Keresés

Részletes keresés

Kavics78 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87884

Es mindezeket hol lehet megtekinteni?

Eleg egy link, ne faraszd magad a becsatolassal!

Kosz!

 

Előzmény: Python24 (87876)
Plieur Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87883

:)

Óoo, hisz minden rendben, jugókkal is jóban vagyunk:)

Előzmény: Kuruc71 (87881)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87882

Szekerős 2007-ben koncenzussal elfogadtatta a haderő hosszútávú fejlesztési tervét, majd két hónap múlva a Bevetési Irány gyakorlaton bejelentette, befejeztük a reformokat. Én azonnal írtam egy cikket "Befejezték, vagy abbahagyták?" címmel. Az Orbán kormány most, 2013-ban jutott el odáig, hogy hatálytalanítja Szekerős kellően grandiózus - Juhászéhoz képest azért jelentősen fékezett habzású - tervét. Az újdonság az, hogy nem állít a helyére semmit. A "Dicsőséges 100 Nap"-ról Fodor Lajos tartott élménybeszámolót 2010 őszén a ZMNE-n. Kisérő zenekarként fellépett Birinyi ezds a VK-tól, aki elmondta, hogy a hosszútávú fejlesztési terv forráskorlátok nélküli tervezése folyik, elfogadása novemberben várható. Akkortájt jelent meg egy Miniszteri irányelvek a védelemtervezéshez, amit megjárattak a tárcaközi egyeztetésen, azóta semmi. Hendének tehát összesen egy "forrásprognózis"-a (ami szerintem simán "forrásmegvonás prognózis") van. "Haderő 2022" nem jutott el a parlamentig.

Előzmény: kovacsgyula44 (87864)
Kuruc71 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87881

SZU "CBU"-uk de akar BL 755 is elofordult fordulhat meg.

 

 

Előzmény: Plieur (87880)
Plieur Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87880

Nocsak, csak nem itton  is lelni már befulladt CBU -kat ?:)

 

Előzmény: Python24 (87877)
Tomsz85 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87879

Lemaradt egy l betű, bocs:) Dél, egy óra körül volt.

Előzmény: Tomsz85 (87878)
Tomsz85 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87878

Ma úgy dé, 1 óra körül átrepült felettünk egy Mi-24-es helikopter. Valami nemzetközi gyakorlat lehet? mert ugye magyar nem repülhetett, meg a színe is olyan sötétzöldes volt.

Python24 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87877

" Ha tűzszerészként az ember megtanul nem csak UXO-kat hatástalanítani, de IED-kat is,.."

 

Azt a tudást,tapasztalatot bizony itthon hasznosítja a katona.

 

Volt katonaként a  Készenléti Rendőrség vagy a TEK kötelékében....

 

Mert a Honvédséget pont nem érdekli a harci tapasztalat -titkosítás!!!- ,ellenben a két fentebb nevezett testületet igen!

 

Nagyon is!

Előzmény: vad05 (87874)
Python24 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87876

Üdv!

 

Léteznek ilyen felvételek,főleg sisakra szerelt kamerákkal készültek.

 

Eléggé megcáfolják a "PRT nem harcol" kijelentést!:)

Előzmény: vad05 (87784)
vad05 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87875

Központosított hatalom? ;) 

Előzmény: kovacsgyula44 (87872)
vad05 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87874

Mivel a felszólításom nem váltott ki túl sok hozzászólást, ezért egy kis újabb vitaindító! :) 

(Köszönet azoknak, akik mégis reagáltak!) 

 

Az én felfogásomban, ha egy katona átesik két-három harcérintkezésen és azok után már nem fél kimenni feladatra, mert hogy lőnek rá, az már egyfajta harci tapasztalat. Ha közben még a fegyverét is hatásosan tudja használni, manőverezni is képes, az még komolyabb harci tapasztalat. Ettől nem lesz harcedzett, de lesz harci tapasztalata. Ha tűzszerészként az ember megtanul nem csak UXO-kat hatástalanítani, de IED-kat is, ha az egészségügyis szakszemélyzet és az egyre több CLS katona éles helyzetben (nem egyszer ellenséges tűzhatás alatt) megtanulja végrehajtani az életmentő beavatkozásokat, az haszontalan lenne, ha ránk törne itthon az ellen? Ha egyéni törzstisztként éles hadműveletek – legyen szó annak bármilyen fajtájáról – tervezésében és vezetésében vesz részt bármilyen beosztásban (tűzkoordinátor, tervező tiszt, mozgáskoordinátor, légtérmenedzser, stb., stb.) nemzetközi környezetben (akár idegen nyelven!), vagy ha parancsnokként (vezetési szinttől függetlenül!) éles műveletet kell vezetnie, és annak megfelelő stresszhelyzetben  kell emberéletekre kiható döntéseket hoznia, az is egy olyan harci tapasztalat, ami akár másik misszióban, akár egy akármilyen (támadó, védelmi jellegű) háborúban „megerőszakolás és nyakaterkerés” nélkül is az ő és a katonai kötelék számára is hasznos lesz.

 

És az utolsó beosztásig lehetne sorolni, hogy mennyivel ad többet egy kinti misszió taktikai szinten - már csak a puszta környezetéből fakadóan is - az országvédelmi feladatoknak, mint egy bármilyen itthoni harcászati gyakorlat. És természetesen nem stratégiai tervekről (országvédelmi tervek) beszélek, ami teljesen más kategória és nem a harci tapasztalatoké! Sajnálom, hogy ennek belátása néhányak számára nehézséget okoz. Egykori parancsnokként nekem nem okozott gondot.

 

Béke viszonyok között soha meg nem szerezhető tapasztalat az, ami magában az emberben játszódik harchelyzetben és állandó fenyegetettség alatt. És ez is független a háború/konfliktus jellegétől! Tudni, hogy mi mit vált ki az emberből és ezt hogyan lehet mederben tartani, már egy minden helyzetben hasznos tapasztalat! És ha tapasztalataikat úgy szerzik meg a katonáink, hogy közben külföldiekkel együttműködve (a tisztestől a tábornokig!) kell tevékenykedniük, el kell sajátítaniuk az éppen aktuális nemzetközi SOP-kat, ismerniük kell a szövetségesek kultúráját, nyelvét, mentalitását, stb., akkor mi az, ami ezekben haszontalan egy esetleges „ország védelem” esetén? Vagy már megint körkörös országvédelemre készülünk bajonettel?

 

Hogy nem mindenki bírja az angol nyelvet STANAG 3333 szinten? Az önálló magyar kontingenseknek úgy kell végezniük munkájukat, hogy ne akadályozzák más nemzetek csapatainak tevékenységét, sőt legyenek képesek akár azok helyettesítésére is (kompatibilitás és interoperabilitás). Ezt még akkor is meg kell odakint tanulniuk, ha az eszközeik nem feltétlenül elégítik ki ezeket az igényeket. Ennek megtanulása ilyen feltételek mellett már egy komoly tapasztalat, ami akár honvédelem esetén is jól jöhet! Akik kétségbe vonják, hogy ezen a téren bizonyos előrelépéseket tettünk az afganisztáni, vagy bármely békefenntartó misszió kapcsán, azok közül hányan voltak odakint? Személyes tapasztalat mondatja ezt velük, vagy csak az előítélet? Én osztom Kósza azon véleményét, hogy sokkal szegényebbek lennénk valós, éles tapasztalatok területén, ha nem lettünk volna ott. 

 

Ezek a tapasztalatok haszontalanak lennének a „klasszikus” Honvédelem szempontjából? Ezt itt még magyarázni kell? Persze, hogy lehetne még nagyobb kötelékekkel, még intenzívebb viszonyok között is szerezni harci tapasztalatokat. Valószínűleg nagyobb áldozatvállalás (anyagi és vér!) mellett lehetséges lenne. Hajlandók vagyunk rá? Valóban akarjuk ezt? Ennyire gazdagok vagyunk? Abban nem vagyok biztos, hogy a közeljövőben valamelyik NATO országot hagyományos támadás érné (kizárni se tudom!) hogy egy „klasszikus védelmi háborúba” küldjük a csapatainkat. Ennek kicsi az esélye. Most ennyivel kell beérnünk. Ez nem minden, de nem is semmi, viszont mindenképpen hasznos és nem haszontalan!

 

vad05 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87873

A nevezett úriember nem beszélt országvédelmi stratégia szemnpontjából hasznos tapasztalatokról. Már az elején hangsúlyozta, hogy szeretne megmaradni a saját - taktikai - szintjén. 

Előzmény: stevebp (87830)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87872

Nem nagyon értem, hogy ha egyszer a költségvetés indoklásában szervezetekre menően törvényben határozzák meg a létszámot tárca szinten, miért kell külön OGY határozat a honvédség létszámának részletes bontásáról.

Előzmény: kovacsgyula44 (87864)
vad05 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87871

Nekem úgy tűnik, hogy Neked az országvédelem csak a stratégiai szintet jelenti. Komoly gond! 

Előzmény: iff (87860)
vad05 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87870

Kedves Iff! Mivel jómagam is érintett voltam az adott "action"-ben, ezért nem kell bemutatnod nekem a dolgokat. Nem tudok róla, hogy ott egyetlen magyar katona, vagy kötelék is harcérintkezésbe lépett volna ellenséges erőkkel. Más a valaminek a tervezése, és más az, amikor az már harcérintkezésig fajul! Az is adott egy fajta tapasztalatot, amit jól letitkosítottak "pár évtizedre". Elég baj. Nem hiszem, hogy akkor sokkal többet éltünk volna meg, mint egy komolyabb hadgyakorlaton. Irak, Afganisztán nem hadgyakorlat, még ha részünkről alacsonyabb is a részvételi arány, mint a "Vízesés"-kor volt. Azon csodálkozok, hogy még Neked is magyarázni kell, hogy a teljességében és nem szó szerint vett országvédelem, nem a határainkon kezdődik. :(

Előzmény: iff (87853)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87869

Máshogy látom.

 

Nem vagy alig találkoztam legfelső szinteken kimondotan rossz akaróval vagy nagyon butával*.

 

Volt jó pár olyan döntés ahol a szakmát meg se kérdezték.

Volt olyan felső vezető aki másnap odaszólt, hogy :

..."....Nem kérdeztelek meg benneteket mert nem szakmai hanem politikai döntést kellett hozni....."....

 

Tudomásul vettük.

 

A kérdések döntő többségénél születik szakmai előterjesztés.

Sőt.

Soxor előfordul, hogy a döntésre jogosult a döntéselőkészítpkkel meg is beszéli a döntési variációkat.

De utána egyedül marad.

Amikor már mindent elmondtunk neki, elmondtuk az egyes döntések következményeit is, akkor Ő egyedül marad a döntés felelősségével.

 

Ami ma nagyon más mint régen, hogy a döntésre jogosult No.1 sem dönt soxor, hanem a kimodottan saját döntési hatáskörébe tartozó ügyekben is politikai csoportdöntés vagy egy felette álló politikus dönt.

 

Ez baj.

 

A szakma, a szakmai tudás leértekelődik.

A döntéshozó általában vállrándítással intézi el a szakmai kérdéseket, sok esetben azt mondja, ..."...El se mondjátok, úgysem értem......"

 

 

---------------------

 

* = olyan felső vezetővel viszont sokkal találkoztam akinek elmondtunk "A" + "B"  + "C"  változat mint döntéselőkészítést a hozzá szorosan kötődő következményekkel és pár órán belül már keverte a következményeket.

 

Szellemi kapacitás szűkössége.

 

 

 

 

 

Plieur Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87868

Az hogy a civíl szférában divatos hozzáállás ( a végső szó a "gazdaságosság", meg " árkérdés") átszivárgott a közszférába is, nem újdonság. Az hogy a különféle "lobbizók" valamerre hajlanak, az sem. Csak az a meglepő hogy egy rendszerben amely függetleníteni tudná magát a befolyásolásoktól ( elvégre az államtól kapja a fizuját) ez az arány alakult ki és ez a döntési struktúra: lehetséges átlépni a szakmai véleményeken.

Előzmény: RIKA424 (87863)
Plieur Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87867

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

st1:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Tiszteletem

 

Lehet hogy lassan de nem tudatosan ez olyan SOP lesz nálam, így legalább 2x elolvassák a hsz-t, kedves modik meg nem tudják hova tenni és békén megülnek a……….:).

Na meg szeretek hosszan írni, eléggé gyakori hogy ez-az elszálltL.

A 2 rébuszt átvilágítva:

1. Amik itt foglalkoztatják a kedves fórumtársakat nem ismeretlenek a kissé tágabban vett határokon belül sem. Viszont a történelmi tapasztalatok és az eltérő hagyományok miatt van némi különbség a helyzet és perspektívák megítélésében, sokkal pozitívabb a külsőJ közvélemény mint a belsőJ. Ha igaz hogy lesz némi beleszólása a „külföldnek”J akkor megtörténhetnek olyan esetek amelyekre a kedves pártok J nemigen számíthattak. Ugyanis úgy néz ki hogy az előttük lebegő bűvös szavak ( újraválasztás és képviselői meg a többi pozik ) mellett megfeledkeztek olyan apróságok mint a népszavazás. J

El lehet képzelni ( nem kell nagy fantázia hozzá) milyen lenne a voksa a külhonnak  a „szüntessük meg a MH-t mert sokba kerül” meg a „ vissza a sorállományt” kérdésekben. Akár a kicsi de a mérleget billentő súly is lehet…

2. A MH most már egy professzionális szervezet, ezt azért hajlamos a közvélemény elfelejteni. Létezik másfajta háború is ( és ellen szempontjából olcsóbb is…) mint a hadosztályok és tüzérosztályok háborújaJ. Egy ilyenbe csöppent bele a MH, szerencsére jó távol hazulról és pozitívnak tartom hogy több/kevesebb sikerrel de igyekszik feldolgozni a tanultakat. Nem másért, de a hadosztályok/tüzérosztályok felállás az érem egyik oldala, a másik oldala a leírt eset. A tapasztalat és tanulás éppen hogy csökkenti/megszünteti azt a kezdeti bénultságot, stb amelyet láthattunk anno a a TV-ben. Megoldja egy sorállományú alakulat is a feladatot, csakhogy egy profi brigád képes ezt elvégezni gyorsabban és hatékonyabban. Még  akkor is amikor az említett vezetési lánc megszakadt, akkor is ha épp emiatt más alárendeltségben vagy szövetséges alakulattal együtt kell végrehajtani a feladatot.

Az említett kombináció sem volt véletlenül említve: azok akik kint szereztek tapasztalatot és elboldogultak olyan minőségű csapat felkészítésével mint az ANA szerintem biztosan elboldogulnának az itthoniak kiképzésével is, annyi hogy legyen idő rá-na ezt adná meg az érem másik oldala, a hadosztály meg a tüzérosztályJ. Na itt jön a 22-es csapdája: a fluktuáció nem csak a bevethető állományt érinti, de a leendő kiképzőkeretet isL, ezt tartom nagy bajnak.

3. Az ilyen afgán, iraki meg ki tudja milyen lesz még kiruccanás, ha másra nem de arra jók hogy eltérő klíma, terep viszonyok között is „letesztelje” az állományt és a technikát, a MH esetében is olyanok derültek ki amelyek a hazai békekiképzés alatt vagy nem jöttek elő, vagy egyszerűen szőnyeg alá lehettek söpörve” á, ilyen úgysem eshet meg” alapon. Lásd géppuskák ügye.

4. Harci tapasztalat. Sem a nagy zászlóaljak és a nagy ütegek klasszikus idők megfogalmazásait meg az izomméregető „ ennyit lőttem le „ meghatározásokat, sem a „lőttek már rám” felállást nem  tartom mindent eldöntőnek. Ugyanis azt olvastam a neten ( órák hosszat gugliztam hozzá ) hogy nagyon is lehetséges hogy egyik kerületben éppen kisebb tankcsata zajlik, másikban meg épp ugyanakkor orvlövészt kell kergetni, eggyel arrébb meg épp EÁP-t kell üzemeltetniJ, ugyanazon „csata „J keretében. Ergo nagyon is lehetséges hogy a résztvevők( azaz alegységek )  tapasztalatot szereznek egyik vagy másik műfajban, de csak kevesen olyan „szerencsések „ hogy részük legyen „minden jóban és izgalomban”. Csak keveseknek ( profi katonáknak  vagy egységeknek) adódik meg ez utóbbi eset-nekik sem egyből, rövid idő alatt, hanem pár éves pályafutás alatt. És itt jön a harci tapasztalat kérdés másik oldala: mivel általában egy kollektív kérdésről van szó, ezt kollektíven kell feldolgozni és továbbadni. Ezt az információ begyűjtést és cserét kell megszervezni ahhoz hogy ami tapasztalva lett az hasznos legyen a jövőben.

Előzmény: kovacsgyula44 (87858)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87866

Szakmainak értem az adott szakmát jól tudó, azt nem csak elméletben (íróasztal) hanem a gyakorlatban is jól alkalmazó vezetőket.

 

más

 

Mint írtam (olvasni!) NEM a fegyveres erőknél voltam legfelső* szintű politikai vezető döntéselőkészítője.

 

Más tárcánál.

 

* = A legfelső szint ebben az esetben államtitkárt, minisztert jelent.

iff Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87865

Mit értesz szakmai vélemény alatt? Amennyiben a HM vezetését, azt nyugodtan sorold a politikai és egyéb szempontok kategóriájába. A szakma azon alakulatok vezetőit jelenti, akik effektíve alkalmazóknak tekinthetőek. A többi humbuk. A többi politikai, párt, egyéni és gazdasági érdekeket jelent. E szempontból vannak kételyeim a 30%-ot illetően. 

Előzmény: RIKA424 (87863)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87864
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87863

Elméletileg mint minden légierőnek a világon ( kivétel pár afrikai ország) van egy műszaki szolgálata, amely megfelelő szakmai felkészültséggel rendelkezik egy ilyen beszerzés kezeléséhez. A cikk emlegeti a "döntéshozókat", na én meg azt kérdezem mi volt akkoriban a szakma véleménye?

Mekkora beleszólásuk volt, vagy csak simán átnyúltak a fejük fölött?

 

----------------------

 

Kb. 2004-től 2009-ig az első vonal döntéstámogatója, divatos szóval döntéselőkészítője voltam.

(nem a hadseregben)

 

Úgy láttam, hogy a politika számára utolsó (legfelső) lépcsőt jelentő SZAKMAI vélemény megfogalmazójaként (mely csoportmunka eredménye volt) kb. 20-25-30%-ban veszik figyelembe a SZAKMA álláspontját.

 

Ez egy jó arány.

Vannak ágazatok (pl: oktatás, egészségügy) ahol még ennyire se.

 

Hibás az a közkeletű civil vélekedés, hogy a tanácadók, döntéselőkészítők véleménye egyenlő a megjelent jogszabály norma szövegével.

Nem.

 

Ha a 33%-os siker arányt eléri egy ilyen csapat az már kimagasló eredményesség.

 

 

Előzmény: Plieur (87837)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.05 0 0 87862

Van egy népszerű sztori az ukránok által  - ott kivonásra és kohóra ítélt T-72-es hk-k - átadásáról. Röviden arról volt szó, hogy mi kivonunk 100 db T-55-öt ők meg átadnak ugyanannyi 72-est. Kiment a bizottság Ukrajnába ahol egy mezőn ott áltak a harckocsik végeláthatatlan sorban. No! Akkor most melyik 100-at? A hozzáértő "szakember" átvágta a gordiuszi csomót: 10 sor vízszintesen és tíz oszlop függőlegesen. Ja! Hogy abban a 100-ban egy csomó különböző változat volt, alaposan megnehezítva a technikai kiszolgálást? Azzal senki sem foglalkozott meg különben is! A változatosság gyönyörködtet! Sokáig kétkedéssel fogadtam a sztorit de túl sok helyről hallottam ahhoz, hogy minden alap nélkülinek tekinthessem.

 

----------------------

 

A sztori lehet népszerű (kocsmákban) de butaság.

 

1./ Nem egy bizottság volt.

 

2./ Földrajzilag három-négy helyről szedték ösze a T-72-ket, mely földrajzi helyek egymástól sok száz kilométerre voltak.

 

 

Előzmény: stevebp (87838)
Tomsz85 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87861

Szerintem ez egy nagy humbukság! A dokumentáció hiányára fogja, meg arra hogy már a kirakáskor nagy részük használhatatlanul megrongálódott. (balesetes gépeket is javítottak már ki úgy, hogy újra repültek) Érdekes, eddig miért nem írtak ezekről semmit.

 

Véleményem szerint ha tényleg akartak volna velük kezdeni valamit, ha lett volna konkrét elképzelés, szándék, és főleg akarat, akkor másként alakult volna a sorsuk. Akár akkori beüzemelés, vagy tényleges tartós tárolás tartalékolásra, lekonzerválva, rendes állagmegőrzéssel.

 

Ha jól emlékszem a legutolsó hírek szerint az összes magyar 24-esnek letelt a naptári üzemideje, de most pályázatot írtak ki a 2 magyar P üzemidő hosszabbításásra, akkor mégis lehet üzemidőt hosszabbítani nálunk is? 

Előzmény: Biga Cubensis (87827)
iff Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87860

Ez a szárazföldi erőkre bizonyára igaz, de a légierőre tuti nem.

Ezen felül a határőrség is kitelepült nem kevés eszközzel. A felderítői jelentések alapján ez ott elegendő volt. Az lenne egy igazán érdekes kérdés, hogy mögötte mi volt? Na ilyeneket kéne az országvédelmi tervben megvitatni!

Ezen felül érdemes lenne a vezetési rendszereket hatékonyságát is elemezni, mert akkor ezen rendkívül sok múlott.

Előzmény: kovacsgyula44 (87857)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87859

Nejem látta, hogy a haderőről azt írtam, hogy "fotatlan". Emlékeztetett másik kedves versemre:

http://www.mek.oszk.hu/00700/00708/html/kolto00000/kotet00667/cim00688.htm

Előzmény: kovacsgyula44 (87847)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87858

Plie Úr!

Hozzászólásaidban oly mértékben dúsúlnak a rébuszok, hogy lassan egyszerűbb lesz az atomabszorpciós spektrofotometrikus analitikával bíbelődnöm.

Előzmény: Plieur (87856)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87857

iff!

Ezen a fórumon 7-8 évvel ezelőtt megbeszéltük a déli határszakasz védelmét 91 nov 7(6?)-től a NATO csatlakozást követő verziókig. Nem volt KONKRÉT védelem, improvizáció volt, beszarás, rádöbbenés, hogy miket nem tudunk, ezt követően pótcselekvések. A "tapasztalatokat" nagyjaink természetesen feldolgozták, tanulmányok jelentek meg arról, hogy ők, mint ilyen-olyan nagy emberek, milyen adekvát intézkedéseket hoztak anno. Mi akik benne voltunk, arra emlékszünk, hogy a nagy emberek inadekvát intézkedései ellenére teljesítőképességünk határait feszegetve tettük dolgunkat beosztottjainkkal együtt.

Előzmény: iff (87853)
Plieur Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87856

Azt olvastam a neten hogy létezhet olyan helyzet amikor:

-a vezetési lánc összemlik, teljes fejetlenség uralkodik, pld tök ismeretlen tábornok utasít egy tankezredet-TV-n keresztül

-a parancsnoki kar egy része menti a bőrét kb mint 56-ban a MH főtisztjeinek egy része a CCCP-be

-terhelt lelkiismeretű rendőrök ki sem mernek mozdúlni az objektumból, erre okot is ad pár spontán lincselés, á la Pártszékház 56

-mindenféle gyanús ürgék:) szaladgálnak mindenfelé ( moszattól a fejkendőig:)),

-ott vannak az echte profik akiket a mi pénzünkön képeztek ki, meglehetősen haragszanak hogy a Törzsfőnök meg lett döntve és kilyukasztva

-ott állsz egy krumpli/tengerigyalogos ( Hofi szerint) , gyakorlatilag fegyvert nem látott sorállománnyal egy objektumnál amit mindenáron meg kell őrizni.

Sorolhatnám, de röviden: a legnagyobb fejetlenség, káosz és friendly fire:) alatt is teljesíteni a feladatodat.

Senki sem fog felkészíteni arra a környezetre, terepre, helyzetre ami ott és akkor adódik.

És egy szakaszról van szó, amely gyakorlatilag 0-ról indul és civilek :) útmutatása alatt tanulja meg a harcászat alapjait:)

Az a szakasz amely ott és akkor kibírt 2 hetet kibírt vola 3 hónapot is, sőt többet is...( "  Karácsony a tiétek, Húsvét a miénk lesz" mint egy korabeli röplao hírdette:))

A KMCS/OMLT vagy akármilyen név alatt is fut, megtanulta az alap dolgokat: akkor is működni amikor nincs mögötted a teljes gépezet és túzerő:)

 

Előzmény: vad05 (87852)
unknown_-soldier Creative Commons License 2013.05.04 0 0 87855

Ezeket abszolute annak szamitanak  es lehet alkalmazni.

Előzmény: vad05 (87852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!