És annak valami megfoghatatlan okból 22.5°-osak a váltói (mondjuk én ennek most valamennyire örültem, mert így sikerült normálisabban megcsinálnom a bővítést. Most egyik szemem sír, a másik nevet.)
Azért felejtős mert nem szeretném újraépíteni a sínpályát főleg hogy ennyit dolgoztam és áldoztam rá csak sajna nem a megfelelőt választottam.Önnek is BUÉK!
Ahogy mások is irták előttem ,elakadnak rajta a mozdonyok számtalanszor kisiklanak és még döcögnek is .Egyszerűen silány minőségű. A geolineon ilyet sosem tapasztaltam csak sajna az meg számomra nem esztétikus.BUÉK
Látom még nem múlt el a szilveszteri mámor? Persze a gazdaságos üzem: Csak rá kell tölteni!! Hogy hivnak, akarom kérdezni mi a nick neved??? Ha téged kérdeznek válaszolj.
Igen tudom, hogy jó helyen van, de lehetne egy kicsit jobb helyen is :)
Mondjuk egy tized mm-el odébb. Akkor is el tudna az ívben haladni, és nem pont a sníszeg felett haladna. Igen itt az ívek miatt kell a lötyögés a nyomtávban.
Végülis lemondtam a tillig elite sínről, mert a modell sín olcsóbb, és a színezése is sikerült, valamint ez biztosan üzembiztos :)
Már amekkora forgalom itt lesz nálam, ha lesz majd :))
Csak zárójelben: jó helyen van a másik kerék is. Ha nem így lenne, akkor ívben befeszülne a kerékpár. A kúposság pedig amiatt kell, hogy a jármű ne koptassa folyamatosan a nyomkarimáit, hanem átlagolva egy ˝középállásban˝ tartsa a kerékpárt. Persze ez így csak a jéghegy csúcsa...
Igazából teljesen rendben van ez így. Ha a keréktávolság (nyomtávolság) megegyezne a pályád nyomtávolságával, ívben biztosan, de még talán egyenesben is szorulna a szerelvényed. Ami itt az érdekes lehet a probléma szempontjából, az a nyomkarima magassága. Valószínűleg ez a vágány nem olyan kerékprofilhoz lett kitalálva, mint amilyen a kocsijaidban megtalálható (hanem alacsonyabb karimájúhoz pl.). De igazából csak zajt csap, az üzembiztosságot szerintem nem befolyásolja.
Az egy tengelyen levő két kerék távja. Vagy hogymondjam :)
Igen keréktáv, csak éppen lányos zavaromban nem találtam a megfelelő szót. :))
Tehát az egyik kerék jó helyen van, a másik viszont a rövidebb keréktáv miatt pont a sínszeg felett leledzik, és mivel a kerék (azon része mely a sínen gurul) ferde, és nem merőleges, így a nyomkarima lejjebb kerül.
Na, talán így már érthető vagyok :) a lényeg, hogy beleüt, az egyik oldal.... szemmel is látható, és érezhető is :(
Vannak belül is sínszegek! Egy picit kiállnak a talpfa lerögzítő szemekről. Képen pirossal jelezve.
Van olyan szerencsétlen tengelytáv (majdnem mindegyik az nálam...), ahol az egyik nyomkarima simán a szeg és a mellette a mélyedésben megy, azaz nem üt, de vele szemben a másik oldalon levő tengely nyomkarimája amely éppen pont ezen szegek felett megy.... Na ez üt bele, mivel a futófelülete a keréknek ferde, így lejjebb kerül egypicit az amúgy is necces nyomkarima. Ezt kimértem, egy tized mm-en múlik a boldogságom :) Nem sok, de ezmiatt inkább a modellsín marad.
Ettől függetlenül próbálok olyan szép színt rávarázsolni a modellsínre, mint a tillig Elite.... egyenlőre próbálkozom, néha már szép is lesz :)
Sz.tem nem ezzel van a gond, hanem a már meglévő régebbi 2,5-ös sínekhez nehezen illeszthető. A régi Roco, Lima, Pilz sínek talpfástól 4,5 mm magasak, a Tillig pedig ~4,1mm. Lehet kapni ilyen átalakító papucsot, de akkor meg kell emelni a váltót, méghozzá elég pontosan 0,4 mm-rel.
A profil is keskenyebb, a teteje ~0,2mm-rel, a talpa ~0,4mm-rel, mint a régebbi, megközelítőleg CODE 100 profiloknak.