Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266206

Próbálj meg keríteni valami ismerőst, aki látott már ilyet (vagy ott járt, ahol meséltek róla :-)

Persze senki nem tudja felelősséggel azt mondani, hogy vedd meg nyugodtan, jó ez, de a teljes szakértőtlenségtől jobb.

Előzmény: Törölt nick (266205)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266205

Az derekas mennyiség.

Kár, hogy nem értek a robogókhoz (se), egy próbakörrel max. annyit tudok megállapítani, hogy megy vagy nem megy a gép.

 

Motorzajok, gyorsulás, lassulás, menettulajdonságok csak nagyon egyértelműen rossz esetben mondanak nekem bármit is, így a szerencsére meg az eladó korrektségére vagyok bízva.

Előzmény: jim32 (266200)
etniez Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266204

VTR250 7 év/56000km.

Előzmény: jim32 (266200)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266203

Megkérdezhetem, mennyi km volt benne vásárláskor?

Előzmény: motoros79 (266202)
motoros79 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266202

Honda dioval járok én is horgászni. Most negyedik éve, minden hiba nélkül teszi a dolgát. A megvétel napján és múlthéten cseréltem, kuplung ferrodolokat. (a sok lassú tötymörgés miatt az jobban kopik, de 4 évet még így is kibír) 5-10km/h nyomom neki terepen. (néha igencsak kemény terepen)

Kűn visszi a 67km/h végre, 50km/h utazóval használom.

 

Teszt: 134km-t már mentem vele, motorleállítás nélkűl. 38°C-ban.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266201

Eddig minél olcsóbban akartam, mert csak horgászni járni kell.

 

Egy évben ha 30x kimegyek horgászni, az már jó. Oda-vissza 30 km-->900 km--> kerekítsük 1000 km/év.

 

Végül is egy már 20.000 km-et futott gép is még 5 évig kiszolgálna, ha a te általad említett 25.000 km-es számot vesszük alapul.

 

De ha az esetleges szerviz-szünetek miatt nem tudnám használni, akkor semmivel se vagyok előrébb, mint most.

 

Szóval ott tartok, hogy olyan gép kéne, amin tényleg semmi generálozni, javítgatni való nincs és ez így is marad még pár évig.

 

5 év zavartalan horgászat-->5x30=150 alkalom--->napijegy 3000 Ft, ha motorral megyek, megspórolom a sörök árát-->ennek arányában mondjuk 1000 Ft közlekedésre---> kb. 150,000 Ft-ot még el tudok hitetni magammal, hogy megér egy robogó erre a célra.

 

Ha csak a fele, az se baj.

Előzmény: tcaoe (266199)
jim32 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266200

8 éves XCity-mben 53e van, de én sokat megyek. A fele kb. reális egyátlag usernek. Az is nagyon messze van még a 4ezertől. (Hacsak vmi gyógyíthatatlan betegség miatt nem állt használhatatlanul. Akkor meg ne vedd meg.)

Előzmény: Törölt nick (266196)
tcaoe Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266199

Nem lehetetlen, de azzal is lehetnek gondok a sok állás miatt. Általában azért nem igaz.

Mennyiért akarsz venni egyáltalán?

Előzmény: Törölt nick (266196)
lapar Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266198

Ez így rossz megközelítés, bár számomra is hihetetlen. Én nagyon keveset motorozok, és mégis kb 20 ezret mentem ennyi idő alatt. De miért lenne minden ember egyforma? Meg vannak ilyen számomra érthetetlen júzerek, akik évekig tárolgatják a járműveket (autót is, pedig ott több az állórezsi)), ahelyett, hogy eladnák, ha nem kell.

Persze ez sem használ bizonyos alkatrészeknek.

Elvileg minden elképzelhető, jól körül kell járni azt a robit (pl. gumi DOT szám)

Előzmény: Törölt nick (266197)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266197

Te várhatóan mennyit fogsz vele menni egy évben? Na, azt szorozd be 8-cal, akkor közelebb jársz az igazsághoz.... ;-)

Előzmény: Törölt nick (266196)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266196

Még csak akksi és a gumik lettek cserélve...

 

Akkor még jó pár tízezret bele kellene kalkulálni a vételárba.

 

Inkább akkor pár ezret km-et futott gépet kéne kifogni. Mennyire hihető, ha egy 8 éves gépben 4000 km van?

Előzmény: tcaoe (266195)
tcaoe Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266195

A fojtott Piaggiokban (azokat ismerem a legjobban) 30-40 ezret is elmegy egy dugó, fojtás nélkül 20-25 ezer.

De ez valamikor gond lehetett, ma inkább úgy érdemes nézni, hogy 20 ezer forint egy jó minőségű hengerszett nagyjából bármire. A nagyobb gond a főtengely. Magyarországon ezeket valahogy nem szeretik rendesen beépíteni, egy jobb darab úgy is elmegy 15 ezret, de ha rendesen megcsinálják, harminc-negyvenet is. Viszont itt a munkadíj és az anyag is jóval több, mint a hengernél.

Aztán a rendszeresen szervizelt is nehezen értelmezhető. Cserélni általában a hajtás olaját kell, a görgőket, a gyertyát, esetleg a fékbetéteket és pofákat. A légszűrőt rendszeresen tisztítani kell. A többit csak ellenőrizni. 25 ezernél már biztosan cserés a szíj, de lehet, hogy a kuplung és a variátor is. Aztán gyakran a membrán is. Én ezeket ennyinél nem szoktam méregetni, cserélem. Viszont ha az ember alacsony fenntartási költségeket akar, akkor ez nem annyira opció.

Szóval a 25 ezer csak úgy értelmezhető, ha tudod, hogy mit cseréltek már.

Előzmény: Törölt nick (266194)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.27 0 0 266194

Kösz!

 

Más: tudom, hogy sok tényező befolyásolja, de ideális esetben mennyit megy el jelentős szerviz (dugattyú, henger generál) nélkül egy 50 ccm-s robogó?

 

Az ok: ajánlottak egy KYMCO ZX50 FEVER-t. 10 éves, rendszeresen szervizelt, de már 25.000 km van benne.

 

Mikor érik el a fődarabok az élettartamuk végét?

Előzmény: tcaoe (266192)
Roberto8709 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266193

Kicsi esélyt látok rá, hogy azt rosszul tudták volna visszatenni, vagy miért is vették le? Sztem szemrevételezéssel látod a dolgot. Benzin helyett próbáltad, hogy féktisztítót, vagy hidegindítót fújtál bele. akár a levegőszűrő mögött közvetlen a karbiba, úgy hogy húzod a gázt közbe, vagy a gyertya helyére (bár mire visszarakod elpárolog jó része). Én mindig a levegőszűrő toroknál fújok be, úgy hogy nyélgázt húzok, aztán viszonylag gyorsan indítózás. (De csak keveset fújjál, attól is beindul, ha akar)

Előzmény: balint730 (266183)
tcaoe Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266192

Adásvételi és a biztosítás igazolása.

 

Okmányok nélkül van a legtöbb. Itthon csak egy adásvételi kell.

A külföldi okmányok egyrészt jók, mert kisebb az esélye, hogy lopott, másrészt meg azért nem jók, mert az ötvenesekre is kell 20000 forint regadót fizetni, amit senki sem szokott (hiszen nem kell őket forgalomba helyezni).

Előzmény: Törölt nick (266191)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266191

Adás-vétellel kapcsolatos kérdések:

 

1. Milyen papírokkal kell ( értsdrendőr számon kérheti rajtam) rendelkeznie egy frissen vásárolt használt robogónak?

2. Mi lehet a hátránya, ha okmányok nélkül vagy külföldi okmányokkal hirdetett robogót veszek?

tcaoe Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266190

Akár onnan is, ahonnan te linkelted.

De szerintem az Apriliánál is érdemes kérdezni, a közhiedelemmel ellentétben nem minden drága a gyári képviseleteknél.

Előzmény: Stefi68x (266189)
Stefi68x Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266189

Linket tudnál adni, honnan tudnék rendelni?

A Robogó Webshopban rákeresve, eredménytelen ez a cikkszám.

Stefi68x Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266188

Képet nem találtam, csak ábrát: http://www.apriliamotorcyclespares.co.uk/genuineparts/9492/AP27/aprilia%20sport%20city%20one%2050%202t/fuel%20tank?uID=0

A 21.-es számú elem a rajzon, az lenne a tartály

tcaoe Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266187

De, úgy nézem, annál csak azé. A TPH-nál a felsőé is.

Akkor vagy önvulkanizáló szalaggal van esélyed, vagy veszel egy másik tartályt, kb. 20 euróba kerül.

A cikkszáma: 860787

Előzmény: Stefi68x (266186)
Stefi68x Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266186

Nos, nálam a felső tartálynál nincs ilyen csonk.

Egyben műanyag az egész és az alsó felénél saját anyagából van a csonk.

 

Ez nem az alsó tartály csonkja?

tcaoe Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266185

Ha a csonk repedt és nem a tartály, akkor azt lehet kapni általában, nem érdemes ragasztgatni.

(Főleg, mert az olaj miatt erősen kétséges az eredmény.)

A Piaggio-csoportban általában ezt használják:

 

http://alkatresz.robogowebshop.hu/motor-tipusok/piaggio/diesis-50/olajtartaly-csonk-006-037-83

 

(Itt Diesis van írva, de gyakorlatilag mindenben ez van.)

Előzmény: Stefi68x (266184)
Stefi68x Creative Commons License 2016.09.26 0 0 266184

Sziasztok!

 

Ötletekre lenne szükségem a megoldáshoz...

 

Aprilia Sportcity 50 2T felső műanyag olajtartály kifolyó csonkjának tövénél hajszálrepedés keletkezett, szivárog az olaj.

Az alsó és felső olajtartályt összekötő cső igen feszes volt (gyárilag) és gondolom a rezgés miatt elfáradt az anyag. Az olaj meg szivárog...

 

Valami ötlet hogyan/mivel tudnám ragasztani, összeolvasztani esetleg.

 

balint730 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 266183

Köszönöm. A karbit már kitisztogattam fúvókák tiszták benzincsap jó, a benzin belemegy a karbiba de sehogysem indul be még ugy sem, hogy benzint fújok a gyertya felől, szikra és kompresszió is van. Igen bendixes de az maximálisan előre tud jönni nem akadályozza semmi lehetséges, hogy a főtengely fogaskerekét rakták rosszul vissza és kijjebb van ezért nem éri el?

Előzmény: Roberto8709 (266180)
Putyika007 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 266182

Nekem is volt már hasonló gondom.

Az a kis fogaskerék, amit az önindító motor meghajt, egy tengelyen, tűgörgőkön forog el.

Nekem pl. az volt a gond, hogy a tűgörgők kosara széttört és a tengely berágódott a némileg elfordult tűgörgőktől.

Így az egész összeszorult, indítózáskor.

Rúgásra simán indult.

Eleinte azt gondoltam, hogy az akkumulátor hallt be, de több próbálkozás és vizsgálat után rájöttem a hibára.

A beépített tűgörgős csapággyal szerelt és a tengelyét képező csappal együtt történő alkatrészcserék után megoldódott a probléma!

Előzmény: balint730 (266179)
tcaoe Creative Commons License 2016.09.25 0 0 266181

Cserélni a szabadonfutót.

 

A karburátorig elmegy a benzin?

Előzmény: balint730 (266179)
Roberto8709 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 266180

Szia, Én a karbin kívül a benzincsapnál kezdeném a hiba keresést, ha az jó akkor karbiban tűszelep, fúvókák, úszó.. kezdésnek :) Ha van rá lehetőség akkor ultrahangos mosóba az egészet, ha nincs akkor van karbitisztító spray.

Sajnos a típust nem ismerem, ha bendix-es akkor kivenni és jó alaposan kitisztítani, aztán meg wd40-el megkenni a csúszó részét.

Előzmény: balint730 (266179)
balint730 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 266179

Sziasztok. Egy Derbi Predátor robogó önindítójával van a gond, nemrég vettem és az önindító motor jó, amit meghajt fogaskerék nem mozdul el a főtengely fogaskerekéig. Mit lehetne tenni?

Valamint szikra és kompresszió van, de benzint nem kap. Hol kezdjem keresni a karburátoron bellül a hibát?

paljoc Creative Commons License 2016.09.25 0 0 266178

Na ezt kifelejtettem a hiba listámból, ilyet az enyém is csinált, összesen talán 3 alkalommal. Igaz az enyém nem "kevély" hanem Motowell, de kb. ugyanaz gondolom. Minden esetben előtte a 70-es úton csutka gázon mentem vele pár percet és azután produkálta ezt, de csak pár napig, aztán elmúlt magától. Addig viszont pontosan ezt csinálta, óvatos gázzal lehetett vele közlekedni, de ráhúzva "lehörgött". Sajnos nem tudom megmondani mi volt, mert szervízbe nem került emiatt, mivel magától meggyógyult. 

Előzmény: kewey (266176)
Quattroman Creative Commons License 2016.09.25 0 1 266177

ha ilyen robogód van miért nem tudod leírni helyesen a nevét? csak nézned kéne és másolni...

rövid-hosszú magánhangzókkal is eléggé hadilábon állsz, mars vissza és csináld a leckéd.

Előzmény: kewey (266176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!