Szerintem a poteka mocijának is ilyesmi baja lehet. Ha rossz a a szivató, akkor nem indul be egyből hidegen, ahogy írja. nekem a lányom Apriliája jáccotta ezt, beindul, aztán leáll, és csak hosszas indítózásra hajlandó újra, mert várni kell, míg megtelik az úszóház.
Lehet, hogy megvan a hiba. A szívató jól működik, ráadásul állítható fajta, a műanyag ház szétcsavarható, a hosszú menettel pedig állítható, hogy a tű a dugattyúval hol legyen alaphelyzetben. Csak sajnos a műanyag ház eléggé el van öregedve, ezért a menetnél falsot tud szívni - nem is értem, hogy gondolták ezt alapból.
Cserélem a szívatót, aztán meglátjuk. Köszönöm a segítséget! Ha nem oldódik meg ettől, akkor visszatérek.
Annál a gyári szívató tűjén lévő a henger alja (azaz a tűvel ellentétes oldala) kb. pont egy szintben van a műanyaggal hidegen. Ehhez képest 4-5 mm-t kell kijönnie kb. 3 perc alatt.
Szeretném megkérdezni tőled a Dellorto 17,5-ös karburátor automata szívató ellenőrzését, ill beállítási paramétereit. Ha nem akarod itt megosztani nagyon megköszönném emailban is :-)
Pl. azt, hogy nem ürül-e ki a karburátor. Elég kevés benzin van az úszóházban, nem feltétlenül lehet észrevenni, hogy csöpög. A szívatót egyébként csak egy adott helyzetre lehet beállítani, mert nem állítható (fizikailag lehet állítgatni, de ha pl. este húsz fokban állítod be, akkor nem fog melegben jól működni, az egész csak arra jó hogy kitaláld, hogy az a rossz).
Kérdezni szeretném,hogy mi lehet a hiba oka. Piaggio vizes hosszú blokk. Ha 3-4 napot áll a motor ,akkor nagyon nehezen indul el. Ha csak 1-2 napot nem megy ,akkor első indításra /pöcre / indul. Előzmények: Karbi kitakarítva! Brigéciolban is ki van áztatva. A szívató részét sikerült annyira beállítani,/ kimérni / hogy most már 3-4 nap után nehezen ,de elindul. Előtte csak akkor indult el ha benzint spricceltem a hengerbe. A karburátornál levegősödik a benzin cső,pedig tele a tank,és bilincsek a csatlakozásoknál. Lehet ez is befolyásoló tényező ? Bár azt hallottam ,hogy sok motornál van ez a jelenség a benzincsőnél. Szerintetek mit kellene még le ellenőrizni ?
Nem, mert úgysem tudod jól befogni és falsot szív. Ráadásul nagyon kicsi különbségekre is érzékeny. Meg lehet próbálni állítani a szívatón. Az alsó részét ki lehet csavarni általában (a legtöbb be van ragasztva, a ragasztást el kell törni), óvatosan feljebb lehet emelni a tűt. De ha így ez beválik, akkor nem célszerű bennehagyni az így eltekergetett darabot.
Gázzal sem tudom életben tartani, ugyanúgy leáll. Ha kiszedem a szívatót és lefogom a nyílást, akkor elvileg indításnál teljesen nyitva van, azaz mintha rajta lenne a szívató, nem?
Sziasztok! Hogy tudom ellenőrizni, hogy a szivattyú nyom e eleget? Most a tankban is a biztonság kedvéért teszek olajat. Hidegen alig van füstje. Beta Tempo motorról van szó. Dellortó karburátor. Előre is kösz a segítséget.
Általában nem úgy mennek tönkre, hogy nem működnek, hanem úgy, hogy a gyanta megduzzad és nem nyitnak eléggé. Keihinhez nincs adatom sajnos, de a Dellortoknál mindig azzal kezdem, hogy megnézem, hol a tű alaphelyzetben.
Néztem a szívatót is, rámértem, nem szakadt, de csak 2-3 Ohm ellenállást mutat, ha jól emlékszem többet kéne, olyan 10-20-at. Viszont alaphelyzetben be van húzva, 12 V-ra meg kb. 2 perc alatt kimegy a tű 5 mm-t, szóval úgy működik, ahogy kell. Az lehet, hogy nem megy vissza eléggé, így hidegen is részben blokkolja a járatot?
Kb. a szívató házának pereménél van a tűtartó foglalat alsó széle, ennél beljebb kellene mennie? Rég volt a kezemben ilyesmi.
Pedig ez szinte biztosan az automata szívató hibája. Próbáld ki, hogy hidegen amint beindult, nagyon óvatos gázzal próbálod életben tartani. Ha ez megy, akkor tutira az lesz.