Törött billegőtengelyt persze lehet javítani - újat lehet esztergálni - de az ilyenkor de facto kötelező teljes szervizzel egyetemben sajnos ez egy Veszna esetében többszörös gazdasági totálkár...
Most egy ilyen Veszna-t sikerült szereznem. Az ütése rendeben van, de sajnos a betétjáratnak szerinte komoly gondja van. Az a nagy acél kerék, aminek ide-oda kellene forognia, az kotyog. Valószínűleg eltörték a tengelyét. Nincs véletlenül ehhez pótalkatrészed?
"De fordult elő kulcsos betétbillegős mechanikus és billegőmotoros elemes-elektromechanikus kombinációban is"
Ezt annyira nem értem, nem vagyok olyan profi. De köszönöm szépen, utána fogok nézni!
Igen, gondolkodtam is, hogy a napok nevét lecserélem magyarra. Valami minőségibb papírra kinyomtatom, és vagy ráragasztom az eredeti orosz feliratozásra, vagy azt leszedem valahogy és ahelyett teszem rá a hengerre.
Betétjáratos Jantar. Az a kis betétjárat ott a szerkezet tetején tulajdonképpen egy zsebóra minőségű-méretű, rendesen kövezett, egész korrekt kis horgonyjárat - viszont ennek megfelelően 5-8 évente szervizelést igényelne (ahogy amúgy a szerkezet egésze is). Ki kellene tisztítani rendesen, szervizelni, újra kenni, és akkor 8-10 évig megint szépen elkalimpálna - feltéve, hogy a nyilván korábban sem elvégzett szervizek okán nincsenek komolyabb kopások.
A gond ott van, hogy ez alsó hangon egy egész napos munka, amit senki sem fog 30-40 ezer alatt elvállalni, senki. Aki elvállalja - az nem is fogja rendesen megcsinálni...
Kogyvás (szappanlúgos) pamaccsal óvatosan - és talán... A gond ott van, hogy jelentős eséllyel a feliratozásokat (skálázás és márkafelirat) is leszedheti. Elvileg a számlap réz és dombornyomottak az indexek, festették-lakkozták, és a feliratok a lakkozásra kerültek. A réz hordozó azért tudott ilyen zölden "kivirágzani", mert a lakkozás mindenhol teljesen összerepedezett idővel. Nem egy ilyen kinézetű orosz, sőt, ugyanilyen Kirovszkie számlaphoz volt szerencsém - fordult elő olyan, amit tulajdonképpen teljesen szépen meg lehetett tisztítani, és maradtak a feliratok is - meg olyan is, ahol azonnal minden lejött a zöld trutymóval egyetemben, és a végeredmény egy tulajdonképpen nem is csúnya, fehér és normálisan kinéző, de indexek-feliratok nélküli "blank" számlap lett.
Kis naptáros. Azért készült belőle elég sok - csak hozzánk alig került, mert orosz nyelvű naptárral nem vették, a semmi egyéb piacoknak meg nem gyártottak más feliratozású naptárcsát...
De fordult elő kulcsos betétbillegős mechanikus és billegőmotoros elemes-elektromechanikus kombinációban is.
tudnátok nekem segíteni. Nagyon régen kaptam egy ilyen órát. Vettem egy kulcsot hozzá, felhúztam és sajnos nem indult el. ha kézzel mozgatom a mutató akkor ad ki hangot. mi lehet a baja? Esetleg valahol segíteni kell mechanikusan, hogy induljon el? Esetleg tudtok órást, szakértőt ajánlani Budapesten, aki meg tudja csinálni? nagyon köszönöm előre is a segítséget
Srácok, megkérlek Benneteket, hogy szánjon már meg valaki egy Wostok 2409-es horgonnyal!!-volt nekem 1db-om, be is raktam a 2416B-werk-embe(Wostok Amphibia) de csak erős rázás után, 2-3-mp-ig megy...-azt kell hinnem, hogy van itt a szerkezetek közt némi diffi.
Megvételre keresnék egy darab hátlap leszorító gyűrűt Vostok 2809-es szerkezettel szerelt órához, vagyis Almazhoz, Volnához, vagy Vostok Precizionhoz valót.
Ha esetleg lenne Valakinek eladó darabja, legyen szíves jelezze.
Ahogy APT is írta, a Vityaz vekker elég igénytelen jószág. Ha unod a Szlávákat, szovjet vonalon akad még érdekesség, vadássz le egy 23 kövez Zárja ébresztőt.
Nagyon köszönöm! A Slava valóban sokkal-sokkal igénesebb! Csak valahogy kissé unalmas ugyanazt csinálni. Már jópárat szétszedtem, összeraktam, kisebb javítás(csere) volt. Valóban nagyon felhasználóbarát szerkezetek!
Egy Vityaz véletlenül került hozzám. A kövezése tetszett meg (főleg a Jantar, MOM stb-hez képest) A hajszálrugó anyagára nem is figyeltem fel annyira, de igazad van! Egyszóval -ránézésre- kicsit jobbnak tőnt mint a többi hasonló. Persze itt is beüthet még a kopott lemez (csapágy) dolog, amit még nemigen tudok kezelni (nincs eszterga, szegecselő stb..) De idővel valami lesz...
A Vityazok alapvetően 4 köves, eléggé bumfordi, robusztus olcsó pecekjáratok (a billegő kapott rendes kövezést, semmi más). A 11 köves svájci horgony Slava mechanikák azért nagyon drasztikusan igényesebbek, és ha csak egy minimális karbantartást kaptak (jellemzően sajnos nem kaptak semmit...), akkor tartósabbak is.
Pontosságban viszont nincs drámai különbség, mert a billegő rém egyszerű és kompenzálatlan mindkettőnél, és a Slava hajszálrugója is csak egy paraszthajszállal jobb minőségű kivitel. Bár Vityazból láttam már acél és réz/bronz szalag hajszálrugóst is, ez utóbbi még olcsóbb, viszont ennek már tényleg rémes hőfüggése van, ha most a hűs szobából kiteszed a napra, napi 10 percet is elmászik csak emiatt.
Ahogy APT írta. Folyamatosan nézem az online piacokat. Euen az áron kínálják őket. Szerintem a 10 alatti a reálisabb. Nemigen pörög mostanság... Amúgy semmi sem
Ez egy egyszerűcske kocka Rakéta a 70/80-as évekből, meglehetősen viseltes állapotban. És, ahogy írod, jelenleg nem is működik.
Ha működne rendesen, és kevésbé volna karcos - akkor sem érne pár ezernél többet. Így gyakorlatilag értéktelen, jó esélyed van arra, hogy ha ingyen felkínálod valakinek, de legalább a postaköltséget azért elkérnéd érte - arra nem lesz jelentkező (az ócskapiacokon még mindig szép számmal lehet ilyeneket ilyeneket tényleg gombokért turkálni). Nagy számban készült, így gyakori óra - sajnos.
Sajnálom, hogy nem tudtam jobb híreket írni, de nagyjából ez a realitás.
Az volna a kérdésem, hogy van egy ilyen órám, mint ez https://i.ebayimg.com/00/s/ODM5WDg0Mw==/z/zk0AAOSwxF5ih5-T/$_57.JPG?set_id=880000500F - annyi a különbség, hogy másmilyen "színű" a háttér a mutatók mögött. Az állapota "jelenleg nem működik", de mechanikus óra, így gyanítom, hogy annak aki ért hozzá, javítható (újra működési állapotba hozható)
Érdekel valakit innen egy ilyen óra? Vagy ennek nincs igazán értéke, inkább tartsam meg, mint retró érdekességet? Akkor viszont a halálom után a házamat feltúró betörőktől vagy urbexesektől lehet majd megvenni 30-40 év múlva (jó esetben). Akkor lehet már többet fog érni :D
Ha megmondjátok mit kell nézni rajta, tudok róla egyéb infókat is mondani, vagy küldök róla képeket, ha valakit érdekel (csak úgy adhoc nincs kedvem bajlódni ezzel, lusta vagyok)