Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6296
Iggen, az az!
joem írta lejjebb, hogy Alkotás u. 39/B. Egy kicsi bolt az alagsorban. Árakkal vigyázni, de van olyan alkatrész, amit csak ott kaptam.

Valaki kérdezte, hogy hol lehet kapni BR01 rudazatot. Nos a börzén legutóbb volt egy helyen egy csomó H0 gőzös alkatrész. Meg persze a Beleznaynál is előfordulhat. Tud valaki valamit Csikós Pista bácsiról? Nála szokott lenni, de a börze-szünet előtt láttam utoljára.
steve

Előzmény: Fáradt Vándor (6295)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6295
Buda, Déli Pu-tól villamossal felfelé kb. 1-2 megálló

Ha egyre gondolunk akkor a Királyhágó u-nál kell a 61-es villamsoról leszállni és még egy kb. 80 métert menni előre; a bolt az Alkotás u.-Kiss J. sarkon van...

És ezek szerint még megvan... nagyon jó dolgokat vettem ott .-)

Előzmény: Törölt nick (6284)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6294
Azért nem baj, ha papírkép is készül, mert én megnézem, úgyis sokat járok "Kecsón"...
Előzmény: pg54 (6292)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6293
Kivánok!

Én is szemeztem a börzén egy ROKAL gőzössel, de szemmel láthatóan nagyobb, mint 1:120. Ezért aztán lemondtam róla, mert vitrinbe meg azért nem olyan jó. Aztán találtam egy régi TT Kurier cikket, amiben leírták azt, amit Te is. Bye-bye ROKAL...

Más: Táp ügyben haladás van, Fecus belepötyögte a rajzot egy tervező progiba, most fogom én is átnézni, hogy nincs-e benne hiba, aztán jön a NYÁK.
steve

Előzmény: etwg (6288)
pg54 Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6292
Matiz!

Éljen! Előre is köszönjük!
pg

Előzmény: Törölt nick (6290)
Förster Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6291
Kedves JSB! A 6171-e hozzászólást olvasva az a gyanúm, hogy te tudnál segíteni az átkosbéli expessz vonatok összeállításában. Mindent tűvé tettem eddig, de sajnos csak rész információkra sikerült szert tennem. Aki ígérte, hogy segít, az nem teszi. Szóval, ha nem okoz nagy gondot. Mondjuk emlékezetből írd le légyszives milyen összeállítással ment valaha a Metropol, a Meridián és a Saxonia. Kocsi tipus+szinösszeállítás amire nagy szükségem lenne.
Köszönöm
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6290
szeretnék lemenni, ha ott leszek nem ússzátok meg fényképezés nélkül :)
Előzmény: pg54 (6289)
pg54 Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6289
Egy kis emlékeztető:

KECSKEMÉTI KIÁLLÍTÁS
október 12-21.
Kecskemét, Lechner Ödön u. 3-5.

Terepasztalok 0-H0-TT-N méretben.

Képeslapkiállítás: nagyvasút, kisvasút, modellvasút, hév, villamos, egyéb kötöttpályás eszközök, régi és új lapok, összesen 1188 db!

EGY KÉRÉS:

Jó lenne, ha valaki tudna digitális géppel fotózni. A klub ismeretségi körében nincs senkinek...

Gyertek: pg

etwg Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6288
Szia csikos

csak egy megjegyzés a mondatodhoz:

"A ROKAL tényleg nem fut a mostani TT pályákon, mert nagy rá. "

Nemcsak a mostani pályán nem fut, de soha semilyen TT pályán nem futhatott (kivéve a Rokal TT pályát), mert az alapvetö geometriai különbségek mindig megvoltak, igy a két rendszer (NEM és a ROKAL) soha nem volt kompatibilis.

A Zeuke a NEM rendszer uttöröje volt mig a ROKAL (a Marklinhez hasonloan) bojkottálta a NEM-et (A Marklin is csak nemregen fogadta el részben ezeket a szabványokat - illetve a NEM szabványositotta a nem kompatibilis Marklin rendszert - a Rokal nem érhette ezt meg).

Előzmény: Törölt nick (6268)
rezgaras Creative Commons License 2001.10.05 0 0 6287
by az ex bhv írta:

> hol tudok BR.01-hez rudazatot szerezni?
...
> 0f-es asztalt is építek Kemencei járművekkel!

És mikor fog Kemencén BR01-es járni? ;-))))

Előzmény: by az ex bhv (6286)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6286
Még valami!
Elkezdtem a züllést:
0f-es asztalt is építek Kemencei járművekkel!
Zsolt
by az ex bhv Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6285
Üdv. mindenkinet!( ez itt az axelero hirdetése volt)
Nos a lényeg hol tudok BR.01-hez rudazatot szerezni?

Joem : Szerintem is jó ötlet a hajfesték !
Egyébként a villamos berendezések móricka rajza kész!
Zsolt

Előzmény: braun (6270)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6284
Buda, Déli Pu-tól villamossal felfelé kb. 1-2 megálló. Olyan kicsi a bolt, hogy 3x elmész előtte mire megtalálod. Használt cuccok, mindenféle.
Előzmény: BoGar (6283)
BoGar Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6283
Emlegetítek a Beleznaiék boltját. Csak egy kérdésem van. Merre is vannak ők? (Mert így név alapján nem tudom melyik bolt lehet az.)

Üdv: BoGár

pg54 Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6282
Igen, 7-ig tart.
Előzmény: 424nurmi (6273)
rezgaras Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6281
Fecus írta:

> Valaki próbálta már, hogy miként reagál egy mozdony szabályos impulzus üzemű tápra

Persze, hogy próbálta ;-)))

Nem mindegy a frekvencia. Ha túl alacsony, csak pár Herz, akkor a mozdony rezeg. Ha meg túl magas, 20-30kHz feletti, akkor a forgórész önindukciója a motor nagyságától és kivitelétôl függô mértékben beleköp a levesbe. A megmaradó frekvenciák viszont a hallható tartományba esnek (hangfrekvenciák), és a mozdony, de néha a sín is zümmög vagy sipol.

Egyébként Faulhaber motorral, mivel annak a mechanikai idôállandója (pontosabban szólva az inercianyomatéka - nehogy valaki pongyolasággal vádoljon...) nagyon kicsi, magasabb impulzus frekvencia kell, hogy ne rezegjen, rendszerint a hangfrekvenciás tartomány felsô részében.

De etwg errôl sokkal többet tud, többet szórakozott ilyenekkel.

Előzmény: Fecus (6276)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6280
Nem tudom, kell-e mondanom, Beleznay-ékkal nem árt vigyázni. Az áraik nem mindíg a legjobbak, de sajnos néhány alkatrész csak náluk kapható.
Előzmény: nohab (6278)
nohab Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6279
rezgaras!

Észrevételeid tökéletesek.

A tetőn a fő problémám a(z igazinál) leemelhető tetótakarő elemek szélénél, a felfogató csavarsornál található széles perem. Ilyen az igazin nincs.

Ami még elég nagy baj, az a tank+akkumulátorszekrény tetejénél található takarólemez görbületének hiánya. Én nem szeretem az ajtók alatti belépőnyilásokat és a homokolófedeleket sem. Utóbbiban Märklin a király, az azonban kb. 1:90-es méretarányú "kvázihánull", és szintén nem a NoHAB, hanem az AFB modelljét mintázza (50-100 apró különbség).

Előzmény: rezgaras (6269)
nohab Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6278
csíkostáTTú

Még nem teljes a lista :-(((

De egyszer majd lefotózom egymás mellett a HELJAN-t (az átépítettet is) és a PIKO-t. sokkal több látszik, mint magában.

A TT tényleg sokkal jobb, de nem jó.



Beleznay-t köszönöm, a tippet és a címet is.

Előzmény: Törölt nick (6268)
BéPé Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6277
Üdv!

A két szabályozási mód között a motor szempontjából gyakorlatilag semmi különbség nincs, a digitális dekóderek is impulzus-szélesség szabályozással müködnek, a vezérlőjel sebesség infója a kitöltési tényezőt állítja. Az eltérés itt csak a vezérlés elhelyezésében van: a digitálisnál a motort vezérlő elektronika nem egy dobozban van az asztal szélén, hanem a mozdonyban.

Előzmény: Fecus (6276)
Fecus Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6276
Kedves Mindenki!

Ha már belemásztam a vonatozás elektronikájába, egy kérdésem van. Valaki próbálta már, hogy miként reagál egy mozdony szabályos impulzus üzemű tápra. Gondolok itt 12V amplitúdójú változó kitöltési tényezőjű négyszögjelre. Ezzel bármilyen kicsi feszültség eljuttatható a motor kapcsaira.
Tudom a digitális ekként működik, de ott csak az infót hordozza a kitöltés. A mozdony elektronikája egyenirányít és szabályoz.
Bocs azoktól akiket ez nem érdekel, de hátha más is foglalkozik elektronikával etwg-n és csíkostáTTú-n kívül.

Üdv.
Feri

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6275
Mindenki!

Érdemes lesz beszerezni a V&M őszi számát, már aki nem előfizető! Három modell részletes tesztje, ROCO, Marklin, Deák! Több cikk a PACIFIC gőzősökről (424nurmi! Figyelj!), terhelési adatok, MÁV 301 története! Meg még nagyon sok minden! Csak győzzük olvasni!

csíkos

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.04 0 0 6274
OFF
Fecus!
Ma hajnalban csoda történt! Végre elfogadtda a jelszavamat a freestart, így tudok netezni. Kereslek a mozgó távolba beszélődön!
steve
ON
Előzmény: Fecus (6271)
424nurmi Creative Commons License 2001.10.03 0 0 6273
Most hétvégén van még vasútmodell kiállítás?
rezgaras Creative Commons License 2001.10.03 0 0 6272
braun írta:

> MARKLIN-ről származó kéménnyel

Ezek szerint szétvágtál egy Märklin mozdonyt, hogy egy Piko kasznit szupereljél?

> a hajtás tervei meglesznek!!

Meg szabad ôket nézni? Vagy majd csak akkor, ha készen lesz, beépítve, eszi-nem-eszi...?

Előzmény: braun (6270)
Fecus Creative Commons License 2001.10.03 0 0 6271
csíkostáTTú!

Küldtem a levelet. Írj valamit, mert addig nem kezdem el a huzalozást, míg nem ellenőrizted a rajzot.

Üdv.
Fecus

braun Creative Commons License 2001.10.03 0 0 6270
Üdvözlet az Uraknak!

Olvasgatva a topicot,ehhez a PIKO NOHAB témához én is hozzátennék ezt-azt.CSináltam néhány átalakítást,volt vele munka rendesen.Kezdem az elején:
Lámpák:levágtam a régit és a MARKLIN NOHAB lámpáit tettem fel,oda,ahova valóban kell.Van egy 1:10-es rajzom,onnan méregettem le a dolgokat.
Gombostűfejből készült a csatlásfej.
Szélvédők:Én egy kicsit alakítottam az ívén,kireszeltem a megfelelő profilra,azután meg beragaszottam az ívre egy 0,5-ös sztirolcsíkot.Így már kinézett valahogy.Sajno az nekem is feltűnt,hogy alacsony az orra,de ha a mostani festéssel nem olyan feltűnő,de a régi csíkosnál sajna ordít.Őszinte bánatomra.
A szélvédők fölé felraktm én is kapaszkodókat.
Oldal:lecsiszoltam az öntési nyomokat,illetve megcsináltam a fellépőket is.A géptérablakoknál lévő ablakkeret imitációkat lecsiszoltam,illetve mindegyik ablakot azonos méretűre felfúrtam.Megcsináltam a szoknyám a gázolaj töltőfej nyilását,ill. az akkuláda ajtót is.Új lépcsők és korlátok.
Tető: levágtam a régi kazánkéményt,és szintén a MARKLIN-ről származó kéménnyel pótoltam.
Miután ez megvolt,alapozó fetés két rétegben,azután pedig a végleges festés.Feliratozás után pedig két vékony selyemfényű lakkréteg.
Azóta készült egy csíkos is,fotók vannak,de sajna scanner nincs...De ha valkit érdekel,akkor feljuttatom ide valahogy.

Joem!!!!Nem szeretném,ha megőszülnél,dolgozunk a problémán,kb. október végére(2001 október,mielőtt rákérdeznél....) a hajtás tervei meglesznek!!Addig is tudok ajánlani egy jó hajfestéket....

Braun

Előzmény: rezgaras (6269)
rezgaras Creative Commons License 2001.10.03 0 0 6269
Szóval megnéztem a Piko kasznit. Egy jó fél órán át. A legtöbb kérdésben nohab barátunknak kell igazat adni.

A kaszni hossz- és magassági méretei stimmelnek. A szélessége viszont 35mm, 33,3mm lenne a pontos. Abban is igaza van a barátunknak, hogy a két alsó lámpa helye egyértelműen rossz, túl közel vannak egymáshoz, és emiatt a kúpos elem, a fényszóró háza hibás, hiszen az orr kerek, tehát a szélén lévô fényszóró házaknak az igazi mozdonyon sokkal hosszabb az oldaluk, mint a modellen.

Nehezebb ügy az orr formája. Elôször nem értettem, mi a hiba. Az ugyanis világos, hogy valami nem jó, de elsô pillantásra nem világos, hogy mi. Az én kasznimon az ablakokat kicseréltem az igazihoz hasonló kívül felfekvô felületekre, és ezekrôl messzirôl ordított az igazi mozdony fényképeivel összevetve, hogy túl magasak. Elôször arra gondoltam, hogy az ablak készítésénél túlságosan elvékonyítottam az ablakkeretet, emiatt lett nagy az ablak. De ez rendben volt. Aztán vettem észre a szomorú igazságot: a Piko kasznin az orr túl alacsony! Emiatt lett aránytalanul nagy az ablak. És abban is igaza van nohabnak, hogy ezt nem lehet egyszerűen kijavítani, hiszen le kellene vágni az orrot és magasabban visszaragasztani. Egyébként az orr formája szvsz. majdnem tökéletes, egyedül mintha a "sarkainál" lenne egy picit kevésbé gömbölyű, mint az igazi. De lehet, hogy ez csak egy optikai csalódás a fényképeknél. Ne feledjük, a legtöbb fénykép az orrot alulnézetbôl mutatja, hiszen a fényképész a földön állt.

A tetô szerintem elég részletes. Az áttört ventillátor rácsok pedig kifejezetten szép kivitelűek. Az orr oldaláról hiányoznak a belépô kivágások, de ezeket a MÁV-nál is késôbb rakták bele. Én nem találtam hiányzó részletet - leszámítva a kapaszkodókat, amiket én már pótoltam. A lépcsôket is kicseréltem szebbekre.

Még egy érdekesség. Összehasonlítottam a kasznit a "Vontatójármű Albumban" látható jellegrajzzal. És a kaszni majdnem pontosan egyezik a jellegrajzzal, csak úgy 5%-kal kisebb! De a jellegrajzon is alacsony az orr!!! Lehet, hogy ez az oka a modell hibájának? Ki tudja, honnan származik a könyvben látható jellegrajz, és mit használt a Piko, amikor a modellt tervezte...

Előzmény: rezgaras (6265)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.03 0 0 6268
Kivánok!

Elég szép hibalistát írtál azért a PIKO-féle NOHAB-ról...-)))

Igazából nem tudom megfogalmazni mi a bajom vele, olyan "nagyonmásnaktűnik". Nekem a TT jobban hozza az igazi arányait: hossz, magasság, orrész.
A hajtása meg a TT-nek sokkal jobb, legalábbis igényesebb. Persze az is igaz, hogy a vége felé már a kardán is műanyag volt, de nekem még a régi van...

Más

A ROKAL tényleg nem fut a mostani TT pályákon, mert nagy rá.

A Beleznay-féle bolt a TE-vel szemben van.
csíkos

Előzmény: rezgaras (6253)
JSB Creative Commons License 2001.10.02 0 0 6267
Felixbahn= Krasssy Félix. Többet V&M 2001 tavasz, 35. oldal, "A modellezés életforma" c. interjú.
Előzmény: ltibor (6240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!