"vagy ideiglenesen bármilyen kapcsolóval megpróbálhatom? "
Vigyázz! A nyomógomb csak a váltó átállításához szükséges rövíd idejű áramimpulzust ad, a kapcsoló tartós feszültséget szolgáltat, amely végállás kapcsoló nélküli vagy hibás végállás kapcsolójú (gyakori hiba!) váltó esetében annak tönkremenetelét okozza.
egyszerű kérdésem van. régi pikó N váltók FZ1 trafóra kötve csak a szokásos kapcsolópulttal üzemeltethetők vagy ideiglenesen bármilyen kapcsolóval megpróbálhatom? a dobozon lévő rajz nem nagyon árul el semmit.
modellházakat ragasztására mi a legjobb most? (nincs hozzá)
Persze, rakok, csak tegnap este már aludtak a gyerekek, nem akartam zajongani a csiszolóval. Annyira meg sajnos elkényelmesedtem, hogy reszelövel alakítsam ki a sín végét. :-)
Ma meglepően sokat haladtam! Nagyon jól sikerült a középrész, mindkét forgózsámolyom szépen fut rajta, alig döccen a keresztezésen, és vezetősín nélkül se fut fel a szívre egyik oldalon sem.
A kengyeles kapcsolóknak van egy szabványa (H0-ban NEM 360). Tanácsos mindet a szabvány szerint beállítani, nem egymáshoz. Akkor más modellezők jármüveivel is fog kapcsolódni.
A 3. képen levő kuplunggal használatos elemből kell kihúzni a csonkokat és azok helyére kell bedugni a teljes csavarkapcsot és tömlőket imitáló műanyagot.
Az első képet a helyén van a homlokfal, a második képen rá is van rakva az ütköző lap, de ha hozzáérek leesik, tehát nem úgy néz ki mint ami odavaló. A harmadikon van a vitrindíszes és a kupplungal együtt használatos, ami az alsó. Jól láthatóan hosszabb henger alakú, és a végére pontosan illeszkedik az ütközőlap.
Mivel nem kaptam plusz ütközőt, és ami van azok pedig nem illenek, nem tudom hogy mit rontok el. A felső a harmadik képen egyértelműen a vitrindíszes, van egy műanyag nyúlvány középen, ami kitakarja az üres kupplungbefogót. Ez pedig a vontató oldal, egyértelműen hosszabb az ütköző.
A Roco féle MÁV Traxx-nak szerettem volna az egyik oldalára feltenni a vitrindíszeket, és amikor már mindent feltettem csak az ütköző lapok maradtak , akkor veszem észre hogy rövidebbek az ütközőlap tartói, és nem is passzol rá, leesik.
Nem tudom mit rontottam el, a másik homlokfalon látszik hogy nem a vitrines részhez van, több ütközőlapot pedig nem kaptam hozzá.
A Roco a mozdonyokhoz ad egy "egység csomag"-ot, amiknek egyik része egy bizonyos típusú mozdonyokra nem kell. Adnak hozzá útmutatót, hogy mit, hogyan, merre. Láttam már 1044-est is égnek meredező tömlőkkel...
Ezek a jóöreg kengyeles kapcsolók valóban mindenféle magasságban léteznek. Nyilván el is görbültek a használat során.
Legdurvább a Prefo Bi33(Einheiswagen) széria, azokon annyira felfelé állnak a kapcsolók, hogy síneken egymásra tolva nem akadnak össze. Na majd nekik is ellátom a bajukat ;))
Az "ellentétes görbe sínek", vasutasnyelven az ellenív az ellenségük, ahogy megtapasztaltad. Meg a pálya egyenetlensége, azt is ellenőrizd. Igen, össze kell hangolni a kuplungokat (de csak finoman, ne nagy fogóval). És néha még ez is kevés, így nálam pl. némely mozdonynak rugós kengyeles kapcsolója van. Ezt a régi kocsikon nemigen lehet használni, sajnos.