Szerettem volna valami olyan órát,aminek van valami múltja és megfizethető nagyjából.Sok márka van ami nem szimpatikus,és sok olyan ami nagyon,de elszomorít amit hallok róla.Ilyen volt számomra pl a Perrelet.Jelenlegim egy Revue Thommen és egy B&M.Amiről jókat hallottam és tetszenek is,az a Longines.Valahogy nem hat meg,hogy U-boat van Stallone kezén pl.
A B&M ugyan valóban impozáns múltú cég, de igazándiból ő is ugyanúgy kiürült és letérdelt a 70-es években, mint annyi más cég, és ami most fut, az már inkább egy "reanimáció". Ezzel együtt nincs velük semmi különösebb baj - de szerintem ki sem tűnnek a sorból.
Azért a Rolexnél pont megvannak a megfeleltetések. Egyfelől a mostani modellek fejlődési, "evolúciós" lánca gyakorlatilag egy az egyben visszakövethető egészen a cégalapításig, másfelől minden szükséges információjuk, sőt, pótalkatrészük is megvan az összes korábbi modelljükhöz. A Rolexhez nyugodtan beküldhetsz felújításra egy akár alkatrész-hiányos II.világháborús BubbleBack-et, eredeti alkatrészekkel, az eredeti állapotba fogják hozni, az eredeti dokumentációk alapján tudni fogják, mi kell hozzá, hogy kell kinéznie, stb...
A Hamiltonhoz meg nyugodtan beküldhetsz egy akár csak 60/70-es évekbeli mikrorotorost - majd szépen visszaküldik, hogy nekik is tetszik, még nem is láttak ilyet... De a Cetrina vagy Tissot sem fog neked még egy üveget sem tudni adni még a 80-as évekbeli óráikhoz sem...
Alapvetően egyébként mindennel együtt nézve sem önmagában ez a gondom (ha úgy vesszük, 8-10 évnél régebbi gyártmányához nem is köteles már egyetlen gyártó sem alkatrészt biztosítani) - hanem a kamuduma a marketing részéről a hagyományokról... Persze, tudjuk, ezt űzi mindenki, helyén kell kezelni - pusztán csak hangot adtam ebbéli nemtetszésemnek...
Most képzeld el azt a szitut, hogy megveszem a régen alvó, patinás Packard márkanév használati jogát (veteránosok tudják, miről beszélek), majd Csepelen elkezdek egy csarnokban orosz beszállítótól vett átszabott Lada kasztnikba mondjuk Kínában utángyártott Citroen motorokat beépíteni - és mindenütt százéves hagyományokról szóló, a régi V12-es Packardok képeit mutogató hirdetésekkel operálni.
Az én értékrendemben ez már a becsapással/átveréssel határos - de nyilván törvényt nem sért, és nyilván van, aki nem fogja érteni, mi ezzel a problémám... Nem nekik írtam ezt a posztot...
Számít ez még? A Rolex-et szvsz ma eléggé nehezen lehetne megfeleltetni annak a cégnek, aki anno pl. Air King-et, vagy Bubbleback-et gyártott. Ugyanolyan óragyár, mint bármely más svájci - a CS-t nem sorolnám ide. Van két termékvonala, egy acélszíjas sportos - Wreck Diver fórumtárs a Fortis-nál megjegyezte, hogy relatíve kis különbség van a modellek között, hát szvsz itt se nagyon más a helyzet - meg egy bőrszíjas elegáns. Eszi, nem eszi, nincsen más... Ebből a szempontból még a másik "nagy túlélő" is megelőzi, mondjuk a 5524G-001-gyel, pedig náluk sem dívott különösebben az újító szellem. Ezen felül meg szvsz a PP stábjának egyik fele azzal foglalkozik, hogy mi legyen a következő "leg" órájuk/kis szériájuk, a másik meg hogy a bevételt megőrizve még mennyivel kellene/lehetne emelni
az árat, hogy megmaradjon az exkluzivitás - lassan már az a cirka 50e óra/év sem garancia semmire sem. Mert ha már névről beszélünk, ebben a szegmensben az sem elhanyagolható, hogy ne folyjon a csapból is. Lehet, hogy akinek ez számít, annak inkább érdemes pl. a Vacheron Constantin, vagy az Audemars Piguet felé kacsintgatnia...
Mit tudhat ezekről/érdekli-e mondjuk Jevgenyíj-t az oligarchát, aki jól megérdemelt szabadságát tölti Dubai-ban és a 97 csillagos szálloda zárt láncú TV adásán nézegeti a luxusórák reklámjait? Kicsi a valószínűsége - tetsszen és legyen eléggé drága, hogy a többi modern Jockey Ewing ne nézze ki az olajvállalkozók bálján. Márpedig ő vásárlóerő.
Azt sem tartom valószínűleg, hogy az alsóbb polcokról válogatók közül sokan agyalnának mondjuk azon, hogy ha már Railmaster-re nem futja, akkor vajon a Doxa, vagy a Hamilton állt-e hozzá közelebb fénykorában.
A marketing mindig megmondja, hogy épp miért az a bizonyos termék a tuti, a többi meg az egyéni ízlés dolga.
Hasonló fórumokon remekül el lehet beszélgetni "objektív" műszaki tartalomról, márkák múltjáról/jelenéről stb., csakhogy
ezek a "csacskaságok" egy darabbal sem tudják növelni az eladott mennyiséget a való világban...
Elég kevés márka van - sajnos még a prémiumok között is! - amelyik ténylegesen hosszú távra berendezkedve dolgozik, és amelyik képes a saját régi, vintage modelljeinek is megfelelő szervizhátteret biztosítani. A nevezettek pedig nem tartoznak ezek közé - ez tény.
Egyébként ezt még valahol el is tudom fogadni (igazándiból egy 50-80 éves Forddal vagy Opellel is elég kis eséllyel gurulhatsz be egy márkaszervizbe, segítséget kérve...) - csak valahol engem zavar ezek után, hogy a marketing viszont előszeretettel hivatkozik az évszázados hagyományokra, tradíciókra és háttérre - miközben ez csak a jelszavak szintjén igaz...
Gondolom, itt a topicon viszonylag kevesen érdeklődnek az amerikai svájci órák iránt. Például az Accutron vonalon többszörös tulajdonosváltás után gyakorlatilag semmi nem rendelhető. Maradék készletből rendeltem óraszíjat (egyből kettőt), a szíj és a jelzett csat volt az érdekes, az ETA 7750-el azért jobbára itthon is elboldogulnak az órások. 120 dollár egy jelzett pillangócsatos szíjért, hümm. Na mindegy, a következő évtizedekre megoldva. A vicc, hogy egyáltalán nem méretpontos. Hosszabb és szélesebb. De ez egy másik történet.
Csak hogy helyiértékén kezeljük: a Tissot titán órához nem kapok csatot.
Szóval ez a 20 év múlva is rendelhető dolog simán megdől ha olyan speciális alkatrészről van szó, mint a gyári óraszíj.
Korábban a Rolex más modelljeiben is felhasznált más idegen szerkezeteket is. Kronóként sem kizárólag a Daytona létezett a cégnél (az 50-es évek után azért nagyot tisztult a termék-paletta, azóta a Cellini vonalon túl gyakorlatilag csak Daytona/Oyster/Sub/Exp van, a zsebórák teljesen el is tűntek), és azokba az ElPrimero előtt Valjoux 72 átépítést alkalmaztak. De fordult elő a cég óráiban FHF, Aegler, Gruen, Cortebert werk is, csak ami hirtelen eszembe jutott, volt szerintem más egyéb is...
2000-től van benne a 4030-as (saját) caliber, addig volt pár máshonnan származó, de pl. a Zenith El Primero esetében igencsak átalakított szerkezet. Az El Primero 36000 féllengésszámú, amit a Rolex átalakított (eleve az alaplemezen nagyobb helyet hagyott a Zenith a Rolex billegőnek), lecsökkentve a rezgésszámot 28800-ra. A teljes járat (horgony, gátkerék, billegő) saját Rolex volt már az El Primero korszakban is.
Egyetlen dolog viszont tény: a Rolexnek ez az egy órája volt sokáig idegen werkkel szerelve,pár éve,hogy sajátot tettek bele,mert addig a Zenith chronóját használták.
Én sem írom le őket - láthatóan jól csinálják, és képesek prémium-brandnek pozicionálni magukat. Az óráik meg nem rosszabbak (de nem is jobbak), mint bárki más, amúgy minőségi gyártó hasonló modelljei.
Viszont ténykérdés, hogy "ez a Hamilton, ez nem az a Hamilton", ami volt valamikor, oly mértékben nem az, hogy a néven kívül más egyezés nincs is...
A segítségeteket szeretném kérni. Pár hónapja vettem egy Hamilton Khaki Field autómatát (teljesen meg vagyok vele elégedve) és azt hiszem egy kicsit rákaptam
erre az óra mániára. Megjött a kedvem egy magasabb kategóriájú órára is. Mindenképp svájci autómatát szeretnék járástartalék
Én azért nem írnám le a Hamilton brandet. Mivel van újkori Certina, Tissot is itt nálunk az órásdobozban, azt kell mondjam, hogy összehasonlítva szerintem a Hamilton igényesebb kidolgozású. A mai napig nem tudtam megbarátokozni a Certina óraszíjával, pedig egy közel 1000 EUR-os 27 köves hőkompenzált kvarcnál akár elvárás is lehetne, hogy ne valami ócska szíjat tegyenek rá.
A Hamilton a klasszik Khaki modelleken túl tematikus órákat is gyárt. Ilyen például az ETA 7750 alapú X-Wind, amivel ki lehet számolni a repülés során a keresztszél eltérítő hatását.
Vagy a kedvencem (amit birtoklok is), a Monte Carlo (Poseidon) limitált szériás GMT modell, aminek a teljes bevételét a gyerekéhezés elleni alapítványnak továbbította Albert herceg. Beállt mögé az egyik világhírű búvár ikon is. Tehát nincs gond a marketinggel, legfeljebb magyarhonba kevésbé jut el.
De tolták korábban a Red Bull Air Race szériát is, szóval a kortárs ETA tokozók közül inkább kiemelkedik, mintsem tizenkettő egy tucat.
Üdv mindenkinek.Szeretném megkérdezni hogy esetleg poljot 3133 szerkezete nincs e valakinek ill hol tudnék szerezni .Előre is köszi.sohler2045@gmail.com várnám az ajánlatot ill az infot.Vagy ide.
Nézegettem az Alpina órákat.Olvastam,hogy a Frédérique Constant felvásárolta.Annyi a történet,hogy volt egy pénzes magánember és a saját kreált márkája mellé vett egy kis patinás luxust?
Ahová elsősorban járok: Szegedi György, Wesselényi u. 34. A múlt héten kórházban volt, de remélem, mostanra meggyógyult és visszaengedték a terv szerint. Nincs olyan jól felszerelve, mint Halmos, pl. nyomáspróbázni nem tud, de szintén ügyes és lelkiismeretes, miközben olcsóbb. (És neken számít, h. vmennyire tud oroszul, míg Halmos annyit se tud leolvasni, hogy кварц.) Vigyázat: hétfőn zárva és a többi napon is hosszú az ebédszünet!
Mások még nagyon dicsérik a XXII. ker. Mária Terézia u. 12-ben Tóth László mestert, ő nekem sajnos kiesik az útból.
Én több éve hordok minden nap egy Mako Divert és semmi rosszat nem tudok róla mondani. Nagyon masszív, jól bírja a strapát és a pontossága is teljesen okés. Jó nagy a választék, biztosan találsz olyan modellt ami neked is tetszik, csak ajánlani tudom!
Vásároltam egy egyszerű kis kézihúzós Doxát ajándékba. Szeretném kicsit rendbe rakatni mielőtt átadom. Budapesten ilyen "olcsó" órát hova érdemes vinni egy komplett szervízre? (szerkezet, új korona, új üveg, tok polír/krómozás)
Kb mekkora összegre számítsak? Köszönöm a tippeket.