Keresés

Részletes keresés

V63-017 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 92345

Azért itt már kíváncsi lennék arra, hogy forintálisan mennyi az annyi? :)

Előzmény: Váltógyártó (92338)
róbertke Creative Commons License 2013.01.06 0 0 92344

Már nagyanyám megtanított rá:- Teli szájjal nem beszélünk !! :-))))))

Előzmény: Váltógyártó (92343)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.01.06 0 0 92343

Itsz a dabl krosszóver vit tú dabl szlip szvicsiz! :-)

Előzmény: nazareth (92341)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 92342

Alapmű!!! :-)))) Már mint amiből idéztél :-D

Előzmény: nazareth (92341)
nazareth Creative Commons License 2013.01.06 0 0 92341

Áj tink, disz iz dö bigin of a bjutiful krosszóver :)

Előzmény: tomcat#01 (92339)
dodidodo Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92340

A Roco féle MÁV Traxx-nak szerettem volna az egyik oldalára feltenni a vitrindíszeket, és amikor már mindent feltettem csak az ütköző lapok maradtak , akkor veszem észre hogy rövidebbek az ütközőlap tartói, és nem is passzol rá, leesik.

Nem tudom mit rontottam el, a másik homlokfalon látszik hogy nem a vitrines részhez van, több ütközőlapot pedig nem kaptam hozzá.

Másnak nem volt ezzel probléma?

 

tomcat#01 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92339

Bjútiful - mondaná a művelt angol :-)

Előzmény: Váltógyártó (92338)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92338

No, elkezdtem tomcat#01 kétangolos hózentrógerét. Ahogy nézem, ezzel elleszek egy darabig! :-)

 

  

Előzmény: Váltógyártó (91828)
V63-017 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92337

A Roco a mozdonyokhoz ad egy "egység csomag"-ot, amiknek egyik része egy bizonyos típusú mozdonyokra nem kell. Adnak hozzá útmutatót, hogy mit, hogyan, merre. Láttam már 1044-est is égnek meredező tömlőkkel...

Előzmény: Törölt nick (92331)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92336

Ezek a jóöreg kengyeles kapcsolók valóban mindenféle magasságban léteznek. Nyilván el is görbültek a használat során.

Legdurvább a Prefo Bi33(Einheiswagen) széria, azokon annyira felfelé állnak a kapcsolók, hogy síneken egymásra tolva nem akadnak össze. Na majd nekik is ellátom a bajukat ;))

Előzmény: alsó madárfogás (92334)
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92335

Köszi szépen!

 

Van egy műszerész kicsi laposfogóm, avval "kezelem" őket.

Előzmény: alsó madárfogás (92334)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92334

Az "ellentétes görbe sínek", vasutasnyelven az ellenív az ellenségük, ahogy megtapasztaltad. Meg a pálya egyenetlensége, azt is ellenőrizd. Igen, össze kell hangolni a kuplungokat (de csak finoman, ne nagy fogóval). És néha még ez is kevés, így nálam pl. némely mozdonynak rugós kengyeles kapcsolója van. Ezt a régi kocsikon nemigen lehet használni, sajnos.

Előzmény: Emperor_ (92333)
Emperor_ Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92333

Olyan bánatom van, hogy a PIKO kocsik (min 20 évesek, eddig dobozban pihentek) folyton szétkapcsolódnak.

Arra már rájöttem, hogy az egymás után rakott ellentétes görbe síneket nem szeretik.

 

Mit nézzek meg?

A kuplungokat már lapos fogóval kiegyenesítettem.

A sínekkel lesz valami? Vagy a kuplungok vannak rosszul beállítva?

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92332

Miért nem nézegetsz eredetikről fotókat a kérdés megválaszolására?

Előzmény: Törölt nick (92331)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92331
Köszi!
Már csak az nem tudom, hogy a fűtőkábelt hova lehetne felrakni.
Előzmény: prepo (92330)
prepo Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92330

Szia!

 

A dobozban kell lennie egy leírásnak, abban kell, hogy szerepeljen. A Roconál gyakran van választási lehetőséged, hogy az élethű kotrót tedd fel( ekkor ezen az oldalon nem tudsz vontatni), vagy az áttörtet. Mindkettőhöz külön ad alkatrészeket. Ez általában azt jelenti, hogy az egyik gyárilag fel van szerelve, a másik opcióhoz való alkatrészek, pedig mellékelve. Egy vagy-vagy választás előtt állsz. Valószínűleg emiatt nem tudsz/kell minden alkatrészt felszerelni. 

Előzmény: Törölt nick (92329)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92329
Sziasztok!
Vettem egy ROCO Taurust, van hozzá egy pár kiegészítő (pl. Fűtőkábel) amit fogalmam sincs, hogy hova kellene felrakni.
Segítségeteket előre is köszönöm! :)
siófoki35 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92328

Szerintem érdeklődj egy modellboltban, ott lehet kapni ilyesmi kiegészítőket.

Előzmény: Nohabos87 (92327)
Nohabos87 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 92327

Kedves Fórumozók!

 

A napokban vásároltam egy Tillig 15234 cikkszámú (kifutott termék) mávos tehervagont , viszont új kuplunggal szállították ki.

Azt szeretném kérdezni, hogy a kuplungját hogyan lehet kengyelesre cserélni? Azért merült fel a kérdés, mert láttam, hogy kengyeles verzióban is lehetett kapni.

 

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2013.01.04 0 0 92326

Amit e94 oldaláról töltöttem le, az 15,3-15,5mm-t ír. De már a 0,4mm eltérés is nagyon sok. Így nem csoda, hogy a szélesebb nyomtávú cuccok felugrálnak a szívdarabra.

Előzmény: rezgaras (92325)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.04 0 0 92325

Kisebb, a C méretre 15,2mm helyett 14,8mm-t mértem.

 

Előzmény: Váltógyártó (92324)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.01.04 0 0 92324

A NEM szerint a vezetősínek külső éleinek távolsága 14-14,2mm. Csodálkozom, hogy a Tillig ennél kisebb!

Előzmény: rezgaras (92323)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.04 0 0 92323

Persze, de ha az ember beszűkíti a vezetősín hézagját, akkor pedig a NEM szabványos kerekekkel gyűlik meg a baja.

 

Én azt csinálom, hogy az angol kerékpárokat szűkebbre veszem, csak olyan 15,9-16,0mm nyomtávra. Így egy kicsit kígyózik a sínen, de könnyebben átmegy a váltókon. Persze ezt nem lehet megtenni egy MicroMetakit modellel ;-))) (azokon is angol kerék van)

Előzmény: Váltógyártó (92322)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92322

Az angol kerékpárokon csak a PECO CODE 75 rendszere segít, ott kisebbek a hézagok, szebben futnak a kocsik. Kipróbáltuk a rocket-modellben.

Előzmény: rezgaras (92321)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92321

Egyetértek veled, az első, amit meg kell nézi, az a kerékpár beállítása.

 

Gondolkoztam azon is, hogy a Tillig vezetősín utánzatra ráragasztok egy 0,3mm vastag alpakka csíkot. Az tart csak vissza, hogy elég pepecselős tevékenységnek ígérkezik... Valamint nem vagyok biztos abban, hogy egy ilyen ragasztás tartós lesz.

 

Az angol kerékpárokon pedig igazából ez sem segít. :-((

 

Előzmény: szergely22 (92304)
dodidodo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92320
Nos.. ha még mindig nem vettem volna észre, akkor sokat segítettél volna :-)
Sok szenvedés után megakadt a szemem az útmutatón , hogy csak a második lépéssel kezdtem, hát jó hogy nem jött le.
Abból indultam ki, hogy a startos Herkulesnek 5 másodperc volt lepattintani, itt meg próbálgathatom napestig.
Előzmény: Taurusfan (92319)
Taurusfan Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92319

Én is sokat szenvedtem vele, míg rájöttem, kompletten ütközőkkel együtt kell kihuzni mindkét oldalán azt az elemet, és ekkor próbálgasd csak a kasztnit. Ne feszegesd, menni fog.

Előzmény: dodidodo (92317)
V63-017 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92318

Minden mozdonyhoz adnak egy füzetet, amiben le van írva, hogy hogyan lehet szétszedni. Nekem nincs traxxom, de ha jól tudom az ütközők környékén kell valamit még kiszedni, hogy a "szokásos" módon le lehessen venni a kasznit!

Előzmény: dodidodo (92317)
dodidodo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92317

Szeretném a segítségeteket kérni! Ma hoztam el az üzletből a Roco traciós Traxx-át, és sehogy sem sikerül leszedni a kasztnit!

Kb. a vezetőállás oldali ablaka alatt kell széthúzni. Nem finomkodtam mégsem akar lepattanni (elég kicsi hely van, még a kisujjam is alig fér oda), kárt pedig nem szeretnék a friss modellben tenni.

Valaki tudna segíteni? Akár tapasztalatból, akár valami jó tanáccsal.

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.03 0 0 92316

Most megnéztem a sajátjaimat, és náluk az a rész rendben van, csak egy kicsit lötyög. Egyébként gyanítom, hogy nem sikerülnek egyformára a lemezből hajlított gyökök, és így gyakorlatilag lutri, hogy mit fog ki az ember. :S

Előzmény: ELŐRE! (92315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!