Keresés

Részletes keresés

TEE Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4701
Crash__override!

Hát tényleg nem volt valami esztétikus látvány a töltés mentén az egyenirányítás, és csodálkoztam is, hogy nem dugtátok el! (Akkor biztosan nem zavart volna, dehát egy ilyen nagy és drága asztalhoz szebb is megjárná...) Egyébként egy diódákból összeállított Graetz-híd költsége 16Ft, az egy tokban lévő gyárié pedig 42Ft, tehát nem olyan nagy az árkülönbség. Megéri alkalmazni, mert könnyebben hűthető, és egy csavarral fel is lehet rögzíteni akár az asztal alá. Egyébként minden elismerésem, és mint már írták is, nemcsak a méret, hanem az életszerűség is klassz.

Szívesen olvasnék a visszafordító elektronikáról a honlapon, bár addig talán kipróbálom azt, amit fentebb "javasoltam magamnak." Gyárit nem akarok venni, sokkal érdekesebb, ha magamtól hozom össze! Most fejeztem be egy régi fényjelző teljes áthuzalozását, ugyanis nem tudtam rájönni, hogyan működhetett annakidején... Mostmár jól működik, a mozdony pirosra is állítja az áthaladás után, sőt, egy pár tízezer mikrós kondival a mozdony nem úgy áll meg a szakaszolásban, mintha falnak ütközne, hanem pár mp. alatt lelassul a jelzőig.

Az ügynökös történet pedig valóban megtörtént velünk, és talán mással is! A hölgy még egy névjegyet is adott, de hirtelen nem is tudom, hogy hová tettük, ha érdekel, előkotrom.

CsíkostáTTú!
Előre is köszi!

TEE

Előzmény: crash__override (4685)
division by zero Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4700
anno a svájciak megcsinálták a villanygőzöst
valamikor a vasutas topic elején volt szó róla...
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4699
Hogy meg legyen az első tipp:
Felújított 424, gázkazánnal, katalizátorral és pantográffal, hogy menjen a villamos kocsifűtés is. :-)))
Előzmény: BoGar (4695)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4698
Ne keseredj el Bogar
(A felkiáltó jel megint elmúlt a gépemről.)
Az én képeim csütörtökön lesznek készen, délután szkennelek.
Előzmény: BoGar (4693)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4697
Tipp nincs. Ne is legyen! Ugyanis még nem biztos, bárhonnan is hallottad....ha azt akartad mondani, hogy a 1116-Taurus, akkor csak részben lett volna igazad. Majd akkor lesz biztos, ha már itt lesz.
Előzmény: BoGar (4695)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4696
Üssön Téged az ipari áram...
Szóval én drukkolok a Bz-nek. Ha jól sül el a dolog, akkor lehet folytatni akármivel is, lépésről - lépésre. Szépen sorban, mint az aknamezőn... Az M32-vel én is utaztam anno, személyvonatokat vitt elég gyakran Mátészalka környékén. Lehetne ez a gép a forum modell No. 2.?
Előzmény: joem (4690)
BoGar Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4695
Bocsi, igazad van! nem piros csíkos, volt, hanem szürke. Mostmár tisztán eméxem. De akkor nekem tényleg szerencsém lehetett, mert a kettő épp váltotta egymást. Az egyik jött, a másik ment.
Tipp nincs az új mozdonyra?? (Biztos forrásból tudom, úgyanis ma a MÁVnál dolgoztam, és holnap is megyek.)
Üdv: BoGár
Előzmény: Törölt nick (4694)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4694
Hello!

Mindkét szerelvény vezérlője ex-hatvani kocsi, egyik a Bdt 400, másik a 404. Minkdettő Szürke kék-sárga csíkkal, piros-kék vezérlő nincs (tegnap még nem volt :-) ). Természetesen mindkét szerelvény Papagájjal megy.
Jelzőből sokféle van! Nem csak a 3-fényű, ez inkább a ritkább, nyílt vonali jelző, nem? A Gigant Clubon talán van róla leírás, de ha ott nincs, a vasútmániás topicban biztosan tud valaki linket adni a sebességfüggő jelzésrendszerhez. (Mert a neten tutira fent vannak a magyar jelzések leírásai, láttam, de nincs kéznél a link...bocsánat.) Ha tudom, megkeresem

Más: érdemes ránézni erre az oldalra, egy HATALMAS készülő terepasztal...jó lenne, ha valaki lefordítaná, mi célból épül/t/ ez a nagy dolog ide...és hogy látogatható-e.

üdv

Előzmény: BoGar (4693)
BoGar Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4693
Sziasztok!

Ha csak két szerelvény van a postavonatból, akkor szerencsém volt mindkettőt látni Kőbánya-Felsőn. Az egyik a ferde vezérlővel, a másik piros csíkos vezérlővel.

Van egy rossz hírem: sajnos a hétvégén készült képek nem lettek jók, és hát a hűvosvölgyi képek sem igazán jók. A 36 kockából 8 lett jó, de lehet, hogy sikerül még képeket nagyíttatni! d:-((

Van egy 4-es lámpám. felülről lefelé: zöld, sárga, piros, sárga. Mit jelentenek a sárga fények?? Én eddig csak az egy sárgás lámpát ismertem, ott ha jól tudom, lassítást jelent. Van nem jól tudom??

Ja és ha volt rossz hír, akkor íme egy jó: A MÁV döntött mozdony ügyben. Érdekel valakit, melyik mozdony mellett döntöttek?? Lehet tippelni!!

Üdv: BoGár

GEORGIE Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4692
Sokfajta mozdony irant lenne kereslet, de mindet egyszerre nem lehet gyartani a hazai piac relativ merete miatt.

Egy kis szemi-OFF:
Az is jo es mas kerdes, hogy amirol nem lehet konyvet talalni a mezei konyvesboltban, attol elfordulnak az emberek. Most kell a szellemi hatteret is megteremteni a vasutbaratsagnak es a vasutmodellezesnek is. Sajnalatos, hogy a Nosztalgia kft. nem igazan partner ebben a temaban es ezert a szakmai mercevel ertektelen szines konyvek (utazas a vilag vasutjain, meg a tavalyi, szakmai tevedesekben hemzsego szines konyv) feltunegetnek a piacon es el is fogynak.
En meglepodtem ausztriai turaim soran, hogy a magyar hatar melletti kicsi varoskak konyvuzleteben milyen vasuti temaju konyveket lehet beszerezni!!!

A mozdonygyartashoz visszaterve:
Ha van felesleges penze valakinek, akkor szerintem olyan projectbe kell(ene) invesztalni, amely mar most is gyart jarmuveket.

Ebbol a szempontbol a Fuggerth egy jo alanynak tunik. A Fuggertnak mar van kialakult ertekesitesi csatornaja, itthon is es kulfoldon is, ami nem szamit hatranynak.

Sot, a leggyakoribb magyar mozdony, a Szili gyartasat is tervezte/tervezi.

A Szili volt/van/ es lesz is (a MAV vezig meg 15 evig kivanja hasznalni), festesi variacioja minimum egy tucat, GySEV-nel is fut, es raadasul univerzalis mozdony, es van egypar legyartott vontatott jarmu, ami elott kifejezetten elethu.

A kerdes az, hogy miert kesik a Fuggerth Szili, illetve aki betarsulna mennyire tud egy jo kompromisszumot kotni a gyartoval?
20-30 K HUF kozotti arban legyen, jobb legyen, mint a csorgo(hajtasban az uj Mehano szintjet erje el), es legalabb annyit eladni, mint a csorgobol:-(((((

A muveszet ezeknek a kovetelmenyeknek megfelelni es a kitoresi pontokat megtalalni!

Majd miutan ez sikeres szeria lesz, akkor lehet gondolkodni egy tolato mozdonyban, es meg kesobb barmilyen motorvonatban.
Addigra talan csak tobb lesz a le a modellezok zsebeben es az EU-bol hozott cuccokra se kell vamot fizetni. De ez talan 5-6 ev mulva lesz.

Előzmény: joem (4690)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4691
De akkor LEGYEN ám! :-)
Előzmény: joem (4690)
joem Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4690
Én is azt mondtam lejjebb, hogy légvár, csak éppen megvalósíthatósági, gazdaságossági és eladhatósági szempontból.
Az igényeket illetően teljesen igazad van, de ennyinek úgysem lehet eleget tenni.
Ezért aztán H0 Bz 2xx by forum modell, és kész.
Üssetek!
Előzmény: GEORGIE (4688)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4689
(Egyszer még megérjük, hogy lesz 1000-es széria egy modellből? Nincs is annyi mozdony az országban... BOCS)

Én nem vagyok benne biztos, hogy 1000 modellt el lehet adni. Csak ha olcsón lenne. Olcsón soha sem fogunk tudni modellt készíteni. Ördögi kör, de ez van.

A szili, gigant, bobo már kilőve, mert már gyártják, elérhető. Aki akarja (és akinek kell, ki fogja köhögni az 50 ezret a Deák féle "kicsit bumszli, de jó2 sziliért).

GEORGIE Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4688
Hali!

Mozdonygyartasnal mar megint legvarakat kezdunk epiteni!

Milyen VONTATOTT jarmuveket lehet beszerezni?
1,PIKO 1/100-as 20-41-szeru kocsicsalad. Huzza a PIKO gyartotta a csikos Nohabot.
2,PIKO/SM 1/100-as, vastag csikos 20-41 szeru kocsicsalad. Ehhez gyarilag nagy csalassal a Gutuzold GySEV szergeje rakhato, de nem az igazi.
3, SM 1/87-es gorlitzi kocsikra ganyolt 20-41-esszeru kocsicsalad+a DWA etkezokocsi
Ehhez sincs mozdony
4, ROCO Z1-es GOSA kocsik. Ehhez sincs mozdony.
5, PIKO altal krealt kettengelyes MAV szemelykocsik. Ehhez sincs mozdony.
+ GySEV kettengelyes kocsik
6, Teherkocsik:
A regi PIKO talan EP3/4-be gyartotta a MAV teherkocsikat. Ehhez se lehet mozdonyt venni.
Az ujabb teherkocsik (eltolhato oldalfalu, MOL tartaly)nincs normalis mozdony.

A Csorgos teher meg gyorsvonatok nem altalanosithatoak, foldrajzilag es vonalkategoriakent is kotottek.

Tehat a fent emlitett szerelvenyek tovabbitasahoz mi lenne a javaslat:

1,csikos Nohab, Roco, digitalis, 38K HUF-tol felfele... A tobbseg szamara meg mindig olcsobb a PIKO Nohab:-(((
2,M62-es, tobbfajta festesben, Szili tobbfajta festesben, esetleg Gigant
3,Szili, Szergej, Gigant
4,Szili, Gigant
5,regi festesu Bobo, de inkabb egy 375-os (Jelenleg irrealis)
6,Csikos Szergej, csikos Nohab, csikos Szili de Truman es a 424-est se szabad elfelejteni...(Bili) az Ep3/4-hez.
Az ujabb teherkocsikhoz meg Szergej,Szili, Gigant...

Nem tudom, hogy a Mav szinekbem pompazo Gutzold Szergejt 40 K koruli aron hanyan vennek meg?
Lassan felno a lanyom, mire lesz sorzatban gyartott Szili (milyen minosegben?), a Gigantrol meg almodni se merek...

Tehat csak olyan mozdonyt celszeru valasztani, amelybol:
- 1000 db-nal tobb a hazai piacon is eladhato!!!
- Univerzalis mozdony
- Tobb szinben letezik, es nem gond kulonbozo palyaszamok szerint gyartani

+ GySEV is hasznalja, mert a sogorok azt viszik. Allitolag a zold-sarga GySEV Csorgot is veszik nyugaton a gysev kocsikhoz...
Zold-sarga Gigant kicsit durva lenne:-))))

crash__override Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4687
M32-t!!! Nekem ez a tolatogep all legkozelebb a szivemhez... Anno Mezohagyesen nagyszuloknek mindig lestem az M32 tolatasokat... Volt olyan, hogy a doglott BZ helyett M32+2 BZ pot ment...

Ja es a BZ elott BB-k jartak :-)

Előzmény: Törölt nick (4684)
joem Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4686
Sajnos a Pupival nem értek egyet. Ez az, amit úgy mondtam, hogy "a vasútbarátok óhaja". A potenciális vásárlókör sajnos nem ismeri. Ha papa meg akarja mutatni a fiának, nem biztos, hogy talál, sőt nagy valséggel nem. Daciát biztos, hogy igen. Bz-t is, BoBo-t is, stb.
Előzmény: gyurmosz (4681)
crash__override Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4685
Fotok lesznek a kiallitasrol a lava honlapon, csak egy klubtars laptopjan maradtak a kepek, ha eljut hozzam, akkor sec perc alatt fenn lesz a honlapon.

Mas. Miert volt ganyolt az a Graetz hid ? A celnak tokeletesen megfelelt, mukodott, a bekerulesi koltsege _sokkal_ kisebb volt, mint a modul masik vegenel alkalmazott motoros-allitomus-reles visszafordito. Itt is-ott is kell a trafon polaritast valtani. Ar-teljesitmeny kategoriaban nalam a ganyolt Graetz hid a nyero... Mondjuk ha nem lattad volna (beraktuk volna a ROCO Line toltese ala) akkor nem zavart volna, hogy ganyolt ?
A ROCO-nak van egyebkent egy automatikus visszafordito kapcsolasa, a egyik Roco reportban es a palyatervfuzetben is benne van... Lesz valami hasonlo temeju cikk a Lava honlapon, hamarosan.

A biztositasi ugynokos dologrol nem tudtam eloszor hallok rola., nem szponzoralt bennunket egyetlen biztosito sem... majd utannakerdezek, milyen jellegu akcio lehetett....

Előzmény: TEE (4663)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.19 0 0 4684
Kivánok!
Az M32-t támogatom! Mutatós kis gépezet, és olcsó lenne megcsinálni. Ráadásul nekem meg van a leírása is, rajzokkal. Meg haza is beszélek, mert a TT-s T334-es alvázból ki lehet indulni, jó a mérete és a tengelytávok is.
csíkosháTTú
Előzmény: gyurmosz (4681)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4683
Tenyleg, kihagytam, a kozepmotor-kardan hajtas jo lenne a Pupiba is, mert az is 4 tengelyes...
Előzmény: gyurmosz (4681)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4682
Komolyan rossz ranezni, nap mint nap megyek el mellette...a jelzooszlopok kidolve, lampak nelkul. Dacia-kerites all a muhely elott...ennek is van egy sajatsagos, megkapo hangulata, de nem van jol ez igy...
(Nemregiben dolgoztak ott a vaganyokon, felszedtek belole valamennyit???)
Előzmény: djt-122 (4679)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4681
Szerintem ha fővonali gép, akkor a Púpos nyerő! Azt sokan ismerik, szeretik, volt négyféle festés, ilyen-olyan psz, ráadásul nagyon szép gép, jól mutatna modellben, sokakat megfogna!
Tolatómozdonyból Dacia és változatai, esetleg 1200-as Dacia, vagy Zetor (olyan van Ausztriában is), M32-es tetszene.
Előzmény: djt-122 (4678)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4680
A Bz a legolcsobb, de valamilyen szinten zsakutca. Maximum mellekkocsik johetnek meg szoba, a dragan(?) kitalalt hajtas nem jo mashova.
Az M43-rol lehuzhato meg egy bor, atfestessel eladhato M47-nek, a hajtasa meg jol jon az M44-hez (kozepmotor, kulonbozo meretu kardanokkal). Dragabb, sokkal. Viszont csak kaszni kell+alvaz, nem muszaj belso berendezest epiteni.

Nagyon belelogott ma este a bilibe a kezem. :-))

Előzmény: djt-122 (4678)
djt-122 Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4679
Bizony én még emlékszem a Rákos állomáson éjjel nappal folyt a kocsirendezés a guritón,nézd meg ma!Selejtezésre váró kocsik temetője.
Előzmény: Törölt nick (4673)
djt-122 Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4678
Luc 72
Jo ötlet szerintem is a Bz de vasutüzemi szempontból nem tartom szerencsés választásnak.Ugyanis ha van egy kisebb pályám mivel ez személyvonatként funkcionál nem szerencsés teherkocsikat továbbitani vagy tolatgatni vele.Sokkal szerencsésebb lenne egy tolatómozdony modelljét legyártani pl M32 M43 ezekviszonylag nagyobb mozdonyok lehet belőlük teher vagy személyvonat is.Ráadásul fővonali mozdonynak ott az M41 mellé jól jönne v melyik.plusz papa is megvenné szivesen a kedvenc kisfiának.
U.I:A Discoveryröl felvettem egy oltári jó filmet:Az Érdekes gépek sorozatból A Fémszörnyetegek cimü rész csak vasutakkal foglalkozott NAGYON COOL!!!!
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4677
Nem csak a szinvilag volt mas.
Furcsa, hogy ezt pont en irom, aki mar szinte csak a narancsszinu Nohabokat latta az eszaki parton...de akkor is igy erzem. Meg nem nott a fu a vaganyok kozott, meg nem bontasra vartak a teherkocsik a rendezopalyaudvar vaganyain...
Előzmény: Törölt nick (4676)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4676
Tudod mi volt akkor? Régi festésű V43, bordó, "bajuszos" M62, csíkos-piros M61, világoszöld M40, bordó-ezüst M41, a lajosmizsei vonalaon ingavonatban(!) 424... Szóval akkor nem volt ilyen egyhangú a vasút színvilága. És szerintem a régi festés szebb volt. Meg a régi MÁV embléma is.
Előzmény: Törölt nick (4673)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4675
A "postavonathoz":
Ma láttam Kőbánya-Felsőn: kék-piros vagonok, a szürke - sárga - kék festésű, döntött orrú vezérkocsival. "Épületes" látvány...
Előzmény: Törölt nick (4672)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4674
Tudom, nincs elfeljtve! Csak krónikus időhiányom van! Viszont már hozzáférek egy szkennerhez, ami sokat lendít a dolgon!
Előzmény: Törölt nick (4670)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4673
Az a hetvenesevek sok ember kepzeletet megragadja. Hihetetlen, de van benne valami....megha akkor nem is volt semmi.
Előzmény: Törölt nick (4671)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.18 0 0 4672
Hello!

Luc72: nem, nem irtam el, kulonbozo szinu kocsik kellenek! (bezs-zold valamint sima zold oldaluak vegyesen!) Mikorra lesznek meg? Kuldd el a telefonszamodat (nincs meg sajna, akarhogy keresem... :-(( ) es felhivnalak holnap!

BoGar:
piros-kek kocsik, ket szerelveny van beloluk hatvani (most mar szolnoki) vezerlokocsikkal. Erdekes latvany, ahany kocsi annyifele...muszakilag kb. megegyeznek a hatvani bhv-kel. Nem lesz tobb ilyen szerelveny :-( Ez a "postavonat" egyebkent, kb fel eve jarnak a szolnoki vonalon.

udv

Előzmény: luc72 (4656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!