Van egy Rieju toreo 4t robogóm, amely nagyjából hibamentesen működik a hétköznapokban. Egyedüli problémája, ha két-három hétnél többet áll nehezen indul (nem akkumlátor probléma). Akár negyed órát is, tavasszal még egy órát is kell önindítózzam, de ha beindul, akkor a következőkben egy gombnyomásra indul. A karburator tiszta(szétszedve, kifújatva), szikra van, benzin is kell legyen, mert a gyertya nagyon enyhen benzines. Hosszabb be nem indításnál a benzines csövekből az üzemanyag eltűnik, gondolom elpárolog. Mit gondoltok, mit kellene tennem, hogy könnyebben beinduljon?
Aldiban-Lidl-ben szokott lenni tavasszal bukó, Van olyan, hogy zárt, de fel lehet nyitni az elejét, az a legjobb, nem kell feltétlenül levenni, ha valahova beugrassz stb.
Aldi-ból valót használok három éve, azt a pénzt simán megéri, de azért nem örökélet, mostanára már eléggé lötyögős lett a mechanikája. Úgy emlékszem 18.000Ft-volt.
Nekem a nyitott sisakban rendszerint lefagyott a tokám meg a mellkasom mikor mentem melóba. Ha még hideg az idő, vagy már hideg, akkor garantált a símaszk alá, meg egy két sál hogy ne fagyjon le az ember felsőteste. Én is csak 15km-e jártam melózni. Zárt sisakra váltottam, azóta semmi nyakra tolt levegőáram, símaszot veszek az alá is ha hosszabb távra megyek, levenni meg ugyan olyan könnyű.
Ja, meg egy igen nyomós érv számomra a zárt mellett: az elkerülőn mentem egy kamion mögött aminek a kerekéből kipattanó kavics a nyakamon landolt. Olyan érzés volt, mintha valaki bottal nyakonsújtott volna. Szemből. Még jó hogy nem a légcsövem találta el hanem a szélén, de utána feldagadt és még három napig éreztem... A zárt teljesen lefedi a nyakam.
Ezek nagyjából a legnagyobb szemetek. Biztonsági szempontból nem szokott velük gond lenni, de recsegnek-ropognak, nyomnak és a bélésük is irritáló. Ez főleg melegben nem jó, mert ilyenkor egy ilyen bukó azért veszélyes, mert zavar.
A zártat nemigen nehezebb levenni, de ha mindenáron nyitottat akarsz, akkor most komolyabb cuccok is vannak akcióban világszerte. Aztán ezeknél mindig jobbak az Aldiban és Lidlben rendszeresen akciózott sisakok is.
Nyitottból 50 euró körül van az IXS HX105, ennek van legalább tetőszellőzője, a kidolgozása is sokkal jobb, ráadásul nagyon csendes. 70 euró körül már van HX114, annak van sildje és plexije.
Szintén 50 körül van LS2 Bishop, mewg 15000 körül van még pár itthon is.
Vagy itthon 18000-ért van a Shoxban Jet, plexivel, napszemüveggel, kivehető béléssel.
A motorlinenál van LEM Supertouring 9000 körül, bár abból csak M-es méret.
De LS2-ből 20 alatt találsz zártat is, és én nem annyira ragaszkodnék ehhez a 15 ezerhez, mert egy szar sisak egyáltalán nem nagy élmény.
Tavasszal szeretnék kisrobogót venni, 50ccm scarabeo -t. Még sosem volt motorom, autóim voltak, habár már ültem robogón. Csak próba szinten.
Munkába járáshoz használnám, 5kmx2 és 15kmx2. Találtam pár cikket, ott azt írják a nyitott jobban szellőzik, kényelmesebb kezelni, a zárt jobban véd, de macerásabb levenni, stb. A crossover nem érdekel. Mindenképpen a legolcsóbb árkategóriából szeretnék bukósisakot, az út rövidsége miatt inkább zártat.
Azt kérdezném, mik a tapasztalatok az olcsó bukókkal, erre a célra megfelelnek e, vagy nem szabad megvenni, mint a 2 nap alatt széteső cipőt, 2000 -ért. :) Nem szívesen áldoznék rá 15000 -nél többet. Párat találtam, ami szimpatikusabb, mi a véleményetek? Melóba járni 10-15 perc robogózásra jók?
1. Tornado CL - 10500.-
2. Tornado T1 - 11000.-
3. Motowell FF5 - 14500.-
4. highWay 1 DX2 - 14900.-
5. Romer Raceline - 15900.-
Ajánlanátok e valamelyiket, esetleg megfelelőbb e a nyitott?
Ilyet küldök a Főpolgármester Úrnak, akinek van kedve küldje el ezt, vagy valami hasonlót (és ossza motoros fórumokon), hátha sok levélre pozitívabban reagálnak. Nyáron is lehet szmogriadó.
============================================
To: tarlosistvan@budapest.hu
CC: GonczlikT@Budapest.hu
Tárgy: Kérelem a Budapest Főváros szmogriadótervéről szóló 69/2008. (XII. 10.) Főv. Kgy. Rendelet sürgős felülvizsgálatára
Tisztelt Főpolgármester Úr!
A rendelet értelmében szmogriadó idején semmilyen motorkerékpár nem közlekedhet, a korszerű Euro3-as és Euro 4-es környezetvédelmi osztályba soroltak sem, mivel a motorkerékpárok környezetvédelmi felülvizsgálatra nem kötelezett gépjárművek, a forgalmiaikban nem szerepel a környezetvédelmi osztályba sorolás a V.9-es mezőben.
Mivel a kevés helyet foglaló, könnyű, autókhoz képest kevesebb károsanyagot kibocsátó korszerű motorkerékpárok korlátozása nem segíti a szmogriadó céljának elérését, kérjük a Rendelet sürgős felülvizsgálatát.
köszönettel,
X Y
Motor típus, évjárat, környezetvédelmi besorolás
Motoros Kollégám érdeklődésére a Főpolgármesteri Hivatal Városigazgatóság Főosztály csoportvezetőjétől a következő tájékoztatást kaptuk:
Tisztelt Juhász András Úr!
Köszönettel megkaptuk szmogriadó riasztási fokozatának elrendelése során bevezetett forgalomkorlátozásról szóló észrevételét, melyre a következőket válaszoljuk.
Budapest Főváros szmogriadótervéről szóló 69/2008. (XII. 10.) Főv. Kgy. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szerint:
9. § A főpolgármester a szmogriadó riasztási fokozat elrendelése esetén: b) elrendelheti azon gépjárművek Budapest főváros közigazgatási területén való használatának korlátozását, vagy közlekedésének tilalmát, amelyek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kódok: 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelyek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.
A Rendelet 10. § -a tartalmazza azt a kivételi kört, amelyre a fenti korlátozás nem vonatkozik. Az Ön esete nem tartozik a kivételi körbe, valamint a Rendelet nem tesz lehetővé egyedi elbírálási eljárás alapján alkalmazható kivételt. Fentiek alapján az elrendelt forgalomkorlátozás az Ön gépjárművére is vonatkozik.
A Rendelet legközelebbi felülvizsgálata és módosítása során lehetőség szerint figyelembe vesszük csatolt javaslatát, miszerint a motorkerékpárok korlátozásának felülvizsgálata is szükséges.
Ilyet vettem vegul is, csak duplat. Meglatjuk fel tudom e rakni, de egy probat meger. A baj, hogy nem egy motorrol beszelunk es nem akarok mindegyikre venni egy ilyet arrol nem is beszelve, hogy tobb eszkozhoz is kellene. A rogzito forgathato, szoval konnyen megeshet, hogy jo lesz, ezert is nem akarom magam massal szivatni.
De fogalmam sincs, hogy odafér-e, abban viszont biztos vagyok, hogy nem lesz jó helyen velük a tartó. Amit Jim ajánlott, az direkt kézenállósakhoz van. Én nem szívatnám magam, feldobnám a régit a vaterára, és vennék olyat, ami a motoromhoz való.
Orulok, de nekem ez nem segit. Nem tudok vele semmit sem kezdeni. Nekem nem kell tarto, az mar van es nem akarom lecserelni. Egy rud kell amire fel tudom szerelni.
Jo moka ez is, de nekem valami olyasmi kellene amit felszerelek a kormanyra es annak a rudjara szerelem ra a tokom tartojat. Tura motorokon szoktam latni ilyeneket.
Van egy univerzalis GPS/telefon tarto tokom, amit kormany rudjara lehet szerelni. A baj, hogy most ezt tartot ra kellene szerelnem egy CBR650F-re, amin sport kormany van. Tudtok valamit ajanlani?
Nezegettem neten, van par megoldas, de nem tunik egyik sem tul meggyozonek.
Lehet elso korben megkerdezem Karaszyekat, hogy vallaljak-e.
Hondanal 56k lenne a gyari :S
Ebay tele van nagyjabol ugyanazokkal a kinai lengescsillapitokkal, 18-20k korul jonne ki egy par, csak legtobb esetben tobb mint 1 honap mire ideer. Ja, rosszabb esetben +AFA+Vam.
Szoval eloszor megprobalom a hazai utat vegigjarni, a kerdes az, hogy mennyibe jon ki a felujitas.
Van a fateromnak egy Honda CG125-os motorja(2004-es). A hatso lengescsillapitok megadtak magukat.
Itthon nem talalok sehol ilyet, elkezdtem nezegetni hasonlo motoroket (YBR125 pl), de az 310/15mm helyett 340/345mm hosszu szemtol-szemig, szoval nem merem megkockaztatni hogy nagyon kiemelje a segget.
A kerdesem, hogy foglalkozik valaki ilyen teleszkopok felujitasaval, esetleg nem ismertek valakit?Esetleg Budapesten?
Vagy mivel/honnan lehetne kivaltani a gyarit. 310/315mm a hossza, 7mm a rugovastagsag es kb 200mm hosszu, 12mm a furat a rogzito szemeken.
Vettem egy yamaha 27V robcsit burkolat nélkül. (minden mása is risz-rosz, de a blokkja rendben van -- és nekem az kellett egyéb építési célra)
Azóta már ketten is rápróbálkoztak valamilyen konstrukciókkal megszerezni. Kérdezném, ez tiszta véletlen, vagy van e fajtában valami jó, (jobb mint a konkurenseiben) ami miatt többeknek is kellhet?