Ma berendeztük a holnap nyíló PeCsa kiállítást. Van egy 326 tehervonati, később tolatószolgálati HO gőzős. Topictársunk regazras munkája.
Rövid tűzszekrénnyel. Pazar munka, tökéletes, bosszúból elöntöm eredeti gyári rajzokkal, mert, pl. kellene a hosszú tűzszekrényes, az volt az 500. magyar mozdony, stb, stb.
Menjetek ki, megéri. A többi sem rossz, de épp valamivel jobb mint a tavalyi.
Ma olvastam egy 3 oldalas cikket a "Zászlónk" nevű havilapban a Märklinről. A hangsúly a gyár múltján van és a fémépítőn (Märklin Metall). Van egy-ket durva hiba is, pl.: kétsines modellvasút rendszer. (Itt nem a HAMO-ra gondolnak.)
A V&M weben, vasútmodellezésben Märklin digitális átépítés. Sok minden azonos a többi márkával, mert a madzagok színe előírásos.
A pirossal kiemelt szövegrész pedig mindenkinek megszívlelendő!
800MB ket ora alatt ? :-)) Nehany perc es kesz :-)) Az az igazi :-) (ISP)
Mas:
Megtortent ami mar regen erett, a HDD-m megadta magat es eleg sok minden megserult rajta....igy jartam. Vettem egy masikat, tegnap ota most sikerult stabilan futtatni a szemet vindovst az eredeti dolgokkal....... :-(( Ugyhogy egy-ket dolog lemaradt a weblaprol, de este a melohelyrol megprobalom ismet frissiteni.
> utána számoltam a kerék öntvények előállítási költségeinek.
Te én arra mégcsak nem is gondoltam! Egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy megéri öntetni kereket! Angliában mindenfajta méretű kereket lehet kapni, egy kerékpár ára úgy 2-3 font között van. (egyébként vakforgattyús tengelyt is hajtókarral, súllyal, persze valószínüleg nem pontosan olyan kivitelben, mint az M31) Ez tehát úgy 4000 Ft lenne az egész mozdonyhoz. de nagyon tisztességes kivitelben.
> Megkaptad a kutat?
Megkaptam, mind a hármat, nagyon köszönöm. De ez valami nagyon régi kivitelű kút! Én arra a kútra gondoltam, aminek az a négyszögletes rácsos háza volt, enyhe gúla alakú tetôvel, közepén csúccsal. Abban a kereket nem is lehetett látni, eltakarta a rács - vagy rosszul emlékszem, és a kerék kívül volt? Egy oldalán - vagy kettôn is? - pedig egy ajtó volt a rácson, ahol be lehetett nyúlni.
> hajtással vannak a fő problémáim, mert nem valami egyenletesen megy + hangos
Hogy van a meghajtás? Fogaskerék minden kerékhez + a vaktengelyhez? Vagy egy hosszanti csigatengely megy végig minden tengely fölött és direkt hajtja a kerekeket? Ez utóbbi megoldás rendszerint nagyon hangos.
> az autófényezés nagyon vastag.
Ez egy katasztrófa, hogy Magyarországon még mindig vannak, akik autófényezô spray-vel esnek neki a modelleknek. Az mindig túl vastag és túl fényes! Ki látott már fényes mozdonyt? Még új korában is kevésbé fényes egy vasúti jármű, mint egy autó! Ráadásul a megfigyelésem szerint a modelleken a fényesség még külön is rosszul hat. Szvsz. airbrush-sal, matt festékkel néz ki jól.
Nem garasoskodni (nomen est omen) akarok, de igazad van. utána számoltam, a kerék öntvények előállítási költségeinek. Sajna az gyütt ki, hogy 1600 db kell, hogy elmenjen, s akkor tudnám előszőr feltenni luc72 kérdését.
Megkaptad a kutat? Három rajzot küldtem.
Jelezd, hogy kellene e a kétállásos fűtőház, három napig nem rakom el újra, ha nem írsz, viszik vissza az archivumba, oszt ha kéén, három-négy nap(minimum).
A vasútmodellbolt sajnos mégsem fog megnyílni, mert a német tulaj visszalépett, így Ti szegényebbek maradtok egy üzlettel, én meg egy kedvezőnek tűnt állással. :-(((
Tényleg, nincs valakinek egy jó állásajánlata? Én mechanikai műszerész volnék, értek a számítógéphez és egy keveset az elektronikához is konyítok. Voltam már alkatrészeladó, digitális fotós, kiadványszerkesztő, weblapkészítő, PC-s rendszergazda. A modellvasút pedig a hobbim, ezért dolgoztam volna szívesen abban az üzletben.
Én minden gond nélkül elérem az oldalad, és gyors is.
Ki próbáltam az M31-et és nekem pont a hajtással vannak a fő problémáim, mert nem valami egyenletesen megy + hangos. És illesztési hibák tömkelege van rajta, és mint régebben írtam az autófényezés nagyon vastag. Lehet, hogy ez még egy 0 szériás darab, de a szili is ilyen még mindig. Kár nagyon, mert tényleg becsülni való dolog, amit elkezdet a DEÁK.
> Ha jól tudom fotomaratottak. Én is csodálkozom, mert azért ennél kevesebbre számította
Te, az az igazság, hogy én meg többre. Ha ez egyedileg, vagy kis sorozatban készül, akkor szvsz. nehezen tudsz olyan kis órabért kikalkulálni, hogy ez megérje. Igaz, fotomaratással a munka nagyja sorozatszerűen készül, de az M31 hajtása egyedi! Azt nem lehet maratással készíteni. Talán CNC koordinátafúrógéppel lehet a keretlapokat, sokat egyszerre, viszonylag olcsón és pontosan elôállítani.
De házilagos, kézi módszerekkel biztos, hogy több munka van benne.
> Nem akarsz csinálni egy olyan elérhetőséget, ami innen, a tajgáról is elérhető, non plus ultra működik is?
Ez valószínüleg azt jelentené, hogy egy magyar helyi szerverre kell rakni, mert, mint írtam, a hiba nem az én készülékemben van. De sajnos pont a lassú kapcsolat miatt az anyagot így sem elküldeni nem tudnám - talán postán egy CD-t :-((( -, a karbantartásra, frissítésre pedig semmi lehetôségem nem lenne.
Hiába no, a vasfüggöny nem veszett el, csak átalakult. :-(((
> Ez az ominózus elérhetőség (ha jól tévedek) valami céges szerveren van
OT
Persze, ez a CERN-nek, az Európai Atomkutató Központnak a szervere. Ezért is kérem, hogy ne tegyetek linket rá. Ugyanis it nagyon aktív netcop-ok vannak, mindenféle spion-programmal állandóan figyelik a forgalmat. Különösen, ha valamilyen egyetemista egy-egy szexoldalt talál...
De az elérhetôség tekintetében valószínüleg nem itt van a hiba. A CERN hálózata ugyanis direkt az európai backbone-on ül, a web kapcsolatunk nagyon gyors. A Mandrake Linuxot, ami valami 800MB volt, két óra alatt töltöttem le - igaz éjszaka. Érdekes ez ellen nem tiltakoztak a cop-ok!
A tegnapi E-Mail probléma valami más lehet, talán egy idôre kikapcsolták a Mail szervert. Lehet, hogy azzal van összefüggésben, hogy ma kijött egy kör-figyelmeztetés, hogy senki se töltsön le "readme.exe" programot semmilyen web-oldalról, mert ez egy új, nagyon hatásos vírus! El tudom képzelni, hogy valaki letöltötte és olyan galibát csinált, hogy ki kellett kapcsolni a szervert.
Miután valószínüleg ideiglenes problémáról van szó, JSB arra kérlek, hogy küldd el az anyagot megint. A cím janos.ero@cern.ch
A web-oldal kicsi sebessége pedig valószínüleg amiatt van, hogy a magyar privát Internet szolgáltatók takarékossági okokból csak egész csekély külföldi sávszélességre fizetnek be. Azaz a magyar internet nagy része nem is "inter". Ezt onnan gondolom, hogy a magyar egyetemi oldalakkal és az egyetemieknek az én oldalaimmal semmi problémánk nincs, ugyanolyan gyorsan jönnek, mint az amerikaiak vagy franciák. Az én számomra pedig ez azt is jelenti, hogy a "tar" képeit gyakorlatilag nem tudom megnézni - esetleg szombat éjjel :-(((
Napot!(Holdat, mert este van)
rezgaras "cern" netes elérhetősége olyan, amilyen. Nekem is sokadjára sikerült megnéznem a honlapját.
Tényleg! rezgaras!
Nem akarsz csinálni egy olyan elérhetőséget, ami innen, a tajgáról is elérhető, non plus ultra működik is?
steve
emil kutastól ment (3 rajz).
Jövő héten lesz kétállásos mozdonyszín (mint a paksi, egy vágány két szertrtályos mongyi egymás mögött befér. Vízházzal van egybeépítve).
rezgaras!
Te vagy az E.J ugye? Jó az a ch-s cím, meert felírtam. A kutad már a gépen (három kép)!
Gyors voltam?
Még a fedele is külön, mert előírták, ha van közelben fa, akkor az is kell.
Rendes vasuti kerekes kút méretekkel, metszeterkkel, ahogy illik.
A kerekeskút mikori legyen? Több van ha jól emlékszem, most megyek és túrom, ha van scannelek egyet neked és küldöm az emailodra.
Kérek egy akármi emilt, hali is elég, mert új a op-m és elvesztek a másik gépen a címeim.
Rézgaras: Ha jól tudom fotomaratottak. Én is csodálkozom, mert azért ennél kevesebbre számítottam. De végülis lényegtelen, mert annyiért sem vennék belöle.
> Kubinszki Mihály Régi magyar vasútállomások című könyvét. /snip/ Nagyon jó rajzok vannak benne.
Való igaz, sajnos a mellékvonali épületek méretezése, ha jól emlékszem, nem olvasható. Nincs méretes rajz a melléképületekrôl sem. Pedig a 2 állásos mozdonyszín víztárolóval érdekes projekt lehetne!
Amit én keresek: a MÁV szabványú kerekeskút rajza. Lefényképeztem egyet a pusztaszeri skanzenben, ahol a 490-es is ki van állítva, de nem vagyok biztos abban, hogy az egy szabványos kút. (lehet, hogy a keskeny nyomközű vasutaknál a kút is kisebb volt :-))))
Weben a V&M őszi előzetes (extra.hu/vasutesmodell. A hét végéig lehet kritizálni, témát ajánlani. No meg szeretném látni már a beszélgetéseink eredményét. Nagyon jnincs miről itthonról hírt adni, s ez elszomorít. Mintha nem is építene senki, semmit.
Ja: pénteken nyílik a PeCsa-ban a Nemzetközi modellvasút kiállítás.
Nagyon helyes! Szerintem ha régi festésű változatot hoznak ki, jó, ha abban a pályaszámban készül, amiben az Ep. 5-ös, visszafestett gép is jár. Így az 5-ös és a korábbi korszakok kedvelői is tobzódhatnak :-))
okt. 7-én LICAON 150 éves, buli STRASSHOFBAN.
Nagy egésznapos program BÉCS mellett. Ott lesz az ADLER is. Tólünk a 259.
Tavaly jó napot hoztak össze, lásd V&M sászári mozdonyok a 2000. ősz-téli számban.
A programot ajánlom. Van egy bazi terepasztal is. Csak három 310 fut rajta.
EEgen, már nyúzás alatt. Jelenleg az adhéziót mérem. Az bizti, hogy kis tolató létére 100 gramm felett lesz(elnézést a konzervatív, nem SI -ért. A lapban Az új elnevezés szerint lesz)
Bruttó 45e, ha kell, gyere be emilen, megrágjuk.
Az V. epochet megcsinálják agyanannyiért.
Ja fadobozban adják, jól védi.