Keresés

Részletes keresés

Feripipapa Creative Commons License 2013.12.08 0 0 94869

 

Sport-társak

ez a fajta áramszedő hol lelhető, vagy miből gyártható

Szabolcs utcában nincs hozzá 0.2-es bronz anyag

ferenc.rakos@freemail.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2013.12.08 0 0 94868

Már megint nehéztüzérséggel támadsz! 

Pár éve az akkor még Villamos modellezés Topicban is megríkattál mindenkit :-))))

Előzmény: csmg2 (94862)
fecky23 Creative Commons License 2013.12.08 0 0 94867

Ezek igen autentikusak!

Szép munka, gratulálok!

Előzmény: csmg2 (94862)
M.machinátor Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94866

Szervusz.

 

   M,hmm-,-mh-mmm.

Ez aztán , hmm-hmm.Gratula.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Nekem csak ilyenek vannak. Üdv:M.m.

Előzmény: csmg2 (94862)
BaTTka 1 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94865

Huh, ezek nem semmik! Igen fasza lett :-) Teccik!

Előzmény: csmg2 (94862)
BaTTka 1 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94864

Mivel E-mail címet nem adtál, így itt kell megkérdeznem miről is van szó? És főleg mikor? :-)

Előzmény: Kolikrát (94850)
tumikas Creative Commons License 2013.12.07 -1 0 94863

Ha valaki esetleg rendelkezik az alábbi kocsikkal megtudná írni a rev dátumokat? 
TILLIG 74818
Roco 64810
Roco 64809
Vagy pedig valaki megtudná mondani hogy ezek közül melyik illik a 70-es évek legelejébe ha egyáltalan illik? (Max '75-ig)

csmg2 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94862

Miről lenne szó?

 

  

Előzmény: Kolikrát (94851)
Dash 9 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94861

Köszönöm a hozzászólásokat.

 

Az az érdekes, hogy a mehano kék Tigris ment, és azon rajtamaradtak. Lehet, hogy kicserélem más gumira őket.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2013.12.07 -1 0 94860

Mert megnyúlik, és így már le tud esni.

Előzmény: Dash 9 (94854)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94859

Én mindkét Nohabomon kicseréltem tapadógyűrű nélkülire, a Szergejek még bírják, de a 1014-esem már elhullajtotta az övéit. Azért hullajtják, mert erős ívekben nagyon igénybe van véve a gumigyűrű (ugye az ív belső oldalán rövidebb, míg a külsőn hoszabb utat kell bejárnia, emiatt folyamatosan nyúlik valamennyit), ezért van újonan asszimetrikusan elhelyezve a legtöbb modellen.

Előzmény: szaboz1965 (94857)
szaboz1965 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94858

Van egy régebbi gyártású Roco Szergejem, azon még nem kellett cserélni.

Előzmény: Törölt nick (94856)
szaboz1965 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94857

Roco gyártmány. 

Én is a kerekek cseréjén agyalok.

Előzmény: Törölt nick (94856)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94856

Milyen gyártmány?

Nálam az összes Gützold potyogtatta. Mindegyik 0km-es újonnan vett modell volt, a pálya pedig egy sima oválpálya, síkban. A Roco-k jobban bírták de azokon is kellett cserélni egy idő után. Ezek alapján én azt mondom, hogy ha nincs nagy emelkedő akkor érdemesebb kicserélni a tengelyeket gyűrű nélküli simára.

Előzmény: szaboz1965 (94855)
szaboz1965 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94855

Nálam a Szergej is elhagyja. Már többször cseréltem, pedig nem sokat futnak modelljeim. A pályám jó!

Előzmény: Dash 9 (94854)
Dash 9 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94854

Üdv!

 

Tapadógyűrűvel kapcsolatban kérdem, hogy miért hagyja el a roco Nohab a tapadógyűrűket? A barátomé, egy ismerősömé és az enyém is, 1 nap kiállítási üzem után 1-et tuti, de lehet többet is.

Előzmény: alsó madárfogás (94853)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94853

A kerékátmérőt tudjad, és jó lesz hozzá bármilyen. Én Rocót szoktam használni, üzletben vagy a Csíkos műhelyben kapható.

Előzmény: Leopold (94852)
Leopold Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94852

HELP!

 

~20 éves Gützold mozdonyhoz hol kapok tapadógyűrűt?

Kolikrát Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94851

 

Na szóval ilyesmiket :

 

 

Kolikrát Creative Commons License 2013.12.07 0 0 94850

 

Várom mindazok jelentkezését, akik legalább ilyen minőségű modellházak készítésére mernének vállalkozni némi kartonpapír és kézügyesség felhasználásával :)

 

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94849

Lemaradt, a Tillig sín teteje 0,8mm, szóval nem csoda, hogy a kerekek elérik a másik oldalt.

Előzmény: rezgaras (94847)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94848

Ezt én így oldottam volna meg:

 

 

A könyöksíneket egy vékony huzallal átkötöm a szívdarabra, utána a sárgánál átvágom.

Vagy a kékkel jelölt helyen is átvágom, a csúcssíneket fixen összekötöm a tősínekkel, és a középrészt külön meghajtom (ha szükséges).

Előzmény: rezgaras (94847)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94847

Ismerős a probléma. Ezen a csúcson rendszeres a rövidzárlat. Hiszen a sín feje 1mm széles (a Tillig még ennél is kevesebb, úgy emlékszem, csak 0,9mm), a kerék futófelületének a szélessége pedig 2,1mm. Igaz, a futófelület kúpos, de mégis hozzá tud érni. Sajnos csak 1mm vastag alpakka lemezem volt, amiből a darab készült. Egy újabb kivitelben két 1mm-es lemezt forrasztottam össze, az már jobb.

Előzmény: Váltógyártó (94845)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94846

Az előbb persze méret alatti nyomtávra gondoltam.

Előzmény: Váltógyártó (94845)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94845

Igyekszem a szigetelt szakaszt a lehető legrövidebbre készíteni. A másik oldalon azért nem a könyöksín hajlatában van a vágás, mert volt már rá példa, hogy méret alatti kerék elérte a másik oldalt, és rövidre zárta a rendszert. Ezért egy kicsit előrebb vágom át, ahol már biztos nem érheti el a másik oldalt a kerék.

Előzmény: rezgaras (94844)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94844

Aha, látom. "Szerencsére" a vágás a talpfa mellett van! :-))

 

Előzmény: Váltógyártó (94842)
emts Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94843

Hello, en ilyenbol csinaltam tavat. Iszonyat sok munka volt vele, mire elethu lett. A kek folia a hullamzas alatt nem valami elethu. En leragasztottam a kek foliat, aztan tettem ra egy matt lakreteget, hogy ne azzon at kesobb. Ezutan barna es zold festekek keverekevel sotetitettem rajra. Kinyomtam temperat barnabol, majd zoldbol a foliara, s ott kevergettem ossze. Amikor kesz lett, nyakon ontottem megint lakkal (ugy hogy sik felulet legyen, ez mar fenyes lakk volt). Ezutan ratettem a rucskos folia. Igy szerintem elethu. Viszont: a rucskos foliahoz joszerivel semmi sem ragad, minden ragaszto lehamlik rola. Nalam vegul az valt be, hogy a parti toltes rogziti (gipsz - ragaszto keverek). Nagyon sokat szivtam vele mire valami elethu dolgot ki lehetett hozni belole. 

Előzmény: Törölt nick (94817)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94842

Süni megadta a választ! :-)

Előzmény: rezgaras (94840)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94841

Esetleg "befűzte" a sínszálak közé a fűrészlapot? :)

Előzmény: rezgaras (94840)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.06 0 0 94840

Illetve egy dolgot nem értek. Azt írod:

 

"a szerkezet építésének a legvégén 0-ás lombfűrész szállal átvágtam"

 

Ha jól értelmezem, nem a legvégén vágtad el, hiszen a párhuzamos sínszálak nem lehetnek bent, mert akkor az egyenes lombfűrész szállal nem lehet a köztük lévő szívdarabot átvágni. Vagy valamit rosszul értek?

 

Előzmény: rezgaras (94839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!