Nem ugyanaz, jogos, de abban meg Csíkos mesternek van igaza, hogy a 132/232-es vonatfűtés miatt a felhasználása szélesebb körű, és sokkal tovább is voltak üzemben, mint az alaposan elhibázott konstrukciójú 130-as (értsd: tehervonati gép, de 140 km/h végsebesség). Szóval nálam szóba jöhetne ez a IV. korszakos masina, de mivel van Roco 132-es, lehet, nem ugrok annyira.
Az viszont biztosnak látszik, hogy ezek után az ős-Piko Ludmilla ára még lejjebb zuhan.
Csak elbénázták a videó felvételt! (Ez még egy tableten is feltűnik, nem kell hozzá HD tévé...) Nem világít, csak tükröződik a reflektor fénye rajta.
Hajjaj, akkor aki a bemutató szövegét írta, valószínűleg HD-TV-t nézhetett, mert direkt megemlíti a világító pályaszámtáblát...
és gyanúsan olyan az orra, mint a régi VEB PIKO kaszninak.
Igen, az újnak és a réginek is olyan az orra, mint az igazinak. A bemutató alatt sorbaveszik a különbségeket a 130 és a 132 között (oldalsó szellőzőrács, oldalsó géptér- és fülkeablakok, alacsonyabb tető, satöbbi), és különös módon ezek is mind gyanúsan emlékeztetnek a régi VEB-gépre. A gyanúdat nem tudom hová rakni, arra gondolsz, hogy ugyanazt a szerszámot használták? A réginek a legfőbb hibája az volt, hogy túlontúl szélesre sikerült. Az új szemmel láthatólag arányos.
de, ha H0-znék, inkább vennék egy ROCO-t, vagy BRAWA-t, és megaludnék abban, hogy nem nem 130, hanem már 132
Én meg BR130-as helyett inkább LE5100-ast vettem, mert az nem diesel, hanem villany, nem német, hanem román, nem IV-es, hanem VI-os korszak – egyszóval nem ugyanaz a gép :)
Csak elbénázták a videó felvételt! (Ez még egy tableten is feltűnik, nem kell hozzá HD tévé...) Nem világít, csak tükröződik a reflektor fénye rajta. Mellesleg a M&H honlapján nem azzal a pályaszámmal van, mint a videón, és gyanúsan olyan az orra, mint a régi VEB PIKO kaszninak. Az ára viszont jónak néz ki, de, ha H0-znék, inkább vennék egy ROCO-t, vagy BRAWA-t, és megaludnék abban, hogy nem nem 130, hanem már 132. Abban legalább van vonatfűtés, és jogerősen vontathatok vele gyorsvonatokat is:-))
Igen én is néztem ,hogy világit a pályaszám tábla! Nekem is újdonság nem tudom,hogy az igazin is így van e lehetséges . Mindenesetre nagyon jól néz ki és szép a kidolgozása. Igaz közelebről is szemügyre kéne vételezni. :)
"Kuriozumnak jo, de uzemeltetes szempontjabol allitolag katasztrofalis (foiranybol mellekiranyba vagy mellekiranybol foiranyba csak mozdonnyal jarhato, lepesben)."
Muszaj is jonak lennie, mert a nagyvasuti is kb igy keszult: fogtak a DKW-t es a mereteit megszoroztak 50-nel. Kuriozumnak jo, de uzemeltetes szempontjabol allitolag katasztrofalis (foiranybol mellekiranyba vagy mellekiranybol foiranyba csak mozdonnyal jarhato, lepesben).
Be, mert itt nincs Busch, amihez hasonlíthatnánk az árát. :-) Meg igazán a szakmai hiúságodra akartam hatni - ez sikerült is, csak sajnos a kapzsiságot is felpiszkáltam. De ha úgy érted, kéred vissza a Z-s mozdonyt, mert csakazértis megcsinálod, rajtam nem fog múlni. :-)
Komolyra fordítva: amekkora a súlya egy idevaló járműnek, nem sok értelme van ilyet építeni. Úgyis noszogatni kéne fölötte.
Köszönöm a segítséget, de ezeket a fájlokat már én is megtalátam. Nekem olyan volt az első mozdony dobozában amin olajozási, szerelési útmutató is van. De a mozdonyt cseréltetni kellett és ment vissza a boltba. cseredarab nem volt, így vettem most egy alig használt darabot. Ennek a dobozában viszont nem volt semmi nyomtatvány.