Piko FZ1 trafóban az irányváltó bekötéseit elfelejtettem megörökíteni bontás (felújítás) előtt... Most meg vagyok lőve, mert elfelejtettem. :) Ha valaki egy felülnézeti képet tudna nekem lőni róla, megköszönném! (Mailcímem publikus.)
Rengeteg. Főképp a kisebb átmérőjűek még a Monarchiában. De iparvágányokban még az '50-es, '60-as években is. Általában keményfa palló burkolattal voltak ellátva.
Tegyük fel, hogy szeretnék hangokat varázsolni a terepasztal adott pontjaira. Mondjuk a kérdéses helyekre elhelyezek egy olcsó hangszórót. Az a kérdés, hogy tudtok-e olyan eszközről, ami a többféle hangszóró felé kapcsolni és továbbítani tudja a hangokat. (A trainmodules-nak van megoldása a problémára, csak darabja 10e Ft körül van, 44 mp hangmintával - egy helyre)
Helyhiány miatt. Ezeket hegyvidéki állomásokon alkalmazták. Egy hurokhoz vagy egy ugyanilyen ívsugárral épített deltához sokkal több hely kell, a fordítókorongnak meg a havas telek okozhatnak nehézséget. Én is törpöltem egy ilyen építésén, de H0-ban elég nagy hely kell neki. Pedig olasz gőzösöm is van hozzá. :-) A MIBA 2004 júliusi számában van egy terepasztal ilyennel (Mals állomás).
Ilyen volt pl. Brenner állomáson is (fotó és helyszínrajz az Eisenbahn Journal Special 3/93, 125 Jahre Brennerbahn Teil 2, 42-43. oldalán), vagy San Candido-nál (fotó: Tutto Treno Tema 11, Depositi Locomotive, 12. oldal). Az olasz neve egyszerűen csak "stella", azaz csillag (a deltáé meg "triangolo").
Elkészültem a villamos kitérők szerkezetével, már csak a festés van hátra. Már rémálmomban is ezek kergetnek, a 10, 12, 15 fokos kitérők próbálnak segítő csúcssínt nyújtani, de ezek a gnómok mindíg visszahúznak a nyamvadt kis görbe karjaikkal és nem eresztenek! :-)))
Nem tudom, miért döntöttek e mellett. Az tény, hogy deltavágány itthon is több helyen található, ahol nem volt fordítókorong (például Hatvan) de üzemeltek gőzmozdonyok.
Ez a megoldás helytakarékos de biztosan sok időbe telt mire megfordultak. Szardínia szigete, Carbonia város, koordináták a képen de nem lehet eltéveszteni a helyet.
Van, amikor már mindegy! Én a régi PIKO-Fugi vegyes cuccomat összerakás után polítpapírral felhúztam, és addig tökéletes volt, amíg játszottunk a gyerekkel. Ezt persze minden alkalommal meg kellett csinálni, de a készletben a legfiatalabb alkatrész is 30 éves volt.
Amúgy ha csak kis felületi korrózió, sínradírral menthető a helyzet.
Ha a lemezsíneknek sínradírral esel neki, akkor nemhogy kisebb lesz, hanem egyenesen elősegíted a még nagyobb korroziót. A sínradír mechanikus (mint a csiszoló papír) úton tisztít. Így elkoptatja a vékony horgany réteget a lemezen.
Az ilyen síneket kizárólag vegyi úton kell tisztítani. Példáúl sebbenzinnel, vagy króm tisztító pasztával.
lemezből készült sínnel nem érdemes foglalkozni, terepasztalba nem jó, földön összerakva meg szétcsúszik. Amúgy ha csak kis felületi korrózió, sínradírral menthető a helyzet.
Megengedem, igazad van, mivel jó párhuzamot hoztál, hogy lefordítottad magyar témára. :-) Valóban, a DR-s témában utazóknál sikeres lehet.
És bevallom, a csalódottság beszél belőlem, hogy nem a Nohabot hozták ki 27 ezerért, középmotorral, digitális előkészítéssel, egyelőre mondjuk az egyszerűbb MÁV-narancsban, karácsonyra a csíkosok, többféle pályaszámmal, aztán ahogy letarolták a piacot, jöhetnek a kevésbé nagy sorozatban eladható belga, dán, norvég változatok. :-)
Bocsánat, tényleg picit csípősre sikeredett a hozzászólásom, elnéztem, eredetileg csíkosháTTú kérdőjelezte meg a létjogosultságát a 132-es miatt, nem Te :)
Fordítsuk át a kérdést pl. Gigantra. Tegyük fel, 3 gyártó gyártja a sorozatgépeket, aztán valaki egyszer csak kijön egy nullsorozatossal. Az sem más gép, csak formavariáns, picit nagyobb szélvédők, UFC forgóváz, alacsonyabb szekrény, satöbbi-satöbbi. Szerintem teljesen érthető lenne, ha egyes modellezők azért vennének ilyet, mert eddig még nem volt, és hozzátartozik az általuk gyűjtött korszak történetéhez, és nem azt néznék, hogy az nullsorozatos, hamarabb selejtezték őket, az UFC forgóvázak futástulajdonságai nem voltak jók, éskülönbenis.
Piaci rés egy nullsorozatos Gigant, vagy formavariáns? Érdekesebb emiatt, vagy kevésbé érdekes? Tulajdonképpen nem is igazán számít, hogy minek nevezzük. Kevesebb készült belőle, mint a sorozatgépekből, és kevesebbet is lehetne eladni a modellből, de hogy el lehet belőle adni, az biztos.