalommal meg kellett csinálni, de a készletben a legfiatalabb alkatrész is 30 éves volt.

Előzmény: vasutTOM (94192)
vasutTOM Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94192

Amúgy ha csak kis felületi korrózió, sínradírral menthető a helyzet.

 

Ha a lemezsíneknek sínradírral esel neki, akkor nemhogy kisebb lesz, hanem egyenesen elősegíted a még nagyobb korroziót. A sínradír mechanikus (mint a csiszoló papír) úton tisztít. Így elkoptatja a vékony horgany réteget a lemezen.

Az ilyen síneket kizárólag vegyi úton kell tisztítani. Példáúl sebbenzinnel, vagy króm tisztító pasztával.

 

 

Előzmény: siófoki35 (94191)
siófoki35 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94191

lemezből készült sínnel nem érdemes foglalkozni, terepasztalba nem jó, földön összerakva meg szétcsúszik. Amúgy ha csak kis felületi korrózió, sínradírral menthető a helyzet.

Előzmény: czola86 (94190)
czola86 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94190
Sziasztok! Mit lehet kezdeni a kicsit korrodált sínekkel?
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94189

Megengedem, igazad van, mivel jó párhuzamot hoztál, hogy lefordítottad magyar témára. :-) Valóban, a DR-s témában utazóknál sikeres lehet. 

És bevallom, a csalódottság beszél belőlem, hogy nem a Nohabot hozták ki 27 ezerért, középmotorral, digitális előkészítéssel, egyelőre mondjuk az egyszerűbb MÁV-narancsban, karácsonyra a csíkosok, többféle pályaszámmal, aztán ahogy letarolták a piacot, jöhetnek a kevésbé nagy sorozatban eladható belga, dán, norvég változatok. :-)

Előzmény: nazareth (94188)
nazareth Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94188

Bocsánat, tényleg picit csípősre sikeredett a hozzászólásom, elnéztem, eredetileg csíkosháTTú kérdőjelezte meg a létjogosultságát a 132-es miatt, nem Te :)

 

Fordítsuk át a kérdést pl. Gigantra. Tegyük fel, 3 gyártó gyártja a sorozatgépeket, aztán valaki egyszer csak kijön egy nullsorozatossal. Az sem más gép, csak formavariáns, picit nagyobb szélvédők, UFC forgóváz, alacsonyabb szekrény, satöbbi-satöbbi. Szerintem teljesen érthető lenne, ha egyes modellezők azért vennének ilyet, mert eddig még nem volt, és hozzátartozik az általuk gyűjtött korszak történetéhez, és nem azt néznék, hogy az nullsorozatos, hamarabb selejtezték őket, az UFC forgóvázak futástulajdonságai nem voltak jók, éskülönbenis.

 

Piaci rés egy nullsorozatos Gigant, vagy formavariáns? Érdekesebb emiatt, vagy kevésbé érdekes? Tulajdonképpen nem is igazán számít, hogy minek nevezzük. Kevesebb készült belőle, mint a sorozatgépekből, és kevesebbet is lehetne eladni a modellből, de hogy el lehet belőle adni, az biztos.

Előzmény: alsó madárfogás (94185)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.08.23 0 0 94187

Meg a ČKD által gyártott V75-ösökön is.

Előzmény: prepo (94184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!