Pont most adtam el az 50 cc. robimat. Rendes motor adásvételit töltöttünk. Azzal csattogtam be a biztosítóhoz lemondani a kötelezőt, tulajdonosváltás miatt.
50 ccm robogó eladásánál kell olyan 4 példányos formanyomtatvány adás-vételit kitölteni, mint rendszámos járművek esetén, vagy elég valami sima kézzel írott adás-vételről szóló papír?
Le kell valahogy jelenteni a biztosítónál a tulajdonosváltást, vagy elég bejelenteni azt, hogy nem kívánom tovább a biztosítást igénybe venni, vagy elég csak nem fizetni tovább az esedékes díjat?
a biztositot nem fogja rdekelni a magyarazas mert azt keresik hogy mikent ne ok fizessenek es ebben igen hatekonyak ;)
ecer volt itt egy srac aki leirta hogy jarta meg egy ilyen rendszam nelkuli 125-ossel, okozott valami nem tul nagy balesetet, de nem tudott lelecelni a helyszinrol. a vilag osszes xarjat ranyomtak, talan valami 800e lett a vege, mert mindent o fizetett, eljarasi koltsegeket, birsagokat, szabalysertesit, okirathamisitas, biztositasi csalas, okozott kar megterites (hogy a sajatrol ne is szoljunk), szoval kicsit lehet sporolni de jo nagyot bukni ha nem sikeredik a mutatvany.
Én, ha rá lennék szorulva ilyesmire, akkor írnék (hamisítanék) egy adásvételit, hogy vettem Kanifaszi Gusztitól egy 50 ccm-es segédmotor kerékpárt. Bukta esetén ez se biztos, hogy kihúz a szarból, de magyarázkodára alkalmas.
Ha viszont észreveszi, hogy nem 50 köbcentis, akkor okirathamisításért is felelsz az engedély nélküli járművezetés mellett. De mindig akkor van igazán nagy gáz, ha van egy kis baleset.
Nem tudom, melyik nyolcvanast nem lehet megkülönböztetni az ötvenestől, a legtöbbet nem nehéz.
Olyan nincs, hogy félhivatalos :) Ha gyárilag 80 ccm, akkor rendszámot rá és B125-ös jogsit csinálni 30e Ft-ért. Ha gyárilag 50 ccm és 80-as henger van rajta, akkor segédmotor és mehetsz B-vel. A motorszámból tudja a KPM, hogy mennyi ccm-es a motorod.
Kapott egy új trafót, gyújtókábelt, gyertyapipát és pöccenésre indult, gyönyörűen ketyegett.
Vettem egy automata szívatót is, de vihetem vissza, mert más a rögzítése.
Valószínűleg a régi is jó, mert úgy ahogy tegnap összeraktam a karburátort, indítottam ma a trafócsere után és azonnal bepöccent. Meg is lepődtem kicsit. Még ősszel, amikor nem éreztem gondot rajta is többet kellett indítózni ennél.
Rövid idő múlva a hangja is megváltozott és nem eregette a füstöt sem annyira.
Jól húz, jól reagál a gázra, szóval minden rendben tűnik.:-)
Nem, mert a multiméterben kimerült az elem, oztán összeraktam a motort.
A szakadásmérés kb 200 ohmig mér, az nem jó a nagyfesztekercs mérésére. Át kell rakni a műszert a legnagyobb ellenállás mérés állásba. A feketét az akku negatív pontjához, a pirosat meg a nagyfesztrafó kivezetéséhez kell érinteni.
Csak megnyugtatásképpen, megköszönném, ha megtennéd.:-)
Úgy csináltam, hogy a mérőműszert átkapcsoltam az ellenállás-mérés melletti szakadásmérésre (ahol sípol, ha átmegy az áram a két elektróda között), a fekete érzékelőt hozzányomtam a trafó vasmagjához (ahol hozzá van csavarozva a vázhoz, meg a test vezetékhez), a pirosat pedig arra a csúszkára, amire a blokkból érkező vezeték van rárögzítve. Itt sípolt, tehát a két pont között átment az áram.
A nagyfesz részen a feketét szintén a vasmaghoz, míg a pirosat a gyújtókábel csatlakozási pontjához tettem.
Tolómérővel megnéztem alaphelyzetben és a gyújtást ráadva pár percig figyeltem és méregettem.
Kb. 10 perc múlva sem mozdult.
Akkor annak is annyi?
Ez lehetett az oka, hogy nehezen indult, meg annak, hogy egy idő után leállt és csak alapjáraton volt hajlandó beindulni rövid ideig pöfögve, de gázadásra azonnal lefulladt?
Nem ellenállást mértem (illetve nem annak az értéke érdekelt), hanem azt, hogy sípol-e a szakadásmérő, tehát a két mért pont között a huzal átvezeti-e az áramot, vagy nincs kapcsolat.
Igen, mozognia kell a tűnek. Egy thermoelektromos rendszer, ha villanyt kapcsolsz rá, akkor szép lassan megmozdul. Egy két perc alatt.
Nélküle lucskos lesz a gyertya, és nem nagyon indul be. Illetve nagyon nem. Ha megnézed a méreteit, akkor lehet kapsz 3-4 ezer forintért. De bontott is lehet jó aká...
Az autamata szivatón láthatónak kell-e lennie valamilyen mozgás állapotváltozásnak, a karburátorból kiszerelve, úgy, hogy az elektromos kábel rajta van és a gyújtást is rákapcsoltam?
Mert semmilyen változást nem vettem észre rajta hosszabb idő elteltével sem.
Összeszerelés után továbbra sem akart beindulni és mivel a gyertya már legalább lucskos volt, a gyújtásra kezdtem
gyanakodni.
Szikra egy szál se, pedig előtte volt valamennyi és semmilyen elektromos csatlakozót nem bolygattam meg a szivatóén kívül.
Gyertya jó, másikkal is lepróbálva.
Gyertyapipán nem megy át az áram, legalábbis normál sípolós műszerrel mérve a szakadást, nem volt másik otthon, majd vennem kell.
Továbbmentem a rendszeren kíváncsiságból, hogy a gyertyapipán kívül is van-e gond.
Gyertyakábel rendben, de gyertyapipa nélkül sincs szikra.
A gyújtótrafóról lehúzva a blokkból érkező kábelt, indítózáskor 3.8-3,9 V feszültséget mértem rajta. Jó ez az érték?
Rámértem a trafóra (nem vagyok villamossági szakember, így nem tudom, hogy jól következtetek-e).
A bemeneti oldalon a vasmag és a blokkból érkező kábel csatlakozója között a szakadásmérő sípol tehát folytonos a tekercs benne.
Ugyanez a nagyfeszültségű oldalon megnézve, a vasmag és a gyújtókábel csatlakozási pontja között nem jelez, mintha szakadás volna.
Nem tudom, hogy nagyfesz trafónál ez a logika megáll-e és annyi a gyújtótrafónak?