Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5290
Kedves JSB

nem egészen értem mire utalsz, ma nyilván, hogy még nem müködnek a dolgok, azaz van olasz, osztrak, német (stb.) € is. Mert még vannak nemzeti bankok, akiknek ezzel el kell tudniuk számolni 2001 dec. 31-ig. Azután eme kiváltság megszünik, és a központi bank veszi át a felügyeletet, és az fogja ha kell nyomtatni a pénzt (az identifikációs számmal, ha kell, amiböl ki lehet nyomozni, hogy melyik országhoz is tartozik a bankjegy, habár ennek semmi értelme nincs).
Most még csak € elszámolás van, azaz még megvannak az átutalási utak, de azt hiszem ez aligha érdekli az egyszerü modellezöt. ( A bankok is ettöl félnek, mert elmarad a hasznuk az átutalásbol meg az átszámolásbol).
A nagy cégek meg mind tel vannak gonddal, mert ezek mennek mint egy lendkerék a mozdonyban, és nagyon nehézkes valami uj irányt bevezetni. El tudom képzelni, hogy mennyit rágodhatnak a dolgokon a Fallernél (meg másutt), amik igen kicsik a tényleg globalis cégekhez képest. Akoor gondold csak el, hogy mi lehet egy Volkswagennál. Most mindenki be van sz@rva, hogy hogyan lesznek majd a papirok kiállitva január után, pedig már majdnem két év elmult azota, hogy ennek a gyakorlásához nekikezdhettek volna. A Fallerhoz még lehet hogy oda sem értek ezek a hirek. (mint ahogy sok más német modellcéghez sem - az egyikük nemrégen vámdokumentumot mellékelt a szállitmányhoz Münchenböl Salzburgba!!! Én meg csak néztem, meg néztem, hogy ezek nem vették észre, hogy immár 4 éve nincs határ München és Salzburg között.

Előzmény: JSB (5289)
JSB Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5289
Nem akarok jól értesült lenni(ki nem állhatom), talán észleltétek nem szokásom, de:
amit írtam több modellvadút gyártó tapasztalata.
A bankjegy száma alapján pontosan tudni kié pl. Banco Italiana, Deutsche bank stb. ui. ha nincs forrás, akkor totális a gazdasági káosz. Akárki akármire mondhatja, az övé. Plé. Francia- német, francia-flamand, francia-olsz "imádat" stb.stb. A fémet, mint írtam azonosíthatod. Most jön a kanyar. A kezelésnél, ha pl. Gütenbachba jön (Faller) a milánoi nagykertől, ameddig utalás. OK. de ha Te voltál ott egyszer a kezelés, és mégegyszer mert az € nem volt einheimisch. Ez nem mese, ez gyakorlat! Nem jobb helyzet máshol sem, nem akarok kérkedni holmennyi gyártónál jártam, higgyétek el, én sem örülök neki, de ne legyetek naivak., a gyakorlat, mikor kivonják a nemzeti fizetőeszközöket... meglátjuk. Az tény, hogy már most akadozik, ui. hiszed vagy nem a Eu-n belül is másként megy be x a valutájával , mint q, s ez már is szépen kavar, meg ad egy csomó munkát a cégeknek(még több zsíros meresztős állsát Brüsszelben), pl.: Rivarossi, Jouef, Lima (F és I oda.vissza).
Örüljünk, hogy később jövünk, talán addigra úgy lesz (kívánom) ahogy Te írtad.
Második mondatodban van a kutya elásva: "lesz", nos már VAN, s az nem azonos a lesszel, pedig minden €-ben megy(eget).

Nekünk magyar modellezőknek egyre jó lesz, árat összehasonlítani, meg bankjaink csak egyszer húznak le mknket az átálláskor.

Előzmény: rezgaras (5281)
crash__override Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5288
Thumbplus. Az trial, thumbnaileket is kezel, es a Html-t is megirja hozza... De az uj AcdSEE is tudja mar....

Regen gondolkoztam egy olyan internetes szerveren (kizarolag vonatos kepek szamara), amire ftp-vel feltoltod a kepeket, a filenevvel megegyezo nevu xml-ben leirod a jellemzokaet (ki, hol, mikor csinalta, mit abrazol, miert kulonleges a kep....)
Weben keresztul lehetett volna a keptarnak tamadni, automatikusan generalta volna a thumbnailokat. Gondolvan a lassabb nettel rendelkezo emberekre, kisebb, nagyobb thumbnailekkel dolgozott volna, termeszetesen a kereses is lehetseges lett volna ugyanugy, mint hogy a megtekintheto kepek halmazat szukitsd (pl szerzo szerint, tartalom szerint....)

Ujjaelesszem a projektet ? Valamely internet szolgaltatonal kellene reklam fejeben helyet kerni....

Előzmény: Törölt nick (5287)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5287
OFF on: Nehéz használható, legális programhoz jutni, amivel thumbnaileket készíthetsz, hát még olyat, ami a HTML-t is elkészíti hozzá. OFF off.
Előzmény: joem (5286)
joem Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5286
Lehet, hogy a tar kényelmesebb, lehet, hogy a többi legalább is időigényesebb, de legalább használhatóak. Másfelől, ha lámerként szólhatok, a thumbnail segíthet ezen a gondon...
Előzmény: Törölt nick (5282)
etwg Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5285
Szia rézgaras

%Állítólag a szabályozós mozdony-vezérlôkkel (amik mérik a motor sebességét és annak megfelelôen szabályozzák az áramot) pár mm/s sebességig is le lehet menni.%

csak megerösités,
mintegy 15 éve épitettem egy ilyen tápegységet és azota is remekül müxik. Még egy "szönyeg" terepasztalon is elértem, hogy bármelyik mozdony egy éjszakán át EGYETLEN kört tegyen meg.
A trükk az benne, hogy ilyen kis feszültségeknél, idönként nagyobb impulzust (igen rövidet) küldök sinekbe, hogy "helyreállitsák a kontaktust" a sin ls a mozdony között, igy az továbbra is lassan de biztosan folytatja az útját.
Természetesen az egész automatikusan történik a sima egyenáramú visszacsatolos vezérlést kiegészitve.
A digitális mozdonynál pont az az elöny, hogy a nagyfeszültség (16V) állandóan jelen van, méghozzá impulzu formában, igy a kontaktus állandóan fenn van tartva (ez a legnagyobb balhé a sima DC modelleknél, hogy az igen lassú haladáshoz igen kis feszültség kell, aminek az átvitele a sin és a mozdony között nem olyan egyszerü feladat).

Nyilván hogy amit a csikostáTTú baráatunk is álitt igaz, a WEBZINen is emlegetve van egy ilyen áramforrás, azaz nincs probléma az idöfüggvényes vezérlés megoldásával (azaz olyan tápaegység elkészitésével, amelyik lassan növekvö vagy csökkenö feszültséget ad (gyorsulás lassulás) söt ma már ez megoldhato igen elegánsan egy kis kondival és linearisan (ahogy az a valoságban van) a probláma a már fennt irtakkal van, 2 V alatti feszültség nagyon nehez jut át a tápból a motorba (sin/kerék, motorkefe/kommutátor stb.) ezek mind nem lineáris dolgok, tehát kell egy bizonyos (szaknyelven kapocsfeszültség) ami felett kezdenek csak müködni. Tehát a lassan változo kimeneti feszültség e kapocsfeszültség alatt hatástalan (azaz a motor nem jut hozzá), ezt kell kiküszöbölni mindenféle trükkel.
Különben ugrik a mozdony.

Előzmény: rezgaras (5283)
crash__override Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5284
Mit ajanlassz, honnan szerezzek motort ? Lassan a NoHabjaim festese kesz, de a piko motorokon latni/hallani az ido vas fogat. A Roco V200-asombol kivett motor egy befogokerettel pont passzol...

Buhler motorbol lehet N-eshez valot kapni? Van katalogusuk (meret es fordulatszamadatokkal) ?

Előzmény: luc72 (5229)
rezgaras Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5283
csíkostáTTú írta:

> Régebben valahol írtak egy tranzisztoros kapcsolást,
> amiben egy áteresztő tranyót vezéreltek elkoval.
> Így sokkal kisebb kapacitású is elegendő, meg megfelelő bekötéssel irányfüggetlen.

Csakhogy ekkor a sín áram alatt kell, hogy maradjon, hiszen sem a kicsi elko sem a tranzisztor nem _tárol_ energiát! A lendkerék-kondenzátor vita éppen arról szólt, hogy olyan megoldást kell találni, eminél a mozdony tovább gurul akkor, ha kikapcsolod az áramot.

A DCC persze mindezt megoldja - csak sokba kerül. Állítólag a szabályozós mozdony-vezérlôkkel (amik mérik a motor sebességét és annak megfelelôen szabályozzák az áramot) pár mm/s sebességig is le lehet menni.

Előzmény: Törölt nick (5254)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5282
Hali!

Ismerem mindkettőt. A gond a feltöltés. Itthon semmi dolgom sincs, FTP-vel fellököm a képeket a tar-ra, aztán kész. Ott meg kell csinálnom a HTML-t, WEB-en kell feltöltenem....gázosabb.

Más: néhány perce érkeztek meg a Güztold gépeim :-)))) BR120, és BR106.
Megfuttatni még nem tudtam őket (melóhelyen :) ) csak kívülről nézegettem át őket. A 106-ost egészen feltuningolták. Digital-előkészítés, két lendkerék, kis henger alakú motorral. A kasznin mininális változtatások voltak, a festés szép pontos. A BRAWA szebben kidolgozott kasznit ad, meg kell mondani. Mind a 4 tengely hajtott, 3 tengely áramszedő, 1 tengely tapadós. Igazság szerint könnyűnek találom, majd kiderül mit bír el.

A 120-as szinte ugyanaz, mint a PIKO, más festéssel, talán az üvegek tisztábbak. A belseje ennek is új. Kicsit furcsának tűnik a forgóvázak felfüggesztése, olyan, mintha lötyögnének a vázban. De természetesen stabilan áll a "lábán" ha pályára kerül.
Este megfuttatom őket, aztán leírom, mit tudnak.

Előzmény: etwg (5280)
rezgaras Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5281
JSB írta:

> Frászt lesz egyszerűbb, ui. a német és pl. olasz ? hátán
> ( a fémen veret van , miszerint kié, oszt gyün az elszámolás,

Azt hiszem, ezt rosszul tudod. Az Euró egységes lesz egész Európában. A papírpénz egyforma lesz függetlenül attól, hogy hol nyomtatják, az érmeknek pedig az egyik oldala egyforma lesz, a hátát pedig az az ország tervezheti, amelyik veri. Ez azonban semmi (!!!) hatással nem lesz a felhasználhatóságra, minden országban vert pént minden országban el kell fogadni. Elszámolás sem lesz, mert monetárisan az Eurót központilag kezelik, és az Európai Központi Bank írja elô, hogy melyik ország mennyit nyomtasson és hogy hozza forgalomba. Hidd el, valóban olyan pénz lesz Európában, mint a dollár az Egyesült Államokban!

Előzmény: JSB (5257)
etwg Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5280
Kedves barátaim,

mire az utolso szuszt is kiadnátok egy nem müködö TAR-ra, probáljátok meg a YAHOO Geocitiest, vagy az MSN Communitiest. Mindakettö komoly gatyafelkötésen ment át, és állitom, hogy szinte mindenhonnan a világon igen jol elérhetö.
Mind a kettö ingyenes, és szinte határtalan a kapacitása (amennyiben nem csináltok kereskedelmi WEB oldalt).
Azt hiszem (nem probaltam) de mind a két társaság több nyelven is dolgozik (nem biztos hogy magyarul), de amit felteszel az teljesen mindegy hogy milyen nyelven van. AZ egyetlen feltétel, hogy legalább 90 naponként kell frissiteni az oldalakat, különben kidobják mint passziv oldalt (persze elötte figyelmeztetnek).

Ennyit, és remélem, hogy most már jobban fognak müködni a dolgok.

Üdv.

Előzmény: joem (5273)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5279
Hi!

Frissült a V&M weblapja. ROCO cikk és 5, újságban nem szerepelt kép!

üdv

Előzmény: JSB (5278)
JSB Creative Commons License 2001.07.23 0 0 5278
CsikoháTTú
Úgy egy kissé nehéz (ford. etwg-től)
Előzmény: etwg (5271)
joem Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5277
Thanx, kikapcs, szpatty, holnap nézegetem...
Előzmény: Törölt nick (5276)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5276
A ...@ch... címedre ment néhány kép, hogy ne maradj árván! Igaz, hogy TT, de tőlem mire számíTThaTTsz...
Előzmény: joem (5275)
joem Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5275
Hát semmi, csak úgy eszembe jutott, hogy milyen szívesen nézegetném én is de hát nemmety.
Előzmény: Törölt nick (5274)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5274
Ezt most melyik képekre offoltad? (Nem akarom védeni a tar-t, kopaszok ők magiktól is...)
Előzmény: joem (5273)
joem Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5273
Kicsit off.
Én tudom, hogy a táron rendkívül kényelmes képeket elhelyezni. Nem tudom, ki hogy van vele, de külföldről nem igazán müxik. Talán nem véletlen, hogy a webzin is elköltözött. Ha csak az én egyéni szoc. problémám, akkor bocsi, meg sem szólaltam. de ha a probléma szélesebb körű és így másokat is érint, akkor kérdem én: nem-e lehetne-e átköltöztetni ezeket a képeket máshova?
/Kicsit off.
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5272
Várj egy kicsit!
Vennem kell egy német szótárat...
Előzmény: etwg (5271)
etwg Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5271
So ist leider ein bisschen zu schwer

Előzmény: Törölt nick (5270)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5270
- Sprachen sie deutsch?
- Jawolh! Natürlich!
- De jó magának! Én egy szót se' tudok!

steve

Előzmény: etwg (5269)
etwg Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5269
Szia JSB

Azért én nem lennék ennyire pesszimista. Szerintem nem is annyira az Oncle Sam nyomja az eurot, hanem a mi kedves házi bankjaink, hiszen ha januárban visszacserélik a sok megvett dolcsit, egy csomot keresnek a mi bankbetéteinken. Ez is egy szuper üzlet.

Azt meg, hogy mi lesz az europénz hátán az teljesen mindegy erre csak azért vala szükség, hogy befogják azoknak a pofájukat, akik még mindig szeretnének valami ki hazait (DM, LIRA, SILING stb) tartani a zsebükben, a megjelölt pénz is mindenütt használhato, azaz gyakorlatilag csakis esztétikus értéke van.

Pillanatnyilag árstopp van, senki nem emelheti még 1%-kal sem az árakat január 1-ig. Most olvastam, hogy valahol csak annyira emelték az árakat, hogy pontosan 2 Euroba kerüljön a dolog (1,89 helyett), és azonnal kaptak 3000 DEM büntetést, a következö fokozatban már 130000 DEM a büntetés.

Ennek ellenére legjobb valamilyen hitelkártyával fizetni, sokkal megbizhatobb és olcsobb is. (kevesebb a bankköltség).

Ideális, ha egy olyan cimre küldeted az árut, ami az EU területén van, majd pedig kimész érte és behozod kézipoggyászként. Ez jár a legkevesebb macerával és költséggel. Sok esetben lehet ezt pl.- Poste Restante cimre is, valamelyik határmenti postahivatalba, ahol 3 hétig raktározzák, majd utánna még 3 honapig egy központi raktárban, ahonnan bármikor elhozathatod - csak egy kicsit németül kell tudni.
Elmaradnak a vám és AFA kétlségek meg a macera miattuk.

Előzmény: JSB (5257)
JSB Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5268
A száraz matricát ContaDry néven kaphatod meg. Hívd a 06-30-975-75-71 számot, pontosan mondd meg mit szeretnél, mert 129 féle lap a választék.
Hivatkozz a V&M újságra.
Előzmény: Mogorva Chei (5260)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5267
Hali!

"ContaDry" száraz matrica!
H0 és TT méretben létezik. Spéci MÁV számok, jelzések, meg egyéb vasutak is. Ha jól tudom a Quabla Modell-nél, és az Armada Modell Centrum forgalmazza.

csíkosháTTú

Előzmény: Mogorva Chei (5260)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5266
Matiz!
Mail ment a magán címedre két darab képpel, váltó állítómű átszerelés ügyben. A BTTB (ma már Tillig) készlet használati utasítását holnap szkennelem, aztán az is megy, hátha használható az ötlet...
steve
Előzmény: Törölt nick (5262)
pg54 Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5265
http://mercurio.iet.unipi.it/home.html
De működik a Gigant Clubról odamutató link is (most is próbáltam).
Előzmény: luc72 (5258)
JSB Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5264
Matiz! most megy át több kép, és du is küldtem MoMo-t.

Remélem megkapod. Kérek jelt.

Előzmény: Törölt nick (5263)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5263
Meg valami:
A regi asztal maradvanyai meg mindig megvannak. Kb. egy-masfel honap, es megszunik a hely, ahol most tarolom (atepites). Tehat, vegleg szetbontom, vagy valami mast kell kitalalnom. Tehat meg mindig elado, ha tudtok valakit, akinek kell, szoljatok legyszi. " Sz*r*rt - h*gyer adom, csak vigye mar el valaki " - hogy a klasszikust idezzem... Ha nem megy el, apritas utan pince, vagy padlas.
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5262
CsikoshaTTu!

Az allitomuveket nem tudom elrejteni, ezek nem olyanok. A padlo alatti allitomu cca 7-8 ezer koruli darabja, es persze azt sem lehet kapni. Ilyen meg van dogivel, "csak" 3000 HUF.... Egyebkent ha be lesz szorva agyazattal, nem lesz ennyire feltuno. Mindet rozsdasra festettem.

Ma vegul keszult meg egy rakat kep az asztalrol, majd holnap felteszem oket. (Meg a fustiben keszult 100db kepet is...olyan 32MB anyag :-)

Előzmény: Törölt nick (5256)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.07.22 0 0 5261
Kisbuta!

Gratula az ICE2 készlethez! A mozdony és az első kocsi közötti összekapcsolás kivételével a többi összekapcsoló rudat ki lehet cserélni "close-coupling"-gal ROCO 40270 (4 db), vagy 40271 (50 db). Így már nem olyan macerás a sínre rakása, ráadásul még tolatómozdonnyal rendezni is lehet a kocsikat. A mozdony mogötti kapcsolórúd rövidebb ezért, ha oda "zárt kapcsolót" teszel, akkor messze kerül egymástól a mozdony és a kocsi.

Oszi

Előzmény: Kisbuta (5139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!