Óra vásárlás előtt állok, de fogalmam sincs hogy milyen órát vegyek.
A keretösszeg az max 100ezer Ft. (Sajnos többet egy petákkal sem tudok erre költeni.)
Elképzeléseim az óráról:
- klasszikus
- kör alakú tok, fehér analóg számlappal
- bőr szíj
- kvarcóra
- zafírüveg
Ha valaki adna még támpontot, bármiféle segítséget ezzel kapcsolatban (mire kell figyelnem vásárláskor stb..) azt nagyon szívesen venném. Sajnos teljesen laikus vagyok a témában.
Sajnos tényleg vannak olyan szerkezet-típusok, és olyan mutatók - amelyekkel nagyon komoly gondok tudnak lenni. Hagyományosan mumus a 7750, aminek a brutális nullázása miatt nagyon szorosan ülő, jól "kapaszkodó" mutatókra van szüksége a kronó gyűjtőinél - és bizony néha úgy össze tudnak gyógyulni a tengellyel a mutatók, hogy roncsolás nélkül gyakorlatilag lehetetlen leszedni őket - vagy a mutató, vagy a tengely rámegy a mutatványra, a legjobb felszereléssel is...
És vannak olyan kivitelű számlapok/lakkozások is, amelyek kis túlzással már attól sérülnek, hogy ránéz az ember - megúszható persze ezeknél is a legrosszabb, de rettenetesen kell vigyázni. És számolni kell azzal, hogy az ilyen órák/werkek szervizelése tényleges kockázatokat hordoz magában.
Felgyógyul a központi kronó másodpercmutató a tengelyre, nem jön le, törik a tengely vagy karcolódik a mutató, lejön a festés, oda a polír, akármi. A márkaszervízben kap egy új gyárit, és csókolom. Nem márkaszervízben varázsolnak.
Nyilván nem léteznek kimutatások arra, hány mutató megy szarrá szervizelés közben, ahogy arra sem, hogy a toyotánál hány lámpát törnek össze a gyári munkások. És mivel az óra szép mutatóval, az autó meg ép lámpával kerül elő, esélytelen megtudni. :)
De én hiszek a nagyon vékony, tükrösre polírozott, gyárban géppel felpréselt stb. mutatók sérülékenységében (is).
Ha állandóan hordod az órát, akkor a holdfázist csak rendkívül ritkán kell állítani. A módja meg nyilván benne szerepel az általad is említett használati utasításban.
(A múltkori Óra Magazinban volt szó egy cikkben, a Lange új holdfázisjelzős órája kapcsán arról, hogy milyen szerkezeti megoldásokkal megoldott holdfázisjelzés mikorra tér el egy napnyit az ideálistól.)
Inkább csak akkor kell hozzányúlni, amikor huzamosabb időre letetted az órádat és az automatika lejárt, aztán utána a viselés előtt mindent beállítasz rajta...
"még milliós órák mutatói sem élik túl az első szervízt"
Te tényleg ilyen kiszolgáláshoz vagy szokva?!?
Már miért is ne élnék túl? Akár a sokadikat is...
(A mutatólevétel során akár egy számlap is sérülhetne, akkor tehát az sem éli túl az első szervízt ? Úgy véled, hogy a szervízelés során előírásosan cserélik a mutatókkal együtt? Vagy akkor szerinted hogy a fenébe létezhetnének szép állapotú korosabb órák???)
Sziasztok. Valaki eltudna mondani, a holdfazis beallitas titkat? A vasarolt oram leirasaban az van, hogy napot, datumot, honapot este 11tol hajnal 1ig nem szabad allitani, holdfazist pedig delutan 3tol du 5ig.
A februari, honap vegen ill, a 30napos honapok vegen allitanom kell a datumon., ilyenkor kell allitani a holdfazison is, vagy mikor allitsam be, es hogyan?
Szerintem egy márkafüggetlen órásnak nem kötelező matekolni a kettő között. Mechanikus-automata-alkatrészellátott-nem komplikált, árlista:X forint. Pláne, ha seiko-seiko. A munka ugyanannyi velük, vagy épp egy 2824-essel.
De természetesen órása, szervíze válogatja kedve, jóérzése, bátorsága szerint. :)
5 ezerért sehol nem csinálnak meg egy automata szervizt (most nem a számla nélküli olcsójánosra gondolok), de az biztos, hogy egy GS karbantartása nem annyibe kerül, mint egy mezei Seiko-é.
Ez tök jó habár vannak kételyeim azért, hogy az 5 éves generált ugyanúgy 5 ezerért csinálnák meg mint a 6R15 esetén de ne nekem legyen igazam és máris ráugrom egy GS-re...
A japóval ilyenkor az ára a baj kizárólag. Ugyanannyiért nyúlnak hozzá a seiko 7S26-hoz, mint egy dupla árú svájcihoz, vagy épp grand seikohoz. Orosz óránál csúcsosodik ki ez, mikor mondanak egy 15-öst a piacon kétezerért befogott órára, mert a munkaidő, eszközigény ugyanaz, mint a svejcinél.
Fiókozáshoz viszont a kvarc talán jobb. Egy kézihúzósnak, automatának nem jó fél-egy-három év állás ( kirakatban sem, de a bótosok nagy részét ez nem zavarja :) )...
Ha pontosságról van szó, akkor a kvarc Tissot PRS 516-om a legjobb :). Van egy bőr- és egy fémszíjas modellem, mert tetszik no... Több hónap elteltével is pont úgy ugrik a kis másodperc pilincka, ahogy a radio controlled mutatja mellette. Megjegyzem, egy Timex elemes is félelmetes módon évi 1-2 másodperces pontossággal ketyeg az óradobozban.
OK, nincs is semmi gond, ez egy véleményfórum. Nekem a Seiko az ütős-vágós.
Csak azért kérdeztem, miért állítod ilyen megkérdőjelezhetetlen magabiztossággal, mert van ellenpéldám.
A kedvedért lőttem egy fotót. Balról jobbra egy Certina az egyik újabbik ETA Thermoline szerkezettel, mellette egy Accutron 214 fiókszökevény (1977-ben gyártották az utolsó hangvillást, az sem a 214 volt hanem valamelyik utódja, talán a 218) és végül jobbra egy Seiko a citált szerkezettel.
A balról számított kettőt 2014.12.31 24:00-kor állítottam be, a Seikot pedig nemrég vettem le a forgatóról egy párhuzamos 2824 teszten volt.
Melyik mutatja a pontos időt? Hangsúlyozom, az Accutron Spaceview legalább 40 éves, de inkább csak több.
Az óraság mértéke ha egyáltalán létezik ilyen (szerintem) az időmérés pontossága és megbízhatósága.
Szerintem a Certina kvarc ugyananak a fióknak a mélyén fog lakni 20 év múlva, mint a Seiko 5, csak az egyik állni fog, zag són. Én 30+ éves koromig pont leszartam az órákat, csak kívülről mutasson (mármint nem az időt), meg is van mindegyik, mennek is a szekrényben, de kit érdekel?
Egyszerűen most jobban esik valamilyen analóg szerkezetet hordanom, még ha 5-10 év múlva nem is lesz meg (ami a 2-300 EUR kategóriánál nem is szempont), ennyi. A drága, amit csak néha veszek fel, az meg minek van? Ebből a szempontból is pont jó nekem a japó. Az emberek 95 %-nak ez is magas, a maradék 5%-nak meg alacsony, de azokkal nem is barátkozom. ))
Nekem nem igazi óra, ezt jelezte a szmájli. Valahogy én nem szívesen adnék annyi pénzt egy kvarcóráért, ha a tengeri játszós-fürdős Timex is van egy percen belül, az évi két óraállítással meg főleg.
A 4R36 nekem újan +5 másodpercet tudott, majd egy kis leejtés után még közelebb került a nullához és hónapok múlva is tartja.
Félig OFF: A seikodat 5 év múltán a használpiaci értéke 80-100%-áért fogod szervizeltetni, miközben a Certina kvarc elműködik mondjuk 20 évig ( vagy akár tovább ), háromezres elemcserékkel.
Ez a Seikodnak 4 szervízciklus. Kíváncsi leszek a négy full szervízt megélt órád mutatóira, számlapjára, és a belsejében uralkodó állapotokra. Biztosan rózsás lesz, tudván, hogy még milliós órák mutatói sem élik túl az első szervízt. Másrészt a 4 szervíz árából vehetsz vidáman egy újabb kvarcot.
Valahol még mindig él a mechanikus órák azon varázsa a kvarcokkal szemben, hogy örökké működtethetőek-javíthatóak ( Bár a márkaszervízlés és a nanometrikus izék ezt szép lassan csak megtorpedózzák ). De amíg ez egy szép Rolexnél vagy régi Nicole & Nielsennél stb. érdekes szempont, a 4R36 meg a 7S26 esetében nem olyan izgalmas.
És már páran leírták itt, hogy az órák történetében az egyik, ha nem a legnagyobb mérföldkő az elmúlt 150 évben a kvarc technológia, akkor is ha sokszor tikotime szemetek képében rombolja a közízlést ( bár Mechanikus topiktársnak abból is volt kronométer pontosságú :) )...
Azt hogy érted, hogy mégiscsak egy igazi óra? Akkor most a 27 köves Certina kvarcórám már nem is igazi óra? A gyártó szerint éves 10 mp járáseltéréssel?
A 4R36 szerkezetes 24 köves Seikom pedig igazi óra? Napi 10 mp-t téved out of the box. És nem is Japánban gyártották.
Érdeklődve hallgatom az álláspontod részletesebb kifejtését, mert most megleptél.
Bocsánat, most látom, hogy mechanikus a Certina, amit néztél. Mondjuk jól is néz ki, de annyira nem egyedi, hogy ne találnál kísértetiesen hasonló Seiko-t is akár. Ha számít az ár.
Nem itt kellene reklámozni, de szerintem jobban jársz egy 4R36-os béllel készült Seiko-val egy olcsó kvarc szerkezetes (de ahhoz képest meg drága) Certina-hoz képest. Fél- vagy harmad áron. És az mégiscsak egy igazi óra. ))
Saját magam Hamilton, Certina és Tissot tulajdonosként nem írnám le őket.Nem tudom, mennyit olvastál vissza a topicon, az ETA/Valjoux óraszerkezeteket a Swatch-csoport gyártja, nagyon sokan az ő szerkezeteiket tokozták/tokozzák a mai napig a csoporton kívüli presztízsmárkák között is. Még akár a híres IWC Schaffhausen is.
Ugyan volt arról szó, hogy korlátozzák a szerkezetek eladását, ezzel színesítve a piacot, de ez nem annyira valósult meg végül, mert megjelentek az alternatív szerkezetgyártók mögött a befektetők, így pl. a Sellita méretpontos, tökéletesen csereszabatos szerkezeteket készít, amiket már nem véd a rég lejárt szabadalom.
Szóval szerintem vegyél bátran a saját ízlésednek és pénztárcádnak megfelelő órát, de nem érdemes annyira hasra esni a swiss made felirat láttán, mert jó eséllyel egy Swatch-group ETA szerkezetet kapsz.