Szeretnék vásárolni használt, H0, váltóáramú mozdonyt, Marklin (haromsines) tipusú modellhez. Van egy csomó sínem, egy hármas váltóm, 2 db trafóm, néhány vagon. De mozdonyom még nincs hozzá. Ötéves fiamnak (és persze magamnak) szeretnék egy kisebb terepasztalt építeni. Szóval eléggé kezdő vagyok a témában.
Remélem, valaki tud segíteni.
Sziasztok!
Egyelőre csupán érdeklődés, de szeretném, ha segítenétek. Régóta vágynék egy MÁV 520-as gőzösre HO-ás méretben. Milyen gyártmányú BR 52-est keressek és mennyi pénzt gyűjtsek rá?
Na igen. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy vannak kínálati árak, meg keresleti árak, de ami igazén érdekes lenne, hogy egy-egy darab valójában mennyiért cserél gazdát, azt nem nagyon lehet megtudni. Olyan, mint az ingatlanpiac. Az Expressz hirdetései és az Illetékhivatalnak leadott szerzôdésekben szereplô árak között komoly különbség van. Dehát ezért piac. A balekok ráfizetnek, a szemfülesek és dörzsöltek meg néha jól keresnek. Én úgy láttam, a Lángban egyesek nagyban végzik a palifogást.
Szerintem az ilyen "bármilyen modellt veszek 700-700000 között" egyértelműen hiénára utal. Ott vannak a börzén is... Ennyit erről.
A TT terveket sajnos csak este tudom véleményezni, mert a tart csak otthonról tudom elérni.
Az említett TT pályaterv megvan, sajnos A3 oldalak is vannak benne, így scannelni max csak részletekben lehetne, majd még gondolkodom. A Piko pályaterv megvan, be is van scannelve. Szerintem ötletadónak bármilyen rendszerben készült terv jó. Én pl. egy Piko tervet szeretnék továbbfejleszteni és Rocoból megépíteni. (ebben a hónapban kezdődik a melléképület alapozása,ahova a terepasztalt tervezem)
Ja es az utolso terv azota modosult, mert van mar korfutohaz TTben, es meg hianyzik a mellekvonal befejezese, a felso szint a tarolopalyaudvar felett, plusz hogy tovabb noveljem a koltsegeket, atterveztem uj Tillig vaganyokra.
Ja TT orultek: Ehhez mit szoltok??
Udv Faradt Vandor!
Ezeket a terepasztalterveket egy korabbi hozzaszolas kapcsan raktam fel, mikor is valaki keresett TTs terveket. Ezek a tervek a BTTB altal magyarul kiadott terepasztal tervrajzok (dosszies) kiadvanynak voltak reszei, amiket en atrajzoltam egy terepasztal tervezo progival, mert az eredeti papir lassan elporlad. Onnan vannak az eredeti szamozasok is, es ezert vannak a modositott megjelolesek, amiket en agyaltam tovabb. A tavolodo alom a 11 tervbol lett egy kicsit tovabbfejlesztve...
Termeszetesen ido hianyban szenvedek es nincs meg az osszes, es termeszetesen mindenki szamara szeretnem kozkincse tenni, akit erdekel.
Arak: persze, hogy az akkori arak nem jelentenek most semmit, csak ugy erdekessegkent irtam.
udv
bs
Bár nem nekem írtad ezt a hozzászólást, megtekintettem az asztalterveidet, és meg kell mondjam, nekem tetszenek... főleg a "távolodó álmom" fantázianevű... lottózzál .-) 650 millából talán kijön ;-)
sziasztok!
mint mondtam,en most total amatörkent leptem ide be.kamaszkent elolvastam nehany szakkönyvet,bamultam nehany prospektust,de ahogy latom,itt azota annyi uj dolog van,hogy
ujra kell kezdenem az egesznek a tanulmanyozasat.emlitettetek nehany katalogust.ezekröl meg eletemben nem hallottam,ezert inkabb figyelek,olvaslak Benneteket,ha kerdesem van akkor pedig felteszem. maris sok uj dolgot mondtatok,ezeket nagyon köszönöm!:)
pl a "magyar TT-röl" itt hallok elöször.:) ez valami "maszek összeszerelöüzem"?:)))
vagy a regi alkatreszekböl epitenek ujat?
sajnos milliomos se vagyok,legalabbis elfelejtettem melyik bankszamlamon vannak a milliok...:))
Hogy anno mi mennyi volt (kenyér-tej-benzin 3,60), annak szvsz nem sok köze van a mai valósághoz. Eklatáns példa a Piko NoHAB, amelyet 260, később 280 HUF egységáron árultak.
Ma egy ilyen mozdony kb. 15 KHUF, míg pl az E44/BR244, amely konstrukciójában azonos (forgóvázanként 1-1 motor) kb. 4-7 KHUF között hozzáférhető.
Egyebekben nem vagyok TT guru, de vannak ilyenek a topicon, úgyhogy nincs vész.
Nagyon kérünk azonban mindenkit, hogy újsághirdetésre ne jelentkezzen, ha van ismerőse, aki kacérkodik ilyen gondolattal, akkor nyomatékosan hívja fel a figyelmet a hiénák veszélyeire. Ha eladó cucc van, hirdesse meg itt, a webzinen, hozza ki a börzére, stb., de ezeknek NE!!!
Jo kereskedoi venaval volt megaldva a gyujto, ezt 4000-ert!! Nezz ki egyszer szombaton a Lang muv hazba, a vasuti borzere, nezd meg ott, hogy neha milyen lepukkant gepekert mennyit kernek.
Nem rosz indulokeszlet, erdemes fejleszteni!!
Esetleg szerezz egy Tillig katalogust! Nezd meg milyen dolgokat kaphatsz most! Azt tudod, hogy akar magyar mozdonyod is lehet TTben? (Deak Szili)
Ja ugye te is milliomos vagy!?
udv
bs
szia Backspace!
az egyik keszletemnek megvan a blokkja,1987-ben vettem,egy V36-os mozdony,egy 2 tengelyes tartalykocsi,egy nyitott teherkocsi,es egy konteneres kocsi van benne,meg annyi vagany,amiböl egy ovalis palya összerakhato.trafo nincs benne.
akkor került 890 Ft-ba.
jo,89000 Ft-ba biztos nem kerülne ma,de ha csak a hasamra ütök,egy 20 ezret szerintem elkernenek erte.
megvan az egyik vasutallomasom blokkja is: 1985-ben,karacsonyra került 245 Ft-ba.
amugy a tervem az,hogy a hazam felujitasa utan a tetöter nem lesz beepitve,csak beepitesre elökeszitve,es ott lenne a terepasztal.nem hagyomanyos "körbe megy a vonat" asztalt akarok,hanem inkabb hosszu,keskeny aszalt,ket vagy harom vegallomassal,a fal mellett kiepitve.
agyonautomatizalni nem szeretnem,hogy lehessen vele egy kicsit "jatszani" is:)
sziasztok!
ahogy igertem,megneztem otthon,hogy milyen tipusu "gepeim" vannak:
2 db szerkocsis gözös,BR56-os es BR35-ös.
3 db dizel: BR118.1-es es 2 db BR221-es
es 1 db tolatomozdony: V36-os.
a nyaron egyszer meg voltam szorulva es a Nyugat-Dunantuli Bazarbol felhivtam egy hirdetest,
mely ugy szolt,hogy "vasutmodelleket veszek,10000-töl 700 ezer Ft-ig."
elmondtam neki mi van,2 nap mulva hivott,hogy " sajna Szabo ur,ezek mar nem ernek semmit,
motorvezerles gagyi,meg a kivitel,stb".aztan nem is foglalkoztam utana vele,4000 Ft-al nem
segitett volna ki,meg anyam is letolt,hogy "kepes lennel ilyen gyerekkori emlektöl megszabadulni?!"
szoval marad,ha 10 ev mulva lesz terepasztalom,akkor 10 ev mulva,az idö nem szamit.
de azert köszi a tanacsaitokat,mostantol majd jobban figyelek erre a topicra,veletlenül fedeztelek fel Benneteket!:)
amugy egy volt osztalytarsam az anyja reven "felnemet",es ök annak idejen sok dolgot hoztak nekem közvetlenül az NDK-bol.
Kedves Attila!
Ha nem is epitesz egy terepasztalt, akkor is erdemes megtartani oket, pl. egy szep kis vitrinben kirakni a falra. Ha erdekelnek TT-s terepasztal tervek, akkor itt talalsz egy parat.
JSB
A mostani arakat fogod megirni? Vagy az eredetieket? Elovettem egy kicsit nezegetni oket (a lakasfelujitas vegen kapnak egy vitrint),
BR23 - 350.50 Ft. volt anno 1980, ennek most valahogy igy festhet az ara:
BR23 - 35,050 Ft.
2 tengelyes tartalykocsi, Aral: 12.50 Ft
1984-bol pedig:
DR 4 tg. szemelykocsi (vaj,narancs): 10 DM
BR130: 46 DM (a 6 Ft/NDKs DM)
regi szep idok
bs
Légy sziv adj meg minden adatot és küldöm a valódi érték listát. Csak 32 (harminckét) évig voltam TT-s. 1962-től mindent ismerek(értékestől, árastól). Azu ilyen gyűjtő, meg jobban teszi ha eltakarodik és nem zavarja többet a közéletet. Mivel a fórum nem a kiközösítés helye, azoknak, akiknek tudod az emil címét, súghatnál, kivel vigyázzanak.
Kedves Backspace!
holnapra leirom Neked a tipusokat,de nem kettengelyes bovlirol van szo.
3 db forgozsamolyos dizelem van,2 db szerkocsis gözös,es 1 db 4 tengelyes tolatomozdony.
a kocsik se "ablaküveg nelküli" kocsik:)
Attila
Hehe! Adok erte 5000-et :-))
Jo persze tudni kellene, milyen modellek azok, (hat igen a STARTban voltak 2 tengellyel szerelt 6 tengelyes dieselek, rudazathianyos gozosok). Emlekszem tenyleg volt a profibb keszlet, amiben rendes szeria gozosok, dieselek stb. (pl BR86) es szeria kocsik voltak egybecsomagolva.
udv
bs
Köszönöm a tanacsaitokat,egy kicsit azert megnyugodtam.:)
Az az igazsag,nemreg egy "gyüjtö" 4000 Ft-ot akart ajanlani a 4 keszletert.
a 4 keszletben van 6 mozdonyom,mindegyik gyari allapotu,35 kocsim,es 20 valtom.
ja es 2 trafo,egy rakas rele,kapcsolopult.
elszörnyülködtem,mert azert ennyire nem gondoltam volna,hogy ilyen potom ara lenne.
mint mondtam vigyaztam ra,hiszen minden ep,a kapcsolok,a feliratok a kocsik,mozdonyok oldalan,a sinek nem korrodaltak.van olyan fenyöfakeszletem,ami meg nem lett kibontva a zacskobol.ja es elfelejtettem mondani,hogy ez a 4 keszlet nem a TT Start kategoriaju,hanem a
TT Hobby sorozatbol került ki.a Start keszült ha jol tudom az ovisoknak,hogy a karacsonyfa alatt körbe mehessen a villanyvasut...
azt szoktam mondani,hogy lehet hogy csak 40 vagy 50 evesen lesz helyem,idöm egy terepasztal felepitesehez,de akkor is megcsinalom:) (28 vagyok)
Attila
Csak a backspace-t kiegészitve, minden TT modell kompatibilis (a 80-as években már uj kapcsolokkal lettek szállitva a modellek - ha nem az is könnyen cserélhetö). Tehát semmi vész minden jo, és passzol. Esetleg szerezz be inkáb jobb sineket, mert az akkoriak bizony....
Ha nem vetted meg észre kb. 1990-töl nincs nyugat (ahol amugy is csak annyi TT modell volt mint a fehér hollo, az uj modellek, meg egyenesen a valamikori BTTB kinálatot voltak hivatva kiegésziteni, illetve a szegény, volt NDK modellezöknek a kedvébe járni, hiszen a nagy nyitás után egyedül maradtak a TT-vel mint Robinson Péntekkel. Ekkora vevökört meg nem szabad a szabad világban sem a szönyeg alá söpörni.
A TT hatalmas elönye hogy minden passzol a másikhoz, kisebb talán a választék de az jo. A H0-ban probálj összeakasztani egy Marklin meg egy Fleischmann kocsit, és huzasd a szerelvényt egy Klein mozdonnyal - hát a jobb esetben is káromkodás lesz a vége (meg a zsebben valo kotorászás, hogy miböl vedd meg a megfelelö kupplungot, a cserekerekeket, meg ki köti majd át a mozdonyt, hogy az ugy menyjen mind a ROCO - (a Marklin nem is emlitem, mert az szinte lehetetlen, hogy passzoljon egy nem Marklin terepasztalra).
Szia!
Esetleg felreertetted etwg-t: meg mindig gyartanak TT modelleket, sok semmit nem valtozott az evtizedek allatt, csak a ceg, volt Zeuke, BTTB, most a Tillig kesziti a regi es mellette egy rakas uj modellt. Ezen kivul egy sor mas ceg is gyart TT-t, nezd meg itt!
A Tillig meg a regi vaganyzatot is gyartja, akar a vaganyaidat is megtarthatod, ha nem oxidalt a felulete. Persze vannak uj valosaghubb sinrendszerek, profibb modellek, de a regi dolgok hasznalhatoak most is (max. le kell cserelni a kapcsoloszerkezetet stb.).
Udv
bs
nem is az a bajom,hogy mondjuk rossz allapotban vannak(van egy keszletem,aminek a mozdonya jo ha 30 metert futott összesen),mert "jogyerek" voltam,es en vilageletemben vigyaztam a jatekaimra,akar villanyvasutrol,akar LEGO-rol van szo.
hanem hogy van-e ezekhez mai nyugati kompatibilis rendszer,azonkivül hogy TT meret.
tehat passzolnak-e az ujabb mozdonyok,vaganyok,kiegeszitök?
biztos lehetne felhajtani "regit",de lehet hogy anyagilag jobban jarnek,ha ujat veszek.
Attila
Ha TT-s modelljeid vannak, akkor nem nagyon tudod öket felcserélni jobbra, ujabbra. Ebben a TT-sek egyenesen szerencsések, mert csak a tényleg legutolso modellek lognak ki minöségileg a sorbol (jobbak: ROCO, BRAWA, TILLIG stb.) a többi csak a réginek a felujitása, részben azonos minöséggel. Igy az öreg modellek nem tünnek fel, söt bizonyos nosztalgiát adnak a terepasztalnak - amire amugy is kell majd idövel valami ujat venni, igy fokozatosan javithatod fel a jármüparkot.
Sokunknak vannak TT modellek a hös 60-70-es évekböl, és sok igen jol megy a mai napig is.
sziasztok!
elnezeseteket kerem,hogy total amatörkent beleszolok a topicba,de kerdezni szeretnek valamit,es kivancsi vagyok a tanacsaitokra:
a 80-as evekböl szarmazo berlini TT vasutam van,4 keszlet,+egy rakas kiegeszitö,valtok,
hazak,stb.
az lenne a kerdesem,hogy erdemes-e ezzel kezdenem valamit,letezik-e meg ezekhez cucc,vagy jobban jarok,ha mai modern modellek,keszletek utan nezek,es abbol epitem
fel a leendö terepasztalomat.
szoval hogy jarok jobban?
elöre is köszönöm a jotanacsaitokat!
Attila