Iggen, az az!
joem írta lejjebb, hogy Alkotás u. 39/B. Egy kicsi bolt az alagsorban. Árakkal vigyázni, de van olyan alkatrész, amit csak ott kaptam.
Valaki kérdezte, hogy hol lehet kapni BR01 rudazatot. Nos a börzén legutóbb volt egy helyen egy csomó H0 gőzös alkatrész. Meg persze a Beleznaynál is előfordulhat. Tud valaki valamit Csikós Pista bácsiról? Nála szokott lenni, de a börze-szünet előtt láttam utoljára.
steve
Buda, Déli Pu-tól villamossal felfelé kb. 1-2 megálló
Ha egyre gondolunk akkor a Királyhágó u-nál kell a 61-es villamsoról leszállni és még egy kb. 80 métert menni előre; a bolt az Alkotás u.-Kiss J. sarkon van...
És ezek szerint még megvan... nagyon jó dolgokat vettem ott .-)
Én is szemeztem a börzén egy ROKAL gőzössel, de szemmel láthatóan nagyobb, mint 1:120. Ezért aztán lemondtam róla, mert vitrinbe meg azért nem olyan jó. Aztán találtam egy régi TT Kurier cikket, amiben leírták azt, amit Te is. Bye-bye ROKAL...
Más: Táp ügyben haladás van, Fecus belepötyögte a rajzot egy tervező progiba, most fogom én is átnézni, hogy nincs-e benne hiba, aztán jön a NYÁK.
steve
Kedves JSB! A 6171-e hozzászólást olvasva az a gyanúm, hogy te tudnál segíteni az átkosbéli expessz vonatok összeállításában. Mindent tűvé tettem eddig, de sajnos csak rész információkra sikerült szert tennem. Aki ígérte, hogy segít, az nem teszi. Szóval, ha nem okoz nagy gondot. Mondjuk emlékezetből írd le légyszives milyen összeállítással ment valaha a Metropol, a Meridián és a Saxonia. Kocsi tipus+szinösszeállítás amire nagy szükségem lenne.
Köszönöm
"A ROKAL tényleg nem fut a mostani TT pályákon, mert nagy rá. "
Nemcsak a mostani pályán nem fut, de soha semilyen TT pályán nem futhatott (kivéve a Rokal TT pályát), mert az alapvetö geometriai különbségek mindig megvoltak, igy a két rendszer (NEM és a ROKAL) soha nem volt kompatibilis.
A Zeuke a NEM rendszer uttöröje volt mig a ROKAL (a Marklinhez hasonloan) bojkottálta a NEM-et (A Marklin is csak nemregen fogadta el részben ezeket a szabványokat - illetve a NEM szabványositotta a nem kompatibilis Marklin rendszert - a Rokal nem érhette ezt meg).
> Valaki próbálta már, hogy miként reagál egy mozdony szabályos impulzus üzemű tápra
Persze, hogy próbálta ;-)))
Nem mindegy a frekvencia. Ha túl alacsony, csak pár Herz, akkor a mozdony rezeg. Ha meg túl magas, 20-30kHz feletti, akkor a forgórész önindukciója a motor nagyságától és kivitelétôl függô mértékben beleköp a levesbe. A megmaradó frekvenciák viszont a hallható tartományba esnek (hangfrekvenciák), és a mozdony, de néha a sín is zümmög vagy sipol.
Egyébként Faulhaber motorral, mivel annak a mechanikai idôállandója (pontosabban szólva az inercianyomatéka - nehogy valaki pongyolasággal vádoljon...) nagyon kicsi, magasabb impulzus frekvencia kell, hogy ne rezegjen, rendszerint a hangfrekvenciás tartomány felsô részében.
De etwg errôl sokkal többet tud, többet szórakozott ilyenekkel.
A tetőn a fő problémám a(z igazinál) leemelhető tetótakarő elemek szélénél, a felfogató csavarsornál található széles perem. Ilyen az igazin nincs.
Ami még elég nagy baj, az a tank+akkumulátorszekrény tetejénél található takarólemez görbületének hiánya. Én nem szeretem az ajtók alatti belépőnyilásokat és a homokolófedeleket sem. Utóbbiban Märklin a király, az azonban kb. 1:90-es méretarányú "kvázihánull", és szintén nem a NoHAB, hanem az AFB modelljét mintázza (50-100 apró különbség).
A két szabályozási mód között a motor szempontjából gyakorlatilag semmi különbség nincs, a digitális dekóderek is impulzus-szélesség szabályozással müködnek, a vezérlőjel sebesség infója a kitöltési tényezőt állítja. Az eltérés itt csak a vezérlés elhelyezésében van: a digitálisnál a motort vezérlő elektronika nem egy dobozban van az asztal szélén, hanem a mozdonyban.
Ha már belemásztam a vonatozás elektronikájába, egy kérdésem van. Valaki próbálta már, hogy miként reagál egy mozdony szabályos impulzus üzemű tápra. Gondolok itt 12V amplitúdójú változó kitöltési tényezőjű négyszögjelre. Ezzel bármilyen kicsi feszültség eljuttatható a motor kapcsaira.
Tudom a digitális ekként működik, de ott csak az infót hordozza a kitöltés. A mozdony elektronikája egyenirányít és szabályoz.
Bocs azoktól akiket ez nem érdekel, de hátha más is foglalkozik elektronikával etwg-n és csíkostáTTú-n kívül.
Érdemes lesz beszerezni a V&M őszi számát, már aki nem előfizető! Három modell részletes tesztje, ROCO, Marklin, Deák! Több cikk a PACIFIC gőzősökről (424nurmi! Figyelj!), terhelési adatok, MÁV 301 története! Meg még nagyon sok minden! Csak győzzük olvasni!
Olvasgatva a topicot,ehhez a PIKO NOHAB témához én is hozzátennék ezt-azt.CSináltam néhány átalakítást,volt vele munka rendesen.Kezdem az elején:
Lámpák:levágtam a régit és a MARKLIN NOHAB lámpáit tettem fel,oda,ahova valóban kell.Van egy 1:10-es rajzom,onnan méregettem le a dolgokat.
Gombostűfejből készült a csatlásfej.
Szélvédők:Én egy kicsit alakítottam az ívén,kireszeltem a megfelelő profilra,azután meg beragaszottam az ívre egy 0,5-ös sztirolcsíkot.Így már kinézett valahogy.Sajno az nekem is feltűnt,hogy alacsony az orra,de ha a mostani festéssel nem olyan feltűnő,de a régi csíkosnál sajna ordít.Őszinte bánatomra.
A szélvédők fölé felraktm én is kapaszkodókat.
Oldal:lecsiszoltam az öntési nyomokat,illetve megcsináltam a fellépőket is.A géptérablakoknál lévő ablakkeret imitációkat lecsiszoltam,illetve mindegyik ablakot azonos méretűre felfúrtam.Megcsináltam a szoknyám a gázolaj töltőfej nyilását,ill. az akkuláda ajtót is.Új lépcsők és korlátok.
Tető: levágtam a régi kazánkéményt,és szintén a MARKLIN-ről származó kéménnyel pótoltam.
Miután ez megvolt,alapozó fetés két rétegben,azután pedig a végleges festés.Feliratozás után pedig két vékony selyemfényű lakkréteg.
Azóta készült egy csíkos is,fotók vannak,de sajna scanner nincs...De ha valkit érdekel,akkor feljuttatom ide valahogy.
Joem!!!!Nem szeretném,ha megőszülnél,dolgozunk a problémán,kb. október végére(2001 október,mielőtt rákérdeznél....) a hajtás tervei meglesznek!!Addig is tudok ajánlani egy jó hajfestéket....
Szóval megnéztem a Piko kasznit. Egy jó fél órán át. A legtöbb kérdésben nohab barátunknak kell igazat adni.
A kaszni hossz- és magassági méretei stimmelnek. A szélessége viszont 35mm, 33,3mm lenne a pontos. Abban is igaza van a barátunknak, hogy a két alsó lámpa helye egyértelműen rossz, túl közel vannak egymáshoz, és emiatt a kúpos elem, a fényszóró háza hibás, hiszen az orr kerek, tehát a szélén lévô fényszóró házaknak az igazi mozdonyon sokkal hosszabb az oldaluk, mint a modellen.
Nehezebb ügy az orr formája. Elôször nem értettem, mi a hiba. Az ugyanis világos, hogy valami nem jó, de elsô pillantásra nem világos, hogy mi. Az én kasznimon az ablakokat kicseréltem az igazihoz hasonló kívül felfekvô felületekre, és ezekrôl messzirôl ordított az igazi mozdony fényképeivel összevetve, hogy túl magasak. Elôször arra gondoltam, hogy az ablak készítésénél túlságosan elvékonyítottam az ablakkeretet, emiatt lett nagy az ablak. De ez rendben volt. Aztán vettem észre a szomorú igazságot: a Piko kasznin az orr túl alacsony! Emiatt lett aránytalanul nagy az ablak. És abban is igaza van nohabnak, hogy ezt nem lehet egyszerűen kijavítani, hiszen le kellene vágni az orrot és magasabban visszaragasztani. Egyébként az orr formája szvsz. majdnem tökéletes, egyedül mintha a "sarkainál" lenne egy picit kevésbé gömbölyű, mint az igazi. De lehet, hogy ez csak egy optikai csalódás a fényképeknél. Ne feledjük, a legtöbb fénykép az orrot alulnézetbôl mutatja, hiszen a fényképész a földön állt.
A tetô szerintem elég részletes. Az áttört ventillátor rácsok pedig kifejezetten szép kivitelűek. Az orr oldaláról hiányoznak a belépô kivágások, de ezeket a MÁV-nál is késôbb rakták bele. Én nem találtam hiányzó részletet - leszámítva a kapaszkodókat, amiket én már pótoltam. A lépcsôket is kicseréltem szebbekre.
Még egy érdekesség. Összehasonlítottam a kasznit a "Vontatójármű Albumban" látható jellegrajzzal. És a kaszni majdnem pontosan egyezik a jellegrajzzal, csak úgy 5%-kal kisebb! De a jellegrajzon is alacsony az orr!!! Lehet, hogy ez az oka a modell hibájának? Ki tudja, honnan származik a könyvben látható jellegrajz, és mit használt a Piko, amikor a modellt tervezte...
Elég szép hibalistát írtál azért a PIKO-féle NOHAB-ról...-)))
Igazából nem tudom megfogalmazni mi a bajom vele, olyan "nagyonmásnaktűnik". Nekem a TT jobban hozza az igazi arányait: hossz, magasság, orrész.
A hajtása meg a TT-nek sokkal jobb, legalábbis igényesebb. Persze az is igaz, hogy a vége felé már a kardán is műanyag volt, de nekem még a régi van...
Más
A ROKAL tényleg nem fut a mostani TT pályákon, mert nagy rá.