Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15423

Valóban, házi körülmények között akármilyen szerszámmal oldalirányból kopácsolni egy tengelyt nem túl bizalomgerjesztő.

 

Az epoxi jól hangzik, esetleg meg lehet erősíteni a dolgot, ha egy (vagy két átellenes) hornyot csinálunk a tengelybe úgy, hogy az átmérő ne növekedjen, és ugyanennyit a fogaskerékbe. Így a fogaskerék egy hengeres felületen fekszik fel, a hornyokat kitölti az epoxi, hogy ne tudjon a fogaskerék elforogni. Valószínűleg ki fogja bírni egy C50 által rámért hatalmas erőket (kiváltképp ha a kisvasutakon dívó szerelvényhosszokat és a C50 kerékátmérőjét is figyelembe vesszük :)

Előzmény: rezgaras (15419)
spirit6 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15422
Előzmény: Fordítókorongos (15418)
BTJ Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15421

Üdv!

 

Létezik recéző görgő, amit az eszterga késtartójába kell befogni.
Létezik egygörgős és kétgörgős (egymás felett) kivitel is.

Mondjuk ezt nem tudom, hogy ilyen kicsi tengelynél hogy működne a dolog,

de biztos hogy van rá ilyesfajta megoldás.

 

Üdv, Tamás!

Előzmény: Fordítókorongos (15418)
K.István 82 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15420

Sziasztok.

Bocs hogy kotnyeleskedek.

Vagy az erre a célra kifejlesztett loctite

tengely agy rögzitővel rögzited.

Ami tapasztalataim szerint a fém tengelyre a müanyag fogaskereket megrögziti viszont oldható a későbbiekben.

(nem modellvasuti tapasztalat).

Előzmény: Fordítókorongos (15418)
rezgaras Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15419

Korábban kísérleteztem ilyennel, de feladtam. Az a baj, ha forgácsolással készíted a rovátkolást, az átmérő nem lesz nagyobb, ugyanúgy nem tartja a kereket. Ha "zömítéssel", vagyis beütod úgy, hogy a mélyedések között kitüremkedjen, akkor jó esély van arra, hogy a tengely közben elgörbüljön. Én inkább ráragasztom epoxival (Araldit).

 

Előzmény: Fordítókorongos (15418)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15418

Sziasztok!

Első nekifutásra egy ilyen segédeszközre futotta:

Működött. Elég nehezen lehetett kihúzni a 2-es rovátkolt tengelyt a 2,1-es furatból.

Még egy  furatos megvezetést kéne rászerelni a kis vésőnek + egy irányjelzőt ráhúzni a szárára ami mutatná felülről,hogy milyen irányban áll a lapolás rajta,nehogy már ferdén legyen megütve...

(Erre legalább jó volt ez az elszúrt C50 hajtásház.)

Gyárilag ezeket,vagy edzett szerszámban megpréselik,vagy valami mini recézőmaróval készíthetik a tengelyekre.

Én még nem csináltam ilyesmit.

Előzmény: Fordítókorongos (15417)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.18 0 0 15417

Sziasztok!

Átmérő 2-es tengelyen szeretnék recét csinálni a fogaskerekek megfogására.

Milyen házi módszereket ismertek egy ilyesmi (kép) elkészítésére?

Köszönettel:

korongos

 

rezgaras Creative Commons License 2017.04.18 -1 1 15416

Jó lesz. Szerintem érdemes elkészíteni a tekercsrugót, drótból rátekerni egy fúrószárra, plusz a sapka. Rá lehet rakni a meglévő forgóvázra.

Előzmény: alkotasu (15415)
alkotasu Creative Commons License 2017.04.17 0 3 15415

Azt hiszem, ez teljesen ontopik a leírás szerint:

 

http://vonatmagazin.blog.hu/2017/04/17/egy_vagyalom_modellezese

Gábor 70 Creative Commons License 2017.04.10 0 0 15414

Köszönöm! TT méret, maratott kit az egész. Kivenni belőle a peremet és cserélni nem tudom, elvékonyítani azt lehet a következő változaton még összerakáűs előtt.

Előzmény: rezgaras (15412)
rezgaras Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15413

A vezérmű szép, filigrán, talán a lengőív konzolja lett egy kicsit erősebb a kelleténél, de nem bántó. A kerekek nem nagyon szerencsések. Próbálj meg legalább futókereket beszerezni. 7 küllős és láthatóan kisebb. Az igazi mozdonyban 10 küllős.

Előzmény: Gábor 70 (15410)
rezgaras Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15412

Ez most TT? A szegecsek nem rosszak, szerintem jó így. Ami engem zavar, az az alsó perem a víztartály és a mozdonysátor alatt, szerintem túl vastag. Még ki lehet cserélni vékonyabbra. Nem tudom, hogy maratott-e, de szerintem nincs maratásra szükség. Egy réz csíkból ki lehet szépen reszelni, az íves részt (a víztartály törésénél) meghajlítani.

 

És mindenképpen légecsettel festeni!!

Előzmény: Gábor 70 (15410)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15411

Nekem tetszik összképileg. A szegecsek sem tűnnek ormótlannak. 

Előzmény: Gábor 70 (15410)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.29 0 2 15410

Sziasztok !

A kittemet össze raktam, ilyen lett a 375-ös. A vezérmű rendesen feladta a leckét mivel rendesen bevannak sűritve az  alkasztrészei. A motor egyenlőre még Mabuchi , majd cserélődik komolyabbra.

 Szegecselt változatát raktam össze először már kiváncsiságból is , hogy tényleg ormotlanul nagyok lesznek e a szegecs fejek.

hakansukur Creative Commons License 2017.03.29 0 0 15409

Köszönöm a választ.

Jó előre elkezdtem gondolkodni ezen, úgyhogy még van időm, szerencsére nem holnapra kell, hanem nyár végére. Ahogy néztem a Fuggerthnek van vagy 10 különböző V43-as modellje, abból csak érkezik addig az üzletekbe valamelyikből.

Előzmény: alkotasu (15408)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15408

Régebben (közel 10 éve) a Deák-modellsport is gyártott V43-asat rézből. Meglehetősen ritka, és drágán is adják.

A Fuggerth-féle mozdonyt időnként lehet kapni boltban (ha jól emlékszem utoljára talán 55.000 volt?), de szerencse kell hozzá, mert azt a keveset általában hamar elkapkodják. A megjelenések időpontját sem lehet általában tudni, mondjuk a Karácsony előtti időszakot lehet biztosra venni. Esetleg lehet még reménykedni a Húsvéti ünnepekben.

Tehát vagy van lehetőséged kivárni, vagy vehetsz nepperektől 50%-os felárral 75-80.000 Ft-ért. Vagy más meglepetésen gondolkozhatsz.

Előzmény: hakansukur (15405)
somytomy Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15407

Vagy még azzal se :-/

Előzmény: Törölt nick (15406)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15406

Tudomásom szerint a boltban csak Fuggerth a gyártmányú mozdonnyal futhatsz mostanában össze.

Előzmény: hakansukur (15405)
hakansukur Creative Commons License 2017.03.27 0 0 15405

Sziasztok

 

Szeretnék meglepetésnek beszerezni egy V43-as mozdony modellt(HO).

A kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek, melyik márka a jobb, mert láttam többfélét. Elsősorban nem is az elektronikája a fontos, hanem inkább az , hogy minél élethűbb legyen.

 

Köszönöm

Smancaffy Creative Commons License 2017.03.20 0 0 15404

Köszönöm szépen, somítomy!

somytomy Creative Commons License 2017.03.20 0 0 15403

Az attól függ, mit szeretnél rajta járatni. A legkisebb ívek sugara 300 mm körül szokott lenni gyártótól függően1, de a hosszabb mozdonyok (pláne gőzösök sok csatolt tengellyel) ezen nem biztos, hogy elmennek. Illetve a modern, hosszú személykocsik sem mutatnak szépen ilyen szűk ívekben. A megépítendő pálya méreteit legkönnyebben valamilyen tervezőszoftver segítségével (pl. az ingyenes SCARM) lehet meghatározni.

 

1: a gyártó vagy valamelyik bolt honlapján egyébként nem túl nehéz megtalálni. Pl vasutmodell.comvasutmodell-centrum.hu

 

Előzmény: Smancaffy (15402)
Smancaffy Creative Commons License 2017.03.20 0 0 15402

Szeretnék tanácsot kérni, két körpályát szeretnék H0 méretben építeni, párhuzamosan egy belső és egy külső kör lenne, váltókkal átvezetéshez. Milyen méret szükséges, milyen sugarú kör építhető kapható elemekből? Köszönöm válaszotokat.

alkotasu Creative Commons License 2017.03.10 0 0 15401

Bakker... N-ben ilyet csinálni... Hihetetlen. Még H0-ban sem lenne semmi ez a részletesség...

 

Csak irígykedem és irígykedem... :-)))

 

Szóval tényleg szép, gratulálok!

Előzmény: IP2000 (15391)
Wyncze13 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15400

Kösz a segítséget

Előzmény: Törölt nick (15398)
kisvasút-modell Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15399

Köszönöm a bizalmat mindannyiótoknak. :)

 

Előzmény: rezgaras (15390)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.09 0 1 15398

Végy 1db pl. 1N4001-es diódát. Illeszd annak egyik kivezetését a szigetelt vágányrész megszakított sínszálához, majdan a másik kivezetését a folyópálya ugyan azon oldali sínszálához. Kűdjed vontatójárművedet a továbbhaladást megtiltó jelző mögül, s figyeld mi történik. Ha megáll a szigetelt szakaszon akkor fordítsd meg a diódát és ösmét kűdjed ama járóművet abbú' az iránybú. Ha átmegyen a szigetelt szakaszon akkó' forraszd ama diódát a sínszálakhoz oszt' jóvan. :-)

Előzmény: Wyncze13 (15393)
Wyncze13 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15397

Analóg rendszerről van szó. 

A diódás dolgot kifejtenéd kicsit bővebben? 

Előzmény: nazareth (15394)
nazareth Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15396
(Bocsánat, most látom, hogy ez nem a Vasútmodellezés topik, ez itt off.)
Előzmény: nazareth (15394)
Caxies Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15395

Szerintem analógban sehogy. Digitális rendszerben, ABC fékmodullal a szemből érkező mozdony nem áll meg. Nálam így működik a rendszer.

Előzmény: Wyncze13 (15393)
nazareth Creative Commons License 2017.03.09 0 0 15394
Analóg, vagy digitális rendszer?

Analóg: egy dióda.

Digitális: a szigeteltsín nem jó megoldás. ABC fékezőmodul kell a sínre, egy stabil táp az erősítő elé, és ABC-fékezésre alkalmas dekóderek a mozdonyokba.
Előzmény: Wyncze13 (15393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!