Még egy kérdésem lenne. Valaki készített már "görgö-futtató" padot? Esetleg ebben tudna segíteni? Még egy,műanyag alkatrész öntést vállal valaki,vagy magam próbálkozzam,ebben is tudna valaki segítséget adni? Előre is köszönöm szépen a válaszokat.
Én háromféle anyagot használok a modellek kenéséhez:
1.) Műszerolaj, alias varrógép olaj.
2.) Jó minőségű szilikonyzsír.
3.) Grafitpor.
A mozdonyokban a siklócsapágyakat (pl. motorcsapágyak, és minden olyan helyet, ami nagy szűk), olajozom, de nagyon ésszel. A fogaskereket a szilikonzsírral kenem, illetve ha vannak a tágabb siklócsapágyas részek (kerékpár tengelye és a forgóváztest között), akkor azt is.
A kocsik csapágyait (és a szorosabb amerikai knuckle rendszerű kapcsolók tengelyét) pedig grafitporral "kenem". Mozdonyban nem alkalmaznám.
"...egy katona, aki még ejtőernyős is, az biztos hülye..."
Ép ember, ép ésszel, ép gépet nem hagy el! Vallottuk mi, egyszerű repgép szerelők, vagy klgs műszerészek.
:-)))))
/Nem megsértődni!:-)))/
Nos a WD40-ről.
Mivel ez egy általános kenőanyag (is) sok mindenre jó. Csakhogy két baja van, az egyik adódik abból, amire kitalálták: túl "vékony", nagyon híg anyag, így nagyon hamar kiverődik a modellből, és az szépen szétkeni a pályán az egészet. Az WD40-nel kevert port meg nagyon nehéz lepucolni bárhonnan is.
A másik az, hogy spay formában van kiszerelve, így aztán - tisztelet a kivételnek - mindenki fújja ész nélkül a modell mechanikáját vele. Egy darabig szépen, és halkan is megy a modell, lehet menni a börzére, vagy a macerára nepperkedni egy öreg modellel, jó sokat kérni érte, hogy lám, milyen szépen megy. Aztán pár óra használat után a modell egyre jobban melegedik majd, aztán lassulni kezd, majd motorzárlat miatt meg is fog állni. Ugyanis a WD40-nel ész nélkül telibe fújt modellben a nagy nyomással kifújt kenőanyag szépen bejut a motorba is a kefékhez (nyitott motorok: egy-két ROCO, vagy N-es Fleischmann, Minitrix), és a szénkefeport szépen megköti, aztán bedolgozza a kommutátorok légréseibe, rövidre zárva azokat. A Bühler motorok szinterbronz tengelycsapágait meg tönkreteszi, és lehet a motort cserélni.
Én ezért a WD40 spray-t vaútmodellezési célokra nem ajánlom. Ez nem az az anyag, amire nekünk szükségünk van.
A mi szakmánkban(Hegesztő) is használjuk a WD40-et és jó tapasztalataim vannak vele kapcsolatban. A CO2 pisztolyok áram átadó(huzal vezető) részát és a gázterelőt szoktuk vele befújni, hogy jobb legyen az áram átadás a huzal és a huzal vezető között és meg gátolja a pisztoly el tömődését. Az autómata pajzsomat is be fújom vele és elég szépen meg lehet tisztítani, pedig műanyag és soha nem marta meg, sőt a fény érzékelők is jól működnek.
Tudom ez nem modell de itt is sok elektromos kütyü van.
Köszönöm. A lomb az Auhagen kemény szivacsból van. Cikkszámot nem tudok írni, egy falusi készletből maradt meg (egy templom 3 házzal és 4 fával), ott is lombanyag szerepet játszott.
A legegyszerűbb technokollal felrakni a vázra, könnyen megmarad és hamar, keményre szilárdul, tartósan rögzül.
A drót váza, azaz a fatörzs pedig több rétegben van sima makettfestékkel (revell) átkenve.
A WD40-ben a ráírt tájékoztató szerint is található rozsdaoldó adalék is. Valószínüleg nem erős, mert azért nem olyan a hatása, mint az "igazi" rozsdamaróké, de ettől függetlenül én nem használnám modellek kenésére...
Az utolsó rendelkezésemre álló drótokkal és szivaccsal végre sikerült megtalálnom a tökéletes fa receptjét :) (mohával nem szép a lomb, de szivaccsal gyönyörű)