Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15396
(Bocsánat, most látom, hogy ez nem a Vasútmodellezés topik, ez itt off.)
Előzmény: nazareth (15394)
Caxies Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15395

Szerintem analógban sehogy. Digitális rendszerben, ABC fékmodullal a szemből érkező mozdony nem áll meg. Nálam így működik a rendszer.

Előzmény: Wyncze13 (15393)
nazareth Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15394
Analóg, vagy digitális rendszer?

Analóg: egy dióda.

Digitális: a szigeteltsín nem jó megoldás. ABC fékezőmodul kell a sínre, egy stabil táp az erősítő elé, és ABC-fékezésre alkalmas dekóderek a mozdonyokba.
Előzmény: Wyncze13 (15393)
Wyncze13 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15393

Sziasztok! 

Tegyük fel, hogy van egy vágány, ahol van egy jelző és jelző előtt egy szigetelt sínszakasz, hogy csak akkor tudjon továbbmenni a vonat, ha zöld a jelző. A kérdésem az, hogy hogyan lehet megoldani azt, hogy egy ellenkező irányú vonat (amelyikre nem érvényes a jelzéskép) akkor is el tudon menni a szigetelt sínszakaszon, ha vörös a jelző? 

Előre is köszönöm a segítséget

 

(egy rajz, hátha könnyebb megérteni a kérdést. A kék a szigetelt szakasz, a piros pont pedig a jelző a fekete nyíl a szembejövő vonat) 

Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.04 0 0 15392

 Egyetértek veled!

Előzmény: rezgaras (15390)
IP2000 Creative Commons License 2017.03.02 0 2 15391

Én is azt mondom. ...

Előzmény: rezgaras (15390)
rezgaras Creative Commons License 2017.03.02 0 0 15390

Nem ácsingózni! Csinálni!

Előzmény: kisvasút-modell (15388)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 15389

 Így van TT 

Előzmény: kisvasút-modell (15388)
kisvasút-modell Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15388

Szia!

Gondolom TT-s a 375-ös. Szerintem H0-ban is sokat el tudnál adni. Pl. nekem is. ;)

Előzmény: Gábor 70 (15387)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15387

 Igen  0,3m sárgából.

Előzmény: rezgaras (15385)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15386

Aha, értem.

 

Előzmény: alkotasu (15383)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15385

Ez rézből van?

 

Előzmény: Gábor 70 (15384)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.02.27 0 4 15384

A papír 375-ös el jutott ebbe a stádiumba. A szegecseket rajta hagytam ugyan a fotón nem látszanak, de tapintásra jól érezhetőek! Ugyan készíttettem filmet, szegecselés mentes változatából  és az első változatnak megfelelőből is.

alkotasu Creative Commons License 2017.02.27 0 0 15383

A nemzetközi forgalomban részt vevő (RIC-es) kocsikon megmaradt az osztály jelzése. (Egy francia, vagy német nem sokat értett volna a "Párnás/Fapados feliratból, meg egyébként is elég egő lett volna ez külföldön.) A behúzottvégűek akkoriban kellett, hogy a nemzetközi forgalomban részt vegyenek, mert szerintem volt hiány ilyen kocsikban.

Előzmény: rezgaras (15382)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.27 0 0 15382

Én is így látom. A mozdonyokról mondjuk hamar leverték a koronás címeres táblákat. (ráadásul értékes bronzból voltak. :-((

 

Mivel a kocsikon nem emlékeztetett semmi az elmúlt rendszerre, azokat inkább mékén hagyták. Apropó! Akkoriban nem "Fapados" és "Párnás" volt az osztály jelzés helyett? Vagyis a tanoncok gyártáskorinak festették, hiszen osztály jelzés van rajta!

 

Előzmény: alkotasu (15381)
alkotasu Creative Commons License 2017.02.25 0 0 15381

Nem! Magyar III-as korszak szerint...   :-)))

(De ettől még akár készíthették volna a tanoncok az '50-es évek állapotának megfelelőre is. De OK, hajlandó vagyok azt is elhinni, hogy a gyártáskorinak alkották meg. Megjegyzem, a feliratozás formája kevesebbet változott '38 és '54 között, mint '56 után.)

Előzmény: róbertke (15380)
róbertke Creative Commons License 2017.02.25 0 0 15380

Te hogyan készíted a modelljeidet?? 

Nem a Német III. korszak szerintinek, holott most már úgy a VI. korszakot éljük??

:-)))

Előzmény: alkotasu (15374)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.24 0 0 15379

Akkor ez mindent megmagyaráz-na... A KM modellen a pályaszám még az ajtók mellett látható, nem a kocsiszekrény közepén.

Előzmény: Gashpy (15378)
Gashpy Creative Commons License 2017.02.24 0 0 15378

Bocsánat, a lényeg lemaradt... (valamiért képként nem vette be...)

 

"6/ Az összes szekrény és alváz feliratok, a 85 tonnás csavarkapocsjel kivételével, sárga színűek."

 

 

Előzmény: Gashpy (15377)
Gashpy Creative Commons License 2017.02.24 0 0 15377

A 8/1953/7262/37 iktatószámú dokumentum tartalmaz egy 1952 december 3-i keltezésű, Közlekedésügyi Minisztérium I. Vasúti Főosztálya által kiadott rendeletet, mely rendelkezik a személykocsik feliratozásának módosításáról. (1954-ben ment ki a kocsiátvevőknek rendeletben 18/1954 szám alatt)

Ez tartalmazza többek között a pályaszámok áthelyezését a kocsi széléről a közepére, egyúttal megnövelte azt 125 mm-ről 150 mm-re.

Ennek 6. pontja szerint:

 

 

Előzmény: rezgaras (15376)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.24 0 0 15376

Mondjuk érdekes lenne olyan utasítást találni, ami szerint egyes feliratokat sárgával, másokat fehérrel kell festeni. Olyanról hallottam, hogy valamikor fehérrél, máskor sárgával festettek.

Előzmény: alkotasu (15374)
róbertke Creative Commons License 2017.02.23 0 0 15375

Talán azért, mert a modell az elkészülte óta - 53 év - bent állt a KM csarnokában/raktárában időjárási viszonyoktól mentesen, nem érte erős napfény, szél, eső, hó és jég.

Előzmény: alkotasu (15374)
alkotasu Creative Commons License 2017.02.21 0 0 15374

Igazad van, 2510-es. :-)

A sárgulás nem stimmel, mert az 1:5-ös modellen van fehér felirat is, a csavarkapocs terhelhetősége. Hogy az miért nem sárga, azt nem tudom. De ha hazamegyek, Neked is elküldöm  a képeket (ha el nem felejtem).

 

Viszont 1954-ben az 1938-as előírások szerint feliratozták volna?

Előzmény: rezgaras (15373)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.21 0 0 15373

Mondjuk a fehér be is sárgulhatott. Volt ugye egy háború is közte...

 

Amúgy ABa 2510 (csak a rend kedvéért :-))) A modell a Soltész cikk szerint 1954-ben készült. Talán ezért írták rá az 1954-es dátumot.

 

Előzmény: alkotasu (15372)
alkotasu Creative Commons License 2017.02.21 0 0 15372

Ez egy jó kérdés. Ha a Közlekedési Múzeum ABa 2501-es behúzottvégú kocsijának a modellje az '50-es évek állapotát tükrözi, akkor valamilyen sárgás színt alkalmaztak többnyire. A bajom azzal a kocsival az, hogy Rev. dátumként 1954-et szerepeltettek rajta, de a kocsi végén a fényezés dátumaként meg 1938. A kettő szerintem üti egymást, mert 16 évig nem bírta ki egy festés akkor sem.

Ha érdekel, képet tudok róla küldeni, amin a feliratok is látszanak.

Előzmény: Gábor 70 (15371)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 15371

Köszönöm az infókat elindulok valamerre.  Még valami az ötvenes években a felirat fehér vagy sárga lehetett?

Előzmény: rezgaras (15370)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.20 0 0 15370

Én két színből kevertem ki, RAL 6007, "palackzöld" ("Flaschengrün") és RAL 9005 "mélyfekete" ("Tiefschwarz"). Weinert árulja mindkettőt.

 

Előzmény: Gábor 70 (15366)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.02.18 0 0 15369

II. korszak kilőve! Eléggé elmentek már itthonról így is! Marad a mostani változat,meg az 50-es évek, szoknya felhúzás megoldható még.

Előzmény: alkotasu (15368)
alkotasu Creative Commons License 2017.02.17 0 2 15368

Na, én most jól behúztalak a kérdésemmel a csőbe... Mert elkezdtem nézegetni a képeimet, Szécsey I. monográfiáját, és tökre elbizonytalanodtam több tekintetben.

Sorba menve:

 

Az V. korszak a legegyszerűbb, arról van minta, fényképek minden mennyiségben, a feliratok is könnyen megszerkeszthetők:

A szín... valami ilyesmi, szerintem a RAL kód szerintem így nem értelmezhető. Persze ezt is már megszítta a Nap, de hogy milyen volt eredetileg...?

 

A nemrégi felújítás után ilyen lett:

 

 

III-as korszak:

A magam részéről ebben a korszakban utazok, és több problémával szembesültem. Az egyik szoknya kérdése, mert a korszak közepére ('60-as évek eleje, '50-es évek vége) a főkeretet eltakarták. Így:

(Itt már van generátor a forgóvázon.)

 

A szín valahogy olyan, amilyennek rezgaras leírta, kevés zöld keverve több feketébe.

Én valami ilyesmire kevertem (Revell 62 fényes zöld és fényes fekete):

 

Erős fényben sötétzöldnek látszik, gyenge fényben feketének. Én is próbálkoztam, néha jobban sikerült, néha tól sötét lett.

Megjegyzem, hogy zöldként inkább valami lágyabb (picit sárgásabb árnyalatú) zöldet kéne használni, de én még csak ezután fogok vele próbálkozni.

A tető törtfehér. Többféléből kevergettem, fogalmam sincs, miből milyen arányban. De szerintem nagyot nem lehet tévedni, mert a MÁV-nál többféle beszállító volt, és amilyet hoztak, olyat kentek a kocsira. A feketészöldre ugyanez igaz.

Az 1960 körüli feliratokban tudok segíteni, ha igényled, viszonylag pontosan sikerült az évek alatt rekonstruálni ezeket.

 

 

II. korszak:

 

A takarólemezek sötétebb árnyalatúak, mint a lemezek:

De azt, hogy pontosan ez milyen színt takar fogalmam sincs, csak találgatni tudok, hogy esetleg fekete. (Ez a kép a '40-es évek legelején készült.)

Még cifrábbá teszi a helyzetet, hogy a gyártáskor valami világosabb keretet kaptak az oldalukon, sőt, az első ABa kocsik még más pályaszámokat kaptak (2135-44). Arról nincs információm, hogy gyártáskor a barna alapszínt kapták-e meg (mint az ABak kocsi), vagy már a sötétzöldet.

Ilyen volt a keretes fényezés:

 

 

Ennek a korszaknak további hátránya, hogy a feliratok (főkereten levők) számomra nagyrészt ismeretlenek.

 

Minek utána jól bevittelek az erdőbe, töprenghetsz, hogy mi a fenét is csinálj meg tényleg a nyers modellekből...

Előzmény: Gábor 70 (15366)
K.István 82 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 15367

Köszi szépen.

Előzmény: Gábor 70 (15366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!