Keresés

Részletes keresés

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15411

Nekem tetszik összképileg. A szegecsek sem tűnnek ormótlannak. 

Előzmény: Gábor 70 (15410)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.29 0 2 15410

Sziasztok !

A kittemet össze raktam, ilyen lett a 375-ös. A vezérmű rendesen feladta a leckét mivel rendesen bevannak sűritve az  alkasztrészei. A motor egyenlőre még Mabuchi , majd cserélődik komolyabbra.

 Szegecselt változatát raktam össze először már kiváncsiságból is , hogy tényleg ormotlanul nagyok lesznek e a szegecs fejek.

hakansukur Creative Commons License 2017.03.29 0 0 15409

Köszönöm a választ.

Jó előre elkezdtem gondolkodni ezen, úgyhogy még van időm, szerencsére nem holnapra kell, hanem nyár végére. Ahogy néztem a Fuggerthnek van vagy 10 különböző V43-as modellje, abból csak érkezik addig az üzletekbe valamelyikből.

Előzmény: alkotasu (15408)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15408

Régebben (közel 10 éve) a Deák-modellsport is gyártott V43-asat rézből. Meglehetősen ritka, és drágán is adják.

A Fuggerth-féle mozdonyt időnként lehet kapni boltban (ha jól emlékszem utoljára talán 55.000 volt?), de szerencse kell hozzá, mert azt a keveset általában hamar elkapkodják. A megjelenések időpontját sem lehet általában tudni, mondjuk a Karácsony előtti időszakot lehet biztosra venni. Esetleg lehet még reménykedni a Húsvéti ünnepekben.

Tehát vagy van lehetőséged kivárni, vagy vehetsz nepperektől 50%-os felárral 75-80.000 Ft-ért. Vagy más meglepetésen gondolkozhatsz.

Előzmény: hakansukur (15405)
somytomy Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15407

Vagy még azzal se :-/

Előzmény: Törölt nick (15406)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15406

Tudomásom szerint a boltban csak Fuggerth a gyártmányú mozdonnyal futhatsz mostanában össze.

Előzmény: hakansukur (15405)
hakansukur Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15405

Sziasztok

 

Szeretnék meglepetésnek beszerezni egy V43-as mozdony modellt(HO).

A kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek, melyik márka a jobb, mert láttam többfélét. Elsősorban nem is az elektronikája a fontos, hanem inkább az , hogy minél élethűbb legyen.

 

Köszönöm

Smancaffy Creative Commons License 2017.03.20 0 0 15404

Köszönöm szépen, somítomy!

somytomy Creative Commons License 2017.03.20 0 0 15403

Az attól függ, mit szeretnél rajta járatni. A legkisebb ívek sugara 300 mm körül szokott lenni gyártótól függően1, de a hosszabb mozdonyok (pláne gőzösök sok csatolt tengellyel) ezen nem biztos, hogy elmennek. Illetve a modern, hosszú személykocsik sem mutatnak szépen ilyen szűk ívekben. A megépítendő pálya méreteit legkönnyebben valamilyen tervezőszoftver segítségével (pl. az ingyenes SCARM) lehet meghatározni.

 

1: a gyártó vagy valamelyik bolt honlapján egyébként nem túl nehéz megtalálni. Pl vasutmodell.comvasutmodell-centrum.hu

 

Előzmény: Smancaffy (15402)
Smancaffy Creative Commons License 2017.03.20 0 0 15402

Szeretnék tanácsot kérni, két körpályát szeretnék H0 méretben építeni, párhuzamosan egy belső és egy külső kör lenne, váltókkal átvezetéshez. Milyen méret szükséges, milyen sugarú kör építhető kapható elemekből? Köszönöm válaszotokat.

alkotasu Creative Commons License 2017.03.10 0 0 15401

Bakker... N-ben ilyet csinálni... Hihetetlen. Még H0-ban sem lenne semmi ez a részletesség...

 

Csak irígykedem és irígykedem... :-)))

 

Szóval tényleg szép, gratulálok!

Előzmény: IP2000 (15391)
Wyncze13 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15400

Kösz a segítséget

Előzmény: Törölt nick (15398)
kisvasút-modell Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15399

Köszönöm a bizalmat mindannyiótoknak. :)

 

Előzmény: rezgaras (15390)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.09 0 1 15398

Végy 1db pl. 1N4001-es diódát. Illeszd annak egyik kivezetését a szigetelt vágányrész megszakított sínszálához, majdan a másik kivezetését a folyópálya ugyan azon oldali sínszálához. Kűdjed vontatójárművedet a továbbhaladást megtiltó jelző mögül, s figyeld mi történik. Ha megáll a szigetelt szakaszon akkor fordítsd meg a diódát és ösmét kűdjed ama járóművet abbú' az iránybú. Ha átmegyen a szigetelt szakaszon akkó' forraszd ama diódát a sínszálakhoz oszt' jóvan. :-)

Előzmény: Wyncze13 (15393)
Wyncze13 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15397

Analóg rendszerről van szó. 

A diódás dolgot kifejtenéd kicsit bővebben? 

Előzmény: nazareth (15394)
nazareth Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15396
(Bocsánat, most látom, hogy ez nem a Vasútmodellezés topik, ez itt off.)
Előzmény: nazareth (15394)
Caxies Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15395

Szerintem analógban sehogy. Digitális rendszerben, ABC fékmodullal a szemből érkező mozdony nem áll meg. Nálam így működik a rendszer.

Előzmény: Wyncze13 (15393)
nazareth Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15394
Analóg, vagy digitális rendszer?

Analóg: egy dióda.

Digitális: a szigeteltsín nem jó megoldás. ABC fékezőmodul kell a sínre, egy stabil táp az erősítő elé, és ABC-fékezésre alkalmas dekóderek a mozdonyokba.
Előzmény: Wyncze13 (15393)
Wyncze13 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15393

Sziasztok! 

Tegyük fel, hogy van egy vágány, ahol van egy jelző és jelző előtt egy szigetelt sínszakasz, hogy csak akkor tudjon továbbmenni a vonat, ha zöld a jelző. A kérdésem az, hogy hogyan lehet megoldani azt, hogy egy ellenkező irányú vonat (amelyikre nem érvényes a jelzéskép) akkor is el tudon menni a szigetelt sínszakaszon, ha vörös a jelző? 

Előre is köszönöm a segítséget

 

(egy rajz, hátha könnyebb megérteni a kérdést. A kék a szigetelt szakasz, a piros pont pedig a jelző a fekete nyíl a szembejövő vonat) 

Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.04 0 0 15392

 Egyetértek veled!

Előzmény: rezgaras (15390)
IP2000 Creative Commons License 2017.03.02 0 2 15391

Én is azt mondom. ...

Előzmény: rezgaras (15390)
rezgaras Creative Commons License 2017.03.02 0 0 15390

Nem ácsingózni! Csinálni!

Előzmény: kisvasút-modell (15388)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.01 0 0 15389

 Így van TT 

Előzmény: kisvasút-modell (15388)
kisvasút-modell Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15388

Szia!

Gondolom TT-s a 375-ös. Szerintem H0-ban is sokat el tudnál adni. Pl. nekem is. ;)

Előzmény: Gábor 70 (15387)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15387

 Igen  0,3m sárgából.

Előzmény: rezgaras (15385)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15386

Aha, értem.

 

Előzmény: alkotasu (15383)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.28 0 0 15385

Ez rézből van?

 

Előzmény: Gábor 70 (15384)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.02.27 0 4 15384

A papír 375-ös el jutott ebbe a stádiumba. A szegecseket rajta hagytam ugyan a fotón nem látszanak, de tapintásra jól érezhetőek! Ugyan készíttettem filmet, szegecselés mentes változatából  és az első változatnak megfelelőből is.

alkotasu Creative Commons License 2017.02.27 0 0 15383

A nemzetközi forgalomban részt vevő (RIC-es) kocsikon megmaradt az osztály jelzése. (Egy francia, vagy német nem sokat értett volna a "Párnás/Fapados feliratból, meg egyébként is elég egő lett volna ez külföldön.) A behúzottvégűek akkoriban kellett, hogy a nemzetközi forgalomban részt vegyenek, mert szerintem volt hiány ilyen kocsikban.

Előzmény: rezgaras (15382)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.27 0 0 15382

Én is így látom. A mozdonyokról mondjuk hamar leverték a koronás címeres táblákat. (ráadásul értékes bronzból voltak. :-((

 

Mivel a kocsikon nem emlékeztetett semmi az elmúlt rendszerre, azokat inkább mékén hagyták. Apropó! Akkoriban nem "Fapados" és "Párnás" volt az osztály jelzés helyett? Vagyis a tanoncok gyártáskorinak festették, hiszen osztály jelzés van rajta!

 

Előzmény: alkotasu (15381)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!