Egyébként mikorra lenne készen? És ha már 265; jó lenne figyelni arra, hogy ezen a mozdonyon krómozott a díszléc, na meg kis piros díszítések vannak a forgóvázakon (na jó, ez utóbbi nem komoly :-)).
A Gigant Clubon találsz róla képeket, na meg mostanában a Burmán is sűrűn lehet vele találkozni. Egyébként nagyon szép, Fc elsőszámú Szergeje - kicsit olyan, mint Szentesen a 2151-es, vagy Dombóváron a 2195-ös Csörgő.
> A muveszet ezeknek a kovetelmenyeknek megfelelni es a kitoresi pontokat megtalalni!
Jóllehet nem akarok nagyon ebbe a témába beleszállni, mert egy kicsit úgy érzem már magam benne, mint amikor az örökmozgó feltalálóival vitatkozom :-((
Én ott látok egy kitörési pontot, hogy bele kellene abba nyugodni, hogy a mechanikát (váz, motor, hajtómü) _nem_ hazai gyártással kellene elkészíteni. Az utóbbi évek legeredményesebb modell-gyártói (Life-Like, Atlas, Noch) sikerrel kapták el a kínai forrást. Ott lehet most igazán jó minôséget viszonylag olcsó áron készíteni. Ehhez szvsz. kinai kapcsolat kell, ilyenbôl sok futkos Kôbánya környékén...
Egy megfelelô moduláris konstrukcióval á la Athearn az összes forgóvázas mozdonyhoz lehet egymással kompatibilis mechanikát gyártatni, ami a költségeket jelentôsen csökkenti.
A házat pedig Magyarországon lehet fröccsönteni - ez még gazdaságos is lehet. Egy ilyen konstrukció vegyes kalkulációt igényel, de szvsz. elônyös lehet.
Azért remélem a modellre nem tennék rá :-) Egyébként Bécsben láttam (asszem Heki márkájú) műfirkákat, és igen élethűek voltak! Gondoltam, hogy veszek egy csomaggal a Bhv szerelvényemre, de aztán nem tettem :-)
egyik végén a (fakó)sárga részen van egy fekete firka, 1999.08.12-én fotóztam elöször, akkor már rajta volt... pár hete fotóztam a Burmán még mindig rajta volt...
Hát igen... Az egyébként asszem egyszer kijött modellben, de akkor még szép volt. Az eredetin van egy graffiti is (bár lehet - remélem -, hogy már lemosták)...
Időközben úgy gondoltam, elfér a többi kép között, a kep.tar.hu/vasutesmodell oldal ROCO Digital albumba felraktam a képeket. Az alap szett ára 40-50 eFt körül mozog, üzlettől, eladó kedvétől és a hold mindenkori állásától függően. Bővebb ismertetése hozzáértőtől majd az újságban lesz.
Gondolom a Gützold olyat gyárt, aminek díszléc van az elején. Tehát körül kell nézni, hogy melyik olyan még. Ha Ep. 5-öst akarsz, akkor régi festésű csak a 001 lehet, annak viszont sima az oldalfala... Szóval szvsz új festéssel lenne célszerű gyártatni. Psz? Gondolom valami ma is futó, remélhetőleg hosszú életű mozdonyra van szükség; ez utóbbi miatt a 265-öst javaslom!
Az nagyon szép és jó!
Keresek TT-s BR-23-as gőzmozdonyhoz kerekeket és csatlókat,ha van valakinek akkor írjon vagy telefonáljon(06-309-339140),megvenném.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Mint lejjebb írtam nekem.
Vagyis, ki fizetem az összest ha készen van. Viszont akkor milyen pálya számos legyen és szinű?
JSB
Halom az új projected, esetleg egy leágazás a leendő füstimhez?
Egyébként az enyém 2.1 ROCObol épül, abból is a hosszú váltókkal.
Kéne taliznunk a doksik miatt.
Az SD7-es egy life like Proto 2000 sorozatu (korabbi kiadasu) verzio, vegletekig aprolekos (vezeto ul a pultnal, palyakotro a kapcsolo alatt keresztbenyulik es fel is akad a PIKO sineken stb.)
A BigBoy egy Rivarossi, annak ellenere, hogy majd fel meter, ez birta a legjobban a szuk iveket.
A GG1-es pedig IHC modell, nem olyan reszletes, de mivel a GG1-es az egyik kedvenc amcsi mozdonyom, ezert megvettem.
Ha erdekel, osszeallithatok a modellekrol egy kis tesztet, plusz rendes kozeli fotokat (nagyobb melysegelesseggel).
A daru Klein modelbahn, es ami meg szep, az egy cementszallito 4 tengelyes, 3 tartalyos szinten a Kleintol.
Persze a Deak Szili is szep, csak hazt azt mindenki ismeri mar....
JSB! E-mail ment, program, cim, minden benne van. 4MB-os volt a level, sokaig fog tartani, amig le tudod tolteni, ramehet 20-25 perc is !!
Luc72: Gutzold szergejjel kapcsolatban bennem is aggalyok merultek fel. Esetleg kuldok mailt errol. A kocsik nagyon jol futnak, hosszu kifutasuak es halkak. (A Nyugatiban levo hajlektalan szerelveny is ilyen kocsikbol all elvileg.)
A digitalrol keszult par foto, erdekel valakit, feltegyem?
Nehany szo rola:
ROCO ICE Digital alapszett
-Palya: ROCO 2.1 agyazattal + 1 ives hid - eleg furcsa szinben (sokkal nagyobb a palya mint vartam volna)
-Szerelveny: ICE, 3 reszes (azt hittem, csak ketto, de a doboz aljan van a kozbenso kocsi)
-Egyeb: trafo, erosito, Lok-Maus
Konnyen ossze lehet rakni. A szerelveny szepen fut, szorosan kapcsolodnak a kocsik egymashoz. A Lok-Maus kellemes csalodas, konnyen kezelheto, kicsike, tenyleg akkora mint egy szamitogepes eger. Ennek segitsegevel a mozdony gyorsulasa, lassulasa programozhato, a kulonbozo funkciok (kurt, ajtonyitas-zaras hang, vilagitas) mukodtethetoek, valtok kapcsolhatoak. A mozdony a programozas veget egy kis berregessel jelzi, egy picit meg is moccan. A legjobban tetszett, hogy hiaba tekered hirtelen a szabalyzo-gombot, a szerelveny az igazi mozdonyhoz hasonloan reagal: finoman indul, hosszan kifut; lassit, megall, a hang is mint az igazie indulaskor. A vilagitas nem vibral, folyamatosan eg. Egyszoval tenyleg nagyon cooooool. Azt nem ertem, hogy a hazai kereskedok miert nem tudjak azt megtenni, hogy egy kiallitasra kivisznek egy ilyen szettet, barki kiprobalhassa, megnezhesse. Szerintem megerne.
Bovebben (es szakszerubben) lesz majd a digitalrol az ujsagban!
Vasárnap délután jártam a LÁVA-kiállításon. Sajnos csak szűk félórám volt, így is csak ezért mentem be a városba, egyébként elszáguldottam volna mellette az M0-son. nagyjából mindent végignéztem, nagyon klassz volt. Vásárolgattam képeslapokat is. Nekem a kérdésekből csak a modellezéssel kapcsolatosak jutottak (biztosításról nem esett szó...) A kérdező hölgy egyébként erősen meglepődött, hogy az netről értesültem a kiállításról...
Szóval: szép, jó, hajrá tovább!
Matiz
kérek egy emilt, az új gép nyitásához. Cím ua.
Továbbá képeket küldenék (kisvasút, nagyvasút frissitésre a webre.
Várom a programot, tervezni kéne a terepasztalt
JSB
PS.: Magga csak ne nyalakodjon a ROCO egér körül, mert még digitalizálódik!
Luc72-nek hála, megvan 3 kocsi a leendő személyonati szerelvényemből, egyet pedig a Lurdy Házban vettem. PIKOék eléggé áttervezték a modernizált kocsijaikat. A feliratok tiszták, pontosak. A kocsik tetejére a kiegészítő dolgokat (szellőzők, egyebek) külön szerelik fel. A forgóváz külső része maradt a régi, újak a kerekek, másként van a kocsihoz rögzítve az egész és a kapcsoló is átkerült a kocsira (mint a Fuggerth kocsiknál) továbbá cserélhető maga a kupplung, foglalat van a kocsin. A világítás sajnos nem széria, külön kell megvenni.
A kocsik ára általában 7000ft körül mozog, típustől és színezéstől függöen.
A Lurdy Házban volt elég sok gép, ROCO 1016 39990 (ÖBB és Siemens Dispolok kivitel is), Tillig gépekből is nagy választék 19000 és 46000Ft között (118, 119, gőzösök).