Keresés

Részletes keresés

djt-122 Creative Commons License 2001.09.14 0 0 5971
Hali mindenki.
Szombaton lesz börze?
A nagyköruton láttam két modellboltban is MÁV festésü nohabot(M61 019)ha jol láttam 16900 Ft ért.
Üdv.
JSB Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5970
Attól függ melyikre. A két diósgyőri gőzdaruról írtam (alias Kis Ardelt). Ha kell tudok összehasonlító rajzot az egykori szerelvényről.
Előzmény: by az ex bhv (5968)
JSB Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5969
Ha lehet (90%)ott leszek.
üdv: JSB-Tibor
Előzmény: by az ex bhv (5967)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5968
101!

Hát nem is tudom, szerintem meg nem hasnlít a Klein Bahn daru a MÁV-os darura!
Zsolt

Előzmény: 101 (5901)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5967
JSB!
A forgóvázra gondolsz?

Ha valakit érdekel a kettes Szergejem akkor a börzén úgy 11 h. körűl futtatni fogom az asztalon!
Zsolt

Előzmény: JSB (5963)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5966
OFF

Írtam még egy mailt a témával kapcsolatban.

ON

Ha úgy érzem, hogy nincs meg a megfelelő kézügyességem (és gyakorlatom) az átépítéshez, akkor van valami megoldás?

Előzmény: JSB (5962)
luc72 Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5965
Ha gützold akkor szolj Försternek, én is vele hozattam 10 db uj szergejt
JSB Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5964
Még szép, hogy lenne, a maszkot cserélni kell, és elé a kotró, aminek hála a vonószerkezetet is neg kell oldani.

kit érdekel szívesen elmondom, mert egy aminak két éve csináltam V63.152 "Kossuth Lajos"-t. Szép volt, ma sincs lelkierőm - a sok munka miatt- magamnak is elkészíteni.

Előzmény: Törölt nick (5959)
JSB Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5963
A V63 három alvázát soha nem gyártották licenben, az magyar - Ganz - konstrukció, mint az egész mozdony. (Főkeret és egyéb minden Zubehör) A második forgóváz - a végleges - volt a licenc. Olvassátok az extra.hu/vasutesmodell- en (extrá-ék pont karbantartanak, próbálkozzatok később)a cikket, valamint a modellezés rovatban fenn van kinyomtathatóan miondhárom V63 változat rajza. Lehet válogatni. V63. 001-008-t nem ajánlom, mert ahhoz egészen más forgóváz dukál(lásd M 63).
Előzmény: rezgaras (5961)
JSB Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5962
Alap alatt a V63 verziót értettem(Gützold XIII. ker. Váci út. 47b. Modell&Hobby - meghozatják). A modell teljesen kész tökéletes DDR gép(ma is szolgál DB-ként)! Mikor még Drezdában jártam akadémiára, akkor jött ki, néhánysdzor hiénáztam rajta, meg sok-sok órát csodáltam. Bahunyt szemmel ismerem még ma is, kivűlről-belülről. Érdekesség, hogy eredeti egyike két éáve több hónapig az egyik svájci magánvasútnál szolgált, nagy megelégedésre.

A magyarítáds anyagköltsége 8-10 ezer ft, annyit megér. A Ludmillára épített szólóban OK, de ha vonatot is akarsz továbbítani, csak jó géppel lehet. Ludicska pedig igencsak harmatos. igaz van kétmotoros változat, de oly ciki, mint Piko kétmotoros NoHAB-ja.

Előzmény: gyurmosz (5957)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5961
Bender Oszi írta:

> V63 alvázát Krupp licenc alapján gyártották és német mozdonyok is használják. Melyik német mozdonynak van ilyen alváza.

Szeintem egyiknek sem. Viszont nézzétek meg a Ludmillát (232). Én nagyon hasonlónak találom! ("féloldalas" rugók). Nem lehetetlen, hogy az oroszok koppantottak valamit - de mit?

A nagyvasutas fórumon hmsoft az orosz vasutak szakértôje...

Előzmény: Bender Oszi (5951)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5960
Bender Oszi írta:

> egy gázzal működő páka (832316-01. 9990,-HUF). Szerinted érdemes megvenni, használható rézmodell építéshez?

Szerintem nem. Mint azt a Webzinen lévô cikkben is írtam, a pákák csak korlátozottan használhatók. Jobban mondva, biztos az, hogy lehet velük rézmodellt építeni, hiszen Koreában meg Kďnában állítólag így építik az asszonyok az amerikai kissorozatú modelleket. Mindenesetre ôk igen nagy pákákat használnak... Tehát lehet pákát használni, csak sokszor nem célszerű.

Pákával kis dolgokat lehet jól kis dolgokhoz forrasztani. Pl. egy áramszedôt drótokból gyakorlatilag csak pákával lehet összeforrasztani. Ehhez a legjobb egy hômérséklet-szabályozós, legalább 50 wattos páka, amibe kis hegyet is be lehet rakni.

Lemezeket egymáshoz viszont lánggal lehet jól forrasztani. Ehhez azonban nem kell a drága Conrad modell. Budapesten a kis szerszámboltokban, és azt hiszem a kínai piacokon is sokkal olcsóbban lehet kapni kis hengeres - mint egy vastag ceruza - lángforrasztókat, amik öngyújtó-gázzal működnek. Ezek ideálisak. Sajnos, ha eltömôdik a fúvókájuk, ki kell dobni az egészet, mert nagyon pici a lyuk benne, úgy 0,25mm-esnél kisebbre saccolom, ilyet meg nem kehet otthon készíteni.

Kis dolgokat nagy lemez- vagy blokkfelületre sem pákával (nem tudja átmelegíteni a nagy felületet) sem pedig lánggal (elolvasztja a kis alkatrészt) nem lehet jól felforrasztani. Ezeket ragasztani kell, vagy kell egy harmadik forrasztó eszközt, egy ellenállás-forrasztót beszerezni (vagy készíteni).

Előzmény: Bender Oszi (5947)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.13 0 0 5959
Hali!

Errol van szo: http://www.guetzold.de/39300.htm
Azert lenne munka a forgovazzal SZVSZ.

udv

Előzmény: gyurmosz (5958)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5958
És akkor ennek a gépnek a hossza is pontos, megfelelő?
Előzmény: gyurmosz (5957)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5957
És hol lehet megszerezni? Részleteket tudsz róla mondani? Ki csinálja? Ha 40 a start, az az "alap" változat, és lehetnek rajta "extrák"?
Előzmény: JSB (5956)
JSB Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5956
A modell maga a gyönyör, több verzióban, mérethelyes, ca. 40 a start, nem tom mit léptek a handlerek a márka ca. 10%-os árfolyamcsökkenésére. Az ár még 2000 dec. körüli.
Előzmény: gyurmosz (5954)
JSB Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5955
Nem áll az, megyeget!
Jövő héten az exter.hu/vasutesmodell lapján láthatjátok az előzetes tartalomjegyzéket.

Uiii! Maga is ott világíthat a két kocsijával, remélhetőleg a konstans belső kocsivilágítást kedvelők nagy örömére!

Előzmény: Törölt nick (5935)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5954
Ez a mélyen zsebrenyúlás mennyit jelent kb? Pontos, mérethelyes modellről van szó?
Előzmény: JSB (5952)
JSB Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5953
E mongyikat modellezni akarod, avagy nagy gépek rajza kellene?
Előzmény: mav275 (5949)
JSB Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5952
pl: a volt BR 250, Gützold gyártja, de nem jó a forgóváztávolság. Aki mélyebben zsebbe nyúl, gyönyörű és jó hajtású V63 boldog tulaja lehet, de csak a 008 pályaszámtól!
Előzmény: Bender Oszi (5951)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5951
JSB!

Írtátok a V&M-ben, hogy a V63 alvázát Krupp licenc alapján gyártották és német mozdonyok is használják. Melyik német mozdonynak van ilyen alváza.

Köszi: Oszi

Bender Oszi Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5950
Matiz!

Lenne egy kérésem! Írod, hogy BR232-es mozdonyod van. Lemérnéd a kerékátmérőt a futófelületen és a kerekek tengelytávolságát. PIKO NOHABOT szeretnék átalakítani és a PIKO kerekek átmérője túl nagy (14,3 mm) a mérethelyes 12 mm helyett. Lehet, hogy a BR232 kereke és esetleg a forgóváza (persze más külső mintázattal) jó lenne.

Előre is köszönöm a fáradozást és az eredményt.

Oszi

mav275 Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5949
Szevasztok

Kb. két hónapja olvasom eme remek fórumot.
Élvezetes a stílusa, és végere minden egyéb emberi dolgoktól elvont csak a szakmára öszpontosít.15-én ha sikerül megyek a börzére
ha lehet szeretnék megismerkedni azokkal akik szintén ott lesznek.
Keresek MÁV 275 és 375 jellegrajzokat a másolat költcségeit szivesen megtérítem.

Üdv: MIK

Előzmény: gyurmosz (5911)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5948
1963. december 24-én kaptam az első vonatot. PIKO HO BR23. Azóta is működik. Azóta további gőzösök: BR01, BR50, BR55, BR64, BR84!!, dízel: NOHAB 2db PIKO, 2db V200 (az egyik GÜTZOLD, a másik ROCO), BR120 régi GÜTZOLD, V100, M41, villanymozdony: ICE2, Ae 6/8 (ROCO), E11, E44, E69, SNCF CC-7001 (mind PIKO). Kb. 140 személy és tehervagonom van.

Oszi

Bender Oszi Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5947
rézgaras!

A www.conrad.hu címen látható egy gázzal működő páka (832316-01. 9990,-HUF). Szerinted érdemes megvenni, használható rézmodell építéshez?

Oszi

BoGar Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5946
Sziasztok!
Az én listám nem lesz hosszú! Mozdonyok: V43 Szili (börze, új), V63 Gigant (börze, használt?), M41 új (Fuggerth), M62 Szergej használt (Luc72), E69 Börze, használt, lestrabált Br 244 (újként véve) és egy Br 52 gőzös (új) javításra várva. (Tényleg, nem vállalná valaki?? Eltört az alja, amin az áramot szedte.)

Személyvagonok: Fuggert vagonok :V43 vezérlő, Gysev személy, étkező, 2 új szürke ingavagon, 2 Bx 1 Ax.
4 Mitropa vagon.

Teher: DR-ek: egy önűrítős, 3 alacsonyfalú vagon + 2 ugyanilyen MÁV vagon, Aral tartály. Most több nem jut az eszembe és nincsenek itt elöttem.

Üdv: BoGár

luc72 Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5945
Köszönöm az eddigi listákat nektek.
division by zero Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5944
na akkor már csak 24 évet kell kibirnom :-)
Előzmény: lelketlen (5943)
lelketlen Creative Commons License 2001.09.12 0 0 5943
Ne csüggedj!
50 évesen kezdtembele az asztal épitésbe.
Igy alakultak a feltételek.(idő,pénz,...stb)
Eddig cca. 40 év gyűjtögetés.
Üdv.!b.
Előzmény: division by zero (5922)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.11 0 0 5942
Orok halam uldozni fog a kepert :)) Csak utol ne erjen :))
Előzmény: TableTop (5931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!