Keresés

Részletes keresés

malazs Creative Commons License 2013.10.13 0 0 61675

Mint ahogyan ezt is, ugyanis nem neked írtam :-)

Előzmény: DAttis (61674)
DAttis Creative Commons License 2013.10.13 0 0 61674

jó van na "elbactam" 
mentségemre legyen alkoholos állapotban olvastam tegnap a cikket :P

Előzmény: malazs (61670)
malazs Creative Commons License 2013.10.13 0 0 61673

"A megfelelő magasság elérésekor ki akarta kapcsolni a tolóerő-növekedést okozó üzemmódot, de a gázkar a mozdulatra nem reagált. A robbanásveszély miatt egy vészkapcsolóval megszüntette az utánégetés  üzemanyagellátását, a hajtómű már nem lövellt ki lángokat, de a maximális sebesség változatlanul megmaradt."

Előzmény: Vgyuri (61672)
Vgyuri Creative Commons License 2013.10.13 0 0 61672

Értem én, hogy mi volt a probléma, azt nem értem, hogy miért tartott olyan sokáig a főnöki döntés kialakítása, hogy többször is meg kellett ismételni az emelkedést, süllyedést. Ezalatt az idő alatt radarvezérléssel megpróbálhatták volna "pályára állítani" a gépet. Ha nem sikerül, de van még keró, akkor ezt többször is el lehetetet volna játszani. Vagy ha mindenáron katapultáltatni akarták, ezzel a keróval elmehetett volna a Hortobágyra.

 

A többi, az én megoldási javaslatom már csak saját amatőr spekuláció, nem tudom, hogy a sebességtartományokból kijött volna-e az "irányított zuhanás"?

Előzmény: Csa80 (61671)
Csa80 Creative Commons License 2013.10.13 -1 0 61671

Szerintem olvasd el mégegyszer, és értelmezd a mondatokat.

Előzmény: DAttis (61668)
malazs Creative Commons License 2013.10.13 0 0 61670

Olvasd el mégegyszer ;-)

Előzmény: Vgyuri (61669)
Vgyuri Creative Commons License 2013.10.13 0 0 61669

Azt nem értem, mit tököltek a földön a forszázs vészlekapcsolása és a kerozin teljes kifogyása között. Ha egyszer elkoptatta a sebességet az emelkedéssel, akkor az már nem nő meg újra, legfeljebb a süllyedéstől valamennyit. De azt szerintem a szárny-mechanizációval ellensúlyozni lehet. Ha nem eléggé, akkor nem lehetett volna a már nagyjából beállított siklópályán kiszámított helyen vészleállítani a hajtóművet és csak a legvégén "vitorlázni"? 

Előzmény: DAttis (61668)
DAttis Creative Commons License 2013.10.12 0 0 61668

http://hirosveny.hu/hirek/egy-elfeledett-vadaszpilota-hosies-bravurja

 

Olvassátok el a szöveget szerintem  sírni vagy inkább röhögni fogtok
Én abszolút dilettáns vagyok a repüléshez de egy-két mondat nagyon fájt így is.

 

csak pár mondat:

 

"...A megfelelő magasság elérésekor ki akarta kapcsolni a tolóerő-növekedést okozó üzemmódot, ..."

 

 "...hiszen a MIG 21-es köztudottan rossz aerodinamika tulajdonságokkal rendelkező vadászgép, lényegében nem lehet vele vitorlázni..."  -

 

Ja hát nem tudtuk vitorlázó gépnek építették a 21-est :)) 

ayantaqe Creative Commons License 2013.10.12 0 0 61667

a héten volt szivárványban repülés, cb-ben bukdácsolás lélegzet után kapkodva (de élvezve, szomszédok annyira nem - fehérujj-effektus), erős oldalszélben kapaszkodós-billegős felszállás, és éjszakai ködös landolás. eseménydús volt, és ezt már szeretem. 

BJani Creative Commons License 2013.10.12 0 0 61666

Laposítja az emelkedést és gyorsít, hogy behúzhassa a fékszárnyakat.

Előzmény: DAttis (61665)
DAttis Creative Commons License 2013.10.11 0 0 61665

na ez is érdekes a füstcsíkot nézve mintha kicsit megsüllyedne a repcsi, (kb 0:55-kor) vagy mi történik? 

DAttis Creative Commons License 2013.10.11 0 0 61664

 

milyen gyorsan behúzták a fékszárnyakat - egy kommentben meg is jegyzik

DAttis Creative Commons License 2013.10.11 0 0 61663

mertek nagyot álmodni aztán pofára estek no comment...

Előzmény: rezgaras (61660)
Vgyuri Creative Commons License 2013.10.11 0 0 61662

Nekem ehhez képest egészen jó állapotban levő géphez kötődik az első hasonló élményem. A debreceni szovjetek a szétbontásra ítélt IL-28 gépeket kivontatták Szepes mellé egy kerítéssel el nem zárt mezőre és nem is őrízték arra a pár napra.

 

Egy ilyen alkalmat csíptünk el a haverekkel. Mivel a dekk le volt szedve a gépről, be is tudtunk mászni a pilótafülkébe. Sajnos más hamarabb ért oda, így a botkormányt már elvitte, de később megmutatta :-(

Előzmény: Hamster (61657)
rezgaras Creative Commons License 2013.10.11 0 0 61661

.

 

rezgaras Creative Commons License 2013.10.11 0 0 61660
DAttis Creative Commons License 2013.10.08 0 0 61659

MiG-21-essel első találkozásom Érd, nagyfaterék kertje. Mindig ott húztak el a Tökölön felszálló szovjet 21-esek
Aztán persze a pápai MiG-ek is a Balcsi partján.
De régi idők !!! Megöregedtünk :)

Előzmény: Hamster (61657)
malazs Creative Commons License 2013.10.08 0 0 61658
Hamster Creative Commons License 2013.10.07 0 0 61657

Tudom, az utassszállító és konteó topicban ez már-már off :P de nekem nagy élmény volt, hogy végre 21-esben is ültem. Még akkor is, ha tizenéve leállítottról volt szó:

 

Harci kályhacső a fűben

A MiG-21-es volt gyerek- és ifjúkorom legtöbbet látott vadászgépe: mindig ott volt a repülőnapokon (Budaörs, Kecskemét , Taszár , Kecskemét megint , Szentkirályszabadja , Hradec Králové , Pozsony , Hradec Králové megint , Kecskemét megint , Kecskemét ismét , Kecskemét[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

viricsi Creative Commons License 2013.10.07 0 0 61656

Repülésbarátok! A 2013-as szezonban utoljára lesz lehetőség repülni a Li-2-es géppel! Október 12.-én szombaton 10.30-tól lehet 15, vagy 30-perces repüléseken részt venni. Alapítványi támogató jegy ára 8.000,illetve 16.000.-Ft. Szabad helyek csak korlátozottan állnak rendelkezésre, ezért kérnénk, hogy részvételi szándékotokat mielőbb jelezzétek felénk. Regisztráció:1 372 0316 számon munkaidőben, vagy az ujsag@aeromagazin.hu e-mail címen.

syssy48 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61655

Nagyon kösziiiiiiii!

Előzmény: BJani (61652)
DAttis Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61654

Köszi, érdekes újdonság nekem

Előzmény: Nighthawk9 (61653)
Nighthawk9 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61653
Előzmény: DAttis (61648)
BJani Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61652

Ezt a topicot ismered-é?

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9128561

Vagyunk itt többen is hasonló hobbyval.

Előzmény: syssy48 (61651)
syssy48 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61651

Nem köpködtem, csak megdöbbentem, nem rajtad, hanem a cikken. Imádok(imádnék többször is) repülni és jó idő esetén szinte naponta fényképezem,filmezem a felettünk elhúzó repülőket, 50szeres nagyításban. Képzelheted, hány féle kondenzcsíkot láttam már. A magasság, a szél, a hőmérséklet, a sebesség........... stb.sb.

Előzmény: DAttis (61650)
DAttis Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61650

most mindenki egyesével leköpköd vagy mi történik itt?

 

Nagy magányomban kezdek hinni a baromságokban is amit olvasok a net-en :P

Előzmény: syssy48 (61649)
syssy48 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61649

Ekkora ostobaságot!!!!!!!!!!!! Olvass meteorológiát is.

Előzmény: DAttis (61641)
DAttis Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61648

Hali!

 

Szombaton kint voltam Budaörsön hááát nem igen nyerte meg tetszésemet a program igaz lehet csak   az 5 éves unokaöcsi izgágasága miatt (mindenre rákérdezett, mindent meg akart nézni).

 

Egyébként meglepődve láttam a hangárban van 3 MiG-21 is Ugye két repcsi ki volt húzva a "placcra". Azok mikor hogy kerültek oda (nyilván nem saját szárnyon)? A kérdés az inkább mikor és milyen sors vár rájuk.

Gregor83 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 61647

Autobahn-t olvastam :)))

Előzmény: Kenny___ (61644)
erchegyia Creative Commons License 2013.09.29 0 0 61646

Persze!

N474846 E0195837

:)

Előzmény: Pitylogós (61645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!