Kérdezném a hozzáértőktől, hogy egy D5WZ kályhában lévő E133-as gyertya ohmikusan nem szakadt, viszont a vége fele, az utolsó 8-10 mm-en a felülete asszimetrikusra van égve. Okozhatja eza dolog azt, hogy bekapcsoláskor sűrű, fehér füstöt okád és csöpög belőle az üzemanyag. Többszöri próbálkozás után leáll. A berothadt csavarok miatt nagy nehezen szét tudtuk húzni, az égéstere szép, nincs benne számottevő kojszosodás, mindenhol ép. A gyertya körüli szita szép állapotban van.
Szeretnék segítséget kérni egy hozzáértőtől. Egy e39 523i bmw-be szeretnék benzines állófűtést. Tud valaki valamilyen koplett szettet, vagy valami leírást hogy egy ilyen típushoz mit hová kell rakni?
Az állófűtés a mai világban is azért még mindig luxus cikknek számít,amit meg kell fizetni...
Most NE érts félre,NEM kioktatásnak szánom! A horgász is fizet a legjobb orsóért...,az autóversenyző a legjobb slick-gumiért...:-) Tehát áldoznak a hobbyaikra!
Egyébként már alapból nem jó sem a búvárcsőved átmérője,sem a szívási távolság!
A pumpa és a tank között max. 2m lehet,a búvárcső átmérője pedig max. a pumpa szívó oldali belső(!) átmérője szerinti méret! De még kedvezőbb lehet ha egy kicsi ráejtés van a tank felől a pumpa felé!
Van azt hiszem a HL-s kályhához egy novicsento új kifúvó végem is...
Azért az nem semmi ár, nem gondoltam volna. Te mennyiért tudnál adni?
Neked mi a véleményed? Egy régebbi web. HL-24-es kályhám van, használtan vettem. Soha nem működött tökéletesen. Bekapcsoláskor elindul majd megáll, ezt megcsinálja kb.4szer, az 5. indítás után végigfűti az éjszakát. Úgy gondolom minden tökéletes benne,egyedül az a kis szivacsszerű anyag tűnik elhasználtnak ami a gázolaj bespriccelő részénél van.
Nem lehetséges-e az, hogy a barkácsolt búvárcsövem belső átmérője túl nagy (kb.8-9 mm) és nem bírja felszívni rajta az üzemanyagot,ill. az üzemanyagcső is elég hosszú(kb. 3 méter) és ez lenne a probléma?
Tudna-e valaki segíteni? Gyári búvárcsőre lenne szükségem, ha volna valakinek. (term. állófűtéshez) Esetleg egy honlap is segítene ahol jó áron vásárolni tudnék.
Köszi szépen! Remélem hasznát veszem, mert a munkahelyem miatt csak hétvégén tudok elmenni megnézni, bízom benne, hogy meglesz addig. Nyilván azé a portéka, aki előbb fizet de azért szeretném, ha sikerülne. A Nejemnek ígértem egy ilyet, aki eléggé fagyos és a családi autónkkal jár dolgozni. (Az igazság egyébként, hogy ez nekem már régi vágyam de valahogy mindig volt olyan, amire inkább kellett a pénz. Ő azt sem tudta, hogy ilyen létezik. Most elmagyaráztam Neki, hogy ez mi és egyből kell. Kicsit visszájára fordítottam a nők által alkalmazott praktikát:-)
Csinálj egy fotót,és megmondom,hogy "milyen" a kazán. (motorjának az adattáblájáról,és a vezérlőegységen lévő matricáról,ill, a vezérlő belső stekkerje felől is kellene egy-egy fotó)
NE(!) próbálgasd indítani mert letílt a vezérlője!
Van egy 2002-es, AUY-os Ford Galaxym, amit a nyár elején vettem. Az előző tulaj elmondása szerint, a kályha "rendben van". Sajna, ahogy megjött az első hidegebb reggel, indult volna az ártatlan, nem így bizonyult. Többször próbált indulni, sűrű fehér füst dőlt a kocsi alól és csöpögött a gázolaj a gipufogóból.
Az autószerelő cimborám megpróbálta kiolvasni a hibatárolót, de a BOSCH program nem látta a kályhát. Levettük, az oldalsó hosszú csavar be van rothadva, így csak a fej levágásával tudtam megbontani. Az izzítógyertya mérve jó. A dilemmám az, hogy oldalt a táblán a D5WZ típus szerepel, ugyanakkor a belseje inkább a D3WZ-re utal (csavaros csatlakozás, gyári sarukkal a gyertyán). A kályha előéletét nem tudom, elképzelhető, hogy kicserélték az elektronikát a táblával együtt?
A motortérben lévő szivattyúról volt tudomásom, hogy nem túl egészséges, zörgött, változott a fordulata. Tegnap ki is cseréltem a keféket, szép hangja lett. A kályhával lepróbálni nem tudtam, mert az megbontva lazul a satupadon...
Azt szertném megtudni, mi az, amit mi, aránylag jól felszerelt műhelyben, elektronikai műszerész végzettséggel meg tudok tenni, hogy működjön? Elképzelhető, hogy csak a szivattyú volt a hibás? Sajnos, a berothadt csavar miatt nem tudom tovább szedni, így az égésteret nem húznám szét, ha nem kell.
A blokkolás feloldása és a hibakód törlés után a részegységek tesztelését végig lehet vinni, nem ad rá hibakódot. Felpörög a ventillátor is, megy a vízszivattyú, az üzemanyag szivattyú is kattog. A csövet lehúzva nem nem spriccel, de szépen folyik az üzemanyag. Ahogy az alapbeállításokban kézi vezérléssel indítanám a kályhát, kiírja, hogy start, felpörög a ventillátor majd kb 20 másodperc múlva a start malfunction-ra vált és leáll. Ezután már a részegségeket sem engedi tesztelni és beírja a 01414-es hibakódot, amit törölni lehet, de újabb kiolvasásnál rögtön visszaírja. Néhány motorindítás után a másik két hibakód is megjelenik és blokkolja a kályhát. A kályha és a kipufogó dob közötti gégecsövön elég méretes repedés van. Levettem a kályháról a borítást és vezérlést, megnéztem a ventillátort, kézzel forgatva a tengelyét nem éreztem, hogy akadna. Lehetséges, hogy a vezérlő bolondult meg benne?