Keresés

Részletes keresés

luc72 Creative Commons License 2001.12.30 0 0 7863
http://kep.tar.hu/luc72/index.phtml?aid=27504763&pid=603360&beginnum=80
http://kep.tar.hu/luc72/index.phtml?aid=27504763&pid=613584&beginnum=80
http://kep.tar.hu/luc72/index.phtml?aid=27504763&pid=613585&beginnum=80

Azért egy Auhagen házból is lehet szépet csinálni.
Nekem van POLA,FALLER, KIBRI, AUHAGEN, házaim de én mindegyikhez hozzá nyúlok még. Viszont ha nagy az igény az épületek összerakásának trükkjeire, akkor talán JSB, ha írok egy cikket, beteszi az újságjába.

JSB,NOHAB

Az isten áldjon meg titeket, ne vitázatok már mindenért. Egy régebbi félreértés miatt most mindenért egymásnak ugrotok, úgyhogy ABBA HAGYNI, mert szét csapok köztetek:-)

Viszont kéne egy topictalit összehozni, és ott mindenkiről készülne egy kép, amit felhelyeznénk valahova, így könnyebben meg ismernénk egymást a későbbiek folyamán.

etwg Creative Commons License 2001.12.30 0 0 7862
A microscal szállit üres matricás lapot két kivitelben: Laserjathez, és tintás nyomtatohoz. A laserjet jobb, mert nem kell bajlodni a festékkel.
A tintásnyomtatoval készitett nyomást impregnálni kell, ami vastagitja a matricat. Ha hozzájutsz egy ALPS nyomtatohoz (szublimácios eljárás) akkor akár fémfoliát is tudsz nyomtatni (arany, ezüst stb.)
A foliát az OLD PULLMANNál illetve a FEATHERS
-nél lehet beszerezni Svajcban, az interneten a www.micromark.com cimen. Egy kb. A4 folia 5 USD-ba kerül.
Van néhány cég Europában, akik ALPS nyomtaton megcsinálják amit akarsz, csak COREL DRAW-ban csináld meg a képet.
Előzmény: read_me (7829)
etwg Creative Commons License 2001.12.30 0 0 7861
A BR 35-ös azonos a BR23-ssal, csak a 1960-as évek vége felé a 23-as át lett keresztelve.
Előzmény: RolandTT (7841)
etwg Creative Commons License 2001.12.30 0 0 7860
Az abalküveget soha ne ragazd müanyagragasztoval, erre sokkal biztonságosabb az egyszerü fehér folyékony faragaszto (parkett, ponal, stb.) az elöször is nem marja meg az anyagot, száradás után teljesen átlátszo, igy kisebb ablakokon mint üveg is használhato (kenyd a ragasztot a rámára, ugy, hogy egy buborék takarja az egészet. Ha megszárad átlástczo lesz, is teljesen illeszkedik a rémához, ha kell tüvel még be is lehet törni....)
Előzmény: Cax (7852)
etwg Creative Commons License 2001.12.30 0 0 7859
A müanyagépületek ragasztására kaphatok speciális ragasztok. (sok nehezebben elérhetö, de rendszerint olcsobb toluen illetve perchloretylen oldoszer is jol ragaszt.) A ragasztok két változatban kaphatok, a higabb (ami a legjobb a modellvasuthoz), valamint a vastagabb folyásu (repülömodellekhez). A higabb azért jobb, mert a modellépületek igen pontos öntvények (mégha néha javitgatni is kell), igy a ragaszto a maga kapilláris tulajdonsága miatt igen kis mennyiségben remekül ragaszt. Egy tüfokkal vigyél fel egy cseppnyi ragasztot, és meglátod, hogy fut végig a résben.
A vastagabb ragaszto csak akor kell, ha fugát kell kitölteni.
Sok modern épület azonban már ragasztás nélkül is összeállithato a beöntött pöckök fogják igen jol össze.
AZ épületet mindig az "L" eljárás alapján kell összeállitani. Aza elöször ragazd össze a közvetlen L alaku oldalakat (derékszögben), majd a két egységet száradás után ragaszd össze, majd jöhetnek az abalakok, tetö stb.
Előzmény: Fecus (7847)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7858
"a 120-as Faller házat talán váltóháznak lehetne nevezni"

Vagy inkább (ragaszkodva a vasúti szaknyelvhez) "váltóállító központ". Ennek van egy vasutas köznyelvi megfelelője, a "torony". Németül (bár szerintem ez senkit nem érdekel, de azért leírom - csakazértis!): Stellwerk.

Ugye nem voltam OFF?

Előzmény: Cax (7852)
JSB Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7857
Még tegnap ment külön mail. Kérlek ellenőrizd, ha nem külön mailban jelezd!

Kösz!

Előzmény: krupiz (7856)
krupiz Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7856
Szia seTTebello és mindenki!

seTTebello: no problem, ami késik nem múlik - remélem.
JSB kollégától még nem kaptam semmit - kedves JSB kollega veheted "felszólításnak"
Eddig xAndrew - valakiv@mailbox.hu-tól kaptam link-et.

Király E. Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7855
SZia Steve!
Mostanában nem beszéljük meg, de azért egy páran összejövünk a börzén. 10.30-kor mi már hárman az Erkel utcában voltunk/Luc és Balázs/mert meg akartunk nézni egy állitólagos akciót..de erről Luc már irt.A Brawa mozdony egy Br 06-os volt,kivülről nagyon szép,de tényleg olyan volt a hangja, mint a régi Piko 01-esé.Szinte kerregett.Lehet hogy még túl új, de azért mégis csak 99900 ft.Utána feltették a Roco 35-öst,/ami szintén új/és nagyon halkan, sokkal nagyobb kifutással ment.Üdv mindenkinek
Előzmény: Törölt nick (7837)
JSB Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7854
Válasz, ahogy kérted, ment!

B.U.É.K!

Előzmény: Fecus (7846)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7853
Hello!

Nezd meg a Kibri epuleteket, olcsobbak, mint a Faller, es sokkal jobb epiteni oket. A faller, de meg a Pola Mozartstrasse is helyenkent rossz illesztesu, reszelni kell, miegyeb...

udv

Előzmény: Cax (7852)
Cax Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7852
Sziasztok! Már három hónapja kisérem figyelemmel a fórumot, de mostanáig még nem írtam bele semmit. Nektek köszönhetem, hogy 15 év eltelte után újra belefogtam a vasútmodellezésbe.
Egyelőre ennyit magamról.
Fecusnak üzenem, a 120-as Faller házat talán váltóháznak lehetne nevezni. Nekem is van egy ilyen és leszámítva a gerendákat a falban, egészen jó néz ki a képzeletbeli Abaligeti állomásom váltóházaként. Ragasztásra mindenképp makettragasztót ajánlok, olcsóbb mint a pillanatragasztó és pár perced marad még a pontos illesztésekhez. Maga a házat nem bonyolult összerakni (nagyon pontosak az illesztések), de egyre figyelj, az üvegre óvatosan kend a ragasztót, mert nekem megfolyt és ezért beopálosodott (megmarta) és cserélhettem ki egy vékony műanyag lapra. Raktam bele világítást is a felső szintre és két vasutas is bent figyel a teremben. Sajnos képet nem tudok róla prezentálni, még nem sikerült vennem digifényképezőt de már rajta vagyok. Amúgy a piacot átnézve csak a Faller jött be nekem, mind minőségben, mind választékban egyaránt. Tudom-tudom nem olcsó, de nagyon profi! Eddig már 6 épületem van, ebből 3 kész, 3 most készül az ünnepek alatt.
Előzmény: Fecus (7847)
Gerin Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7851
Rézgaras!

A honlap háttérképe a MÁV Pécsi Üzletigazgatóság udvarán álló 275 sor. – mozdony. A sorozat és pályaszám valamikor a 22.020 volt; ezt a számot és táblát a gép (külső)renoválása után, idén nyáron visszakapta. További részleteket nem tudok. Talán mdbz…(?)

Gerin

seTTebello Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7850
Szia Krupiz!
Elnézésedet kell kérnem, de a tömörítés nem müködik, így 26ezervalamennyi kbyte lett egy oldal. Gondolom JSB mindent elküldött, ami a dombépítésben fellelhető.

Szia CsíkosháTTú!
Januárban elég sok dolgom lesz, nem hiszem, hogy eljutok a börzére.
Én 10.30.-kor még ott voltam, sőt akkor vettem meg a D341.-et.
Egyébként láttam a "Kleine Eisenbahn ganz gross" című Trost könyvet, sárga gerincen halszálkás betűk.
Volt még egy H0 szlovák ES 499 "gorilla".

Taka_TT Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7849
Üdv!

Szívesen leveleznék bárkivel modellvasut témában!
kérem írjatok emilt mert nem mindíg tudok idejönni

örök hála

gmarc Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7848
Üdvözlet!
Régen jártam erre, de sajnos még mindig nincs és nem is lesz egy darabig időm terepasztalozni.
De azért bemutatom nektek a rhenshagen-i fűtőház oszlopos tagját, egyelőre csak kiállítási tárgyként, de üzemképes, jó kondiban van, pedig legalább 15 éves, ha nem 20.
Íme My1125:


és oldalról:


Talán még 5 évet tud várni...

Fecus Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7847
Majdnem elfelejtettem. Karácsonyra egy Faller házacskát amiben a váltókat álligatják - nem tudom a hivatalos nevét-. B-120. Mennyire lehet ez magyar? Mivel ragasszam? Mire vigyázzak -még sohasem ragasztottam ilyen "összeragasztós" modellt-?
Köszi
Fecus
Fecus Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7846
Kedves Mindenki!

Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet kívánok.

Most volt időm elolvasni a V&M-et. Szuper. A lámpák pont jók lesznek a kis állomásomra. Magánba írja meg valami mi az a "QuaBLA", hol lehet a cikkben említett modelleket megnézni?

Üdv.
Fecus

RolandTT Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7845
Kicsit konkrétabban pár BR35 kép.

http://members.tripod.de/HistorischeEisenbahn/mein1.jpg
http://www.heukelbach.de/30403.jpg
http://www.heukelbach.de/30319.jpg
http://www.heukelbach.de/30219.jpg
http://www.heukelbach.de/30207.jpg
http://www.heukelbach.de/30203.jpg
http://www.heukelbach.de/42513.htm
http://www.heukelbach.de/42420.htm
http://www.heukelbach.de/42532.htm
http://www.heukelbach.de/42611.htm
http://www.heukelbach.de/42619.htm vagy jpg
http://www.heukelbach.de/42412.jpg
http://www.heukelbach.de/42520.jpg
http://www.heukelbach.de/42522.jpg
http://www.heukelbach.de/42530.jpg

Előzmény: luc72 (7840)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7844
Ha már erre jársz, mi a helyzet a kis-szériás Nohabbal? Azt hiszem már volt róla kép itt 1x-2x...
Előzmény: nohab (7843)
nohab Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7843
(Különben is a lexikális NoHAB tudás maximumán Imatra-t nem lehet elérteni)

Ismétlem, én tudom, hogy hol készültek, de ha valaki innen veszi az infóit, annak az Imatrád erősen félreértheő volt, és ezt a félreértést kívántam megelőzni, három kurta szóban, erre jönnek a dörgedelmeid, meg a sajnálkozásaid. Én is sajnálom, hogy pusztán a nevem látványa ennyire megvisel.


Előzmény: JSB (7835)
nohab Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7842
Nem én egy idült hülye vagyok, csak Te vagy a mindenkinél okosabb.

Mondtál már nagyobb hülyeséget is a NOHAB-okról.

Egyébként meg nem magam miatt írom, de téged sokan mindenek felett álló autentikus forrásnak tekintenek (ezt magad sugallod titokzatosságoddal), és ezt a hozzászólást szinte lehetetlen volt a magyar nyelv és társalgás írott és íratlan szabályai szerint nem úgy értelmezni, hogy a NOHAB-ok készültek Imatra-n.

Előzmény: JSB (7834)
RolandTT Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7841
http://www.dampflokomotive.de.vu/
http://home.snafu.de/verkehr/lok/index.htm
http://www.dlok.de/
http://www.dampffreunde.de/
vagy inkább: Br23, mert itt 35 nincs.
http://www.dampffreunde.de/Dampfloks/Die_Baureihe_23_10/die_baureihe_23_10.html
http://www.heukelbach.de/HP-Fahrzeugindex.htm

Még van, majd keresek.

Előzmény: luc72 (7840)
luc72 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7840
Hmmmmmmm.
Pont a BR35röl keresek képeket a neten, Railserveren viszont semmi nincs.
Előzmény: RolandTT (7839)
RolandTT Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7839
A BR35-ről jut eszembe. Nem tudom, hogy tudjátok e, mert még nem jelent meg a Tillig 2002-es TT-s katalógusa (a H0-ás megjelent), a BR 35 és BR 23 lekerül a Tillig gyártmánylistájáról (auslauf). Ez annyiból érdekes, hogy 1958-ban ez volt a Zeüke első modellje (kronológiában úgy tudom, hogy kis fázis késéssel követte "Őt" a BR81 és a V200 /BR 221/. Másrészt idén még egy bőrt megpróbált lehúzni róla a Tillig és kiadta a BR35 musemszug des EMBB-t (EMBB=Eisenbahn-Museum Bayerischer Bahnhof). Még annyit fűznék a dologhoz, hogy itt a Tillig a műanyag helyett fémből készített hosszú tengelyével jóval jobb menettulajdonságokkal rendelkezik mint a BTTB BR 35 (nem "lötyög" a pályán, kiegyensúlyozottan megy). Szerintem kár érte.
Intersziti Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7838
Holló!

Na, ami a múltkor nem sikerült:

Etwg: „Ma már sok vagonon meg a felujitott mozdonyokon is egy ujabb eröabszorbcios zonát is beépitenek (láthatatlan ütközök), amik a mellvéd (ütközö- és horogtarto) és a fö ráma között van […] Ilyen pl. a TAURUS is”

Itt jól látható

Törölt nick Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7837
Szia luc72!
Elkerültük egymást a Börzén! Én kb. 10.30-ra értem ki, és csodák csodája (!!!) kaptam végre tapadógyűrűt a régi BR35-ömhöz! Egyébként eléggé családias volt kinn a hangulat, vagyis kevesen voltunk.
Azért én láttam érdekeset:
H0:
- BR234, regional bahn festéssel, BRAWA: 28.400Ft
- Siemens Dispolok, nem kérdeztem az árát, de meglepően szép, PIKO. Mindkettő gyári, új.
- PIKO szett: BR95 + három négytengelyes REKO-vagon, árat itt sem tudok, mert mindig el volt foglalva a tulaj.
N:
- BR 65.10 + kétrészes emeletes vonat: 15.000Ft Használt, de szép.
Saját méretarányomban nem volt különlegesség, csak BTTB-s NOHAB-dömping: 7-9.000Ft között.

A legközelebbi börze csak Január 12-én lesz!!!
seTTebello!
Rá érsz akkor?
steve

luc72 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7836
Szia

Sejtem mire gondolsz, tedd fel a kérdésed a modellezős topicba.
Annak idején lehetet kapni üres vizes matrica lapot, és tinta sugaras nyomtatóval rányomtattál valamit majd szépen körbe vágtad, és ragaszthattad. Repülő makettezésben próbáltam.

Börzén kint voltunk, nagyon érdekes dolgot nem láttam.
Az erkel utcában egy ember szándékozott Brava mozdonyt venni az ára 99900 Ft, kérte a próbát, mondták, kérem ez egy Brawa de azért kivették a dobozból. A sínen a mozdony meg se mozdult, de a moci mormogott, a rudazat hibás volt. Van másik! És ezzel is ugyan ez történt, mondták van még egy utolsó mindjárt hozzák, addig a vevő kinyitatta a ROCO új BR35-ösét, ennek meg a terelője volt el/ szét törve. Utána elő került egy működő képes Brawa gőzös, de addigra emberünk már nem is annyira akart vásárolni plusz elég hangos volt. Közben mi kiszúrtunk egy N es mozdonyt amire valamit ráejtettek, mert annak is el volt törve a kasztnija. Egyébként (ott) Európában, most a Brawa mozdonyokra akció volt. Erkelesek gyorsan be is vásároltak Ludmilábol és itthon már 32000-35000-ig árulják. Ja van akció is náluk, a 8000-9000 Ft vagonokat 14000-ért adják de most 30% engedmény van rájuk.

Előzmény: read_me (7829)
JSB Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7835
Nem modell , tehát OFF

Remélem halottál (mint szuper művelt elme) a bizonyos lukakból fúvó szelekről.

"Félreértetted", mert úgy AKARTAD, ettől a világ (kis vével) méfg nem arra forog, amerer akarod

(Különben is a lexikális NoHAB tudás maximumán Imatra-t nem lehet elérteni)
LEZÁRTAM!

ON

Előzmény: nohab (7830)
JSB Creative Commons License 2001.12.29 0 0 7834
Nem én egy idült hülye vagyok, csak Te vagy a mindenkinél okosabb.

Előzmény: nohab (7831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!