Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
A kittemet össze raktam, ilyen lett a 375-ös. A vezérmű rendesen feladta a leckét mivel rendesen bevannak sűritve az alkasztrészei. A motor egyenlőre még Mabuchi , majd cserélődik komolyabbra.
Szegecselt változatát raktam össze először már kiváncsiságból is , hogy tényleg ormotlanul nagyok lesznek e a szegecs fejek.
Jó előre elkezdtem gondolkodni ezen, úgyhogy még van időm, szerencsére nem holnapra kell, hanem nyár végére. Ahogy néztem a Fuggerthnek van vagy 10 különböző V43-as modellje, abból csak érkezik addig az üzletekbe valamelyikből.
Régebben (közel 10 éve) a Deák-modellsport is gyártott V43-asat rézből. Meglehetősen ritka, és drágán is adják.
A Fuggerth-féle mozdonyt időnként lehet kapni boltban (ha jól emlékszem utoljára talán 55.000 volt?), de szerencse kell hozzá, mert azt a keveset általában hamar elkapkodják. A megjelenések időpontját sem lehet általában tudni, mondjuk a Karácsony előtti időszakot lehet biztosra venni. Esetleg lehet még reménykedni a Húsvéti ünnepekben.
Tehát vagy van lehetőséged kivárni, vagy vehetsz nepperektől 50%-os felárral 75-80.000 Ft-ért. Vagy más meglepetésen gondolkozhatsz.
Szeretnék meglepetésnek beszerezni egy V43-as mozdony modellt(HO).
A kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek, melyik márka a jobb, mert láttam többfélét. Elsősorban nem is az elektronikája a fontos, hanem inkább az , hogy minél élethűbb legyen.
Az attól függ, mit szeretnél rajta járatni. A legkisebb ívek sugara 300 mm körül szokott lenni gyártótól függően1, de a hosszabb mozdonyok (pláne gőzösök sok csatolt tengellyel) ezen nem biztos, hogy elmennek. Illetve a modern, hosszú személykocsik sem mutatnak szépen ilyen szűk ívekben. A megépítendő pálya méreteit legkönnyebben valamilyen tervezőszoftver segítségével (pl. az ingyenes SCARM) lehet meghatározni.
Szeretnék tanácsot kérni, két körpályát szeretnék H0 méretben építeni, párhuzamosan egy belső és egy külső kör lenne, váltókkal átvezetéshez. Milyen méret szükséges, milyen sugarú kör építhető kapható elemekből? Köszönöm válaszotokat.
Végy 1db pl. 1N4001-es diódát. Illeszd annak egyik kivezetését a szigetelt vágányrész megszakított sínszálához, majdan a másik kivezetését a folyópálya ugyan azon oldali sínszálához. Kűdjed vontatójárművedet a továbbhaladást megtiltó jelző mögül, s figyeld mi történik. Ha megáll a szigetelt szakaszon akkor fordítsd meg a diódát és ösmét kűdjed ama járóművet abbú' az iránybú. Ha átmegyen a szigetelt szakaszon akkó' forraszd ama diódát a sínszálakhoz oszt' jóvan. :-)
Digitális: a szigeteltsín nem jó megoldás. ABC fékezőmodul kell a sínre, egy stabil táp az erősítő elé, és ABC-fékezésre alkalmas dekóderek a mozdonyokba.
Tegyük fel, hogy van egy vágány, ahol van egy jelző és jelző előtt egy szigetelt sínszakasz, hogy csak akkor tudjon továbbmenni a vonat, ha zöld a jelző. A kérdésem az, hogy hogyan lehet megoldani azt, hogy egy ellenkező irányú vonat (amelyikre nem érvényes a jelzéskép) akkor is el tudon menni a szigetelt sínszakaszon, ha vörös a jelző?
Előre is köszönöm a segítséget
(egy rajz, hátha könnyebb megérteni a kérdést. A kék a szigetelt szakasz, a piros pont pedig a jelző a fekete nyíl a szembejövő vonat)
A papír 375-ös el jutott ebbe a stádiumba. A szegecseket rajta hagytam ugyan a fotón nem látszanak, de tapintásra jól érezhetőek! Ugyan készíttettem filmet, szegecselés mentes változatából és az első változatnak megfelelőből is.
A nemzetközi forgalomban részt vevő (RIC-es) kocsikon megmaradt az osztály jelzése. (Egy francia, vagy német nem sokat értett volna a "Párnás/Fapados feliratból, meg egyébként is elég egő lett volna ez külföldön.) A behúzottvégűek akkoriban kellett, hogy a nemzetközi forgalomban részt vegyenek, mert szerintem volt hiány ilyen kocsikban.
Én is így látom. A mozdonyokról mondjuk hamar leverték a koronás címeres táblákat. (ráadásul értékes bronzból voltak. :-((
Mivel a kocsikon nem emlékeztetett semmi az elmúlt rendszerre, azokat inkább mékén hagyták. Apropó! Akkoriban nem "Fapados" és "Párnás" volt az osztály jelzés helyett? Vagyis a tanoncok gyártáskorinak festették, hiszen osztály jelzés van rajta!