Ha valaki esetleg rendelkezik az alábbi kocsikkal megtudná írni a rev dátumokat? TILLIG 74818 Roco 64810 Roco 64809 Vagy pedig valaki megtudná mondani hogy ezek közül melyik illik a 70-es évek legelejébe ha egyáltalan illik? (Max '75-ig)
Én mindkét Nohabomon kicseréltem tapadógyűrű nélkülire, a Szergejek még bírják, de a 1014-esem már elhullajtotta az övéit. Azért hullajtják, mert erős ívekben nagyon igénybe van véve a gumigyűrű (ugye az ív belső oldalán rövidebb, míg a külsőn hoszabb utat kell bejárnia, emiatt folyamatosan nyúlik valamennyit), ezért van újonan asszimetrikusan elhelyezve a legtöbb modellen.
Nálam az összes Gützold potyogtatta. Mindegyik 0km-es újonnan vett modell volt, a pálya pedig egy sima oválpálya, síkban. A Roco-k jobban bírták de azokon is kellett cserélni egy idő után. Ezek alapján én azt mondom, hogy ha nincs nagy emelkedő akkor érdemesebb kicserélni a tengelyeket gyűrű nélküli simára.
Tapadógyűrűvel kapcsolatban kérdem, hogy miért hagyja el a roco Nohab a tapadógyűrűket? A barátomé, egy ismerősömé és az enyém is, 1 nap kiállítási üzem után 1-et tuti, de lehet többet is.
Várom mindazok jelentkezését, akik legalább ilyen minőségű modellházak készítésére mernének vállalkozni némi kartonpapír és kézügyesség felhasználásával :)
Ismerős a probléma. Ezen a csúcson rendszeres a rövidzárlat. Hiszen a sín feje 1mm széles (a Tillig még ennél is kevesebb, úgy emlékszem, csak 0,9mm), a kerék futófelületének a szélessége pedig 2,1mm. Igaz, a futófelület kúpos, de mégis hozzá tud érni. Sajnos csak 1mm vastag alpakka lemezem volt, amiből a darab készült. Egy újabb kivitelben két 1mm-es lemezt forrasztottam össze, az már jobb.
Igyekszem a szigetelt szakaszt a lehető legrövidebbre készíteni. A másik oldalon azért nem a könyöksín hajlatában van a vágás, mert volt már rá példa, hogy méret alatti kerék elérte a másik oldalt, és rövidre zárta a rendszert. Ezért egy kicsit előrebb vágom át, ahol már biztos nem érheti el a másik oldalt a kerék.
Hello, en ilyenbol csinaltam tavat. Iszonyat sok munka volt vele, mire elethu lett. A kek folia a hullamzas alatt nem valami elethu. En leragasztottam a kek foliat, aztan tettem ra egy matt lakreteget, hogy ne azzon at kesobb. Ezutan barna es zold festekek keverekevel sotetitettem rajra. Kinyomtam temperat barnabol, majd zoldbol a foliara, s ott kevergettem ossze. Amikor kesz lett, nyakon ontottem megint lakkal (ugy hogy sik felulet legyen, ez mar fenyes lakk volt). Ezutan ratettem a rucskos folia. Igy szerintem elethu. Viszont: a rucskos foliahoz joszerivel semmi sem ragad, minden ragaszto lehamlik rola. Nalam vegul az valt be, hogy a parti toltes rogziti (gipsz - ragaszto keverek). Nagyon sokat szivtam vele mire valami elethu dolgot ki lehetett hozni belole.
"a szerkezet építésének a legvégén 0-ás lombfűrész szállal átvágtam"
Ha jól értelmezem, nem a legvégén vágtad el, hiszen a párhuzamos sínszálak nem lehetnek bent, mert akkor az egyenes lombfűrész szállal nem lehet a köztük lévő szívdarabot átvágni. Vagy valamit rosszul értek?