Keresés

Részletes keresés

tillig1120 Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4149
sziasztok!
CsikosháTTu irtam neked!!

varom a választ!!

sziasztok!!

djt-122 Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4148
Valo igaz a kibri modelleket Deáknál lehet beszerezni söt mgrendelésre bármit beszereznek ha megnézed az oldalukat www.kibri.de /kicsit nehezen jön be / A partnerek között ungarn Deák modell sport is ott van . Más.

Csikoshátu
vasutmodellkiállitás május 18-27 között 10-18 ig . a KASZ müv. házban. Bp VI ker. Eötvös u. 25a . megközelithetö M1 es metroval az Oktogonig

Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4147
Hali!
Megdumáltuk, Börze után Füsti.

Más valaki csatlakozik még?
csíkosháTTú

Előzmény: luc72 (4144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4146
Szia Zsolt!
Kiállítás???!!!
Mikor, hol, meddig?
csíkos
Előzmény: by az ex bhv (4145)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4145
Szia JSB, meg a többiek!

Ezzel nekünk nincs gondunk (meglepetés akart lenni, de most kibeszélem)
KÉSZ A M.61.001 vörös-csillaggal az orrán!
A Hétvégi kiállításon kis lesz állítva !
(igaz még vitrin modell, de lesz előbb-utóbb hajtás is Faulhaber motorral!)
Ott meg lehet nézni!
Sőt eladó!
max 20-25 db készül belőle (Sonder!)
1-szeri különkiadás!
Egyébként 1 hete döngetett a Burmai vonalon, az egyeske!

Zsolt

Előzmény: JSB (4139)
luc72 Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4144
Hali

Természetes hogy kint leszek, vigyem a liliputot?
Utána a füsti mehet? Fotózni és méregetni akarom az 520-ast.

Előzmény: Törölt nick (4142)
joem Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4143
Sajnos nekem sem jó a most szombat, pedig meg lettem szólítva, de ami késik, nem múlik, meg fogom kukkolni a cuccot...
Előzmény: JSB (4140)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4142
OKÉ!
Én megyek, Te is kellesz! Szerintem luc72 is jön, ahogy ismerem...

Tényleg! luc72!
Ráérsz?

csíkosháTTú

Előzmény: JSB (4140)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4141
Én biztos, hogy nem megyek, mert autós dolgaim lesznek. Jövő héten szombaton pedig esküvő lesz (hál' istennek nem az enyém :)) ) talán az utána következő héten összejön a Viessman-mustra.
Előzmény: JSB (4140)
JSB Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4140
Viesmann felső tanulmányozható, ha szombaton összejön megint egy Fórum csapat kihozom, azaz viszem.
Előzmény: Törölt nick (4114)
JSB Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4139
Tavaly Münchenben elkészült a Fleischmann terepasztal a Deutsches Museumban. Teljesen új konstrukció. Egy nagy pályaudvarral, háttérben hegyi vezetésű keresztező pályával, ami a balkézre eső végen visszahurkol a fővonalra. Érdemes megnézni. Az asztal a vasút üzemet mutatja. A nürnbergi eredeti vasúti relékekkel üzemel(plexi mögött mind az ötezer darab). Jó bizber tanulmány. Automatizált, és tizenöt perc alatt bemutatja az éjszakai üzemet is. Jól áttekinthető, mert amfiteátrum szerüen kiképzett a nézőtér.
Heljan szép-szép, de mindenki dühöng, mert szinte lehetetlen hozzájutni. Ezt a német teszt is kifogásolta. Nem olcsó, ca. 380 DEM. Fleischmann NoHAB fémöntvény (zamak) de a lámpatávolság, forgóvázmaszk és még ca. tíz fontos dolog nem megfelelője a magyarnak. Nem ajánlom, annak ellenére, hogy mint modell a legüzembiztosabb és legerősebb. Csak az vágjon bele, aki marni, eszergálni tud. Akkor csodát művelhet. Várjátok ki Roco 001, avagy 004 psz. MÁV gépét.
Előzmény: etwg (4137)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4138
Szeva luc72!
A mostani Börzére kijössz? Úgy néz ki nekem sikerülni fog időt szakítani rá.
Gratula az 52-eshez!
Egy maszek emberke gyárt felsővezetéket Bátonyterenyén, lehet, hogy ezért "Veissmann-szerű"? Ha ő az az emberke... Ha jól tudom, csinál H0-t is.
csíkos
Előzmény: luc72 (4131)
etwg Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4137
Sziasztok

"Van egy HELJAN nevű cég, aki HO-ban gyártja a Nohabot a M.E.B. márciusi számában „sehr gut” minősítést kapott. Mit tudsz róla? Vagy inkább a Fleischmann Nohabját ajánlod 4270, 4273 számú, esetleg
várjam meg a ROCOét? "

A Heljan dán cég már nagyon régen be van vezetve Amerikában (többnyire nekik gyárt mindenféle fantázia neveken, Europaban a POLA-nak is szállit. A modelljei jobb amerikai minöség, olcsobb szokott lenni mint a ROCO és valoszinőleg Kinaban készül akárcsak a Lilliput.

"Tudja valaki, esetleg, hogy hol található a Fleischmann terepasztala? A katalógusukban láttam fényképet róla és nem egy garzon méretű. "

A legnagyobb Fleischmann terapasztal a nőrnbergi muzeumban van, kb. két lakás méretü és aránylag jol müködik, habár már vagy 30 éves.
A Fleischmannak van egy csomo promotion asztala is (amit az egyik kiállitásrol a másikra visz).

Azonkivül Europa legnagyobb terepasztala (csak részben Fleischmann) a délnémet WENGEN-ben van, egy nyugdijazott hajoskapitány üzemeltet egy focipálya nagyságu terepasztalt. Minden megvan rajta amit csak eltudzs képzelni (meg az is amit nem). Érdemes megnézni habár nem igen modellszerü de minden müködik rajte, még egy penzio is tartozik hozzá (meg kocsma). Mellékesen igen szép helyen van a német Alpokban, ugy, hogy az asszonyság sem fogja zokon venni, hogy te friss levegö helyett modellszagot szivsz magadba.

" A Rivarossi Big Boy sem kénnyebb, hogy a Browserröl ne is beszáljek annak az egész mozdonyrésze egy darab zinköntvény, természetesen tömött kazánnal, stb. Kb. 2 kilo lehet csak a mozdony.

Előzmény: luc72 (4131)
etwg Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4136
Szia Matiz,

elészér is ne keress az LGB-nel élethü modelleket, ezek nagy tébbsége fantázia modell. Az amerikaiak vették rá öket, hogy ennyi energiával már valami normálisat is lehetne épiteni.

Amikor az IC-jőket elöször láttam, enyhe gutaütögetés fenyegetett, mert már ki látott keskenynyomtávon (Ugye az LGB annak felel meg) meg 600 mm átmeröjü sineken IC - rohanni. De ez az ö dolguk, hogy milyen modellt hoznak ki.

A szerkezettel nincs baj, egy nehány pénzáldott barátomnak elég nagy kerti vasutjai vannak, olyannyira müködik a dolog, hogy télen még a hoekét is be szoktuk vetni, hogy megtisztitsa a pályát. Természetesen ezek a modellek nem a sinböl vannak táplálva, hanem magukkal viszik az akkukat, igy akadálynélkül futnak, huzva a sintisztito kocsikat is, hogy utánna a sinbül táplált mozdonyok is kifussanak. A rendszer elég megbizhato, természetesen ennek ára van. A sincsatlakozok csavaros hevederekkel vannak megoldva (a normális nem birja ki a telet), a LGB váltomotrok kibirják csak a kontaktusaik nem, igy jobb egy másfajta motoros kapcsolo szerkezet jo mikrokapcsolokkal. A legnagyobb baj a gazzal meg egyes férgekkel szokott lenni, mert azoknak alig tudtuk eddig bebeszélni, hogy a vakondok ne éppen a vágányzat alatt merüljenek fel a mélyböl, meg a csigknak is lenne hol mászkálniuk ( kert elég nagy). Ezek ellen nem segit más mint a durva eröszak meg a gyomirto.
Természetesen este (használaton kivül) minden jármü bemegy a garázsba egy alaguton át (illetve a pincébe a másik kertben), hogy ott jol ellegyenek ovva az idötöl meg az enyves ujjaktol. Minden más kintmarad az egész évben, és többé kevésbé jo állapotban is marad.

Üdv

Előzmény: Törölt nick (4130)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4135
Tényleg, később az árlistában megtaláltam, ICE-3 set. Csak az a feltűnő, hogy amíg egy Rhb 4/4 1200 DEM körüli, ez a szett 297 DEM ...
Előzmény: amphora (4134)
amphora Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4134
Hello!

A régi LCE (ICE fazonú fantáziavonat) már nincs, 1999-töl nem gyártják. Idén júniusban jön az LCE-3, ami a német ICE3 alapján készült fantáziavonat. Meglepetésnek szánták, ezért nincs a katalógusban.

Előzmény: Törölt nick (4133)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4133
Hello!

Letöltöttem a katalógust, de az IC nem volt benne :-( És megnéztem az árakat, na ezt meg végképp nem kellett volna. Viszont megnyugtatónak találtam, hogy egy német kisvasutat pl. a 99-es sorozatú gőzösökkel össze lehet hozni, van hozzá minden.

Más: KIBRI épületeket Deáknál érdemes keresni. Én ott vettem néhány ilyen házat.

üdv

amphora Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4132
Matiz

Amivel találkoztál azt az LGB Toytrain-nek hívja és nem véletlenül a Playmobil trafós vonatja is (1999-ig gyártották) LGB sineken futott... Jelenlegi katalógus (4MB) itt: http://www.lgb.de/pdf/00950_2001.pdf

Budapesten karácsonykor az Eurocenter Óbuda 1. emeletén lévö modellboltban láttam, ott a plafonról lóg egy mintapálya és általában alapdolgaik (kezdökészlet, kézi váltó, R600mm-es 1/12-ed ív, 300mm-es egyenes) vannak a boltban.

Az LGB katalógus önmagában is egy nagyon szép könyv 15DEM, nem tudom mennyit kérnek érte. Ha német árakra vagy kiváncsi, akkor a http://www.modelleisenbahn-schoregge.de/lgb20.html jó áttekintést nyújt.

Tényleg kint lehet hagyni öket, esö, porhó nem akadály, csak a sínpucolásra kell figyelni.

Előzmény: Törölt nick (4130)
luc72 Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4131
Szasztok skacok

Meg jött a kért liliput BR52-esem eszméletlenül szép, igazi szenet adnak a szerkocsijához, ki van képezve a világítás a mechanikához, vörös led imitálja a kazánban a tüzet.
A börzén a conta dry-osal megbeszéltem és méretek után elkészíti hozzá az 520 matricáit (köszönet érte fösternek)

JSB

Vezérlő esetleg meg van?

KÉRDÉS.

Van egy HELJAN nevű cég, aki HO-ban gyártja a Nohabot a M.E.B. márciusi számában „sehr gut” minősítést kapott. Mit tudsz róla? Vagy inkább a Fleischmann Nohabját ajánlod 4270, 4273 számú, esetleg várjam meg a ROCOét?

CsikosháTTú

Vannak megint szép TT terepasztal képeim, ha érdekel, régi magazinokból.
Ja és a lényeg a börzén TT felső vezetékoszlopok voltak egy srácnál csak nem fértem oda, de rengeteg volt és szerintem maszek gyártmány, de szép viessmann szerű volt.

Sokszor elő fordul, hogy valaki meg kérdezi melyik gőzös volt személy, vagy teher vontatásra használva?
Én úgy vettem észre, hogy minden vontatott mindent többnyire, pl. BR 52 gyors vonati kocsik előtt. Br 55 vegyesen ezt is, azt is, Föster ezt jobban tudja.

KÉRDÉS 2

Kibri modelleket itthon honnan lehetne beszerezni?

Matiz

A viessmann oszlopok valóban fémből készültek.

Tudja valaki, esetleg, hogy hol található a Fleischmann terepasztala? A katalógusukban láttam fényképet róla és nem egy garzon méretű.

A BIG BOY hagyján hogy 46,7 cm de 1,2 kg.!!!
Ja ha már méret, a TRIX erőmű kocsija se semmi a maga 74 cm-ével és 32 tengellyel.

Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4130
Hali!

Ausztriában láttam ICE Start-set-et, LGB gyártmányú volt, átszámolva 30 körül. A modell belseje nem volt kidolgozva, az ablakai matricák voltak, de azért nem volt rossz. Volt áramszedője is, ha jól láttam :) Az ára átszámolva 30 felett lett volna. (Ezen a ponton meginogtam, és az akkor már a kosaramban levő POLA Mozartstrasse-ra néztem...) Voltak váltók is, meg egyenes sínek, de olyasmik, mint a flex-sínek. Szóval volt választék. Egyedül egy dolog nem tetszik....a kapható modellek között nem találtam olyat, ami igazából kellene, csak a svájciakat és az amerikai modelleket. Négytengeles kocsikra gondoltam, meg olyan gépekre, mint a lejjebb elmített Bockholt gépek - persze elérhetőbb áron (a minőségben kompromisszummal).

Szóval, egyenlőre parkolópályán, de nem végleg. Tudsz pár címet adni, Bp-n hol nézhetek ilyeneket? (árak/választék/katalógus)

Te kint hagyod esőben-hóban a gépeket? Azt írják, nem lesz semmi baja, de szerintem még senki sem próbálta :-))

üdv

Előzmény: amphora (4128)
etwg Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4129
Ehhez csak annyit, hogy a Bachmann szalit kb. fel áron modelleket LGB méretben (G Scale). Egyes modellek igen jo minöségüek, mások rosszabbak.

Az emlitett méreteken kívül Europaban elég sok 1 méretarányu (1:32) kerti vasut van. Ennek az elönye, hogy bizonyos feltételek betartásával LGB-re is jo (sinmagasság), illetve forditva az LGB vágányok is használhatok 1-es modellekhez ha nem a legszükebb iveket használják.

Üdv

Előzmény: amphora (4128)
amphora Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4128
Matiz

Ha igazi kerti vasutat szeretnél, a méretarány meghatározó minden szempontból: elérhetöség, ár, használhatóság.

Találhatsz "kis" kerti vonatot a régi Roco Alpine Line szériából (0e) és a határ az 1:1 :)

Félretéve a viccet, a legnépszerübb "elérhetö árú" méretarány az IIm (1:22.5, Scale G), legismertebb képviselöje az LGB. Sok gyártó készít modelleket (elsösorban amerikai és német modellek)

Árak (német normál árak. Budapesten csak egy helyen láttam, ott kb. ezek +25%Áfa)

Kezdökészlet (mozdony hang és füstgenerátoros, 2 kocsi, körpálya, trafó) kb. 350DEM
Vágányok: 1200mm egyenes 30DEM, elektromos váltó 75DEM Vigyázz, a kertbe rengeteg vágány kell!
Mozodonyok: 300-1500DEM Kocsik: 30-600DEM
Valódi gözmozdony: 1500DEM-töl

A következö "népszerü" méretarány az 1:10 illetve az 1:8 és az 1:5. Ezekben a méretekben nagyon nehéz kész dolgokat találni, legtöbbször egyedi vagy klubépítésü modellek vannak, csillagászati eladási árakon.

Úgy érzem, mielött belevágsz, TÖBBSZÖR IS érdemes átgondolni.

Előzmény: Törölt nick (4123)
Fecus Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4127
Sziasztok!

Úgy tűnik a hét végén, először kijutok a börzére. Lesz?
Írjatok (lehet magánban is) ha valamit nem szabad kihagynom!

Fecus

gyurmosz Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4126
Ha már felsővezeték: még nem létezik a keresztgerendás, magyar rendszerű állomási felfüggesztés modellváltozata! És szerintem nem csak én csorgatom a nyálam érte :-)))
Előzmény: joem (4113)
etwg Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4125
Szia rézgaras

azt irtad:

"Egy ügyes, mert Stokerral tüzelték. "

Ez igy nem teljesen pontos, mert az olajtüzelésü mozdonyokban nem kell Stoker (az csak a szénhez használatos), mert az olajat egy pumpával továbbitjak. A Big Boyok meg mind olajtüzelésüek voltak (annyi szenet nem is tudtak volna magukkal vinni.)

Csak ennyit.

Előzmény: rezgaras (4124)
rezgaras Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4124
djt-122 írta:

> Big Boyt . Nem semmi hány fütö kellett rá?

Egy ügyes, mert Stokerral tüzelték.

> láttam egy filmen : Elöl a viztartály középen
> csuklosan felerösitve a kazán hátul pedig a széntárolo .

Ez egy Beyer-Garratt. Afrikában volt népszerű, de volt belôle Ausztráliában és még Európában is, Spanyolországban, és állítólag a Szovjetúnióban is. Egy ideig az Algéria számára gyártott Beyer-Garrattok jártak Franciaországban is.

Van belôle modell is, ha jól emlékszem Angliában kész is, meg kitben is. (van egy DJH kitem, ha lesz idôm összeszerelni, majd megmutatom.)

Előzmény: djt-122 (4116)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4123
Hello!

Amphora: kert már van, jóóóóóóval nagyobb mint amivel kezdeni lehetne valamit (öröm az órákon át tartó fűnyírás....) úgyhogy Ferencvárost is meg lehetne építeni kerti vasútban.... Engem az anyagi vonzata és a beszerzési lehetőségek érdekelnének! (Hol és mennyi és mit lehet kapni...) Az viszont tuti, hogy először a H0 asztalomat kell befejeznem, ezután kellene a kerti parti.

Valahol van egy-két nem túl jó minőségű Garett (vagy Garatt?) képem, előkeresem.

üdv

etwg Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4122
Sziasztok

A Big Boy egy fütövel dolgozott, mert olajjal volt fütve. Amugy az ameriaki mozdonyok többsegeben ha szennel is voltak füjtve Stoker volt beepitve, ami automatikus szentovabbitast jelentett (egy csiga vitte a szenet egyenesen a kazanba ha a fütö ralepett a megfelelö pedalra.)

Az afrikai mozdonyok meg nem Malletok, hanem GARATT rendszerüek, azaz ket szerkocsi alatt van a meghajtot futomü (elöl a vizes kocsi, hätul meg a kombinalt - viz-szen. Maga a mozdony egy hidon van a ket szerkocsi között. A Garattek többsege keskenynyomtavu (Kapnyomtav 1067 mm), es Angliaban kaphato egy ket mozdony KIT formaban.

Előzmény: djt-122 (4116)
joem Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4121
Matiz 2001-05-13 21:57:31 (4114)
A műanyag fröccsöntő szerszám 2M HUF-nál kezdődik, plafon a csillagos ég, ezért valóban csak nagy szériánál éri meg. (halkan jegyzem meg, hogy nekem most nincs ennyim).
BoGar 2001-05-13 22:43:24 (4115)
Jól zümmögsz, valós igény felmérésére a legjobb módszer a piackutatás. Most azon túl, hogy az is elvisz jó néhány százezret, vagy millát, annyira azért mi is ismerjük a piacot, hogy valaminek a várható forgalmát jó közelítéssel megbecsüljük.
DE! Ami az esti hozzászólásomból (álmosság miatt (kicsinyét lefejeltem a klaviatúrát)) kimaradt: függgetlenül attól, hogy a forum modell (a logoban kisbetűvel lesz) nem népjóléti intézmény, azonban elkötelezett a magyar vasútmodellezés jövőjéért. Meggyőződésem, hogy szépen, lassan ki lehet alakítani egy olyan termékpalettát, melyek kapcsán sok-sok MÁV (GySEV, BHÉV, stb.) jellegű terepasztal épülhet. Ennek első lépése lehet a Bz, illetve a felsővezeték-rendszer, majd jöhet a többi. a modellvasút iparban is számtalan olyan példát találhatunk, ahol ennyiből, vagy még kevesebből indulva virágzó és neves cég alakult ki. Ugyanakkor azonban arra is találhatunk példát, hogy nálunk sokkal tőkeerősebb vállalkozás megszűnt, vagy bekebelezték. Ne felejtsük el, hogy itt üzleti vállalkozásról van szó, amelyért többen hajlandóak vagyunk akár anyagi áldozatot is hozni. Hosszú távú ráfizetés azonbannem opció. Amit alapelvként ígérhetek, az a magyar vasútmodellező társadalom igényeinek fokozatos, de minőségi kiszolgálása. Viszont a magyar vasútmodellező társadalomnak ezt a kis céget el kell tartania, mert különben az egész nem müxik.
amphora Creative Commons License 2001.05.14 0 0 4120
Ha kerti vasútat szeretnél, elöször legyen kerted! :)

Ha tényleg érdekelnek az olyan dolgok, mint amit az adataimban találsz, a folytatás magánban.

Előzmény: Törölt nick (4102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!