Így legalább szinte egyszerre két verzió is elkészül. A "Patkány"-hoz tartozó kocsik mindkét szellőzővel készülnek, de még nincsenek készen. A mozdonyból az első példányt láthattátok. Kis széria lesz (egyelőre 5 db.). Talán nem kellene feladni, mert biztosan több mint 5 mozdonyfüst csapott szeretné vonatjának tudni.
Mi lenne, ha mindkét verziót sorozatban "gyártanátok"?
A topicot olvasgatva szereztem tudomást az újságról, és némi utánajárás után sikerült is megszereznem az eddig megjelent számokat. Alapvetően tetszik az újság, bár a modellezésről többet is lehetne szólni -pl. terepasztalok, modellek és kiegészítőik bővebb bemutatása. Bár tudom, hogy mondani könnyű, de csinálni..., főként minél kevesebb hibával, az már nehezebb.
Lehet, hogy most kicsit OFF leszek, de néhány dolgot nem tudok szó nélkül hagyni az újsággal kapcsolatban. Néhány dolgot talán rá lehet fogni szegény Linotronicra (aminek más verzióját is ki kellene próbálnotok), de a jónéhány cikkben sorra előforduló, csak pár szavas, már szinte zavaró tőmondatokat biztosan nem! Az elválasztási és helyesírási hibákat mind ki lehet küszöbölni a Morphologic Quark-os helyesírás-ellenőrzőjével, ennek hiányában pedig az a legbiztosabb megoldás, hogyha a PostScript-et átkonvertálod PDF-be, és kinyomtatod, mintha csak a nyomdából jött volna ki az oldal. Én mindig így csinálom, hogy lehetőleg ne forduljon elő például az, mint a V&M 2001 tavaszi számának 10-dik oldalán: "Az ICR non-stop, kötelező helybiztosítással, átlagosan 90 m/óra utazási sebességgel közlekednek."
Kérlek, hogy észrevételeimet ne tekintsétek kioktatásnak vagy valami hasonlónak, hanem csak "építő szándékú" hozzászólásnak!
Hé, nem addig a'! 'szt szegény máriabesnyői pógárral (velem), akinek az ablaka előtt megy el az összes hatvani inga, nem lesz a terepasztalán, mer ha valaki már megépítette, akkor nem érdekes? Vagy én is 1 db Bz-t tervezzek, aztán álljak le? Vagy annyit se, mer a csehek(szlovákok) má' mögcsinyálták? Nekem igenis kell egy szerelvény...
Úgyhogy dolgozz csak nyugodtan tovább!
BTW, gy.k. mi az a HLS? Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de tényleg nem tudom.
Üdv:
Joe
Szia!
Nos Szergejhez ez-az / pl. világítás vezető rész/
Én már egyszer voltam fennt /akkor vettem Matiz kollégátol egy BR130-at többek között/ ,a többiek viszont még nem, így nekik minden újdonság lesz :). Most is Pestre megyek, csak éppen Info kiállításara. Délután megint neten leszek. Üdv: Zsolt
Az elrontott hozzaszolas en voltam... Az van meg ott, hogy elkeszult a nurnbergi oldal a V&M weblapon, felkerultek a kepek es a szoveg. Tessek nezelodni. Aztan, be vannak scannelve az Epoche III modellek (milyen szerelvenyek jartak a DR akkori vasutjan); de nem tudom, hogy felrakhatom-e valahova. Ha megjelolom a forrast, akkor is jogserto a dolog?
Valaki kerdezte: a modell-tarto-takolmany leirasa es fenykepei Vsanci-webzinjen lathato! Vsancinak igertem ket kepet, azzal meg logok, de potolni fogom!!!
OFF
Izé... Szóval...
A 4039-es hozzászólásod valahogy nem sikerülhetett, ugyanis addig olvasható, hogy "Elkészült a ", és az alatta lévő hozzászólásokat meg jobbra tolja. Lehet, hogy az én hibám? Tőled felfele már jó minden...
ON
Kivánok!
Sajna igen. H0 alkatrész azért még van a Börzén, de nincs olyan választék...
Szerintem csak ezért ne gyertek.( Jól tudom, hogy nem a szomszéd utcából jöttök?)
Amúgy mi az, ami hiányzik?
csíkosháTTú
Szia JSB!
Sjnos van egy rossz hírem!
: Egy tatabányi kolléga már megépítette a komplett "Hatvani-Ingát",=> már nincs értelme tovább építenem.
Helyette a HLS épül meg mind a 3 változatban!
> Ha esetleg nincs hol esztergáltatni, akkor
> megteszi a 2-es csavar is ,de a menet eszi a
> fogaskereket
Nem írtad, hogy mekkorára kell az M3-as csavart leesztergálni, de feltételezem, kb. 2,5-re. Ehelyett szvsz. egyszerűbb egy M2-es csavarra egy 2,5mm külsô átmérôjű hüvelyt húzni. Ilyesmit már sokat csináltam, csak kisebben: a mozdonyaim hajtókar-csapjai M1,2-es csavarra húzott 1,5mm-es hüvelyekbôl vannak.
Nekem ma lett kész a két InterPicim fényezése és matricázása, majd ablakozom és alvázt meg motort keresek hozzá. A karosszériát H0-ban a börzén vettem.
Sajnos ilyen apro fogaknal igen nehez pontos adathoz jutni, ezert inkabb ajanlok egy sablont (a CONRAD arulja) ami majdnem minden vasutmodellben hasznalt fogaskereket pontosan neghataroz (es nam is keruel sokba).
Hali!
Láttam a Bz-ket. Az emeleten volt MÁV InterPici festésű is. Tényleg kéne H0-ban is! A TT-s MÁV nekem is nagyon tetszik.
A PIKO BR55 konstrukciója szerintem azért nem olyan nagy gáz, mint amilyennek le van festve. Jó, régi, ma már biztos nem így csinálnák meg, de működik és a nagyon szépen sikerült a külcsín. A börzén szokott lenni majdnem originál is. Viszont szerintem személyvonat előtt csak az Epoch III. elején volt ( közvetlenül a háború utáni mozdonyszegény korban).
JSB!
Szerinted milyen gőzös kéne ide? (djt-122 keresi a 4032-es hozzászólásban)
Csikós Pista bácsi szeptemberig szabadságon van. Nézd meg a Beleznay-féle boltot az Alkotás utca 39/b-ben, ez egy kicsi bolt egy saroképület alagsorában, a Testnevelési Egyetemmel ferdén szemben.
csíkosháTTú
elövárosi vonalon ipartelepi környezetben szeretném járatni a vonatot /a Langenschwalbach kocsik már megvannak/ .Egyébként bár én HO ban utazom láttad a börzén a TTs cseh gyártmányu Bz motorkocsikat ? nekem nagyon tetszett kár hogy HO ban nincs!!
Förster
Ha ugy döntök hogy BR 55 lesz a gép aszem megcsinálom az átalakitást esztergálás nem akadály. Egyébként a börzén az SNCB zöldszinü mozdonya tetszett a legjobban és fullos állapotu volt. Más.
Mikor van ottt a börzén a Csikos Pista bácsi ?Ö árul alkatrészeket?
Már régota hajtok BR 118 alkatrészeket de még csak mutatotba se láttam
Pici kiegészítés:
Én, mint TT-s sok Tillig katalógust láttam. A Tillig-nek KÉTFÉLE H0 sínrendszere van, nem keverni a kettőt! ( Nem kioktatni akarok, csak a Tillig nem a H0-ról, hanem TT-ről ismert!)
1.: Van a H0 STANDARD GLEISSYSTEM, ami 2,5-ös sínrendszer. 15, és 7,5 fokos egyenes kitérő, belső íves, 15 fokos szimmetrikus, hármas, meg angol is. Az összes sín létezik KIT-ben is, meg a kitérők is.
2.:Van a H0 ELITE, ami 2,07-es (2,1-es?) sínrendszer. Itt van 11, 12, 15 fokos egyenes; 7.5, 6 fokos szimmetrikus; belső ívesből kétféle; meg angol. A sínek ágyazat nélküliek, az ágyazat kétféle színben külön van, "STYROSTONE"-nak hívják. A kitérőkhöz a saját, meg a ROCO gyártású állítómű is használható.
Régen "PILZ" néven volt ismeretes.
csíkosháTTú
Az előbb a nagy szakmai fejtegetés közben elfelejtettem. Sokunk problémája nehezen lehet Roco 2,5 sinrendszeréhez hozzájutni. Nos lehet hogy már hallottatok róla, de azért leírom a Tillig gyártja, pontosabban a Tillig H0. A 2001-es katalógusukban benne van minden, ha van érdeklődő, akkor ide a topicba legközelebb felteszem a listát és az árakat / német / is. Létezik ágyazattal is annélkül. Sőt van egyenes váltója is un " Bausatz " formában is, vagyis neked kell összerakni. Ez azt jelenti, hogy a sínszálakat neked kell befűzni stb. Én első alkalommal 15 perc alatt végeztem vele. Nem bonyolult. Az ára kb. 12 DEM. Sajnos nincs most itt a listám és csak emlékezetből dolgozom.