Keresés

Részletes keresés

1157 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91856

Hát látod az illyen szép mives munkáért meg kell küzdeni. Csak nem sértödött meg? Nézd meg miket csinálnak N-ben kellő szerénységgel.

Előzmény: Votom (91854)
pikoman Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91855

A conradost is be kell állítani, nem?

 

Hát nem. Mert pont erre a célra tervezték. Csak jumper-eket kell áthelyezni 3 állásba (H0/TT/N). Gyárilag H0-ban a 11,3 mm-es kerékre van kalibrálva és már a méretarányos sebességet mutatja. 

 

Viszont én sem találom per pillanat a Conrad kínálatában, úgy tűnik, most nem kapható. Kár.

 

Egy kép a vevő egységről és az iparművészeti nívódíjas mérőkocsiról:-)))

 


 


Előzmény: nazareth (91841)
Votom Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91854

Már írtam neki, de megkukult!

Előzmény: 1157 (91852)
rezgaras Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91853

Ezekben, ha jól sejtem, egy egyszerü bicikli sebességmérő van, tehát abból lehet is készíteni. De vajon egy egyszerü bicikli sebességmérő tud-e 120km/h-t mérni?

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (91850)
1157 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91852

Itt az alkalom! Élni kell vele.

Előzmény: Votom (91842)
róbertke Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91851

Csak a sebességmérést a mérőkocsi kerekéhez kell kalibrálnom, ami eltérhet a mozdony kerekétől.

Előzmény: SÜNÖCSKe (91850)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91850
No, akkor matekozzunk! :)

A sebessegmeres alapja nem a megtett ut, hanem a mert tengely fordulatszama akar a Fleischmann, akar a Conrad, akar a kinai bicikliorat nezzuk. A meres eredmenye viszont eppen ezert nem a tenyleges haladasi sebesseg lesz, hanem a kerek megadott atmeroje alapjan a szerkentyu altal kiszamitott keruleti sebesseg (azaz a kerek keruletet - amit az atmerobol szamit - elosztja az egy fordulat alatt eltelt idovel, majd atvaltja km/h-ba es ez jelenik meg a kijelzon). Na, innentol lesz erdekes a dolog, mert tegyuk fel, van egy 1200 mm kerekatmeroju 1:1 mozdonyunk, ami 120 km/h-val megy. Ennek TT-s modellje meg aranyosan 10 mm kerekatmerovel kell hogy rendelkezzen, ekkor pontosan ugyanannyi a fordulatszama az aranyos 1 km/h sebessegnel, mint a nagynak 120-nal. Vagyis ha te a kinainak azt mondod, hogy d=10 mm, akkor a modell valos sebesseget fogja kiirni (1), nem a szamitott 1:1-et (120).
Előzmény: RhB (91844)
CsRob1 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91849

Sziasztok!

Mozdonyok karbantartásával kapcsolatban kérdezem, hogy milyen anyaggal kell kenni a mozgó alkatrészeket, műanyag fogaskerekeket, kardánokat, tengelyeket stb?

RhB Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91848

Pontyosan! :-) Amikor a vonat végén volt, jojózott a szemünk...

Előzmény: nazareth (91847)
nazareth Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91847

Erre gondolom a KKK rángatása miatt van szükség...

Előzmény: RhB (91845)
nazareth Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91846

Erről beszélek én is. Beállítod a bicikliórán az 1:1-es kerékátmérőt (példának 1200mm-t írtam), és km/h-ban megkapod az eredményt.

Előzmény: RhB (91844)
RhB Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91845

Még annyit, hogy a mozdony mögé kell besorozni, bármilyen hülyén is néz ki!

Előzmény: RhB (91844)
RhB Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91844

A Fleischmann kocsi nem a tényleges, hanem a H0-ra átszámolt sebességet írja ki, pl. 126 km/h.

Előzmény: nazareth (91840)
róbertke Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91843

Kerék tengelyére egy mágnest, tengely fölé egy RED-relét, azt csatlakoztatod az órához és már félig kész a lépésszámláló/pályahossz mérő.

Előzmény: nazareth (91841)
Votom Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91842

Simán vevő lennék rá!

Előzmény: 1157 (91835)
nazareth Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91841

Biztos jó, ha be tudod állítani. Ügyesek előnyben.

 

A conradost is be kell állítani, nem? Meg kell mondani neki, hogy milyen átmérőjű a kocsi kereke, fel kell szerelni az érzékelőket... Az egyetlen előnye az infra, ami viszont tényleg kényelmesebbé teszi - feltéve, hogy nem terepasztalon, fűk-fák-hegyek-házak-alagutak között járatod :)

 

Sajnos nem találtam a Conrad oldalán, pedig megnézném, hogy mit tud. Nekem is be kellene állítanom a mozdonyaim sebességét, de eddig nem tudtam rávenni magam, hogy kiszámoljam papíron a pályám hosszát. Pedig kerékfordulatszám helyett köridőt mérve jóval pontosabb eredményt kapnék...

Előzmény: pikoman (91839)
nazareth Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91840

Az a poén az egészben, hogy még csak a méretaránnyal sem kell bajlódni, mert a végeredményt is 1:1-ben (km/h) várod! Ha az eredeti kocsi kereke 1200mm, csak beállítod az 1200-at az órán, és máris látod a sebességet km/h-ban.

 

Esetleg ha nagyon pontos akarsz lenni, lemréred a kocsid kerekét, és visszaszorzod a méretaránnyal, és azt állítod be.

Előzmény: RhB (91838)
pikoman Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91839

Szia!

 

Biztos jó, ha be tudod állítani. Ügyesek előnyben.

 

A conradosnak az előnye a sebesség kényelmes leolvasása a vevőegységen. A kocsin lévő mérőórát pl. terepasztalon leolvasni nem biztos, hogy mindig és könnyen sikerül.

Előzmény: nazareth (91837)
RhB Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91838

Szerintem a Feischmann kocsin is az van, csak be van lőve a H0-ás modellvasuti értékekre.

Előzmény: nazareth (91837)
nazareth Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91837

De miért nem jó erre a célra egy sima biciklióra? Ha be lehet állítani rajta 1000-1500 mm-es kerékátmérőt, akkor 1500 forintból és némi barkácsolásból megvan az egész. Nem tudom, a Fleischmann mivel tudhat többet...

Előzmény: pikoman (91836)
pikoman Creative Commons License 2012.12.04 0 0 91836

Szia!

 

A Conrad-nak van egy készlete, ami ugyanezt tudja, én nagyon ajánlom (használom is).

 

Annyi "gond" van vele, hogy nem kész rendszer, hanem némi utómunkát igényel:

  • A készletben van egy IR jeladó, amit egy kocsiba kell szerelni.
  • Meg kell oldani ennek az áramellátását, elemről vagy sínről
  • A kocsi tengelyére kell szerelni a mellékelt mágnest, ill. hozzá közel az érzékelőt (úgy működik, mint a biciklik kmórája)

A készletben van még egy vevő egység és egy 220V adapter, ez utóbbit nem kell megvenni, ha van otthon.

Mint a fentiekből látszik, ez egy "drótnélküli" rendszer. Előnye a Fleischmann kocsihoz képest az ára (kb fele annyi), illetve, hogy nem kell rohangálni a szerelvény mellett a sebesség leolvasásához. Egyszerűen ülsz a helyeden és leolvasod az értéket a vevő egység kijelzőjéről.

 

Tényleg ajánlom, nagyon ügyes kis cucc. Én a mozdonyok max sebességét mindig ennek megfelelően állítom be reálisra (digitális rendszer).

 

Üdv,

Pikoman

Előzmény: Spd981 (91826)
1157 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 91835

Ilyen ablakokkokal és homlokkal ez piac képes?? Ja és az ülések.

Előzmény: Macs31 (91834)
Macs31 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 91834
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.03 0 0 91833

Annyi baja van, hogy ha jobbra teketed a trafót, akkor a többivel ellentétben ezek balra mennek.

Előzmény: drsavolt (91829)
tomcat#01 Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91832

Azért vigyorgok :-D

Előzmény: Váltógyártó (91831)
Váltógyártó Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91831

Tiéd lesz! :-)

Előzmény: tomcat#01 (91830)
tomcat#01 Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91830

Csodás lesz :-)

Előzmény: Váltógyártó (91828)
drsavolt Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91829

Segítséget kérek, hogy hogyan és hol lehet egy használt régi Kleinbahn 1044-es ÖBB villanymozdony átalakítani úgy, hogy az én analóg asztalomon is működjön.

Ha jól tudom a Kleinbahn mozdonyok kicsit mások, mint az átlagos analóg mozdonyok.

Segítséget és ötleteket előre is köszönöm. Üdv mindenkinek, Ákos.

 


Váltógyártó Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91828

A kép lemaradt:

 

Előzmény: nazareth (91825)
Váltógyártó Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91827

Igazad van, nem is értékesítési célból akarom megcsinálni, hanem a kihívás kedvéért. Viszont ha egy ilyet meg tudok csinálni, akkor olyat is, aminek nem minden vége angol (egyébként ez utóbbira már van is megrendelésem).

Előzmény: nazareth (91825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!