Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 6148
Te Matiz!

Azt a kitérőt én is láttam: egy egyenes 7,5 fokos régi PILZ, balos. Nem volt nálam subler, de azt hiszem 2,5-ös.

csíkos

Előzmény: Törölt nick (6140)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 6147
Kivánok!

Én most ültem le a géphez, végigolvasni a topicot. Jelentem, most megy a V&M honlapja.

rezgaras!
(Ha megengeded, hogy a kÖvetkező képpen szólítsalak...)
Kolléga Úr!
Tökéletesen egyezik a véleményünk és a hozzáállásunk! Csak én nem építek modelleket, ahhoz kicsi vagyok, csak javítgatom a gyári cuccokat. Meg esetleg tudok egy-két trükkel javítani a modell elektronikáján és mechanikáján. A drótokról szólva: ami látszik a nagyvasúton is, az biztos, hogy nem rikító kék, vagy fehér...
Amúgy a drótozás az M31-en is látható, ráadásul fehér. Nekem van fekete...

steve

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.27 0 0 6146
Az az igazság, hogy az Extrán semmi sem működik!

Nem négyszáznégy, hanem azt írja, hogy karbantartás, a többi dolog igaz!

http://www.stop.hu/errors/karbantartas/karbantartas_extra.html

Előzmény: mav275 (6145)
mav275 Creative Commons License 2001.09.27 0 0 6145
Sziasztok
Mi van ? a V&M 404 hiba kóddal jön vissza.

Kérdezem hogy valaki használt e már gyári fótólemezeket a maratáshoz és mik a tapasztalatok.
Negatív vagy a pozitív lemezre érdemes dolgozni.
A modell festékek közül kezdésre melyikre tennétek ajánlatot.
Kösz a válaszokat.

Üdv máv275

BoGar Creative Commons License 2001.09.27 0 0 6144
Luc72: Sajnos nekem sem megy, 404-es hiba jön be. Matiz, mi lett az oldallal??

Üdv: BoGár

Előzmény: luc72 (6143)
luc72 Creative Commons License 2001.09.27 0 0 6143
Hali

Nekem ne működik a vasutesmodell oldal, egyszerűen kilép az explorer, másnál is csinálja?

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6142
Hello!

A sín áramvezetését itt-ott én is így oldottam meg. A nagyvasútnál - legalábbis ahol én látom - sok helyen igen vastag kábelek kígyóznak össze-vissza, tiszta metró fíling, ez alapján néhol belefér.

A téglalakás ötlete jó, a megvalósítás kb. az én szintem :-)

A régi, csörgő-szergej gépek jobban illettek erre az asztalra, a mostani szili-szöcske és tsi. felsővezeték nélkül - egy kiállításon - nem jött be.

Ezeket én elnéztem az asztalnak (jobb volt, mint más asztalok!) viszont a szivacsot (!) a sín alatt nem, nem igazán mutatott jól.

Volt egy keskeny nyomközű asztal, Lovas Zsolt munkája, nagyon szép volt, pár kép van róla, holnap estére tudom ígérni.

üdv!

Előzmény: rezgaras (6141)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6141
Matiz írta:

> Nehany kep, az M31-rol foleg.

Megnéztem ôket, köszönet értük.

Egy pár megjegyzés - megjegyezném, én szegecsszámláló vagyok :-((

- Az M31 kasznija tényleg szép. Én a kürtöket egy kicsit túlméretezettnek találom. Az oldalszellôzô zsalu is mintha túl vastag lenne - de ezt egy igazi képen ellenôrizni kellene. Az arányai viszont jónak tűnnek.

- Az egyik képen látszik a sín áramhozzávezetése: két vastag fehér drót. Igazán eltakarhatták volna.

- A teherkocsin lévô téglarakat igazi gányolás. Kivágták papírból, még arra sem vigyáztak, hogy a fúgák az éleknél találkozzanak. Kiábrándító.

A terepasztal szvsz. olyan, mint amilyet az elmúlt években sokat láthattunk. Nemigen látszik róla a részletek szeretete.

Előzmény: Törölt nick (6118)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6140
Nekem van otthon kb. 10db Fuggerth váltóm (ebből 3 szinte új), olyan 10 jelző + 8 relé (szintén magyar), PIKO hosszú kereszteződés, és rengeteg PIKO sín és mindezt fillérekért kínáltam (nemhogy 800, de 100) mégsem kellett senkinek....a terepasztaltól már 15 ezerért is megváltam volna, a PeCsában látott asztalok némelyikének színvonalát tán még felül is múlta....miután nem jött senki, hely nem volt, szét kellett bontanom.
Hát ezek mennek...
Előzmény: TEE (6139)
TEE Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6139
CsíkosháTTú!

Köszi az infót, ma elmentem és veTTem is két darab H0-ás, (CSD, DR) forgóvázas hűtőkocsit (800Ft/db), és két darab fényjelzőt (1000Ft/db). Erősítsetek meg abban a hitemben, hogy jó vásárt csináltam!
Az eladó azt mondta, hogy volt kb. 50 darab kocsijuk, jónéhány mozdonyuk, meg egyebek, csakhát jópáran szinte naponta visszatértek a boltba és mindig vettek valamit, hogy otthon ne legyen olyan gyanús a gyűjtemény hirtelen gyarapodása... Emlékeim szerint maradt még H0-ás kocsi: egy forgóvázas tartály, egy régebbi forgóvázas posta, egy hűtő és egy forgóvázas rakoncás; valamint egy szétkapcsolóvágány, egy profilsines kitérő állítómű nélkül (500Ft) és TT-ben egy összerakható híd.. Hátha kell valakinek!

TEE

Előzmény: Törölt nick (6070)
crash__override Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6138
A 70-es években vezették be az 5 pólusú motort és a lendkereket
Hmm... A Piko akkor miert nem ? :-)
Van hasonlo koru PIKO es RSO (made in Yugoslavia, az USA-ban Modell Power neven futott) modellem. A Piko majd leugrik a valtokrol, nem indul mindig, stb. Az RSO ot polusu motorral, kardanos hajtassal, es olyan felfuggesztessel rendelkezik, mint a Fleischmann, Minitrix gepek, a valtokon gyonyoruen megy....

Szerintem csak akarni kell....

Előzmény: rezgaras (6137)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6137
csíkostáTTú írta:

> Az jutott eszembe...

Te, ez nagy igazság. Valahogy úgy néz ki, hogy nincs még meg a tapasztalat, hogy hogy kell egybôl jó modelleket konstruálni, ezért "menet közben" javítanak a konstrukción. Persze én attól tartok, hogy az ilyesmi üzletileg is egy katasztrófa - új szerszámok, módszerek, stb. Remélhetôleg egy idô után megtanulják a gyártók a házi feladatokat és képesek lesznek egybôl jó modelleket konstruálni. Bár nem ártana _elôször_ kinézni az ablakon.

Fuggerth az M41-hez elôször egy olyan megoldást alkalmazott, amilyet manapság senki nem használ. Aztán átkonstruálta az egészet, hasonló lett, mint a legtöbb külföldi modell, csak éppen a lendkereket felejtette ki. Majd a következô menetben, úgy 2005 tájékán az is lesz ;-(((

Nagy gyárak is néha így csinálják, csak nem a technológia mögött kullogva, hanem a kegújabb megoldásokat alkalmazva. Athearn-nak az F7-es modellje már - ha jól tudom - 50 éves konstrukció (még az elôd, a Globe cég kezdte gyártani). Azóta olyan, mint a nagyapám fejszéje, a belseje teljesen más, mint az eredeti volt. Az eredetiben egy motor volt a hátsó forgóvázra szerelve. A 60-as években vezették be a középmotoros-kardántengelyes moduláris konstrukciót, ami mind a mai napig az összes Athearn modellben megtalálható. A 70-es években vezették be az 5 pólusú motort és a lendkereket. Azóta csak kis konstrukciós változtatások történtek, mint a szinteröntött lendkerekek lecserélése forgácsoltakra. És mindezt nagyon gazdaságosan tették. A modelljeik nem futnak csodásan, de rettenetesen megbízhatóan.

Előzmény: Törölt nick (6131)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6136
gyurmosz írta:

> csak nagyobb terhelésnél és nagyobb sebeségnél kipörög a kerék. Ez vajon a forgóváz lesúlyozásával orvosolható?

Szerintem nem kell a forgóvázzal vacakolni, hanem az egész modellnek kell nehezebbnek lennie. Azonban ne felejtsd el a fô szabályt! Egy modellmozdonynak csak olyan súlyosnak szabad lenni, hogyha nem engeded futni, akkor ki KELL pörögnie a kerekeknek, nem szabad a motornak megállnia. Az ugyanis, ha megáll, akkor rövid idôn belül leég.

Persze egy V46 jellegű gépben nem sok hely van a súly számára. Ezért van az amerikai modellek alváza mindenestül cinköntvénybôl.

Előzmény: gyurmosz (6126)
rezgaras Creative Commons License 2001.09.26 0 0 6135
csíkostáTTú írta:

> És ha nagyon pontosan szép, akkor nagyon pontosan, jól működjön is.

Te én nagyon igazat adok neked. Csak azért annyit jegyeznék meg, hogy egy kis méretű modellbe jól, halkan és simán működô hajtást rakni, az pont az, amit a tengerentúli barátaink úgy neveznek, hogy "pain in the a**.

Én pl. a 326-os hajtásávan nem vagyok megelégedve, de sajnos nem sikerült jobban. Igaz, nem is gyártanám és árulnám sorozatban...

Előzmény: Törölt nick (6117)
JSB Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6134
A HERR kocsikat nagyond becsüld meg, mert ritkák és nagyon szépek. Figyuzd meg az ablak és kerete kidolgozását. A cég kis maszek gyáracska volt. A PIKO meg a bazi nagy VEB-Volkseigene Betrieb-Népi Tulajdonú Üzem.
Mindketten Thüringiaiak, de Herr már sajna nincs. Mára Klasszikus!
HERR mozdonyt nem , de jelzőket gyártott.

Előzmény: Király E. (6129)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6133
Így aztán "tuning leírást", meg feljavító készletet sem lehet hozzá kreálni. Úgy használd, ahogy van...
"Tak tocsná", ahogy Lenin elvtárs anyanyelvén mondják.
Előzmény: gyurmosz (6132)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6132
Na igen, sőt, az egyes darabok között is lehetnek eltérések. Mindegyik külön lélek :-)))
Előzmény: Törölt nick (6131)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6131
Az jutott eszembe, hogy ezeket a kisipari módszerekkel készült, tulajdonképpen kisszériás modelleket egy bizonyos szempontból borzasztó nehéz modifikálni. Arra gondoltam, hogy a megoldások sokszor nehezen reprodukálhatók, nincs hely plusz dolgok beépítésére, sok az "ad hoc" megoldás, nem is lehet igazából biztos receptet adni, mert a modell nagyon évjárat függő. (A "kisiparit" nem gúnyolódásból írtam, és nem is lesajnálóan. A nagy gyárakhoz képest értettem, azokhoz képest a darabszám kicsi, és nem is lenne épeszű ember, aki beruházna ilyenre, nagy szériára.)
Előzmény: gyurmosz (6128)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6130
Erre tán JSB tudja a választ, ha itten van...
Előzmény: Király E. (6129)
Király E. Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6129
Szia!
A következőket vettem:Schicht CSD-s kék hálókocsi,Me -163 fedett teher fékházzal,Pwi-32 bordó poggyászkocsi,És két darab Bi-33-as személyvagon, minden új,dobozzal, szó szerint fantasztikus állapotban. Ezért is kérdezema HERR modellt, mert a két Bi-33 első ránézésre a PIKO modellje,de gyári kartondobozban van,rajta a vagon képével, és mig a PIKO vagonok fehér tamponnyomott feliratokat viselnek,eddig ezek sárgákat,és a kisebb feliratok a kasznira öntöttek,hajszálvékonyan, szépen sárgával kihúzva.Az alváz ugyanaz, mint a PIKo.Az egész csomagolás, kinézet, karton olyan 50-es 60-as évek.Ilyennel még soha nem találkoztam, nem tudom hova tenni.A mozdonyok sajnos már elfogytak.Hát ennyi,Üdv
Előzmény: Törölt nick (6125)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6128
Nos, én nem szedtem szét a sajátomat, egyszer akartam, de aztán úgy döntöttem, hogy mégsem :-))A Szili forgóváza asszem le van súlyozva (azt már szedtem szét :-))
Előzmény: Törölt nick (6127)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6127
Hogy idézzek: "A kérdés jó..."

Szóval ehhez nekem ismerni kéne a V46 szerkezeti megoldásait, meg szét kellene szednem, amit a tesztelt modell tulajdonosa nem hagyott. Hogy miért nem?...

Valószínüleg segít, de az is lehet, hogy a meglévő súlyok áthelyezése is segít. Persze a Szöcske belsejében ehhez hogy van hely...

Előzmény: gyurmosz (6126)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6126
Szerintem a V46 sem rossz, csak nagyobb terhelésnél és nagyobb sebeségnél kipörög a kerék. Ez vajon a forgóváz lesúlyozásával orvosolható?
Előzmény: Törölt nick (6124)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6125
Hali!
Örülök, hogy bevált a tipp. Mit vettél? (Ha nem vagyok indiszkrét...)
steve
Előzmény: Király E. (6123)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6124
A V46 hajtása 10 ezerért nem is olyan rossz. Az M31-nél klasszissal jobb.

Amúgy pedig:
Félreértés ne essék: A Deák Modellsport egy fontos, lényeges szereplő a hazai vasútmodellezésben. Nagyon nem szeretném, ha az sülne ki a dumámból, hogy ócsárolom. Csak hát a rosszról nem lehet ódákat zengeni. Tudom, hogy nehéz ügy egy modellt sorozatban gyártani, de meg lehet találni a jó megoldást egy problémára. Az igénytelenség meg különösen akkor zavaró, ha amúgy egy nagyszerű modell minőségét húzza le.

Előzmény: V46 021 (6120)
Király E. Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6123
Üdv mindenkinek!
Én még szombaton voltam a kiállitáson,a vitrineknél tényleg sok időt el lehet tölteni, de a terepasztalok a szokásosak, a fele elég igénytelen munka.Hihetetlen, hogy ilyen kevesen űzik ezt a hobbit.Szerintem pl. a két évvel ezelőtti, vagy a tavalyi kiállitás is ilyen volt.De nem akarom lehúzni,legalább ez van.
Steve!
Ma voltam Lőrincen, az emlitett boltban, vettem egy pár vagont, köszi.
Más, ismeri valaki a régi NDK-s ?:"HERR"céget?
SZiasztok
Előzmény: Törölt nick (6117)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6122
Nekem is jól megy, nincs vele semmi bajom, sőt, az egyik kedvenc modellem, csak pl. egy lendkerékkel még jobb lenne :-) Viszont khirály lassan tud menni!
Előzmény: Törölt nick (6121)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6121
Az a DEÁK Szili, amit én próbáltam, kifogástalanul ment. H0-ás volt. A TT-s az nem...
Előzmény: gyurmosz (6119)
V46 021 Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6120
Rézgaras írta:
>De, mint említettem, a legjobb lenne egy kasznit hajtás nélkül mondjuk egy tizesért megvenni.

Én probáltam egy Szöcskét így venni, de először merev elzárkózás, később pedig - 10 rongy.
Tehát 10 ezret ér ez a "remek" hajtás.
Üdv: BT.

Előzmény: rezgaras (6108)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.25 0 0 6119
Persze, így van. Arról nem tudok mit mondani, h a TT-s hogy megy, nem láttam, csak külsőleg. A H0-ással nincs bajom. Persze, nem úgy megy, mint egy Roco gép, de én így is meg vagyok vele elégedve. Ez nem jelenti azt, hogy nem örülnék egy jobb hajtásnak.
Előzmény: Törölt nick (6117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!