Keresés

Részletes keresés

Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.07 0 0 27944

A 650 est állították le. Európai piacra már nem gyártanak. A sötétzöldek ezt is elintézték :(

Előzmény: Pápi 416 (27942)
-Mosquito- Creative Commons License 2021.07.06 0 1 27943

Jah',hogy kinti 650-es. Na pont ezt a gépet nem venném meg kintről. Azok nagy többségük időzített bomba,pontosan a szíjszakadás/cvt felújítás miatt. 

Egy ismerős vett kb 3 hete egy kinti gépet,mondtam is neki,hogy ~250eFt-ot tegyen félre javításra,hogy ne érje meglepetés. A 2.-ik 650-em,valami 65ekm körül cseréltek szíjat,fogaskerekeket. 

 

Másik motoros fórumon,műszerfal javítással foglalkozik egy ember. Érdekes dolgokat lehet kiolvasni a múltból. :D

 

 

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27938)
Pápi 416 Creative Commons License 2021.07.06 0 1 27942

Kösz a választ. Azért a mai technikai fejlettség mellett nem lehetne probléma 100-200000km-t bíró problémamentes suzuki gyártása. Sajnos valamiért nem érdekük. Állítólag a 400-as gyártását hamarosan leállítják, ha jól olvastam.

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27934)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.06 0 0 27941

ja én a helyedben egy percig sem gondolkodnék ha megtudnék egy 650 est venni 2500 km el Mondjuk nem tudom mennyire tartja de ha a haverod akkor gondolom nem akar lehúzni

 

Előzmény: meszizs (27936)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.06 0 0 27940

"de mivel mi a nejecskémmel igencsak megszoktuk ezt a 70-90 közti tempót oda szerintem nem kell a 650-es! " akkor viszont elég egy 250 is az is tartja kényelmesen ezt a tempót csak az nem mindegy hogy ha előzni kell akkor mi van alattad   Egyébként a 650 el is lehet 90 nel bóklászni  és csak 3000 pörög

 

Előzmény: meszizs (27936)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.06 0 0 27939

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27938)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.06 0 0 27938

Na akkor az elején kezdjük a kartergáz elvezetést megoldottam   egy YouTube videó alapján Tökéletesen működött egy csepp olaj sem volt többet a légszűrő házban  De az olajfogyás sem csökkent   a gyűrűzésről a bázison beszéltek le   5-max 10 ezer után ugyan úgy fogja enni az olajat  egyedüli megoldásként a teljes felújítást és a henger nikasilozását ajánlották  viszont ez már szinte meghaladta volna a piaci árát a paripának (egy 99 es évjáratúról beszélek ) egyéb hiba ?  a gyári feszszabályzó megszokta adni magát  Solvart KFT tatabánya  olcsón gyárt hozzá jobbat mint a gyári . még volt két féklámpa kapcsoló cserém a 7 év alatt amíg használtam   A motorjához soha nem kellet nyúlni !!! pedig több mint 100000 km el adtam el.  Visszatérve a 650 re egyáltalán nem vettem olcsón simán a piaci árában sőt ....   Mivel egyedi bőrözés plusz integrált zene volt benne és az exe változat   ezért nem is volt olcsó A km ről annyit hogy a jó isten sem tudja mennyik vannak a külföldről behozottakban  csak a magyar forgalomba helyezés időpontjától láthatók az adatok de az is kijátszható  a legnagyobb baj az volt vele hogy valami barbár állat próbálta szerelni a váltót akinek fingja sem volt hozzá kalapács és a vágó lehetett az egyetlen szerszámja a baromnak . egy rossz csapágy miatt több százeres kárt okozott a váltóban :( Pl a primer tengelyen ilyen ütés nyomokat talált a szerelő  A kezét kellet volna eltörni annak az állatnak aki ezt csinálta

Előzmény: -Mosquito- (27937)
-Mosquito- Creative Commons License 2021.07.05 0 0 27937

Gondolom Km-ben gazdag,olcsón vett gépet sikerült venned. Körtét hasonítasz az almához. A 650-hez csak csak gyári szíj van,ezért is lehet ilyen drága. (Bár volt olyan is,amikor Amerikából megjött 75eFt-ért is.:) ) Lenne alternatíva,biztos olcsóbb lenne. Pl:  K7 400-as,hoz gyári szíj,ha jól látom, akkor 42eFt,amit ugye 24eKm-nél cserélni kell. Aztán görgőket is,ha már szét van borítva. (kb 10eFt)

Normálisan,nem állat módjára van hajtva a 650-en,akkor 60-70ekm simán elmegy a szíj.

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27934)
meszizs Creative Commons License 2021.07.05 0 0 27936

Yes!!!

Motorszerelő barátomnál van egy osztrák több mint 10 éves 650-es, most figyelj 2500km van benne!!!!!

Lenne bennem egy gondolat, hogy csere plusz ráfizetek, mert van a garázsban Majesty 250 is nekem rövid távra, de mivel mi a nejecskémmel igencsak megszoktuk ezt a 70-90 közti tempót oda szerintem nem kell a 650-es! 

Sőt a GoldWingot is elpasszoltam, pedig az azért a csúcs!! 

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27934)
meszizs Creative Commons License 2021.07.05 0 1 27935

Na jó volt egy olyan etap/250km/ ahol tudott 5,2 litert a Wing! De a 2500km-es balkáni túrán is inkább az 5,5 höz jártam közelebb. Valóban 90 felett max egy egy előzéskor, de inkább öregurasan menet közben fotózgatva /4000db kép/.

De a Wingesek ezt ugyanúgy elfogadják, mint itt a Burgi400as csapat az olajfogysztást! 

Ha ezt a példaként felhozott 2500km-t veszem, akkor 50 liter benzin minusszal a Burgi nyert volna. Igaz a Wing nem evett olajat, de a Burgi itt benyelt volna 2 liter olajat, de gondolom az 50 liter benzin csak csak drágább, mint a 2 liter olaj.

 

Azt írtad, hogy elcseszett konstrukció! Elfogadom, de szerintem olyan nincs, hogy valamit helyre ne lehetne hozni! 

 

Olyat hallottam, hogy pl a kartergáz elvezetés rossz és felhordja az olajat és a légszűrőn keresztül visszanyeli.

Valamint, hogy a dugógyűrűk vannak alulméretezve.

 

Van-e más hibainfó??

 

Mert ha csak ennyi, akkor szerintem a téli leállásom alatt motor ki! Beépítek egy tartályt, hogy a kartergáz ott táguljon és abból vissza tudjon folyni az olaj, valamint elviszem a helyi szakihoz, hogy ugyan fúrja már meg és gyártson hozzá dugót, valamint tegyünk bele normális, mondjuk vastagabb gyűrűket.

( A hengerfúrást amiatt írom bátran, mert tavasszal tette rendbe a csónakmotoromat, egyedileg gyártott dugókkal és gyűrűkkel és hála Isten a nyaralást csodásan birta a motor, sőt a bejáratás is megtörtént hibamentesen)

 

Barátomnak is 650es van /Topi-nak) és áradozik, hogy milyen jó! Anno ezt akartam, de rábeszéltek a Wingre, mert a Burginak drágább a variószervize! Lehet, de azt nem mondták, hogy nem 25ezrenként kell szervizelni, meg azt sem, hogy a Wing magasabb, kényelmetlenebb. Ezt saját magam tapasztaltam meg, emiatt is adtam el. Bár mindig hiba nélkül dolgozott! 

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27932)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.04 0 0 27934

Valóban a 650 fenntartása 2-3 szorosa a 400 nak Én spec megszoptam vele rendesen a vásárlás után nem mentem még 5000 km et sem és fel kellet újítanom a váltóját 340000 ft volt a felújítás plusz egyéb nyalánkságok  Mindennel együtt már 400 felett járok  Viszont a vásárláskor így is kalkuláltam  félre volt téve rá pénz .  Minden alkatrész 2.3 szorosa a 400 nak  Pl most gumiztam fel nem is a legdrágább gumikat kapta így volt több mint 60 ezer plusz a szerelés baráti alapon 10 ezer. Ugyan ez a 400 nál max 30000 ft  A 400 ra a szíjat megkaptam 21000 ft ért (gates ) 650 HEZ 180000 !!!!!! Viszont az hülyeség hogy 20-30 ezrenként problémás lenne a váltója  minimum 60 ezret megy el a szíj vagy tíz év  A legújabb szíjak meg elvileg örök életűek  Leginkább a csapágyak szokták magukat megadni  el kezd lógni a primer tengely és az nyírja ki a szíjat . ha egyszer megvan csinálva rendesen akkor nagyon sokáig nem kell hozzányúlni . Sokba van nekem az biztos de ezzel együtt sem ülnék vissza a 400 ra  Ég és föld a kettő Ezzel nyugodtan kimegyek az autópályára 140 -150 es utazóval  Míg a 400 al a szélsőben kellet botorkálni  Ez bármilyen helyzetet megold erőből  150 nél még akkorát tól mint a gőzmozdony  Sokkal stabilabb nem tekeredik a váz  és nem utolsó sorban sokkal kényelmesebb  De természetesen mint mondtam ennek megvan az ára

Előzmény: Pápi 416 (27933)
Pápi 416 Creative Commons License 2021.07.04 0 1 27933

Én is 650-est akartam venni, de lebeszéltek róla. Állítólag A váltójával van gond elég gyakran, a javítása pedig 2-300 ezer. Állítólag 20-30 ezrenként problémás. Így lett 400-as. A  kiskerék miatt még ma sem szoktam meg az úttartását. Műszakilag oké. Erdély Alpok 2 személlyel gond nélkül, olajfogyasztás nálam 1000 km 2-3 deci. Van mellette másik motorom is, de a párom a kényelme miatt ragaszkodik hozzá. Az biztos, hogy hasonló kényelmű motor kevés van ebben a kategóriában. Te megelégedett vagy a 650-esssel?

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27932)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.07.04 0 0 27932

70-90 nél 5,5 lit evet a Wing ?????  Nekem a 650 burgonya két személlyel megpakolva   hosszútávon  90- 110 közti tempónál  megelégszik 4.5 el  Mondjuk én a fogyasztást soha nem nézem egy motornál Takarékoskodni úgy sem tudsz vele mert ha mindent összeszámolsz annyiba van mint egy autó fenntartása  Legalább is az enyém biztosan  .  Én pl az olajfogyasztás miatt adtam túl a 400 on elcseszet egy konstrukció:(    Ettől függetlenül imádtam pedig az enyém jóval több olajat zabált mint a tied 

 

Előzmény: meszizs (27931)
meszizs Creative Commons License 2021.07.04 0 0 27931

Csatlakozom az előttem szólóhoz!

Nincs benne olajnyomásmérő!

Emiatt célszerű tankolásonként ellenőrizni az olajszintet is! 

Az enyém 2004es 400as, magyar, 27ezer km K4 és természetesen ő is eszi az olajat!

A facen a Burgman csoportban most irtam róla, mert nem régóta van meg. 

A műszerfalon a gombok megfelelő sorrendben történő nyomkodásával lehet nullázni, resettelni ezt az olajlámpa villogást.

Tudomásom szerint 6000 km a csereperiódus és ha ezt érzékeli, akkor kezd villogni. A Yamaha Majesty 250 motoromon ugyanez a rendszer van. A Honda SiilweWing 600-on más rendesen olajnyomás lámpa volt.

Burginál nincs olajnyomás lámpa, de az enyén is,mint ahogy olasom a többieké is eszi egy kis olajat.

Én most méregettem. Nem hajtva, szabályokat betartva 2 személlyel 3,5 liter benzint és 0,8 deci olajat etettünk meg.

500 km volt a mérési táv.

 

Kontakthiákról! Első úton olyan szintem állt meg hogy se előre se hátra! Sőt én azt sem tudtam, hogy ilyen hibajelet is tud küldeni. Gyújtás rá, lechekkol mindent, aztán kiírja, hogy CHECC és azt jelzi, hogy felforrt a víz! Na mi ez????Honda, Yamaha ilyet nem produkált! 

Első körben a gyorsleállító volt a tipp, aztán mindent lebontottam megmozgattam és indult. Idehaza újra mindent lebontottam, az összes csatlakozót szétvettem, kontakt sprayztem. Na jó lett. Következő alkalommal megint nem indul. Újra lebontok mindent, hála Isten rátaláltam! Egy vezeték el volt valamikor vágva és még csak össze sem volt tekerve, csak megblankolva egymás mellé volt téve és össze volt szigetelve. Na most le van forrasztva, így elmondhatom, hogy a múltkori 500 km-t hibátlanul teljesítette! 

 

Szeretjük!

A Wing600 két hengeres, dinamikus, egyenletes csodás járású és olajat nem evett,még a 2500kmes balkáni túrán sem. 

De!! A Burgi tempó mellett (70-90) a Wing600-nak 5,5 liter benzin kell!!!

Ami 100km-ként plusz 2 liter, így még mindig olcsóbb az egy deci olaj! 

Én nehezebbnek éreztem és talán kényelmetlenebbnek. 

A Burgi kezesebb, kényelmesebb. Ha egy két hengeres motor lenne benne, pl a kisebb /Honda SilverWing400) szerintem Világbajnok lenne! 

 

Előzmény: muzsan (27929)
TJAti Creative Commons License 2021.06.29 0 0 27930

Sziasztok!  Azért annyira nem értek hozzá, nekem K4-esem van most már 2010.-óta. 35,5e km-vettem, 6 évesen. nekem bevált, különösebb gondom nem volt vele. Nem régen, tavaly év vége felé elkezdett az indítás szarakodni, szerelővel is konzultáltam, behúzórelé...indítómotor..? Időpont. 1 hét múlva meg elkezdett megint normálisan indítani... figyeltem, semmi gond nem volt, nem is vittem szerelőhöz. Év végén megint elkezdte a gyagyáskodást, de olyan szinten hogy egyszer a gyárnál alig akart indítani, na jó, másnap még, gondoltam megpróbálom az indító kapcsolót megpucálni, hátha, a fénykürtnél segített. szétszedtem, wd40 befúj, azóta tökéletes. Ezekben nincs olajnyomás érzékelő, csak csereperiódus nyilvántartó. Figyelni kell az olaj szintet (!), mert hajlamosak megenni az olajat. 2007.-től már nem eszik mert megbuherálták a motort. Anno, felraktam a gépkönyvet, elég jól bemutatja az alapvető karban tartást. Ja, a kiskerék miatt vigyázni kell ha hepehupás az útminőség. Itt a gépkönyv:  https://blende-tja.eoldal.hu/fenykepek/foldon-vizen-levegoben/burgman-an400-k4/    A képek után kezdődik a gépkönyv, ki is lehet nyomtatni, vagy megfogod egérrel és kihúzod az asztalra. Megtaláljátok hogy hogyan kell ki nullázni a számlálót (14 old.), beállítani a fedélzeti órát. 

 Jó utat!

Előzmény: muzsan (27929)
muzsan Creative Commons License 2021.06.28 0 0 27929

Hálásan köszönjük, hogy foglalkozol a problémánkkal!

 

Suzuki AN 400 385 CM3, 23 KW ÉS 2003 08. havi a gyártása. Hol keressük a kontakt hibát? Vagy mi lehet még? Olajcsere meg volt.

Előzmény: TJAti (27928)
TJAti Creative Commons License 2021.06.28 0 0 27928

Mi a pontos típusa a jószágnak?

Előzmény: muzsan (27927)
muzsan Creative Commons License 2021.06.27 0 0 27927

Köszönöm. Ma meg volt az olajcsere, de villog a lámpa, vagy vibrál. Olyan mintha kontakt hiba lenne. Nem rég vásároltuk ezt a motort, nem találja a férjem ezt az olajnyomás jelzőt, hogy gomba e a neve nem tudom pontosan. Merre keresse, hogy elaludjon végre az olajnyomás jelző lámpa.

Előzmény: TJAti (27926)
TJAti Creative Commons License 2021.06.27 0 0 27926

Üdv! Burgm. 400-ál, 2007-ig nincs olajnyomás mérés, szerintem utána sincs, csak nívó szintmérés. Viszont az olajcsere periódust be lehet állítani, letelik a x ezer kilóméter, akkor bejelez.

 

Előzmény: muzsan (27925)
muzsan Creative Commons License 2021.06.27 0 0 27925

Üdvözletem!

 

Segítséget szeretnék kérni! Villog az olajnyomás lámpa, kontakt hibára gondolok. Merre találom az olajnyomás gomba jeladóját? Köszönöm a tájékoztatást!

Atya-gatya Creative Commons License 2021.05.30 0 0 27924

Köszönöm! Igyekszem kideríteni merre vannak ezek a vízgombák! Valami hasonló járt a fejemben.

Előzmény: meszizs (27923)
meszizs Creative Commons License 2021.05.30 0 1 27923

Szia! Én is nemrégóta vagyok Burgis 400-as K4es.

Magyar 27ezer km.

Én meg magasnak tartottam az alapjáratomat, hidegen 2000-2200. Egy kicsit most már jobb. Állítottam rajta.

Próbálj meg esetleg Spuri vagy injektortisztító adalékot, hátha az segít.

Szerintem nagy csodát ne várj a 100-as benzintől.

Én lecseréltem vásárlás után az olajakat, szűrőt, variogörgőket és a szíjat.

Aztán a kézifékem be volt rohadva / a bowdwn/ így abban bowdenbelsőt cseréltem.

Aztán volt egy nagy kontakhibám, amit sajna a második teljes burkolatszétszedés után találtam meg.

Nekem újdonság volt, hogy ha valamelyik / kormányon a pillanatleállító, vagy az oldalsztender/ kapcsoló nem a megfelelő pozicióban van, akkor egy olyan visszajelzést küld, hogy felforrt a víz és kiírja hogy CHECC. 

Ez nagyon megszívatott, mert a vízhőfok környékén kerestem a hibát, aztán csak egy vezeték volt "rendetlenül" összeillesztve.

Honda és Yamaha ilyet nem mutatott, mármint hibajelet.

A fogyasztással eddig meg vagyok elégedve, mármint a benzinnel, mert öregurasan 3,5 körül mozog, de az olajfogyit vagy megszokom vagy megoldom.

Tudtam, hogy szeretik az olajat, de abban bíztam, hogy magyar és kevés km miatt talán ez lesz a kivétel, hát nem.

100km-en kb 0,8-1 deci olaj.

Ne akarok nosztalgiázni, hogy a Majesty és a SilverWing nem ette, ez eszi, de szerintem számomra ennek a kényelme és az üléspoziciója valamint a súlypontja kárpótolja ezt a hibát.

Visszatérve. 

Tegyél bele új gyertyát és levegőszűrőt, aztán szerintem inkább adalékold a benzint. Aztán ha mégsem, akkor szerintem még szóba jöhet az elektronikában a vízhőfok érzékelő, nem tudom hány van benne, mert szokott lenni az óra irányába egy és egy az elektronika felé, hátha ott nincs jó jel. De ez csak egy tipp/ egy Vitarás tipp, hisz az is Suzuki/.

Előzmény: Atya-gatya (27922)
Atya-gatya Creative Commons License 2021.05.26 0 0 27922

Üdv Burgmanosok!

 

Ügy esett,hogy újra Burgmanos lettem! A napokban került hozzám egy 2004-es moci. Nagy általánosságban jó állapotúnak mondható a gép, de....

 

- napi első indításnál úgy viselkedik mintha nem működne a hideg indító (szívató) rendszere! 2-3 fordulat után gond nélkül beindul de nem emelt fordulaton melegíti magát hanem rögtön vissza esik alapjáratra (1200-1300-ra volt állítva) és csak erőlködik ,be buffan,van  hogy le is áll! Gond nélkül indítható újra de amíg az üzemi hőfokot el nem éri hajlamos a leállásra.

 

- és ha már el érte az üzemi hőfokot az alapjárat nem egyenletes! Egy kicsivel feljebb állítottam (1400-1500) de úgy viselkedik mintha ki-ki hagyna. Ha több hengeres lenne azt mondanám hogy az egyik henger kihagy. Jár ,de azt is olyan darabosan,rázkódva és néha beejti a fordulatot egy vonásnyit ,majd visszaáll. Ezt folyamatosan csinálja.

 

Találkozott-e már valaki hasonló problémával? Merre induljak a hiba keresésben?

A gyertyát már kivettem, a porcelán része őzbarna volt! Kicsit nagynak találtam a hézagot ,összébb ütöttem és vissza raktam.

Gondoltam injektor beállításra! Mekkora mutatvány az? Csináltatott már valaki közületek?

Állítólag előttem állt a gép pár hónapot. Gondoltam ,hogy a benzin is tud csoda dolgokat művelni ezért leszívtam amit tudtam és 100-assal töltöttem tele. Egyenlőre csak egy 10km-es karikát tudtam bele rakni de hazaérve még nem volt változás.

 

Megköszönném a segítséget!!!

 

 

A következőkről pedig csak véleményeket szeretnék kapni:

A variátor állapotára leszek kíváncsi (még nem szedtem le a burkolatot) de a fordulat/sebesség irányadó lehet! 80-nál 5000-et pörög, kb 5800-at 100km/h-nál. 140-ig mertem neki húzni ,addig szépen gyorsult.

 

Előre is köszönöm mindenkinek a segítő szándékot!

Szemesi Sándor

Kiskunhalas

Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.05.24 0 0 27921

Visegrádon

Előzmény: Pápi 416 (27920)
Pápi 416 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 27920

Hol voltatok?

Előzmény: Lugosi béla a vámpír (27919)
Lugosi béla a vámpír Creative Commons License 2021.05.24 0 0 27919

Összegurultunk ma néhányan 18 burgonya  1 maya  1 gs és 1  bmw

meszizs Creative Commons License 2021.05.23 0 0 27918

Köszi!

Szerintem, ha megérjük a telet, akkor szétdöntöm a motort és rákeresek, hogy azt az 1dl/100km-es olajfogyasztást hogyan lehetne kiküszöbölni.

Igazából a régi Majesty250 tette szinte ugyanezt. Ott egy gyűrűzés és szelepszárszimering csere megoldotta a problémát.

Nem tudom, hogy Burginál mi fog majd történni?

A csónakmotoromat a helyi hengerfúróssal most tetettem rendbe, egyedileg kellett bele önteni dugókat, ráadásul a 0,8mm-es gyűrűk nem igazán voltak készleten, így most 1,2 mm-es a gyűrűvastagság.

Valahol olvastam, hogy a Burgiban alul van úgyszintén méretezve a gyűrűvastagság?

Ha ez igaz, akkor lehet,ha beválik a csónakmotor, akkor kihasználva, hogy K4, így még vashüvelyes a henger, akkor lehet,hogy kap egy fúrást és egyedi méretű gyűrűket. Bár azt már sajnos megtapasztaltam több motoromnál is, hogy ne akarjam a tervező mérnököket felülbírálni!! 

De bármi infót tudsz, vagy bárki aki olvas bennünket, nagy tisztelettel fogadok minden értékes infót! 

 

 

Előzmény: TJAti (27917)
TJAti Creative Commons License 2021.05.20 0 0 27917

Szia!  

Vigyázz az első kerékkel ha hepe meg hupás az útfelület, vagy nyomvályús, Igen könnyen kirántja a kantárt a kézből. 

Nekem is K4 -esem van már 11 éve. Annak idején Sw- szerettem volna, de meglátni és megszeretni a Burgmant... Igy lett meg a "Szürke". Jól kifogtam, komoly baj nem volt vele. Le kopogom ma sincsen, van egykét dilije, pl. hidegen mindíg 2-3-ra indul. Igen ritka hogy egyszerre indul. Szívós , mindenes jószágok. Valóban, két henger kéne bele, így a 400-as méretet tartva. De hát ez van.

Jó utakat!

Üdv  

TJA

 

Előzmény: meszizs (27909)
meszizs Creative Commons License 2021.05.16 0 0 27916

Írtam a mailra.

Köszi

Előzmény: Tubetown (27915)
Tubetown Creative Commons License 2021.05.13 0 0 27915

Szia! Én meg AN400-as burgmant cserélnék silver wingre. Ha érdekel írj rám. sitku(kukac)netra.hu

Előzmény: meszizs (27913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!