Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Valóban, házi körülmények között akármilyen szerszámmal oldalirányból kopácsolni egy tengelyt nem túl bizalomgerjesztő.
Az epoxi jól hangzik, esetleg meg lehet erősíteni a dolgot, ha egy (vagy két átellenes) hornyot csinálunk a tengelybe úgy, hogy az átmérő ne növekedjen, és ugyanennyit a fogaskerékbe. Így a fogaskerék egy hengeres felületen fekszik fel, a hornyokat kitölti az epoxi, hogy ne tudjon a fogaskerék elforogni. Valószínűleg ki fogja bírni egy C50 által rámért hatalmas erőket (kiváltképp ha a kisvasutakon dívó szerelvényhosszokat és a C50 kerékátmérőjét is figyelembe vesszük :)
Korábban kísérleteztem ilyennel, de feladtam. Az a baj, ha forgácsolással készíted a rovátkolást, az átmérő nem lesz nagyobb, ugyanúgy nem tartja a kereket. Ha "zömítéssel", vagyis beütod úgy, hogy a mélyedések között kitüremkedjen, akkor jó esély van arra, hogy a tengely közben elgörbüljön. Én inkább ráragasztom epoxival (Araldit).
Működött. Elég nehezen lehetett kihúzni a 2-es rovátkolt tengelyt a 2,1-es furatból.
Még egy furatos megvezetést kéne rászerelni a kis vésőnek + egy irányjelzőt ráhúzni a szárára ami mutatná felülről,hogy milyen irányban áll a lapolás rajta,nehogy már ferdén legyen megütve...
(Erre legalább jó volt ez az elszúrt C50 hajtásház.)
Gyárilag ezeket,vagy edzett szerszámban megpréselik,vagy valami mini recézőmaróval készíthetik a tengelyekre.
Köszönöm! TT méret, maratott kit az egész. Kivenni belőle a peremet és cserélni nem tudom, elvékonyítani azt lehet a következő változaton még összerakáűs előtt.
A vezérmű szép, filigrán, talán a lengőív konzolja lett egy kicsit erősebb a kelleténél, de nem bántó. A kerekek nem nagyon szerencsések. Próbálj meg legalább futókereket beszerezni. 7 küllős és láthatóan kisebb. Az igazi mozdonyban 10 küllős.
Ez most TT? A szegecsek nem rosszak, szerintem jó így. Ami engem zavar, az az alsó perem a víztartály és a mozdonysátor alatt, szerintem túl vastag. Még ki lehet cserélni vékonyabbra. Nem tudom, hogy maratott-e, de szerintem nincs maratásra szükség. Egy réz csíkból ki lehet szépen reszelni, az íves részt (a víztartály törésénél) meghajlítani.
A kittemet össze raktam, ilyen lett a 375-ös. A vezérmű rendesen feladta a leckét mivel rendesen bevannak sűritve az alkasztrészei. A motor egyenlőre még Mabuchi , majd cserélődik komolyabbra.
Szegecselt változatát raktam össze először már kiváncsiságból is , hogy tényleg ormotlanul nagyok lesznek e a szegecs fejek.
Jó előre elkezdtem gondolkodni ezen, úgyhogy még van időm, szerencsére nem holnapra kell, hanem nyár végére. Ahogy néztem a Fuggerthnek van vagy 10 különböző V43-as modellje, abból csak érkezik addig az üzletekbe valamelyikből.
Régebben (közel 10 éve) a Deák-modellsport is gyártott V43-asat rézből. Meglehetősen ritka, és drágán is adják.
A Fuggerth-féle mozdonyt időnként lehet kapni boltban (ha jól emlékszem utoljára talán 55.000 volt?), de szerencse kell hozzá, mert azt a keveset általában hamar elkapkodják. A megjelenések időpontját sem lehet általában tudni, mondjuk a Karácsony előtti időszakot lehet biztosra venni. Esetleg lehet még reménykedni a Húsvéti ünnepekben.
Tehát vagy van lehetőséged kivárni, vagy vehetsz nepperektől 50%-os felárral 75-80.000 Ft-ért. Vagy más meglepetésen gondolkozhatsz.
Szeretnék meglepetésnek beszerezni egy V43-as mozdony modellt(HO).
A kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek, melyik márka a jobb, mert láttam többfélét. Elsősorban nem is az elektronikája a fontos, hanem inkább az , hogy minél élethűbb legyen.
Az attól függ, mit szeretnél rajta járatni. A legkisebb ívek sugara 300 mm körül szokott lenni gyártótól függően1, de a hosszabb mozdonyok (pláne gőzösök sok csatolt tengellyel) ezen nem biztos, hogy elmennek. Illetve a modern, hosszú személykocsik sem mutatnak szépen ilyen szűk ívekben. A megépítendő pálya méreteit legkönnyebben valamilyen tervezőszoftver segítségével (pl. az ingyenes SCARM) lehet meghatározni.
Szeretnék tanácsot kérni, két körpályát szeretnék H0 méretben építeni, párhuzamosan egy belső és egy külső kör lenne, váltókkal átvezetéshez. Milyen méret szükséges, milyen sugarú kör építhető kapható elemekből? Köszönöm válaszotokat.
Végy 1db pl. 1N4001-es diódát. Illeszd annak egyik kivezetését a szigetelt vágányrész megszakított sínszálához, majdan a másik kivezetését a folyópálya ugyan azon oldali sínszálához. Kűdjed vontatójárművedet a továbbhaladást megtiltó jelző mögül, s figyeld mi történik. Ha megáll a szigetelt szakaszon akkor fordítsd meg a diódát és ösmét kűdjed ama járóművet abbú' az iránybú. Ha átmegyen a szigetelt szakaszon akkó' forraszd ama diódát a sínszálakhoz oszt' jóvan. :-)
Digitális: a szigeteltsín nem jó megoldás. ABC fékezőmodul kell a sínre, egy stabil táp az erősítő elé, és ABC-fékezésre alkalmas dekóderek a mozdonyokba.