Még szép, hogy lenne, a maszkot cserélni kell, és elé a kotró, aminek hála a vonószerkezetet is neg kell oldani.
kit érdekel szívesen elmondom, mert egy aminak két éve csináltam V63.152 "Kossuth Lajos"-t. Szép volt, ma sincs lelkierőm - a sok munka miatt- magamnak is elkészíteni.
A V63 három alvázát soha nem gyártották licenben, az magyar - Ganz - konstrukció, mint az egész mozdony. (Főkeret és egyéb minden Zubehör) A második forgóváz - a végleges - volt a licenc. Olvassátok az extra.hu/vasutesmodell- en (extrá-ék pont karbantartanak, próbálkozzatok később)a cikket, valamint a modellezés rovatban fenn van kinyomtathatóan miondhárom V63 változat rajza. Lehet válogatni. V63. 001-008-t nem ajánlom, mert ahhoz egészen más forgóváz dukál(lásd M 63).
Alap alatt a V63 verziót értettem(Gützold XIII. ker. Váci út. 47b. Modell&Hobby - meghozatják). A modell teljesen kész tökéletes DDR gép(ma is szolgál DB-ként)! Mikor még Drezdában jártam akadémiára, akkor jött ki, néhánysdzor hiénáztam rajta, meg sok-sok órát csodáltam. Bahunyt szemmel ismerem még ma is, kivűlről-belülről. Érdekesség, hogy eredeti egyike két éáve több hónapig az egyik svájci magánvasútnál szolgált, nagy megelégedésre.
A magyarítáds anyagköltsége 8-10 ezer ft, annyit megér. A Ludmillára épített szólóban OK, de ha vonatot is akarsz továbbítani, csak jó géppel lehet. Ludicska pedig igencsak harmatos. igaz van kétmotoros változat, de oly ciki, mint Piko kétmotoros NoHAB-ja.
> V63 alvázát Krupp licenc alapján gyártották és német mozdonyok is használják. Melyik német mozdonynak van ilyen alváza.
Szeintem egyiknek sem. Viszont nézzétek meg a Ludmillát (232). Én nagyon hasonlónak találom! ("féloldalas" rugók). Nem lehetetlen, hogy az oroszok koppantottak valamit - de mit?
A nagyvasutas fórumon hmsoft az orosz vasutak szakértôje...
> egy gázzal működő páka (832316-01. 9990,-HUF). Szerinted érdemes megvenni, használható rézmodell építéshez?
Szerintem nem. Mint azt a Webzinen lévô cikkben is írtam, a pákák csak korlátozottan használhatók. Jobban mondva, biztos az, hogy lehet velük rézmodellt építeni, hiszen Koreában meg Kďnában állítólag így építik az asszonyok az amerikai kissorozatú modelleket. Mindenesetre ôk igen nagy pákákat használnak... Tehát lehet pákát használni, csak sokszor nem célszerű.
Pákával kis dolgokat lehet jól kis dolgokhoz forrasztani. Pl. egy áramszedôt drótokból gyakorlatilag csak pákával lehet összeforrasztani. Ehhez a legjobb egy hômérséklet-szabályozós, legalább 50 wattos páka, amibe kis hegyet is be lehet rakni.
Lemezeket egymáshoz viszont lánggal lehet jól forrasztani. Ehhez azonban nem kell a drága Conrad modell. Budapesten a kis szerszámboltokban, és azt hiszem a kínai piacokon is sokkal olcsóbban lehet kapni kis hengeres - mint egy vastag ceruza - lángforrasztókat, amik öngyújtó-gázzal működnek. Ezek ideálisak. Sajnos, ha eltömôdik a fúvókájuk, ki kell dobni az egészet, mert nagyon pici a lyuk benne, úgy 0,25mm-esnél kisebbre saccolom, ilyet meg nem kehet otthon készíteni.
Kis dolgokat nagy lemez- vagy blokkfelületre sem pákával (nem tudja átmelegíteni a nagy felületet) sem pedig lánggal (elolvasztja a kis alkatrészt) nem lehet jól felforrasztani. Ezeket ragasztani kell, vagy kell egy harmadik forrasztó eszközt, egy ellenállás-forrasztót beszerezni (vagy készíteni).
A modell maga a gyönyör, több verzióban, mérethelyes, ca. 40 a start, nem tom mit léptek a handlerek a márka ca. 10%-os árfolyamcsökkenésére. Az ár még 2000 dec. körüli.
pl: a volt BR 250, Gützold gyártja, de nem jó a forgóváztávolság. Aki mélyebben zsebbe nyúl, gyönyörű és jó hajtású V63 boldog tulaja lehet, de csak a 008 pályaszámtól!
Lenne egy kérésem! Írod, hogy BR232-es mozdonyod van. Lemérnéd a kerékátmérőt a futófelületen és a kerekek tengelytávolságát. PIKO NOHABOT szeretnék átalakítani és a PIKO kerekek átmérője túl nagy (14,3 mm) a mérethelyes 12 mm helyett. Lehet, hogy a BR232 kereke és esetleg a forgóváza (persze más külső mintázattal) jó lenne.
Kb. két hónapja olvasom eme remek fórumot.
Élvezetes a stílusa, és végere minden egyéb emberi dolgoktól elvont csak a szakmára öszpontosít.15-én ha sikerül megyek a börzére
ha lehet szeretnék megismerkedni azokkal akik szintén ott lesznek.
Keresek MÁV 275 és 375 jellegrajzokat a másolat költcségeit szivesen megtérítem.
1963. december 24-én kaptam az első vonatot. PIKO HO BR23. Azóta is működik. Azóta további gőzösök: BR01, BR50, BR55, BR64, BR84!!, dízel: NOHAB 2db PIKO, 2db V200 (az egyik GÜTZOLD, a másik ROCO), BR120 régi GÜTZOLD, V100, M41, villanymozdony: ICE2, Ae 6/8 (ROCO), E11, E44, E69, SNCF CC-7001 (mind PIKO). Kb. 140 személy és tehervagonom van.
Sziasztok!
Az én listám nem lesz hosszú! Mozdonyok: V43 Szili (börze, új), V63 Gigant (börze, használt?), M41 új (Fuggerth), M62 Szergej használt (Luc72), E69 Börze, használt, lestrabált Br 244 (újként véve) és egy Br 52 gőzös (új) javításra várva. (Tényleg, nem vállalná valaki?? Eltört az alja, amin az áramot szedte.)