A meghirdetett program szerint 14:00-14:10-ig voltak Börgöndön a Gripenek (a katasztrófa a 15:10-es programban volt, addig nem volt zárva a légtér, tehát ott lehettek).
A Gripeneket vasárnap déli fél egykor csak okkal szokták röptetni, nem? Ma ez történt, egy géppár nagyon sietett valahova, fél 1 körül szálltak fel, fülre úgy északnyugat felé indultak.
Azaz, köszi! Az idő stimmel, akkor hát ereszkedőben volt itt fölöttem. Messze Románból jött. De Pápára ment? Látszólag kissé messze tőle landolt, vagy ott van az úgymond pápai reptér?
Valami nagy katonai négyhajtányos szállítónak tűnő, ma 17:16, Ferihegy felől, kb. 270-es irányon. Az utasszállítók itt már magasabban szoktak lenni. Meg nem sötét színűek... Kecsói indulás nem nagyon jöhet szóba, legalábbis ha emelkedett. Vagy esetleg már Pápára ereszkedett, az talán még játszik. Nehéz megsaccolni, de kb. fele-kétharmada magasságon lehetett, mint a fhegyi érkezők-indulók itt a TMA nyugati részének közepén. FL24-et nem tudtam hirtelen nézni, hogy látható-e rajta. Két gyatra kép (nagyítva-vágva az egyszem fényképből):
Egyutt, egymast roviden kovetve mentek le valahova delnek LAGR36 es LAGR38(vagy 39) hivojellel par nappal ezelott, es jottek vissza valoszinuleg szinten hasonloval, -csak azt a tracker mar nem mutatta-
Az, hogy ugyanazon az utvonalon mozgott a ket gep es ugyanazon a magassagon repultek, teljesen rendben van, hivhatjuk katonas pontossagnak is... ;)
A KC135-ot nagyon sokszor hasznaljak szemely es teherszallitasra is, nem mindig a tankolas a feladata. Hacsak nem latsz az utvonalaban 20-30ezer lab kozotti karikazast, majd visszaemelkedest, akkor szinte teljesen biztos, hogy ez lehetett. A squawk hasznalata pedig ertelemszeruen, hacsak nem kotelekben repulnek, mindket gepnek kotelezo.
04.13-án ezt nem értem két jeladó volt üres callsign-al mindössze 2-3 perc eltéréssel egymás mögött ugyanazon a magasságon vszeg egy gép volt mert spangdahlemig pontosan uaz volt az útvonal és magasság de miért volt két jeladó?
Jo nagy uzem volt ma keleten, majdnem 4 oran keresztul. Csak sajnos latni nem lehetett semmit a borult ido miatt, viszont elkepesztoen kellemes hangzavar volt, meg azt is el tudom kepzelni, hogy Gripenek is reszt vettek a feladatban. Sok gep volt, sokfele hanggal.