Azt hiszem, szervezni kell egy latogatast ide....a kepekbol sokat letoltottem, ez valami nagyon nagy lesz :-) Kivancsi lennek, hogyan fogjak vezerelni. A kepekbol latszik, hogy Maerklin 3 sines dolog keszul, nem?
Egy ropke adat az ertekesitesi csatornakhoz:
Ahhoz, hogy valakinek a termeke bekeruljon mondjuk egy Tesco aruhaz polcara egy honapra, durvan 70.000 forintot kell pengetnie. Van az orszagban kb. 15 aruhaz, akkor az mar osszesen egymilka folottre jon ki. Es ez meg csak a Tesco, es csak egy termek, es csak egy honap.
Ha be akar kerulni az aruhazi katalogusba, mint ajanlott termek, akkor duplaennyirol indul a tarifa.
Ezekutan ertheto, hogy a tomegcikkek kerulnek be, mint Barbie baba es tarsai, es nem a gyerekjatek kategoriajunak nem nevezheto modellvasut. Aki olyat akar, az vehet felhuzhato/lendkerekes gozmozdonyos szerelvenyt West-End kivitelben Piszkos Freddel a lohaton.
"Más: érdemes ránézni erre az oldalra, egy HATALMAS készülő terepasztal...jó lenne, ha valaki lefordítaná, mi célból épül/t/ ez a nagy dolog ide...és hogy látogatható-e."
Ez csodálatos, benéztem. Az egész anyag lefordításától eltekintenék most. Dióhéjban annyi, hogy azért építenek Hamburgban 1600 m2-es terepasztalt, mert a környéken sehol nincs ilyesmi. Augusztus 16-ára tervezik a megnyitást és akkor szívesen látnak mindenkit, addig köszönik szépen az érdeklődést, de inkább a weboldalukat nézegesd, mert a bámészkodók feltartják a munkát. A fotók között érdemes szemezgetni!
A V36 sokoldalu tolatomozdony volt, a 171-e sorozat (ha bordo es kettengelyes motorkocsirol van szo) mellekvonalak igen elterjedt jarmuve volt. Roviden ennyit tudok segiteni.
GEORGIE 2001-06-19 16:39:55 (4691) A Fuggertnak mar van kialakult ertekesitesi csatornaja
Na ez az, amivel abszolút nem értek egyet! Milyen csatornáról beszélsz? Arról a kb. 20 magyarországi üzletről, ahova max. néhány 100 érdeklődő betér, és talán 10 %-uk vásárol is. A nagyobb boltok rablók, a kisebbek meg csoda, hogy megélnek... Az a néhány készlet, ami a Coraban elment, nem csinált nyarat. A multikban a Mechano az úr. Meg a Lego, meg a barbibaba, meg a mittomén mi, de jó drágán. A rendszerváltás óta senkinek sem sikerült széleskörű érdeklődést kelteni úri hobbink iránt. Ezt megteremteni sziszifuszi munka, kőkemény marketing koncepciót igényel, és nem utolsó sorban költeni kell rá. A Pályaőr, a V&M, a ROCO Report magyar stencilfordítása önmagukban kevesek. Igenis, kellenek szinvonalas prospektusok, kiadványok. Kell egy jól átgondolt marketing stratégia. Ezt természetesen valamilyen mértékben be kell építeni a termék árába. Ez és csakis ez indokolhat a valódi értéknél egy picivel magasabb árat. Aktatáskában behozni a Bécsi út másik végéről svarcban, aztán itthon eladni baleknek 30-40%-os árréssel - ehhez nem kell különösebb gógyi. Pontosabban ehhez kell igazán, mert ő jól megszedi magát rajta, aztán amikor nyugaton azt mondjuk, hogy - igen kérem, de magyar vasútmodellezés - akkor néznek ránk, mint Szása a gömbmoziban, 'szt csodálkoznak, hogy mi a fenéről beszélünk?
Bogar:
Inkabb olvasd el a Vasutmaniasok topicot, mielott ilyet irsz :-)) Es ne dolj be minden mesenek.....JSB ha ezt elolvassa kapunk a fejunkre, hogy miket terjesztunk... :-) A SIEMENS ajanlata nem pontosan arrol a mozdonyrol szolt, mint az OBB 1116-osa! Azt, hogy ok nyertek, mar majus 18-a ota nyilt titok, mindenki tudja. Bovebb infoert inkabb tenyleg olvasd el a masik topic idevonatkozo termeset!
Mas: modellgyartas, Luc72:
Mit kell tehat nekunk adni ahhoz, hogy elkezdodhessen? Penzt? Terveket? (Az eredetirol pontos jellegrajzokat, vagy a modell kidolgozott tervet?) Mi lenne, ha belefognank. Mekkora az atfutasi ido, mire lesz belole egy nullszeria? Milyen neven jonne ki?
Nem lehetseges, hogy a ROCO a felesleges gyartokapacitasat szeretne igy lekotni? Hol gyart modelleket a ROCO, tavol-keleten, vagy europaban?
az M 32 jopofa kis gép a Köbányai sörgyárnak is ilyen mozdonya van /A28 006/. Más. Régebben érdeklödött valaki felsövezeték ügyben a napokban a kezembe került Linzbauer Tamás vasutmodellezés cimü könyve abban tökjol le van irva a házi készitése a felsövezetéknek egész érdekes .Különben egy kisebb mozdony kellene inkább mert a legtöbb embernek viszonylag kis méretü pályájája van és ezen furcsán mutat egy fövonali mozdony 4 tengelyes személykocsikkal .
Hali!
Ez tényleg jól hangzik! Csak kéne egy M32-t csináltatni... Ezzel egy baj van, kell rá a "csiricsáré" korlát, mert az volt rajta rendesen. Én utoljára zöld színben láttam vonali szolgálatban, olyan 25 éve. Viszont a martfűi növényolaj gyárnak van egy, azt kb. 1 hónapja láttam a gyár iparvágányán.
Csak halkan jegyzem meg ki csinálja a TT-t? Hans-Jürgen Tillig barátunkat is rá lehet ilyesmire venni?
csíkos
Hát akkó magyarázom kérem szépön:
A gázkazán adná a gőzfejlesztéshez a hőt, vagyis ez hajtana, a katalizátor azé kéne, hogy a környezetvédők is ki legyenek elégítve. Az áramszedőt én a szerkocsí gáztartálya fölé gondútam, ez azé kéne, hogy a villanyfűtés mennyen a párnás kocsiba télen, persze csak villamosított nemzetközi forgalomba, mink bírjuk a hideget. :-)))
Komolyra fordulva: a Taurusból azért kéne pár darab, mert kellenek a két áramnemű gépek. Az a pár olasz meg elfért volna a Szilik mellett. A két mozdony nem ugyanarra a problémára megoldás, és nem egyedül!!! De ez a másik topicra tartozik, az 1:1 méretarányúra.
csíkosháTTú
"Van egy 4-es lámpám. felülről lefelé: zöld, sárga, piros, sárga. Mit jelentenek a sárga fények?? Én eddig csak az egy sárgás lámpát ismertem, ott ha jól tudom, lassítást jelent. Van nem jól tudom?? "
Egy Komáromi mozdonyvezető honlapján van a jelzőkről leirás.
A cime: http://www.extra.hu/kosanyo_mosz
Bocsi, de én jobban örülök az új mozdonynak mint az olasznak. Azt még át is kellene némileg alakítani, és úgy kellene, hogy ne kerüljön többe, mint egy Szili modernizálása. Na ez valószinüleg nem így lett árban, és ezért nem ezt veszik. Tudom, nem tetszés kérdése, de nekem nem tetszettek egyébként sem az olasz mozdonyok.
"Tehát nem az olasz 10 éves konstrukció hanem a vadiúj tchnika mellett döntöttek végre."
ez a két dolog teljesen különböző!
az olasz masina nem az új gépek alternativája, hanem a Szili Papagájosításé
Nos akárki akármit mond a Siemens Taurus mozdony nyert. E mellett döntött a MÁV. Ma sajnos az "informátorom" elfoglalt volt, de mivel holnap is megyek, megérdeklődőm, hogy mikor számíthatok rá magyar színekben. Tehát nem az olasz 10 éves konstrukció hanem a vadiúj tchnika mellett döntöttek végre. Szerintem a jobbat választották. Szerintetek?? Ja börze hogy is lesz, mert a papírom már nincs meg. 30-án lesz?? És utánna??
A ROCOnál darabja bolti áron kijönne pl. tolató mozdonynál 20000-25000 kb.
Szóval így gondolkodjatok, mert ROCO minőség, lendkerék, váltófény, nem pedig csiricsáré korlát, meg összevissza ablak, meg stb.
Egy ismerősöm kért meg akinek nincs Internet hozzáférése hogy érdeklődjem meg a hozzáértőktől (ezek lennétekTi), hogy a frissen vásárolt "pionyírszkaja" 0-ás vasuti modeljéhez hol tudna belevaló motort venni. Kezdetben emlegetett valami magyar PV? modelt aminek szerinte jó lehet a motorja bele, de időközben szerzett egy ilyet és gyengének bizonyult.
Ha tudtok segíteni írjatok akár magánba akár ide (majd igyekszem olvasni ezt a topiciot az elkövetkező napokban) és továbbítom az Infókat.
Köszi
Hát tényleg nem volt valami esztétikus látvány a töltés mentén az egyenirányítás, és csodálkoztam is, hogy nem dugtátok el! (Akkor biztosan nem zavart volna, dehát egy ilyen nagy és drága asztalhoz szebb is megjárná...) Egyébként egy diódákból összeállított Graetz-híd költsége 16Ft, az egy tokban lévő gyárié pedig 42Ft, tehát nem olyan nagy az árkülönbség. Megéri alkalmazni, mert könnyebben hűthető, és egy csavarral fel is lehet rögzíteni akár az asztal alá. Egyébként minden elismerésem, és mint már írták is, nemcsak a méret, hanem az életszerűség is klassz.
Szívesen olvasnék a visszafordító elektronikáról a honlapon, bár addig talán kipróbálom azt, amit fentebb "javasoltam magamnak." Gyárit nem akarok venni, sokkal érdekesebb, ha magamtól hozom össze! Most fejeztem be egy régi fényjelző teljes áthuzalozását, ugyanis nem tudtam rájönni, hogyan működhetett annakidején... Mostmár jól működik, a mozdony pirosra is állítja az áthaladás után, sőt, egy pár tízezer mikrós kondival a mozdony nem úgy áll meg a szakaszolásban, mintha falnak ütközne, hanem pár mp. alatt lelassul a jelzőig.
Az ügynökös történet pedig valóban megtörtént velünk, és talán mással is! A hölgy még egy névjegyet is adott, de hirtelen nem is tudom, hogy hová tettük, ha érdekel, előkotrom.
Tipp nincs. Ne is legyen! Ugyanis még nem biztos, bárhonnan is hallottad....ha azt akartad mondani, hogy a 1116-Taurus, akkor csak részben lett volna igazad. Majd akkor lesz biztos, ha már itt lesz.
Üssön Téged az ipari áram...
Szóval én drukkolok a Bz-nek. Ha jól sül el a dolog, akkor lehet folytatni akármivel is, lépésről - lépésre. Szépen sorban, mint az aknamezőn... Az M32-vel én is utaztam anno, személyvonatokat vitt elég gyakran Mátészalka környékén. Lehetne ez a gép a forum modell No. 2.?
Bocsi, igazad van! nem piros csíkos, volt, hanem szürke. Mostmár tisztán eméxem. De akkor nekem tényleg szerencsém lehetett, mert a kettő épp váltotta egymást. Az egyik jött, a másik ment.
Tipp nincs az új mozdonyra?? (Biztos forrásból tudom, úgyanis ma a MÁVnál dolgoztam, és holnap is megyek.)
Üdv: BoGár
Mindkét szerelvény vezérlője ex-hatvani kocsi, egyik a Bdt 400, másik a 404. Minkdettő Szürke kék-sárga csíkkal, piros-kék vezérlő nincs (tegnap még nem volt :-) ). Természetesen mindkét szerelvény Papagájjal megy.
Jelzőből sokféle van! Nem csak a 3-fényű, ez inkább a ritkább, nyílt vonali jelző, nem? A Gigant Clubon talán van róla leírás, de ha ott nincs, a vasútmániás topicban biztosan tud valaki linket adni a sebességfüggő jelzésrendszerhez. (Mert a neten tutira fent vannak a magyar jelzések leírásai, láttam, de nincs kéznél a link...bocsánat.) Ha tudom, megkeresem
Más: érdemes ránézni erre az oldalra, egy HATALMAS készülő terepasztal...jó lenne, ha valaki lefordítaná, mi célból épül/t/ ez a nagy dolog ide...és hogy látogatható-e.
Ha csak két szerelvény van a postavonatból, akkor szerencsém volt mindkettőt látni Kőbánya-Felsőn. Az egyik a ferde vezérlővel, a másik piros csíkos vezérlővel.
Van egy rossz hírem: sajnos a hétvégén készült képek nem lettek jók, és hát a hűvosvölgyi képek sem igazán jók. A 36 kockából 8 lett jó, de lehet, hogy sikerül még képeket nagyíttatni! d:-((
Van egy 4-es lámpám. felülről lefelé: zöld, sárga, piros, sárga. Mit jelentenek a sárga fények?? Én eddig csak az egy sárgás lámpát ismertem, ott ha jól tudom, lassítást jelent. Van nem jól tudom??
Ja és ha volt rossz hír, akkor íme egy jó: A MÁV döntött mozdony ügyben. Érdekel valakit, melyik mozdony mellett döntöttek?? Lehet tippelni!!
Sokfajta mozdony irant lenne kereslet, de mindet egyszerre nem lehet gyartani a hazai piac relativ merete miatt.
Egy kis szemi-OFF:
Az is jo es mas kerdes, hogy amirol nem lehet konyvet talalni a mezei konyvesboltban, attol elfordulnak az emberek. Most kell a szellemi hatteret is megteremteni a vasutbaratsagnak es a vasutmodellezesnek is. Sajnalatos, hogy a Nosztalgia kft. nem igazan partner ebben a temaban es ezert a szakmai mercevel ertektelen szines konyvek (utazas a vilag vasutjain, meg a tavalyi, szakmai tevedesekben hemzsego szines konyv) feltunegetnek a piacon es el is fogynak.
En meglepodtem ausztriai turaim soran, hogy a magyar hatar melletti kicsi varoskak konyvuzleteben milyen vasuti temaju konyveket lehet beszerezni!!!
A mozdonygyartashoz visszaterve:
Ha van felesleges penze valakinek, akkor szerintem olyan projectbe kell(ene) invesztalni, amely mar most is gyart jarmuveket.
Ebbol a szempontbol a Fuggerth egy jo alanynak tunik. A Fuggertnak mar van kialakult ertekesitesi csatornaja, itthon is es kulfoldon is, ami nem szamit hatranynak.
Sot, a leggyakoribb magyar mozdony, a Szili gyartasat is tervezte/tervezi.
A Szili volt/van/ es lesz is (a MAV vezig meg 15 evig kivanja hasznalni), festesi variacioja minimum egy tucat, GySEV-nel is fut, es raadasul univerzalis mozdony, es van egypar legyartott vontatott jarmu, ami elott kifejezetten elethu.
A kerdes az, hogy miert kesik a Fuggerth Szili, illetve aki betarsulna mennyire tud egy jo kompromisszumot kotni a gyartoval?
20-30 K HUF kozotti arban legyen, jobb legyen, mint a csorgo(hajtasban az uj Mehano szintjet erje el), es legalabb annyit eladni, mint a csorgobol:-(((((
A muveszet ezeknek a kovetelmenyeknek megfelelni es a kitoresi pontokat megtalalni!
Majd miutan ez sikeres szeria lesz, akkor lehet gondolkodni egy tolato mozdonyban, es meg kesobb barmilyen motorvonatban.
Addigra talan csak tobb lesz a le a modellezok zsebeben es az EU-bol hozott cuccokra se kell vamot fizetni. De ez talan 5-6 ev mulva lesz.