És Pecoból javasolnám a Streamline rendszert. A flexi sínek miatt kicsit macerásabb a megépítése, mint egy geometriát összedugdosni, de szebb a végeredmény. Tudsz keskenyebb vágánytengely-távolságot csinálni, nem vagy fix ívekhez kötve, és szebbek a kitérők is. Macerásabb, mert precízen ki kell jelölni a vágányutakat, és vágni kell a síneket!
No, én ezt a régi piko u-profilos váltó átalakítást megejtettem.
Nagyon szépen néz ki a váltó, bár a belső (szívdarab, és mozgórészek) részek a régiek maradtak.
Ha üzembiztos lesz a tesztjeim során teszek fel róla képeket. Egyenlőre nem volt kisiklás, de egy-két nap tesztje nem elég.
A belső (váltónyelv? szívdarab) részeket nem tudtam volna szépen megcsinálni, ezért azt hagytam arra az időre, ha majd ügyesebb leszek (öszzesen 5 db váltóról van ám szó :).
(Váltógyártó is felajánlotta segítségét, de ezt inkább én magam szeretném megcsinálni - ha nem megy akkor nem megy :)
Na, azért nehogy komolyan vedd az alanti "kifakadásom". Semmi nem sürget, sőt, most szegény Totyát kerülgetheti a gutaütés, hogy a nagy hajrával (:-) elkészített lámpák sincsenek még beépítve. :-) Szóval amikor elkészül, elkészül.
Hidd el, csinálnám a váltóitokat, ha meglenne a sínanyag, amíg az nincs, nem tudom csinálni! Mindenesetre a V8-as hasonlatot köszönöm, és róbertkének is az AUDI-t! Egy nagypapa kért meg sok unokával és nem túl sok nyugdíjjal, hogy nézzem meg, tudok e csinálni v.mit vele. Az átsínezéssel nincs nagyobb gond, az állítómű átalakítása a macerás. Azért írtam, hogy ezt most megcsinálom, de erre többet nem vállalkozom.
Bocsánatot kérek. (Szóljon halvány mentségemre, hogy anno az első terepasztalomon a Pikók kiegészítésre megvett Fuggerth kitérők(és vágányelemek) villámgyors korróziója, vacak működése kitörölhetetlen kellemetlen emlékeket hagyott.)
Pedig nagyon szép modellek (és különlegesek is), egyébként az igazi vagonok különlegessége a belső elrendezés, fülkés és termes rész is van benne, a termes rész is érdekesen van "berendezve".
A modellen is egész jól utánozták ezt az elrendezést. (nem bánnám, ha a MÁV beszerezne pár ilyen vagont használtan...)
A börzén doboz és kiegészítők nélkül árulják, szerintem akkor inkább már jobban megéri megvenni a boltban 30 ezer körül.
Köszönöm szépen. Ilyesmire gyanakodtam mert mióta megkérdeztem találtam egy ilyent:
"3-teiliges Set aus vierachsigen Schnellzugwagen der Österreichischen Bundesbahn (ÖBB), Epoche V, im aktuellen Betriebszustand. Es handelt sich um Leihwaggons der DB AG in speziellem Design, die von der ÖBB überwiegend im innerösterreichischen Verkehr eingesetzt werden. "
Bár nem jó a németem de ilyesmire következtettem. A börzén van fent most egy ilyen szett 22e-ért, azért néztem utána. De azt hiszem maradok a hagyományos ÖBB-s kocsiknál.