Keresés

Részletes keresés

SZ.LUI Creative Commons License 2015.03.03 0 0 263359

Szia,

 

Pont most adtam el az 50 cc. robimat. Rendes motor adásvételit töltöttünk. Azzal csattogtam be a biztosítóhoz lemondani a kötelezőt, tulajdonosváltás miatt.

Előzmény: Donci62 (263358)
Donci62 Creative Commons License 2015.03.03 -1 0 263358

50 ccm robogó eladásánál kell olyan 4 példányos formanyomtatvány adás-vételit kitölteni, mint rendszámos járművek esetén, vagy elég valami sima kézzel írott adás-vételről szóló papír?

Le kell valahogy jelenteni a biztosítónál a tulajdonosváltást, vagy elég bejelenteni azt, hogy nem kívánom tovább a biztosítást igénybe venni, vagy elég csak nem fizetni tovább az esedékes díjat?

lapar Creative Commons License 2015.03.03 0 0 263357

Ez mind igaz, nem is mondtam, hogy ez jó módszer, és azt sem, hogy Ö így csinálja.

Én így kockáztatnék,(ha ebben a helyzetben lennék, szerencsére nem vagyok) talán a hamisított jóhiszemüség mentség lehet valamire.

A biztosításban is teljesen igazad van, még akkor sem nagyon akarnak fizetni, amikor tényleg kellene.

Előzmény: foveon (263356)
foveon Creative Commons License 2015.03.03 0 0 263356

a biztositot nem fogja rdekelni a magyarazas mert azt keresik hogy mikent ne ok fizessenek es ebben igen hatekonyak ;)

 

ecer volt itt egy srac aki leirta hogy jarta meg egy ilyen rendszam nelkuli 125-ossel, okozott valami nem tul nagy balesetet, de nem tudott lelecelni a helyszinrol. a vilag osszes xarjat ranyomtak, talan valami 800e lett a vege, mert mindent o fizetett, eljarasi koltsegeket, birsagokat, szabalysertesit, okirathamisitas, biztositasi csalas, okozott kar megterites (hogy a sajatrol ne is szoljunk), szoval kicsit lehet sporolni de jo nagyot bukni ha nem sikeredik a mutatvany.

 

Előzmény: lapar (263354)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.03 0 0 263355

az is okirat hamisítás, és ha nemlétező személy nemlétező adatai szerepelnek rajta akkor Te vagy a hibás  mert ellenőrizted az adatok valódiságát...

Előzmény: lapar (263354)
lapar Creative Commons License 2015.03.03 0 0 263354

Én, ha rá lennék szorulva ilyesmire, akkor írnék (hamisítanék) egy adásvételit, hogy vettem Kanifaszi Gusztitól egy 50 ccm-es segédmotor kerékpárt. Bukta esetén ez se biztos, hogy kihúz a szarból, de magyarázkodára alkalmas.

Előzmény: Gepesz35 (263346)
GARFIELD Creative Commons License 2015.03.02 0 1 263353

Akkor A1 bzmg :) :) :)

Előzmény: tcaoe (263349)
Quattroman Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263352

a henger oldalára rá van öntve hogy hány ccm

és nem kéne azt hinni hogy minden rendőr hülye, ha úgy gondolja hatósági vizsgálatra utasíthatja a járműved, ha ott bebukik csúnya vége lesz

Előzmény: Gepesz35 (263350)
tcaoe Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263351

Ha viszont észreveszi, hogy nem 50 köbcentis, akkor okirathamisításért is felelsz az engedély nélküli járművezetés mellett. De mindig akkor van igazán nagy gáz, ha van egy kis baleset.

Nem tudom, melyik nyolcvanast nem lehet megkülönböztetni az ötvenestől, a legtöbbet nem nehéz.

Előzmény: Gepesz35 (263350)
Gepesz35 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263350

És a rendőr megállít mit kér?Ha azt mondom 50ccm akkor B kategóriával vezethetem nagyon nem veszi észre,hogy hány ccm-es.

Előzmény: Amtibácsi (263348)
tcaoe Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263349

Olyan sincs, hogy B125.:)

Előzmény: Amtibácsi (263348)
Amtibácsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263348

Olyan nincs, hogy félhivatalos :) Ha gyárilag 80 ccm, akkor rendszámot rá és B125-ös jogsit csinálni 30e Ft-ért. Ha gyárilag 50 ccm és 80-as henger van rajta, akkor segédmotor és mehetsz B-vel. A motorszámból tudja a KPM, hogy mennyi ccm-es a motorod.

Előzmény: Gepesz35 (263346)
tcaoe Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263347

Nem. Az semmiképpen sem segédmotoros kerékpár.

Sehogy.

Előzmény: Gepesz35 (263346)
Gepesz35 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263346

Szerintetek 80ccm motort lehet vezetni B-kategóriával?És hogyan lehet ezt félhivatalosan lepairozni?

Donci62 Creative Commons License 2015.03.02 -1 1 263345

Köszi a tippeket, megoldódott a dolog.

A gyújtótrafó lehetett a ludas.

Kapott egy új trafót, gyújtókábelt, gyertyapipát és pöccenésre indult, gyönyörűen ketyegett.

Vettem egy automata szívatót is, de vihetem vissza, mert más a rögzítése.

Valószínűleg a régi is jó, mert úgy ahogy tegnap összeraktam a karburátort, indítottam ma a trafócsere után és azonnal bepöccent. Meg is lepődtem kicsit. Még ősszel, amikor nem éreztem gondot rajta is többet kellett indítózni ennél.

Rövid idő múlva a hangja is megváltozott és nem eregette a füstöt sem annyira.

Jól húz, jól reagál a gázra, szóval minden rendben tűnik.:-)

Előzmény: GARFIELD (263339)
lapar Creative Commons License 2015.03.02 0 1 263344

"ha kb. 20-al megyek 40et mutat, ha 40-el akkor 80at... Ha valakinek bármi ötlete lenne... nagyon köszönöm!"

Most érdemes eladni! :-)

Előzmény: spytime05 (263328)
lapar Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263343

"mert 23 en szeretnénk használni."

Annyian nem fogtok ráférni, ázsiában is max 4-en ülnek ilyesmi mocikra. :-)

Előzmény: Pistike18 (263329)
Pistike18 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263342

Köszi a választ!

jakuza80 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263341

Ok, úgyis ma viszem szerelőhöz, megnézzük azt is! Köszi!

Előzmény: konszt (263340)
konszt Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263340

Szia!

Nézd meg a karbi- blokk közötti csonkot is. Érdekes jelenségeket tud produkálni egy esetleges repedés, szakadás.

Legalábbis engem alaposan megtréfált.

Előzmény: jakuza80 (263312)
GARFIELD Creative Commons License 2015.03.02 0 0 263339

Nem, mert a multiméterben kimerült az elem, oztán összeraktam a motort.

 

A szakadásmérés kb 200 ohmig mér, az nem jó a nagyfesztekercs mérésére. Át kell rakni a műszert a legnagyobb ellenállás mérés állásba. A feketét az akku negatív pontjához, a pirosat meg a nagyfesztrafó kivezetéséhez kell érinteni.

 

Szóval ha csend volt, az jó, mert nem zárlatos :)

 

 

Előzmény: Donci62 (263338)
Donci62 Creative Commons License 2015.03.01 -1 0 263338

Sikerült rámérni a trafóra?

Csak megnyugtatásképpen, megköszönném, ha megtennéd.:-)

Úgy csináltam, hogy a mérőműszert átkapcsoltam az ellenállás-mérés melletti szakadásmérésre (ahol sípol, ha átmegy az áram a két elektróda között), a fekete érzékelőt hozzányomtam a trafó vasmagjához (ahol hozzá van csavarozva a vázhoz, meg a test vezetékhez), a pirosat pedig arra a csúszkára, amire a blokkból érkező vezeték van rárögzítve. Itt sípolt, tehát a két pont között átment az áram.

A nagyfesz részen a feketét szintén a vasmaghoz, míg a pirosat a gyújtókábel csatlakozási pontjához tettem.

Itt csend volt. 

Előzmény: GARFIELD (263337)
GARFIELD Creative Commons License 2015.03.01 0 0 263337

Hidegen mindenképp. Ez pár percig működik. Ha már üzemmeleg, akkor nem ezen eszköz miatt állt le...

Előzmény: Donci62 (263336)
Donci62 Creative Commons License 2015.03.01 -1 0 263336

Tolómérővel megnéztem alaphelyzetben és a gyújtást ráadva pár percig figyeltem és méregettem.

Kb. 10 perc múlva sem mozdult.

Akkor annak is annyi?

Ez lehetett az oka, hogy nehezen indult, meg annak, hogy egy idő után leállt és csak alapjáraton volt hajlandó beindulni rövid ideig pöfögve, de gázadásra azonnal lefulladt?

Előzmény: GARFIELD (263333)
Donci62 Creative Commons License 2015.03.01 -1 0 263335

Nem ellenállást mértem (illetve nem annak az értéke érdekelt), hanem azt, hogy sípol-e a szakadásmérő, tehát a két mért pont között a huzal átvezeti-e az áramot, vagy nincs kapcsolat.

Előzmény: GARFIELD (263334)
GARFIELD Creative Commons License 2015.03.01 0 0 263334

A nagyfesz trafónál is kell ellenállásnak lennie, megmérem rögvest. Most épp szét van kapva a moci :)

Előzmény: Donci62 (263332)
GARFIELD Creative Commons License 2015.03.01 0 0 263333

Igen, mozognia kell a tűnek. Egy thermoelektromos rendszer, ha villanyt kapcsolsz rá, akkor szép lassan megmozdul. Egy két perc alatt.

 

Nélküle lucskos lesz a gyertya, és nem nagyon indul be. Illetve nagyon nem. Ha megnézed a méreteit, akkor lehet kapsz 3-4 ezer forintért. De bontott is lehet jó aká...

Előzmény: Donci62 (263332)
Donci62 Creative Commons License 2015.03.01 -1 0 263332

Információra volna szükségem.

Motowell Magnet 2T az alany.

Karburátor légszűrő kitisztítva, csatlakozások, csövek átnézve.

Az autamata szivatón láthatónak kell-e lennie valamilyen mozgás állapotváltozásnak, a karburátorból kiszerelve, úgy, hogy az elektromos kábel rajta van és a gyújtást is rákapcsoltam?

Mert semmilyen változást nem vettem észre rajta hosszabb idő elteltével sem.

Összeszerelés után továbbra sem akart beindulni és mivel a gyertya már legalább lucskos volt, a gyújtásra kezdtem

gyanakodni.

Szikra egy szál se, pedig előtte volt valamennyi és semmilyen elektromos csatlakozót nem bolygattam meg a szivatóén kívül.

Gyertya jó, másikkal is lepróbálva.

Gyertyapipán nem megy át az áram, legalábbis normál sípolós műszerrel mérve a szakadást, nem volt másik otthon, majd vennem kell.

Továbbmentem a rendszeren kíváncsiságból, hogy a gyertyapipán kívül is van-e gond.

Gyertyakábel rendben, de gyertyapipa nélkül sincs szikra.

A gyújtótrafóról lehúzva a blokkból érkező kábelt, indítózáskor 3.8-3,9 V feszültséget mértem rajta. Jó ez az érték?

Rámértem a trafóra (nem vagyok villamossági szakember, így nem tudom, hogy jól következtetek-e).

A bemeneti oldalon a vasmag és a blokkból érkező kábel csatlakozója között a szakadásmérő sípol tehát folytonos a tekercs benne.

Ugyanez a nagyfeszültségű oldalon megnézve, a vasmag és a gyújtókábel csatlakozási pontja között nem jelez, mintha szakadás volna.

Nem tudom, hogy nagyfesz trafónál ez a logika megáll-e és annyi a gyújtótrafónak?

Quattroman Creative Commons License 2015.03.01 0 0 263331

tudom köcsög vagyok, de

lejtőn lefelé megyünk, felfelé emelkedőnek hívják...

Előzmény: Laszlo Lakatos (263318)
jakuza80 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 263330

Ha mindkettő új, akkor nincs kérdés, Honda! 

Előzmény: Pistike18 (263329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!