a releknel a megadott aram a kapcsolt aramot jelenti, azaz azt az aramot amit a rele kontaktusainak kapcsolni szabad. Ez az aram nagysagrenddel kisebb attol az aramtol, ami az oesszekapcsolt kontaktusokon folyhat. Ezert egy 2A rele nyugodtan hasznalhato, mert a kapcsolas pillanataban amugy sem folyik semilyen aram (ha az en kapcsolasomrol van szo), ha meg mar oessze van kapcsolva az aramkoer, akkor ott akar 5-8A aram, is folyhat (a kontakusok ezt kibirjak).
A kollegak meg mar megirtak, hogy kb. milyen arammal kell szamolni a modellvasuton.
4 eve a LAVA moduljarol szo szerint leszureteltek a jarmuveket. Mult szombaton lattunk a borzen olyan jarmuvet, amit bizonyosan felismert a keszitoje, es az ellopott dolgok kozott volt. Sot, volt mar olyan, hogy valaki felismerte az ellopot mozdonyat az arult cuccok kozott. Egyedi festesu gep volt...
Sosem tudnad bebizonyitani, hogy honnan van a jarmu, hogy nem a piacon vette az urge, vagy hogy pont az volt a Tied.
Mi mindenesetre csak ott tartunk kiallitast, ahol az orzes megoldott, a jarmuvek pedig ejszakankent el vannak zarva... Kordon van a modul mellet, es mindenki figyeli argus szemekkel a modult, mikor, mi, merre van...
Matiz képeiről jutott eszembe. Amikor a PECSA-ban voltunk mesélték, hogy valaki ellopott néhány mozdonyt az egyik asztalról amikor szünet volt a kiállításon. Arra gondoltam, hogy közzé lehetne tenni a leírásait (a mozdonyoknak). Itt sokan vagytok olyan szintű szakemberek, akik ha meglátják a leírás alapján fel is ismerik. Kicsi az a piac ahol ezeket el lehet adni. Esetleg akinek boltos ismerőse van az kinyomtatva elvinné neki a listát. Nem kellene lecsukatni azt a &@{}#&@&-t aki ilyenre vetemedik?
Mekkora áramú relé kell a tápnál a polaritásváltó relének? Mit kér egy mozdony esetleg kettő? Van a bótba 2A csúcsáramú és 5A-es. Én a másodikra gondoltam, de csak akkor teszem bele ha tényleg kell. Ugyebár az ára miatt.
Az extra még mindíg nem jó, de áthidaló megoldásként felraktam a régi képtárba a PeCsa kiállítás képeit. A szokott helyen (kep.tar.hu/vasutesmodell) látható, 51db kép, köztük Rézgaras kolléga modellje is.
Hm...elkészült a képtár, amit az Extrára telepítenék, de az extrás karbantartás csak látszólag ért véget, még nem tudok FTPzni. Az éjszaka folyamán amint lehet feltöltöm, a PeCsa képek is benne lesznek.
Még valami:
A Zeuke érában is létezett, mint modell, sőt az 1972-es katalógusban még benne van, ha nem homályosítoTTa el az emlékezetemet a Radeberger...
A BR 95 szép gép volt, de másnak építették, s csak néhányszáz jött Hruska dobozban. A gép a háromhemngeres változat modellje volt. A harmadik henger a főkeret belsejében volt, görbített tengely hajtással. A modell ezt nem adta vissza. Érdekesség, hogy a középső tengely kerekeinek nincs karimája (modell, a valóságban a középső kerékkarima fele volt a többi tengelyének). Cél a szük ívekben is a könnyű beállás. A motort még nem szedtem szét, majd megteszem.
Üdv!
A Hruska annyira él, hogy oldala is van a www.hruska-modelle.de/hruska.htm.Szinte mindent megtalálsz rajta,ami régen Permot név alatt futott.Még olyan ritkaságokat is,mint pl. BR 84-es gőzös!És az árak sem annyira vészesek.
Más,köszi mindenkinek a HERR infókat!Helló
Te JSB!
A katalógus valami kísérleti mozdonyról ír a Halle - Bitterfeld vonalon, 1911-ben, meg tehervonatokról, meg 80km/h-ról. Mint tudjuk nekem nix dajcs, csak ennyit tudtam kisilabizálni belőle...
steve
HERR "mozdonya" hiánycikk volt, csak párezer készült belőle, a hetvenes években. Véletlenül leginkább az Újpest-Vác, Gödöllő-Vác egykori HÉV villanymozdonyára hasonlít. Ilyen mozdony a németeknél nem volt. Még hasonló sem.
Mozdony alatt a normál, vagy keskeny nyomköz nagyjából mérethelyes modelljét értjük(remélem ez nem eretnekség).
Példa: Fleischmann régi BR 70-e, BR 65-e 1:72, mégis modell, mert azon belül helyes. Nem modell a régi Rolitron "275", ami csak épphogy emlékeztet.
Igen a Hruska visszavette a gyarat (az utodok), de nem tudom, hogy az emlitett mozdonyok eloekerulnek-e mert azert az ido jelentoesen megragta mar oket. A Hruska az utobbi evtizedekben ilyen bedolgozo ceg volt, muviragokat, gombokat meg mas sz@rt gyartottak masoknak. (termeszetesen modelleket is - ha jol emlekszem a Pikonak egy csomo tartalykocsit ok csinaltak.)
Lehet, hogy meg eloekeruelt egy par fanatikus szagember aki akar valamit csinalni.
a PIKO nem, mert ugye az egy szoci nagy gyar vala, de volt egy Hruska (magyarul koertefa) nevu ceg, aki mar 1963-ban -most fogj meg valamit- 7 meg 9 polusu motrokat hasznalt (az egyik egy goezmozdony, most innen a tavolbol nem tudom megmondani a szamat, de meg a elso futotengely is meg volt benne hajtva (1-C mozdony volt) - nem ment valami istenien, de oras konstrukcio volt.
A masik Hruska mozdony a hirhedt 95 os volt (azt hiszem a PIKO meg masok mostanaban hoztak ki ujra a mozdonyt), 5 tengelyes toert vazzal (hogy jol menjen a kanyarban) ebben a mozdonyban eredetileg 9 polusu motor volt, majd 5 polusu, hogy a 60-as evek vegere a PIKO atkonstrualja a "bevalt" 3 polusu motorra. Utanna meg eltuent a katalogusokbol.
Csak ennyit modelltoertenelemboel - a rohadt PC-n nincsenek mas betuek.
Azért tudok újat mondani Neked is:
A Tillig újra gyártja az E70-et! Mindjárt két változatban is: Ep. I-es KPEV, és Ep. II-es DRG kivitelben. A katalógusban az ismertető hivatkozik is arra, hogy a HERR cég hozta ki elsőnek, a születésem évében 1964-ben.
Mégegyszer bocs Tőled is, meg rézgarastól is, hogy összecseréltelek benneteket!
Hiába no, a sörnek vannak kártékony hatásai is...
Elnéztem, bocs! (Meg egy anyamedve!) Ha már viszont így öszafutottunk: Fecussal készítgetjük a tápot, csak lassan halad a krónikus időhiányunk miatt. Viszont megcsináljuk!
Matiz!
Arról a váltóról van szó, ami abban az ominózus pestlőrinci boltban várja új gazdáját. A reakcióm meg arra volt, hogy mennyi az ára, és Te mennyiért kínáltad a hajdani asztalod elemeit.
(Radeberger, amit én öntök. A Te söröd mostanság? No, egészségedre!)
A HERR gyartott mozdonyt is megpedig TT ben, illetve keskenynyomtavon, illetve nem egeszen meretben.
Nekem megvan a TT-es un. E70 villanymozdony ami HERR gyartmany volt ket fajta letezett barna (a ma ertekesebb) valamint a gyakoribb zoeld kivitel. Sajnos csak hasonlitott egy nemet mozdonyra- de igazan nem letezo jarmu.
A masik HERR mozdony egy keskenyomtavu goezmozdony (sajnos ez nekem nincs meg mert odaadtanm egy igen jo baratomnak nagyon regen) ha jol emlekszem 5 tengelyes volt (azonos alvaz lehetett mint a villanymozdonyon - majd felteszem a kepet a WEB-re) es valamelyik Harz - hegysegi mozdonynak volt a masolata. A Herr csinalt abban az idoben keskenyomtavu kocsikat is, soet olyan kocsikat, amire feljarhattak a H0 kocsik, es a keskenynyomtavon folytathattak az utat. Ezek ma mar igen nagy ritkasag szamba mennek(ha nem csal a memoriam valamikor 1969-70 kornyeken falta fel a Herr a szocializmus). A villanymozdony meg egy darabig letezett a Zeuke-nel, de az is eltunt a 70-es evek elejere.
nem hiszem , hogy engem kellene dicserni az alabbi mondattal:
Ami nagyon szép, és tényleg érdemes kimenni és megnézni: etwg kolléga két H0 mozdonya
Miutan tudtommal az en remekmueveim vagy otthon vannak az asszony ellenoerzese alatt, amig en a vilagot jarom, vagy (ami nem valoszinu) oe adta oda a modelleket valakinek.
Szerintem inkabb a rezgaras kollegat illeti a dicseret, mert annak vannak ott a dolgai (tudtommal). Ha nem akkor nezd mar meg, hogy ki a fene csinalta azokat a remekmuveket.