Keresés

Részletes keresés

svedmalac Creative Commons License 2014.12.18 0 0 2751

EPH kiépítés, relé: 25eFt munkadíjjal.

 

Tervező volt kint, 20eFt-ért beadhattam a kérelmet.

 

Folyt. köv...

Előzmény: svedmalac (2746)
c-stahl Creative Commons License 2014.12.18 0 0 2750

http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=221790

 

Nézd át.

Az Eco240fi alapesetben zárt égésterű.

Mit akarsz még ezen vizsgálni?

Nézd meg 19-20 oldalakat, ahol a kazánok elvis sémája látható. (Leveszed a készülék burkolatát, és összehasonlítod a katalógussal.)

Ha ezek alpján sem megy, akkor fotózd le, tölsd fel ide.

 

Igen, ha nyílt akkor 120mm a füstő induló átmérője a kazánon.

Előzmény: Nimo226 (2749)
Nimo226 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 2749

Az első mondat alapján a készülék turbós, amennyire értem, a kérdés már csak az, hogy hogyan van bekötve?

 

A második mondat gyakorlati mondanivalója: azaz lehet, hogy nyílt égésterű, ha ilyen méretű füstcsővel van bekötve? Ezt hogyan lehet megnézni pontosan? Szakember kell hozzá, vagy magam is ki tudom deríteni?

 

Köszi szépen!

Előzmény: c-stahl (2748)
c-stahl Creative Commons License 2014.12.18 0 0 2748

Szia!

 

Az Fi jelölésűek azok ventilátorosak, működtethető zárt készülékként, azaz C típusúként.

A nem zárt égésterűek füstcső csatlakozása 120, 140mm.

Előzmény: Nimo226 (2747)
Nimo226 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 2747

Sziasztok,

 

köszi az eddigi segítséget.

 

Egy hozzá értő segítsen már nekem abban, hogy az alábbi kazán milyen típus?

Turbó-azaz zárt égésterű vagy nyílt égésterű?

Mi alapján lehet ezt eldönteni? (nincs műszaki előképzettségem, tehát csak a józan észre hagyatkozhatok, illetve Rátok :) )

 

Baxi Eco 240 fi

 

Köszi! 

svedmalac Creative Commons License 2014.12.17 0 0 2746

Szia!

Nekem ugyanez volt a helyzet, a 15 éves cirkóm meghalt múlt hét szerdán. Ma már megy az új :-)

 

Én (volt Junkers) Bosch 3000W ZW 24-2 AE turbó kazánt vettem, 180-ért (Made in Portugal).

Olyat válassz, ami korrekt szervízzel rendelkezik! A Bosch pl. ilyen. A másik kiválasztottam a Viessmann volt, ha a Bosch nem lett volna akcióban. A neten most nagyon jó árak vannak!

 

Amúgy 55 fokon atom stabil a melegvíz, fűtés kiváló! A tágulási tartály mögé lett rakva egy kis hungarocell darab, hogy ne zörögjön, ahogy nekiér a falnak. Állítólag szinte az összes új kazán ettől a spórolástól szenved... Így most már csendes!

 

Csak infóként másoknak:

Régi Beretta Idra 20 cirkót cseréltem a fent említett turbós kombira (kéménybe új csövezés kellett!)...

 

Kazán plusz szerelvények (ebben benne van egy Fernox TF1 filter is 45-ért) : 358eFt

Munkadíj: 150eFt

Üzembe helyezés: 26eFt

 

Eddig ennyi...

A Fernox már most szedi a koszt a rendszerből, mint az állat, mindenkinek javaslom!

 

Holnap EPH, aztán tervező, aztán kéményseprők.

 

Azok árát is megírom!

Előzmény: Nimo226 (2744)
nixon70 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 2745

Hali!

Itt olvasgass vissza,ha kérdésed van, tedd fel.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9054448

Előzmény: Nimo226 (2744)
Nimo226 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 2744

Sziasztok,

cirkó kazán cserélés kapcsán szeretném a segítségeteket/véleményeteket no meg ötleteket kérni, aki ért hozzá.

Lakásvásárlás előtt vagyunk, de ismerjük a potenciális lakást.

Viszont azt is tudjuk, hogy a cirkó kazán gyakorlatilag a hasznos élettartamának a vége felé van, maga a társasház 12 éves (Budapest, 9. ker.).

Maga a kazán (új) + beszerelés úgy hallottam, hogy kb. 200-250e Ft költséget jelent.

Csakhogy ma azt hallottam, hogy igen megszigorították a jogszabályokat és egy csere esetén a kéménynek, a bélésnek a legújabb szabványoknak kell megfelelnie, ami nem megy egy 10-12 éves konstrukció esetén. Egyik ismerősöm járt úgy egy 14éves társasház esetén, hogy tönkrement a cirkó kazánja, viszont a cserét nem engedélyezte az illetékes hatóság (kéményseprők talán?), mert a kémény nem felel meg az új előírásoknak. Ezért egyrészt a társasház lakóinak a beleegyezése, esetleg szomszédnál falbontás és horribilis plusz költségbe ütközött, ha akar újra cirkó kazánt (no meg végeláthatatlan idő).

Mit tudtok erről? Mennyire akudt probléma ez? Milyen plusz költségekkel kell számolni? Menyire egyedi eset a fenti, vagy hallottatok -e már ilyen esetekről? Hogy lehet ennek elébe menni, kideríteni, hogy mire számítson az ember? Megoldhatja e a problémát, ha ugyan annak a gyártónak az új verzióját veszi meg az ember (beszéltünk egy szerelővel, aki ezt állította, ugyanakkor hallottunk más történetet is, akinek viszont meggyűlt a baja a módosuló szabályokkal és ezért inkább nem is vett új kazánt...)

 

Köszönöm szépen előre is!

nixon70 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 2743

Nincs még akkora hőveszteséged ezekben az enyhe napokban, azért van a házban 15°C

Ha viszont a 8°C-ra állított termosztát így is bekapcsol, akkor valószínű, hogy elromlott.

Előzmény: szrand (2742)
szrand Creative Commons License 2014.12.15 0 0 2742

Köszi szépen.

Hát, nekem úgy tűnik, hogy korábban gyakrabban kapcsolt ki-be a termosztát, mondjuk félóránként.

Most meg sokkal tovább van bekapcsolva.

Az zavar, hogy hiába csavarom le minimumra, 8 fokra, akkor is 15 fok van a lakásban. Ez azért rossz, mert ha nem vagyok otthon két napig, akkor felesleges hogy 15 fok legyen.

Kösz.

nixon70 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 2741

 "ha fűtés közben kinyitom a  melegvizet, akkor leáll a fűtés egy jó időre."

Ez attól van, hogy előnykapcsolásban van a melegvized  a fűtéssel szemben(mint minden ilyen kazánnál)

A termosztát hogyan viselkedik másképp?

Előzmény: szrand (2739)
svedmalac Creative Commons License 2014.12.11 0 0 2740

Nekem a Beretta Idra csinált ilyet mostanában, épp tegnap döglött meg végleg...

 

Karácsonyra vehetek magunknak kazánt (kombi turbó kéményest) meg kémény bélést. Bosch-ban gondolkodom. Szerintetek?

Előzmény: szrand (2739)
szrand Creative Commons License 2014.12.11 0 0 2739

Köszi mindenkinek a segítséget.

Pumpáltam levegőt a tartályba, és így sokkal kevesebbet ingadozik a víznyomás. Lehet, hogy még kell bele levegőt nyomnom, hogy még kevesebbet ingadozzon.

Viszont kicsit most furcsább az egész berendezés. Többet kattog valami, és ha fűtés közben kinyitom a  melegvizet, akkor leáll a fűtés egy jó időre. Ez mitől lehet? Most a termosztátot is másképp viselkedik. A következő napokban megpróbálom megfigyelni jobban a dolgokat.

Köszi!

c-stahl Creative Commons License 2014.12.09 0 0 2738

Ha van a kazán és a fűtési hálózat között egy-egy gömbcsap akkor azt el kell zárni, majd elegendő a 17-es jelű szerelvényen keresztül leengedni a vizet.

Feltölteni pedig a 21-es jelűn keresztül tudod.

(http://www.saunierduval.hu/downloads/term-kek/semia/semia24kezhu2g-68446.pdf 12. oldal)

 

Ha nincsenek elárók, az kellemetlen, mert kb. a kazán aljáig kell leengedned a vizet. (Légtelenítened kell majd a rendszert.)

Előzmény: szrand (2737)
szrand Creative Commons License 2014.12.09 0 0 2737

Ha jól értem, a fűtőkörből teljesen kiengedem a vizet?

5 radiátorom van, ez mennyi vízmennyiséget jelent kb?

davidabc Creative Commons License 2014.12.09 0 0 2736

Legegyszerűbb a biztonsági szelepnél, igen, 0 nyomásra. De akár egy KB-s golyóscsapot is beépíthetsz a tágulási elé, így legközelebb elég csak a tartály tartalmát leengedni.

Előzmény: szrand (2734)
szrand Creative Commons License 2014.12.09 0 0 2735

Még annyi, hogy a Semia C24 műszaki adatainál ezeket a nyomásértékeket találtam:

Tágulási tartály előnyomása: 0,75 bar

Javasolt töltőnyomás: 2 bar

Mennyi legyen a levegőoldali nyomás szerintetek?

Kösz!

szrand Creative Commons License 2014.12.09 0 0 2734

Köszi! Királyok vagytok.

Most már látom, hogy szó szerint pumpálni kell, egy nyomásmérős pumpával.

Még abban segítsetek légyszi, hogy vízoldali nyomás elengedését hogy csináljam.

Mit nyissak ki? A manométernek nulla bar-t kell mutatnia?

Köszi!

nixon70 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 2733

Itt elég jól le van írva:

 

"Félreértések a zárt tágulási tartály méretezése körül
Sajnos egyre több helyről hallok a zárt tágulási tartállyal kapcsolatos hibás méretezési elvet. Nem szeretném ezt a problémát nagyon tudományos oldalról megközelíteni, de a jó méretezéshez szükséges minimumról beszélni kell.
A hibás méretezési elv nem a táguló térfogat kiszámításánál adódik, hanem az előfeszítési érték meghatározásánál. A kiindulás mindenki szerint a tágulási tartály és a rendszer legmagasabb pontja közti magasságkülönbség. Természetesen a méterben mért értéket tízzel osztva (durván 10 méter felel meg 1 bar nyomásnak) kapjuk meg bar-ban a tartály levegőoldali előfeszítési nyomását. Innentől viszont eltérnek a nézetek. Van, aki hibásan azt mondja, hogy ebből az értékből le kell vonni 1-2 tizedet, hogy legyen tartalék vízmennyiség a tartályban. Csakhogy ez a nézet hibás abból a szempontból, hogy a csökkentett nyomás nem fogja a tartalék vízmennyiséget kinyomni a tartályból, így ez a vízmennyiség csak a holtteret növeli, azaz ugyanazt kapjuk eredményül, mintha ennek a mennyiségnek a levonásával kisebb tartályt választottunk volna.
Vizsgáljuk meg a problémát! Tételezzük fel, hogy a tágulási tartály és a rendszer legmagasabb pontja közt 8 méter szintkülönbség van. Ekkor 0,8 bar alapérték adódik, melyből 0,2 bar nyomást levonunk, s a levegőoldal (semleges gázoldal) nyomását 0,6 bar értékre állítjuk be. Feltöltéskor már a 6 méter magasság elérésekor kezd vízzel töltődni a tartály. Amire eléri a teljes feltöltési magasságot, addigra a teljes rendszer összes táguló literjére 0,06 liter töltődik be a tartályba. Így látható, hogy körülbelül 6% vízmennyiség töltődik a tartályba akkor, amikor még éppen hogy csak feltöltöttük a rendszert. Ez azt jelenti, hogy ennyivel kisebb a tartály hasznos térfogata, vagyis a jó működéshez ennyivel nagyobb tartályt kellene választani.
Ha a rendszerből esetlegesen fogy a víz, abban az esetben ez a mennyiség csak akkor kezd kijönni a tartályból, amikor a 8 méter magas rendszerben már ennél alacsonyabban áll a víz. 
Az igazi biztonságot az jelenti, hogy a szükséges statikus nyomáshoz (példánkban 0,8 bar) hozzáadunk 0,1-0,2 bar értéket, s erre állítjuk be a tágulási tartály előnyomását. 
Természetesen azt lehet mondani, hogy a most kiszámított tartálynál mindig nagyobbat választunk, s így nem számít az a kis különbség, de a számításokból látható, hogy mennyire helytelen a többfelé terjedő téves méretezés.
Vigyázni kell arra, hogy a tartály magasságában lévő nyomásmérőn a riasztási érték picivel több legyen a 0,8 bar-nál. Amennyiben a fűtési rendszer magassága nagy, akkor az előnyomás értéke is magas lesz, s ekkor a tartály térfogata nagyon nagyra jönne ki. Ilyenkor inkább a rendszer egyik magas pontjára helyezzük a tartályt, s így a felette lévő vízoszlop magassága szinte nulla, tehát kisebb méretű tartály kell, mintha lent lenne."

Előzmény: nixon70 (2732)
nixon70 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 2732

Ha a kazánodnak van minimális bekapcsolási értéke, akkor a felé pumpáld 0,2 bárral a vízoldali nyomás elengedése után, azután 0,2 bárral több vizet tölts rá.

(tehát 1 bár bekapcsolási nyomásnál levegőoldal 1,2-re pumpál,1,4-re vízoldal feltölt)

A tartály a kazán tetején benézve látható, egy autós szeleppel a tetején.

 

 

 

Előzmény: szrand (2731)
szrand Creative Commons License 2014.12.08 0 0 2731

Köszi szépen. Kinyomtattam egy használati utasítást, de nem találok benne ilyet, hogy légoldali nyomás beállítás.

A készüléket nézve sem nagyon látok semmit, mert eléggé be van építve.

Tudnátok segíteni, hol állítsam be?

Köszi.

c-stahl Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2730

Igen, így van.

De nem árt áramtalanítani a készüléket előtte.

Előzmény: davidabc (2729)
davidabc Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2729

(nem kötözködésképp, csak aki nem járatos benne, félreértheti)

 

A "feszmentes" nem azt jelenti hogy kihúzod a kazánt a konnektorból, hanem hogy elengeded a vízoldal nyomását és így pumpálod a tartályt.

Előzmény: c-stahl (2728)
c-stahl Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2728

pumpálni.

persze feszmentesen.

Előzmény: W_B (2727)
W_B Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2727

Pumpálni kell rajta, vagy leengedni belőle ?

Előzmény: c-stahl (2726)
c-stahl Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2726

Nincs jól beállítva a tág.tartály légoldali nyomása.

Előzmény: szrand (2725)
szrand Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2725

Helló!

Most költöztem egy új lakásba, ahol Saunier Duval Semia C24 gázkazán van.

Két dolgot szeretnék kérdezni.

Miért van az, hogy szép lassan, megy le a víznyomás?

A másik:

Ha épp nem megy a fűtés, akkor a nyomás 0,8 bar, ha beindul a fűtés, akkor kb 2,8 bar, tehát már majdnem piros mezőben van a mutató.

A 0,8 bar nyomást nem akarom növelni, mert akkor a 2,8 bar is megnő, 3 bar fölé.

Szóval, jó ez így 0,8 és 2,8 bar között?

Köszi!

Józsi

murray Creative Commons License 2014.12.06 0 0 2724

hát, ja. :-( 

 

mellékesen megnéztem a "drága boltos" által kínált visszahozott  német típust és ötezerrel drágábban van újonann...köszi! 

Előzmény: Zöldár (2723)
Zöldár Creative Commons License 2014.12.04 0 0 2723

 örülj hogy nem robbantál fel !!

Előzmény: murray (2721)
sjohn Creative Commons License 2014.12.03 0 0 2722

Vagy inkább olasz se!

Előzmény: murray (2721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!