Sziasztok!
Jó hogy nem csináltál fényképeket, mivel én már készítettem. (A belépésért diáknak nem kellett fizetni, gondoltam, akkor csinálok a pénzből képeket.) Előhívás és Scannelés után megy fel a netre a Webzine-re.
Matiz!
Kösz a tippet a NOHAB modellekről! Nekem úgy tűnik autentikus darab. Nekem tetszenek!!!
djt-122!
Ma voltam a Közlekedési Múzeumban, a bejáratnál lévő "trafikban" van egy szemre nagyon jó állaptban lévő PIKO BR24. Igaz az ára borsos: 16 ezer pénz.
csíkosháTTú
P.S.: nem hagytak fotózni a Múzeumban, igaz nem is erőltettem a dolgot. Rám szóltak, hogy van-e engedélyem? Nem volt...
Sziasztok!Pécsről hazafelé beugrottam Mikihez és mivel javasoltátok,elrakattam magamnak a POLA fűtőházat.(JSB,üdvözöl a Miki)N. Gyurinak:a Bhv belső 1490 Ft.Kaptam egy jó ötletet ezenkívül,milyen módon vegyük le az áramot a fuggerth kocsiról,hogy ne legyen nagy a menetellenállás.Matiznak:(kicsit OFF)Van itt egy mercedes 1:18 280 SE cabrio,fehér (de azt hiszem,ilyen van talán neked?) fehér 4590ftON Az öntvényekről:SzVSz ez nagyon sok dolog függvénye.Most láttam jól sikerültet és kevésbé jól sikerültet és rosszat is.Nagyon sok függ a munkakörölményektől,precizségtől,mennyi készül belőle...stb.Tanuló koromban emléxem a forgácsoló műhelyben,mikor beállították a gépeket a sorozatgyártásra,az elsők,beállításkor természetesen selejtek voltak.Nagy szériánál az utolsó munkadarabok álltalában nagyon jók voltak.
Szasztok!
Régen írtam már, de nem kell izgulni, mindig résen vagyok! :-)
Na, akit érdekel:
Ma (szombat) este a VOX-on 22.10-0.15 között Spiegel-magazin, benne modellezők és modellgyűjtők Németországban.
A "bedőlésről"!
Mentségemre szóljon a következő:
1.: szóltam, hogy a dolog nem egyértelmű...
2.: nálam a kérdéses fájl "százvalahány" kbyte hoszzú volt. A Windows rendszer progija meg, ha jól tudom 44 kbyte.
Tanulság:
1.: nem kell mindent elhinni elsőre...
2.: nagyon kell figyelni minden kis részletre, sajnos.
Az a baj, hogy ma nincs kedvem humorizálni.
csíkoháTTú
Sziasztok!
Rezgaras bocsi ,hogy nem tudtam elmenni a bulira!
Ceges dolgok osszejottek!
Tobbiek kesz a nohab!
Foto holnap keszul!
Zsolt
Ps.: Mar csak a nohabos Emilem el!
A Matavosra ne irjatok!
Van egy könyvtár,amely annakidején az emeleten volt,most a régi bizt-ber épületben van.Azt mondta az ismerős forgalmista,hogy ott érdemes szétnézni.Azt nem tudom,hogy hétvégén hozzáférhető,de megpróbálom.
Nnnnna, akkor mindenkinek, aki bedőlt és letörölte:
Június 1: nincs vírusveszély ... Internet, Szoftver
június 1. 7:50
[ZDNet]A vírusirtó programokat gyártó cégek hiába fújják le a vírusriadót, a SULFNBK.exe Windows rendszerfájlt vírusnak kikiáltó hoax email tovább
rója köreit az interneten. A levél tréfás kedvű szerzői azt állítják, június elsején a gép beindításakor a vírus letörli a teljes merevlemezt. Ezért mindenkinek
azt javasolják, pénteken ne használja a gépét. Ehelyett, írják az ismeretlenek, megelőzésképpen a felhasználó törölje le a SULFNBK.exe fájl, minden
bajok állítólagos okozóját. Azt természetesen elhallgatják, hogy egy olyan rendszerfájlról van szó, amely lehetővé teszi a backup mentés során a 8+3
karakternél hosszabb fájlnevek megőrzését. A rendszerfájl letörlésével a Windows operációs rendszer néhány funkciója nem fog működni. A 'baráti
figyelmeztetést' eredetileg portugálul írták, de az egymásnak segíteni próbáló hiszékeny emberek már számos nyelvre lefordították.
Gyűlölöm az ilyen hoax-okat!!! :-(( Nem gondolt senki arra, hogy ha e-mailen megy a figyelmeztetés, nem komoly? Ha tényleg vírus, nem vették volna észre...
Arra azért vigyázz, hogy a WindoWs egyik segéd programmját is így hívják, ennek a mérete kb. 44kbyte. Ha ennél lényegesen hosszabb, akkor vírusos volt a megboldogult.
Kivánok!
Majdnem elfelejtett ősi szokásomhoz híven: kérdezni szeretnék!
Mélyen Tisztelt Kedves Kollégák!
Van valakinek valami ötlete, hogy hol találhatnék valami képet a Zeuke által gyártott ősi TT-s négytengelyes gyorsvonati kocsiról?
Előre is örök hálám...
Szerintem bármelyik technológia jó lehet, ha a készítője igényes magával szemben. Nekem tök mindegy, hogy egy kasztni műanyag vagy műgyanta, ha szép. Viszont az nem elég, hogy ki tesszük a nagy pofát, hogy: "ez kis szériás darab", és maga a munka egy igénytelen, pontatlan, görbe, stb. akármi, ahol az ablakok kivágása nem egy méret, össze-vissza áll. Ebből a "kasztniból" egy profi modellező vért izzadva is csak selejtet tud készíteni. Rólam nem is beszélve. Az azért látszik a Börzén árult darabokon, hogy melyik készítője végzett gondos munkát, és ki akarja jó pénzért eladni a sz@rt.
Olvastam a műgyantával kapcsolatos hozzászólásokat.Láttam már én is ezt-azt,és néhány tapasztalatot leszűrtem a dologból.Ezeket most megpróbálom elmsélni.Ez egy egyéni vélemény,lehet,hogy valaki másképp gonolja.
-Való igaz,ahhoz,hogy szép öntvényt kapjunk,ahhoz három dolog kell:egy jó mesterminta,egy jó szerszám(gumi) és egy jó öntési technológia.Olyan ez valahol,mint a fényképezés,ahol ugye kell egy jó film,gép,és fotós,meg egy jó labor.Ha valamelyik sz*r,akkor megette a fene az egészet.
A mestermintát úgy kell elkészíteni,hogy a modell és a gumi tevezése párhuzamosan haladjon,mert csak akkor lesz tökéelets a végeredmény.A mai gyanta kasznikkal az az egyik fő probléma,hogy egy valamikor régen készült modellről veszik le a mintát,és ezek készítésémél még nem gondoltak arra,hogy ezeket majd egyszer lemásolják.
Kell egy jó szerszám,azaz a gumit is meg kell tervezni,nem elég körbeönteni és vége.Ha egyenletes falvastagságot akarunk elérni,akkor meg kell dolgozni a gumival is.Nekem volt szerencsém gépgyártástechnológiából szerszámkészítést tanulni-igaz fémekre-és ott keményen felhívták a figyelmünket ezekre a dolgokra.
Másik dolog a türelem és a kitartás.Ha valmit csinálunk,akkor azt gondoljuk végig az első csavartól az utolsóig,és próbálgassunk.Nekem is volt szerncsém a Süvegse Attilánál járni és láttam őt dolgozni,és a DOM Models BoBo-kat is láttam készülni.Egy kicsit pofátlan módon ellestem tőlük ezt-azt,és leszűrtem néhány dologból a tanulságot.
Végszóként annyit,hogy egy modell gyártásánál,legyen az műgyanta,réz,vagy fröccsöntött műanyag,naygon sok időt és enrgiát emészt fel a tervezési folyamat.
Én egyébként műgyanta párti vagyok,mert csodálatos dolgokat lehet belőle kihozni.
Minden jót mindnekinek!
Barnabás
csíkostáTTú Az öntvény kasztnikról: nem hiszem el, hogy csak ilyet lehet alkotni. En sem hiszem. Meg nem sokt tudok a mugyanta ontesrol - mar tanulom :-) - de azt tudom, hogy a forma azert forma, mert annak a formajat veszi at a munkadarab 1:1 -be. A format pedig 1:1 -ben a mesterbarabrol keszitjuk...
Szal, ha jo a mesterdarab -> jo a kesz munkadarab is.
De en olyan gyik kasztnit lattam, amin a harom szellozoablak merete nem hogy nem egyforma vaolt, de meg el is volt fordulva... Szoval a mesterdarab sz@rul volt kidolgozva...
Regebben volt szo errefele N-es, kisszerias NoHAB-rol.. Egy ismeros srac epiti (mostmar ismerem, mert megvettem a Szergelyet :-))... O rendesen megcsinalta a mesterdarabot, es arrol igencsak szep masolatot keszitett... Allam leesett, amikor meglattam.
Szoval nem igaz, amit Joem szolt lejjeb, hogy igy kell elfogadni... Elfogadhatjuk, de amennyit az ilyen trehanyul osszeeszkabalt karosszeriaert kernek, nem vagyok hajlando kifizetni...
Tudsz e a régi mezőtúri házról valamilyen képet előtúrni. ugyanis, ha lenne ilyen, vagy esetleg ehhez hasonló, a cikket már most (!) hoznám. Rajzok már itt vannak, s a modell is. Kép sajna nincs, s ez a legnagyobb baj.