"A megfelelő magasság elérésekor ki akarta kapcsolni a tolóerő-növekedést okozó üzemmódot, de a gázkar a mozdulatra nem reagált. A robbanásveszély miatt egy vészkapcsolóval megszüntette az utánégetés üzemanyagellátását, a hajtómű már nem lövellt ki lángokat, de a maximális sebesség változatlanul megmaradt."
Értem én, hogy mi volt a probléma, azt nem értem, hogy miért tartott olyan sokáig a főnöki döntés kialakítása, hogy többször is meg kellett ismételni az emelkedést, süllyedést. Ezalatt az idő alatt radarvezérléssel megpróbálhatták volna "pályára állítani" a gépet. Ha nem sikerül, de van még keró, akkor ezt többször is el lehetetet volna játszani. Vagy ha mindenáron katapultáltatni akarták, ezzel a keróval elmehetett volna a Hortobágyra.
A többi, az én megoldási javaslatom már csak saját amatőr spekuláció, nem tudom, hogy a sebességtartományokból kijött volna-e az "irányított zuhanás"?
Azt nem értem, mit tököltek a földön a forszázs vészlekapcsolása és a kerozin teljes kifogyása között. Ha egyszer elkoptatta a sebességet az emelkedéssel, akkor az már nem nő meg újra, legfeljebb a süllyedéstől valamennyit. De azt szerintem a szárny-mechanizációval ellensúlyozni lehet. Ha nem eléggé, akkor nem lehetett volna a már nagyjából beállított siklópályán kiszámított helyen vészleállítani a hajtóművet és csak a legvégén "vitorlázni"?
a héten volt szivárványban repülés, cb-ben bukdácsolás lélegzet után kapkodva (de élvezve, szomszédok annyira nem - fehérujj-effektus), erős oldalszélben kapaszkodós-billegős felszállás, és éjszakai ködös landolás. eseménydús volt, és ezt már szeretem.
Nekem ehhez képest egészen jó állapotban levő géphez kötődik az első hasonló élményem. A debreceni szovjetek a szétbontásra ítélt IL-28 gépeket kivontatták Szepes mellé egy kerítéssel el nem zárt mezőre és nem is őrízték arra a pár napra.
Egy ilyen alkalmat csíptünk el a haverekkel. Mivel a dekk le volt szedve a gépről, be is tudtunk mászni a pilótafülkébe. Sajnos más hamarabb ért oda, így a botkormányt már elvitte, de később megmutatta :-(
MiG-21-essel első találkozásom Érd, nagyfaterék kertje. Mindig ott húztak el a Tökölön felszálló szovjet 21-esek Aztán persze a pápai MiG-ek is a Balcsi partján. De régi idők !!! Megöregedtünk :)
Tudom, az utassszállító és konteó topicban ez már-már off :P de nekem nagy élmény volt, hogy végre 21-esben is ültem. Még akkor is, ha tizenéve leállítottról volt szó:
A MiG-21-es volt gyerek- és ifjúkorom legtöbbet látott vadászgépe: mindig ott volt a repülőnapokon (Budaörs, Kecskemét , Taszár , Kecskemét megint , Szentkirályszabadja , Hradec Králové , Pozsony , Hradec Králové megint , Kecskemét megint , Kecskemét ismét , Kecskemét[...] Bővebben!Tovább »
Repülésbarátok! A 2013-as szezonban utoljára lesz lehetőség repülni a Li-2-es géppel! Október 12.-én szombaton 10.30-tól lehet 15, vagy 30-perces repüléseken részt venni. Alapítványi támogató jegy ára 8.000,illetve 16.000.-Ft. Szabad helyek csak korlátozottan állnak rendelkezésre, ezért kérnénk, hogy részvételi szándékotokat mielőbb jelezzétek felénk. Regisztráció:1 372 0316 számon munkaidőben, vagy az ujsag@aeromagazin.hu e-mail címen.
Nem köpködtem, csak megdöbbentem, nem rajtad, hanem a cikken. Imádok(imádnék többször is) repülni és jó idő esetén szinte naponta fényképezem,filmezem a felettünk elhúzó repülőket, 50szeres nagyításban. Képzelheted, hány féle kondenzcsíkot láttam már. A magasság, a szél, a hőmérséklet, a sebesség........... stb.sb.
Szombaton kint voltam Budaörsön hááát nem igen nyerte meg tetszésemet a program igaz lehet csak az 5 éves unokaöcsi izgágasága miatt (mindenre rákérdezett, mindent meg akart nézni).
Egyébként meglepődve láttam a hangárban van 3 MiG-21 is Ugye két repcsi ki volt húzva a "placcra". Azok mikor hogy kerültek oda (nyilván nem saját szárnyon)? A kérdés az inkább mikor és milyen sors vár rájuk.