mert ugye a sorba kötött holmi a feszültséget csökkenti ld. karácsonyfa égők 12 vagy 16 voltosak a sorba kötött darabszámtól függően 220V feszültséggel üzemelve.
az akkutöltés pedig a névleges feszültség (12V) felett, általában 14,4V töltőfesz-el viszont a teljesítményük ~10%-val ideális, károsodás nélkül
A kérdés csak azért merült fel bennem, mert azt hiszem, elvileg sorba is lehetne kötni (nem fényszóró, hanem kisebb) izzót, mivel úgysem enged át több áramot, mint amit felvenni képes. Vagy rosszul gondolom?
a "mellé" nekem azt jelenti hogy párhuzamos kapcsolás (nem akartam leírni mert úgy tűnt hogy...)
ha visszanézel úgy kezdtem nem mindegy mekkora akksi és mekkora töltő (nem pont ezekkel a szavakkal) de egy pillanatra sem merült fel hogy 24V töltővel akar 12V akksit tölteni,és sorosan kellene (ez most úgyis szitokszó)
bár fel sem merült bennem hogy vannak 6V robogók is :-(
Hidegben szerelés következményeképp véletlenül letörtem a karburátor alján lévő benzin túlfolyó (?) csőcsonkját a kb 10cm-es gumicsővel együtt... :( Adódhat ebből valami probléma, vagy "jóvanazúgy"?
Köszi! A jelenlegi gumira tubeless van írva, remlélem tényleg az. Végül Contit rendeltem 90/90-es méretben, kíváncsi vagyok, befér-e. Nekem szemre úgy tűnik, hogy ez még befér.
Robogó gumi témaban jártas valaki? A Honda Today libakergetőmön gumit akarok cseréltetni, mrt eléggé repedt az oldalfal. Már van is időpontom a gumishoz, de meg kellene rendelnem a webshopjukban a gumikat. A felmerült kérdéseim:
- a gyári méret 80/100 -10. Ha ezt jól értelmezem, 8 cm-es a szélesség és az oldalfal magassága is. A 90/90-es gumikból viszont sokkal nagyobb a választék. Fejszámolással annak is 8 cm körüli a magassága. Ha elfér a villában a szélesebb gumi, betehető a 90/90-es gumi, vagy nagyon megváltoztatná a motor vezethetőségét?
- ezek a kis gumik tubelessek, vagy kell bele belső is?
Köszönöm hogy vettétek a fáradságot és válaszoltatok .De még kutakodok valami leírás szerűségre.De lehet hogy beadom Vácra valami szerelőhöz hogy nézze át.Ha találok.
Én úgy emlékszem, hogy az Agilitymnél a gyári 52 km-es végsebességet úgy lehetett 57-re növelni, hogy a szervízes belevágott a CDI-be, és kész is volt. A Toreonál úgy emlékszem, hogy azt olvastam, hogy valami mechanikus fojtás is van, ami pl. a Benelli Pepémben is volt. (ezért nem 5000 volt a fojtáskivétel, mint a Kymconál, hanem 30 ezer. Végignéztem a szerelést, volt vagy 1 óra.)
Az a szíj soha nem néz ki rosszul, alig van terhelése. Ezért kell időhöz kötötten cserélni. Sferában láttam már olyat, hogy hibátlannak nézett ki, de kézzel el lehetett szakítani. Egyébként kb. 1000 forintba kerül, én nem spórolnék vele.
Köszönöm a választ. Az előélet nem ismert, az órában 6000+ km áll és a motor is elég szépen dolgozik, még TALÁN igaz is lehet. A dekli már le volt szedve és ellenőriztem, a kis fogasszíj jó állapotban van, ahogy a görgők is hibátlanok, szerintem még nem érett a cserére.
A Rieju Toreo szinte egy az egyben egy Kymco Agility, nem? Amikor Agilityt vettem anno, néztem a Riejut is, de állítólag macerásabb a fojtást kivenni belőle. A kereskedő közös volt, ő a Riejut ajánlgatta, legalábbis úgy tűnt nekem.
Örököltem egy Rieju toreo 50-et.Milyen márka ez egyáltalán, van valahol leírás a gépről mert csak általánosságokat találtam.Hozzáteszem, sosem volt motorom.Köszönöm a választ.
Attól függ, hogy melyik blokk. A golyóscsapágyas hajtásnál (nincs csapágy a variátordekliben) 5000 kilométerenként kell cserélni, siklócsapágyas blokkban (van csapágy a variátorfedélben a kuplungnál) elvileg tízezrenként, de célszerűbb ötezrenként abban is. kb. 0,85 deci kell bele, 75W - 80, API GL4.
Ha nem ismert az előélete, eléggé érdemes megnézni a variátort és cserélni az olajpumpa szíját (ezt három évente, vagy 20000 kilométerenként kell).