Keresés

Részletes keresés

RolandTT Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4756
Elnézést, de elírtam a BR211-et nem gyértja, csak a Gützold. A jó szám a BR221. Nos mondandóm lényege, hogy az új sima kék dobozosokkal van csak gond ( a kék dobozos rajta gözös kontúrja dobozosokkal semmi gond nincs)!! Némi szerencsével, ha kibontjátok és megnézitek a benne lévő katalúgust annak alján van a gyártás dátuma (ez a BTTB-nél is így volt) ha 00- van ott akkor én nem javaslom egyenlőre megvételre!
Ennyi
Előzmény: Törölt nick (4754)
RolandTT Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4755
Köszi a választ, csak megerősítést akartam!!!
Mert őszintén pont erre a válaszra vártam.
Nos az én tapasztalataimat is megosztanám a nagyérdeművel!
A BR 23-35, BR56, BR81, 86, 92, V36 (BR103), és a BR211 es konstrukcióit nem vátoztatta a Tillig, csak másik motorral szereli őket! Ez mint Steve (ha szólíthatlak itt is így Csíkoshátú) barátunk is ismertette velünk nem tartozik az alkotások csúcspontjává! Na de mielőtt nagyot csüggednénk, az összes többi modellbe jóval jobbnak kinéző motort szerelnek (halkabb is, erősebb is). Nade kéremszépen nemrégen dicsekedtem, hogy 100 db feletti mozdonyparkomban egyetlen járóképtelen sincs, pedig többsége nagyon öregecske BTTB. Most közlöm a nagyérdemű vásárolni kívánó társakkal, hogy utobbi motorral szerelt 2000 évvégén vásárolt 3db!!!!! mondom 3db mozdonyomból csapott ki némi nemű föstöcske ezzel térve örök nyugalomra!!!! (nektek esküszöm, hogy nem csak, hogy nem hajtottam túl őket, de még talán összesen nem mentek 10 körnél többet). nagyon kiváncsi vagyok a garanciára!!!
Előzmény: Törölt nick (4754)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4754
Kend még él?!
1.: Epekedve vár egy BR106. Lassan beleszárad az olaj...
2.: az emelkedő az nem veszélyesen meredek, csak vannak (na jó, voltak) rajta R286-os ívek. Meg én még műanyagkerekes BTTB vagonokat használok.
3.: az új Tillig motortól a hideg ráz, nekem a régi BTTB-ben úgy tűnik még van anyag, ennek ellenére szerintem az én Tillig BR103-am csendesebben fut, mint a BTTB V36-os.
4.: Az újabb kiadású gép nekem könnyebbnek tűnik, a fenekén lévő súlyt kiszerelve a régi mintha nehezebb lenne ( kb. 1977-es kiadású a régi).
Visszatérve az emelkedőn tapasztalható vonóerőre: azért a V36-nak vannak gondjai, mert relatíve kicsi a tengelynyomása. Egy barátommal ( nem messze lakik Tőled: Brassó u.) éppen töprengésben vagyunk, hogyan készítsünk nehezebb súlyt a kicsikéhez.
csíkosháTTú
Előzmény: RolandTT (4753)
RolandTT Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4753
Hello Csíkoshátú!

Tegnapi V36 (BR103)-ra tett írásoddal kapcsolatosan lenne kérdésem. Emlékeim szerint a motoron kívül semmi nem ő változtatás nincs a Régi BTTB és az új Tillig között. Szét is kaptam tegnap a legutolsó Tilliget (2001.06. megjelenésű) Poyntz (amit mutattam is Neked) és ott sem láttam különbséget. Mivel tudom, hogy nagy mestere vagy ezen mechanikáknak is elővettem az alkatrész katalógusokat (Ersatzteile), de ott sincs különbség, még a súly is ugyan az! Az én tapasztalatom szerint ugyan olyan zajosak is, mivel ebben a konstrukcióban nem a motor a legzajosabb, hanem a mechanika (és a kaszni akusztikája). Egy kicsit fejtsd ki Nekem ezt bővebben mi a te tapasztalatod.
2. Nem tudom ki milyen emelkedőt használ, de amit a sínek engednek azon nekem nincs olyan mozdonyom ami ne bírna el akár 10 kocsit is BTTB-ből és a Tilligek egy kicsit még jobban gurulnak is.
Üdv. ÉN

Előzmény: Törölt nick (4721)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4752
1.: Mi bajod a jó öreg FZ1-gyel? :-)))
2.: Kösz az infó a bordó Szerjózsáról! Tegnap du. a vonatunk álldogállt a bejárat előtt Szolnokon, és ragyogóan látszott a gépezet. Egy valamit nem láttam rajta: a pályaszám táblát. Aztán kora este egy trafó szállító kocsit huzigált, oldalról is szemlélhettem, de megint nem láttam rajta "rendszámot". Bevonták a forgalmiját? :-)))
Előzmény: Törölt nick (4751)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4751
Felraktam a képet a kapcsolópultról ide. Szóval még a régi Fz1-el...de remélhetőleg nem ez a végső állapot :-)
luc72 Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4750
mail ment.
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4749
Ez az egyetlen ilyen van, nyugodt lehetsz :-) Szolnokon szekel, mindig, de neha jon anyagozni a 120a felujitasi munkalataihoz. Mar tobbszor lattam erre, de palyaszamtabla volt rajta mindig.
Előzmény: Törölt nick (4748)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4748
Te joem!
Ez a bordó Szergej hol van állomásítva? Mert tegnap Szolnokon állomási tartalék volt egy régi festésű példány, amin nincs pályaszám! És világosabb is a színe, mint a régi festés, meg gyanúsan tiszta világos szürke a teteje, meg a forgóvázak.
csíkosháTTú
Előzmény: joem (4746)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4747
Orulok, orulok, de kuldd mar az emailt az arakkal es hogy mi a helyzet a Modell&Hobby-nal :-))))
Előzmény: luc72 (4745)
joem Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4746
Vigyázz, a csíkos NoHABok újra népszerűek lettek, mert többen visszakapták az eredeti(hez hasonló) festést. Szergejből viszont csak a 001 lett "régi festésű" ennek a kasznija viszont NEM egyezik meg a magasabb pályaszámúakkal (pl. az oldala a vezetőfülke ablak alatt sima és nem bordás, máshol van a gyári ovális tábla, stb.)
Előzmény: luc72 (4745)
luc72 Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4745
Hali

Na szoval, hogy is van ez.

A Gützoldtol mi rendeljük meg a MÁVos szergejt, most az áron dolgozunk, de ha meg egyezünk akkor lesz, és tuti meg egyezünk.
Szerintetek melyik fogyna jobban a régi festésű vagy az új?
Viszont olyan pályaszámos kell, amelyik még nem korlátos elöl, mert így nem kell a karosszériát módosítani.
Legyártani meg legyártják, mert ha kész, kifizetjük és szeva gützold.

A mozdony gyártás pedig szintén a Gützoldal fog történi, ha meg tudunk velük alkudni.
Ha belegebedünk is fellendítjük a honi modell palettát.
Képzeljétek el lendkerék, ledes világítás, váltófény, aki látta a gützi új szergejét az tudja miről beszélek.

BéPé Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4744
Üdv!

Egy kérdésem lenne. A gőzmozdonyok füstölőjébe milyen anyagot lehet használni? Csak a boltban kapható meglehetősen drága "löttyöt", vagy van valamilyen olcsóbb megoldás is. Ezenkívül az is érdekelne, ha kifogy a szer a csőből, akkor nem károsodik-e a füstölő, ha használom a mozdonyt?

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4743
Kiváánok!
A Lux-konstant rajzát az istennek se' találom. Az milyen frekin ment, etwg emlékszel még?
Matiz, az elgondolásod helyes, csak ne felejtsd el a leválasztó kondikat! Utána názek néhány kapcsrajznak, és a fénxképekkel együtt megy mailban.
csíkosháTTú
Előzmény: Törölt nick (4729)
JSB Creative Commons License 2001.06.21 0 0 4742
Szép kis "meglepi"! Gützold először 1999-ben esküdött az égre, hogy most aztán MÁV Szergej a menő. A Handmusteren már centis por. A dolgot amiatt húzták, mert az 500 (és nem ezer!)eladása nem tünt biztosítottnak.
Közben összekínlódtak egy új villanymozdonyt (persze csak kaszni a futó máshonnan jó) amit most Nürnbergben "megcsodálhattunk". A cég termel-termelget, de alapvetően nics rendben.
Kár, mert tudnak szépet is, ha van rá pénz, de nincs.
Summa, jó hogy végre jön két és fél év késéssel a MÁV M62, de nyugtával dicsérjük e napot és a "meglepi"-t.
(PS.: egy újszülöttnek minden vicc új.
luc72 szívesen cserélek Veled életkorice. Tiéd lesz a nagy élettapasztalatom, Naaaa....?)
Előzmény: luc72 (4741)
luc72 Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4741
Sziasztok

Ha a ROCOval lehet megegyezni, akkor ROCO néven jön ki, ha Gützoldal akkor meg ezen a néven.
Ja és akinek tetszik az új gützi szergej, és nem sajnálja érte a kb 30000 ezret, az várjon egy kicsit, meglepi lesz, nem kell festegetni.

joem Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4740
Bocs GEORGIE, kihagytam egy G betűt. Megint sorry.
joem Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4739
_Liar_ és GEORIE

Sajnos az utolsó szóig vállalom, amit leírtam. Higyjétek el, hogy én lennék a legboldogabb, ha nem lenne igazam.
Számomra az az értékesítési csatorna, ahol volument lehet eladni. Van a fuginek linkje a MIBA-nál, van a neumann-online, de kérdem én, ezen a csatornán hány csöri, hány szili, hány szöcsi, és nem utolsó sorban hány BoBo eladást sikerült realizálni? Mennyit ad el a fugi egy évben? Mennyi ment el a Roco MÁV-os tehervagonokból (MOL,Es, mozgó oldalfalú, stb) az üzletekben, melyek a hazai értékesítési csatornát hivatottak reprezentálni? Súgok: mindegyik nagyon messze alatta maradt annak az 1000-es számnak, amiből kiindultunk, mint gazdaságos előállíthatóság limitje.
Ezek az eladások tények. A tények megítéléséről természetesen lehet vitatkozni. Ha túl kemény voltam, akkor az azért van, mert nem szeretném, ha bárki is hurráoptimizmussal tekintene a honi helyzetre. Illetve nem is, visszavonom. Mindenki tekintsen rá a saját józan ítélőképessége szerint. Én is azt teszem, és ebből ez jön ki. Sorry...

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4738
Dehogynem, rendelek egy farmotoros Ikarust és mehetünk :-) Ebben már úgyis benne vagyok!

Macibb

Előzmény: _ Liar _ (4737)
_ Liar _ Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4737
vazeg , nem szervez valaki busszal való kimenetelet......
Előzmény: JSB (4733)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4736
És erről mit lehet még tudni? Mikor kinél, és mennyiért?
Előzmény: JSB (4735)
JSB Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4735
Matiz! Lesz nem bőrlehúzott is. Helyes kasznival, Afp 321 áramszdővel. Forgóvázon kígyózásgátlóval.

Előzmény: Törölt nick (4731)
JSB Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4734
A normál nyitvatartás 10-18 h., természetesen.
JSB Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4733
Hogy ne csessze tovább az orrotok:
A pálya a hamburgi kikötő egykori dohányraktárában épül és 2001 aug. 18-ra tervezik a nyitást. Mélyen hallgatnak, hogy a Guinessbe kívánnak bekerülni, persze ha dilisek képesek ezért is...
A tények:
A hamburgi kikötő hatóság adta nekik a terepet,egy vörös téglából épített raktárház 4. eneletén, amit maguk újítottak fel. Az első ütem 300m2 netto, ami három fő egység elemből áll. Nagy attrakciónak igérik a 12m kifutású ICE vonatot, ami majdnem a hasadnak szalva az utolsó percben veszi be a kurvlit. A második ütemben további 240m2 pálya (szintén netto) épül, de ez még tervezés alatt, nincs végleges vágányhálózata. Az egészet ketten ötlötték ki, és 400 jelentkező közül hozták össze a csapatot, ami most ca. 40 fő. Érdekes, hogy többen azért vesznek részt a munkában, mert kihívásnak tartják, képesek e együttmüködve alkotó munkát végezni. A pályán 500 vonat, hétezer kocsival fog közlekedni. A pálya vágányhossza öt kilóméter. 1000 váltó és jelző. 30000 figura, több cvárosnyi épület . úgylátszik környezetvédő, met egy "emberre" 1 fát "ültetnek". nyolc számítógép irányítja a vonatokat. további 15 végzi a digitális üzem többi részét.
A pálya váltóáramú, azaz Märklin.
A csapat GmBH, azaz Kft.

A fickók elég közlékenyek, főleg, ha hansaul (schleswig dialekt) kérdezed őket. Van idegen származású is, mint egy délami, aki már Hamburgban született, ő még egyetemista. Fél tucat a kibernetikus. A legkedvesebb Braun (fiatal pacák)aki a Faller Car Systemért felel. 100 járművel fog üzemelni. Már tartott üzemi próbát.
Minden nap 10-08 h-ig lesznek nyitva. Kedde este 9-ig.

A jegy elővétele még nem indult. Nyílvánvaló hogy először nagy hiszti lesz az dolog körül.
A cég teljes alapterülete 6400 m2. ebőől 540m2 netto lesz a vasút.
JSB

Előzmény: Fecus (4732)
Fecus Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4732
Megnéztem azt az épülő terepasztalt. Hú, de kéne nekem az a sok technológia amit ott felhasználnak, néhány anyag leírása stb. Sajnos semmit sem tudok németül.
Valami klassz lehet ott építeni.

Üdv.
Fecus

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4731
Nini, hogyan húzzunk le egy modellről száz bőrt tipikus esete itt :-)
Fecus Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4730
Esetleg emeljük meg a frekit, mivel ma már bírják az erősítők, kisebb lesz a kondi és nem fog "zenélni" ha valami berezeg.

Fecus

Előzmény: Törölt nick (4726)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4729
Na...a következő a helyzet.
Ugyan tanultam elektronikát, de már régen volt és azóta egy centit sem foglalkoztam vele. Tehát, egy áramkört nem tudnák megtervezni, de egy meglévő tervet, ha van kapcsolási rajz, összerakok. (Már van otthon egy épített erősítőm, csak a trafót még nem építettem meg hozzá :-) ) Ráadásul a Vasútmodellezés könyvből a light verzió van meg (barna színű).
Ezek szerint, a következőkre gondoltam erősítsetek meg ebben: az erősítő bemenetére kötöm az oszcillátort, majd a kimenetet a sínekre? Gondolom, az oszcillátort valamilyen frekvenciára kell hangolni, de milyenre?
Előzmény: etwg (4728)
etwg Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4728
A vasutmodellezéshez egy kis fantázia sem árt, tehát, rohanj el egy elektronikai szakboltba és vegyél egy 10-20W erösitö kitet (minden legyen benne nyak, alkatreszek, stb.) meg egy oszcillator kitet. A kettöt összekötve megkapod a LUX constansot.

Az eredetihez nemcsak tranzistorok nincsenek, de a trafo is hiánycikk, ugy, hogy szvsz nem sokat ér azzal foglalkozni (több mint 30 éves konstrukcio).

A Vasutmodellezés kötetben is van leirás, meg minden egyébb hasonlo könyvben.

Elnézést, hogy e-mailban nem tudok komplett LUX constansot küldeni (habár, lehet, hogy az oszcillatort a PC-vel is ki lehetne váltani akár e-mailben is.... (Elnézést a szarkazmusért).

Előzmény: Törölt nick (4724)
GEORGIE Creative Commons License 2001.06.20 0 0 4727
Javaslom, hogy nezd meg a www.miba.de -nel a Fuggerth linkjet!
Maximum meg a DomModels-nek talalsz kulfoldi eladot!:-))
Előzmény: joem (4714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!