Aki tudja mi lehet a következő hibajelenség oka kérem ne tartsa vissza magát.
Van egy 50cm3 Rieju SMX motorom.
Berúgom, szépen jár a motor akár napokig, de amint elindulok vele 3-4 Km után leáll, első rúgásra indul, de gázadásra mintha nem kapna szikrát. Ezt 5-6 szor eljátssza aztán megint lehet vele menni 3-4Km és megint a hibát produkálja.
Segítséget szeretnék kérni robogó gyújtásával kapcsolatban.
Van egy piaggio free 50cm3 2T robogóm. Egyszer elkezdett rángatni és leállt. Bevittem a szervizbe, ahol gyújtáskábelt cseréltek rajta és jó is lett. Egy darabig.
Megint elkezdett rángatni és mivel elég messze voltam otthonról, így magamnak kellett megoldani. Telefonos segítséget kértem bátyámtól, aki azt mondta, hogy a gyújtókábel egyik vége a gyertya pipára van rárögzítve, a másik végét pedig egy tüskére kell feltolni, ami viszont egy szigetelt csőbe van benne. Ezt megigazítottam (kihúztam-bedugtam), indult is szépen, ment is rendesen, de elég ritkán kihagyott a gyújtás pár pillanatra.
Ekkor úgy gondoltam, hogy biztos rosszul van a vége eldolgozva a kábelnek vagy ilyesmi, ezért vágtam belőle egy centit, meg is blankoltam, a szálakat kihajtottam és úgy dugtam vissza a tüskére. Elsőre, nagyon szépen indul, de erőtlen, alig megy.
Mivel rögtön a kábel vágása után lett ilyen, ezért felételezem, hogy ezzel lehet összefüggésben.
Valakinek van ötlete, hogy mit csináltam rosszul? Vagy mit kéne most csinálnom? Végső esetben elviszem szervizbe, de jobb szeretném magam megoldani, mert az út szélén ilyen dolgokat azért hasznos, ha meg tudok oldani.
A legtöbb robogó egészen megbízható (mind legalább annyira, mint egy jó simson), kínaiak kerülendőek általánosságban. Illetve persze a rossz állapotú ezeréves tákolt szarok, amiket 20 éve hoztak be használtan.
Értéktartomány amit rászánsz, kis-nagy kerék (kátyúk miatt), 2 vagy 4 ütemű. Ezek után lehet ajánlani konkrétabban valamit.
De akár keress vissza ezen a fórumon, milyen igényekre miket ajánlottak.
Köszi, remélem így lesz, ha nincs más megoldás. A para egyrészt onnan jött, hogy ennél a jobb hátsó teleszkóp keresztülmegy egy műanyag elem nyílásán, ami ránézésre nem enged annyi játékot, hogy eléggé kifordítsam a kerék elől. Másrészt a kerékhez nagyon közel van a sárvédő, ami lehet, hogy bal oldalról is csavarozva van, de ezt majd csak akkor látom, ha már meg van bontva.
Ugyanakkor persze én is úgy tartanám logikusnak, hogy egy defekt miatt ne kelljen már szétszerelni mindent. A Lets4-nél tényleg nem volt semmi gond, ott pikk-pakk lent volt a kerék, itt viszont ránézésre egyáltalán nem vagyok biztos ebben.
Annyi ezzel a kóreaivala gondom, hogy a Bárdinál pl csak gyertyátés akkumulátort lehet kapni. Van olyan hely ahol be lehet szerezni kopó, fogyó alkatrészeket hozzá? Köszönöm
Az első sorod felett inkább átsiklok. :-) A többit a konkrét típus ismeretében írod? Ha igen, akkor köszönöm az infót és örülök, ha tényleg csak ennyi. Ha nem, akkor gyere, csináld meg 20 perc alatt. :-)
Na még egyszer, az előbbi valahol elveszett. :-( Szóval a nagyobb robogóm hátsó kerekéből lassan fogy a levegő, kb. 1-2 hét alatt esik 2 barról 1-re. Kisebb sérülések látszanak a gumin, ezek egyike lehet a bűnös. Ennél (Kymco Like 200i) úgy látom a fél robogót szét kellene szedni a kerék kivételéhez, ezt szívesen kihagynám még. Létezik olyan bevált megoldás, amivel a helyén is lehetne egy ilyen fajta hibát javítani, ami hosszabb időre is megoldás és ami miatt nem fog majd szentségelni a gumis, amikor cserélni kell?
Sziasztok! Hátha tudtok segíteni, az a problémám, hogy a Keeway matrix 50-es robogómban elromlott az index relé, mert nem villogott, csak világított folyamatosan,de itt még működött legalább. tehát ezután kivettem ezt a régi relét és anélkül használtam a motort pár napig, amíg valami zárlat miatt kiégett a biztosíték az akksinál. Elmentem egy boltba ott adtak egy kínai 3 vezetékes index relét, meg vettem 10 A-es biztosítékot. Beletettem a relét és kifüstölt. Ezután összehasonlítottam a régi relével és 2 kábel fel volt cserélve a kínain. A rossz kínait reklamálás után kicserélték egy ugyanolyanra, de már átkötöttem úgy, ahogy az eredetin volt a kábelezés. Viszont miután bekötöttem a robogóba egyik index sem működik és a műszerfal sem mutatja, hogy indexelnék. Lehet hogy az első kínai relé miatt tönkrement valami más elektronikai alkatrész is, vagy máshol is van egy biztosíték, nem tudom, de hátha ti igen.Most nincs zárlat,azóta jó a biztosíték. Kérlek segítsetek. Köszönöm.
Váltóst használni pont akkor lenne értelme, ha mondjuk az út java részét egy tempóban sík úton tennéd meg. Kicsit kisebb a menetellenállása, kevesebbet fogyaszt vagy jobban megy ha egyszer felgyorsult.
De erős emelkedőkön csak szenvedsz vele, hogy az egyes rövid-a kettes hosszú, pörgeted, szétrúgod a váltót. Te is csak szívsz és a motor is.
Motorikusan jó állapotban. Külsőleg új festést kapott, új tükröket, új aksit, új fékbetétet.
Felújítani való a motoron: Hátsó gumi csere, féktárcsa csere, benzincső csere, illetve régen nem volt beindítva az adott problémák miatt, egy áttakarítás bizonyára ráfér mindenek előtt.
Ár megegyezés szerint.
Érdeklődni a batamas0523@gmail.com e-mail címen lehet.