Keresés

Részletes keresés

Kisbuta Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8806
Öcsém vette az egész szettet, festékestől, pisztolyostól a Arany János utcai metró megállónál lévő grafikai boltban. Ezzel ő tulajdonképpen rajzolni akart, de ahogy kezd beletanulni a szakmába, rá kellett jönnie, ez nem az, ami neki kell, ez modellezéshez való. Van hozzá festék is (azért kérdeztem, hogy az akrill jó-e) abból a három alapszin meg a felete, abból pdig már bármit ki lehet keverni.

A RAL számokat pedig szinte bármelyik szofisztikáltabb rajzolóprogram átszámolja 4 színre. De tényleg, a RAL kódokhoz hol lehet hozzájutni? (A jelenleg is érvényesekhez...)

Előzmény: rezgaras (8800)
TEE Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8805
Mopi!

Ez ne legyen gond! Ha olyan termék kell, ami van raktáron, belföldre elküldjük postán!

Üdv: TEE

Előzmény: Mopi (8786)
backspace Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8804
TEE: Z-re is vonatkoznak a kedvezmények?
üdv
bs
Előzmény: TEE (8768)
crash__override Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8803
Bocs a duplaert :-(
Előzmény: crash__override (8802)
crash__override Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8802
Ha akrill, akkor Gunze. En azzal festek, es nagyon bevalt.

Olajfestek nem modellre valo.
:-))) Szortal mar olajfesteket pisztollyal?

A muveszboltokban kaphato festekek jobban fednek, jol hasznalhatok, de ugyanolyan dragak, mint a modellfestekek.
Haaat, en vettem egy marnememlexemanevere muvesz akrillt, kifejezetten ajanlottak fujasra (persze, csak vigye a vevo, 800 penz/uveg volt, a Gunze 420/uvegjevel szemben). Akkora volt a pigmentmerete, hogy imadkoztam, hogy ki lehessen mosni a piszolybol.

A RAL szinkodokat nem lehetne publikussa tenni valahol?

Előzmény: rezgaras (8800)
crash__override Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8801
Ha akrill, akkor Gunze. En azzal festek, es nagyon bevalt.

Olajfestek nem modellre valo.
:-))) Szortal mar olajfesteket pisztollyal?

A muveszboltokban kaphato festekek jobban fednek, jol hasznalhatok, de ugyanolyan dragak, mint a modellfestekek.
Haaat, en vettem egy marnememlexemanevere muvesz akrillt, kifejezetten ajanlottak fujasra (persze, csak vigye a vevo, 800 penz/uveg volt, a Gunze 420/uvegjevel szemben). Akkora volt a pigmentmerete, hogy imadkoztam, hogy ki lehessen mosni a piszolybol.

A RAL szinekodokat nem lehetne publikussa tenni valahol?

Előzmény: rezgaras (8800)
rezgaras Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8800
Kisbuta irta:

> akrill festékkel próbálok meg átfesteni egy kocsit,

Attol fugg...

Manapsag Magyarorszagon a modellezok alapvetoen ketfajta festeket hasznalhatnak, az alkidgyanta alapu festeket - ez a szintetikus festek, higitoja touol. A masik a vizes bazisu akrilfestek. Vigyazat, akrilfestek van mas higitasu is, pl. az Akrilan. Tempera csak epuletek, fak festesere alkalmas, de idovel ott is kifakul. Olajfestek nem modellre valo. Szerintem nitrofestek sem. Tehat marad az alkid (szintetikus) es a vizes bazisu akril.

Egyikbol sem tanacsolnam a barkacsboltokban kaphato olcso kivitelt. Allitolag abban tul nagy a pigment szemcsenagysaga, bar ezt en nem tapasztaltam. Az igazi baj veluk viszont az, hogy a barkacsbolti festekek nem fednek olyan erosen, mint az igazi modellfestekek, emiatt sokkal vastagabb reteget kell felrakni, ami elfedi a reszleteket es csunya. A muveszboltokban kaphato festekek jobban fednek, jol hasznalhatok, de ugyanolyan dragak, mint a modellfestekek.

Egyebkent nekem az a velemenyem, hogy modellt csak szoropisztollyal (airbrush) szabad festeni!!! (Karthagonak pedig pusztulnia kell!)

> magyar vasuti kocsik pontos színeit

A mostani jarmuvek RAL szine ismert. Sajnos egyik modellfestek-gyarto sem arulja a magyar RAL szineket, sem Roco, sem Humbrol, sem Revell. (Tamiyat nem ismerem). Tehat ki kell a szineket keverni.

A regi magyar vasuti jarmuvek szine meg kritikusabb.

Előzmény: Kisbuta (8778)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8799
Ha minden igaz, egy-két héten belül megérkezik egy könyv az egykori DR mozdonyokról hozzám. Ebből egyértelműen kiderül majd.
Előzmény: crash__override (8796)
crash__override Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8798
Szerintem az csak eliras lehet...
Előzmény: Törölt nick (8797)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8797
Nem építették át d-v-ra, de a legtöbb helyen Co' Co' -t lehet olvasni.
Előzmény: crash__override (8796)
crash__override Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8796
A 118 eredetileg hidraulikus hajtasu volt, B'B' elrendezessel. Hogy lett belole Co'Co'? Atepitettek dizel-villamosra? Hogyan oldottak meg minden tengely egyedi hajtasat? Vag csak elirtad, es C'C' elrendezesu lett az uj gep ? Ezt inkabb elhinnem....

Előzmény: Törölt nick (8791)
joem Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8795
Van hát! (igény a zabszemre)
Előzmény: RolandTT (8794)
RolandTT Creative Commons License 2002.02.06 0 0 8794
TT-s Urak és Hölgyek!

Elkészültem a scannelésekkel, a Tillig 2002-es újdonságlap és Faller 2002 TT-s újdonságlappal, melyek ma megtekinthetőek lesznek a WebZinen. Valamint a Tillig honlapjáról is kiveséztem az újdonságokat és betettem egy táblázatba. Lehet, hogy a H0-ás "Zakson" modelleket is bescannelem, ha van rá igény.

JSB Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8793
Az átfestés évekig eltartott. Mikor a hetvenes éávek elején ott tanultam, volmtilyen is-olyan is. A gépek között volt olyam amin a festett V108-ra takarólag felcsavarozták a 118 öntött aluminium táblát.
Előzmény: Törölt nick (8790)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8792
Bar, ha 4 reszes..... :-)
Előzmény: Törölt nick (8788)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8791
Szerintem ne a 118-assal vontasd, JSB szerint es a kepek tanulsaga szerint V100 illik leginkabb hozza.

Utanajartam egy picit; javitsatok ki ha tevedek; egyebkent ez is az egyik kedvenc sorozatom.
118-tortenelem:
A fejlesztes kezdtetol fogva vilagos volt, hogy ezek a mozdonyok (118.0) nem jarhatnak majd a mellekvonalakon a magas tengelyterheles miatt (19-20t, B`B` tengelyelrendezes). Ezert, a DR kerte, hogy fejlesszenek Co`Co` mozdonyokat, melyek 16t tengelyterhelesuek es a maximalis sebesseguk 120km/h. A szempontok kozott az is szerepelt, hogy szemely ill. tehervonatokat egyarant vontathasson illetve a leheto legtobb szerkezeti elem a V 180 sorozattal egyezo legyen. A "Karl Marx" mozdonygyar (Babelsberg) ket proto Co` Co` mozdonyt epitett, az elsot 1964-ben adtak at a DR-nek tesztelesre. A sorozatgyartas 1966 augusztusaban indult meg, az elso a V 180 204-es volt, negy evvel kesobb pedig a 118 406-al ert veget. Miutan a nemet vasut bevezette a szamitogepes szamozasi rendszert 1970-ben, a sorozatok 118.2 -tol 118.4-ig lettek szamozva. 1972-ben nehany gep 835kW-os dizelmotort kapott, ezek a nagyobb teljesitmenyu gepek 400-al magasabb palyaszamot kaptak. A reviziok/fojavitasok alatt 900kW-os motorokat is beepitettek, 12 KVD AL-4 tipust; ezek a mozdonyok a 118.6 - 118.8 sorozatba kerultek. Atlagos megbizhatosagu gepek voltak, mig vissza nem vontak oket a hivatalos forgalombol.

Ennyit talaltam, hatha segit....

Előzmény: Törölt nick (8790)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8790
Kössz!
De azért a kérdésem megmaradt! Most BR118, vagy még V180? Mert a katalógusban van egy kép, amin V180 húz egy tekintélyes szerelvényt, de annak az oldalán a két ablaksor között ott virít a "DEUTSCHE REICHSBAHN" felirat. Nekem meg csak a "DR" felirat figyel, csíkok között.
steve
Előzmény: JSB (8789)
JSB Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8789
1972-75 között Drezdában tanultam, de Heodenauban laktam. Naponta jártam a Pirna-Drezda, avagy Bad Schandau-Drezda vonatokkal. Leginkább V100 vagy valamelyik oldalági leszármazottja húzott minket. Ritkán 180 is előfordult. A legvagányabb volt a háromtengelye Reko amit BR65 vontatott, ott volt a kiágazás Annaberg felé. Megvallom az a vonaz tetszett a legjobban. V180 a kétszer negyrészeseket vontatt, főleg sík vonalakon.
Előzmény: Törölt nick (8788)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8788
Ha már a kérdéseknél, kéréseknél tartunk...

Kollégák! (Főleg TT-sek)
Az 1977/1978-as katalógusban is szereplő DR emeletes vonategység Ep. III-as, vagy Ep. IV-es? Nem egészen pontosak az infóim, és megerősítés kéne! Abban, hogy V180, vagy BR118 mozdonnyal vontassam a négyrészes vonatot. (Most fejeztem be egy V180 felújítását, nagyon jól mutatnak együtt!)

Köszi!
csíkos

krupiz Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8787
Sziasztok!
TEE:
Légyszíves küldjél nekem árlistát az akciós N-es portékáitokról - ha lehetséges!
Köszi!
Üdv.:Zoli
Előzmény: TEE (8768)
Mopi Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8786
Yesss! Tök jó, hogy legközelebb márc. 1-jén járok Pesten. :-(
Előzmény: TEE (8768)
Mopi Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8785
Másik lista:
http://www.ontracks.co.uk/extra/seuthe.htm
Előzmény: Mopi (8784)
Mopi Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8784
BoGar!

Szvsz be lehet tenni ilyet.

Akit érdekel a füstgenerátor nézzen el ide: http://www.justtrains.co.uk/Seuthe.html
(Ez egy angol bolti lista, de lehet tanulmányozni)
Egyébként ilyen füstcuccokat a Seuthe gyárt.

Előzmény: BoGar (8766)
Mopi Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8783
"Ha a rajzon a bal oladli felső rögzítés egyben elzáraj a vastag cső felső felét, akkor is a jobb felső fele nyitott. Ebben az esetben a füst miért menne a vékony csövön mikor a nyitottabb részen is kimehet. A vékony cső alja szerintem nem érhet bele az olajba, mert akkor a felmelegedésre reagálva inkább "kiköpködné" az olajat mintsem füst alakjában távozna. Jól gondolkodom??
A felmelegedés milyen hőfokú? - nagyon meleg nem lehet, mert elolvad a műanyag "kasztni" - nem??"

Az a rögzítés vékony! Nem fedi le a bal oldalt! (Olyan mintha egy biciklikerékben egy db küllő lenne [tudom, hogy ilyen nincs] és az tartaná a kerék közepét, a rögzítési pontot) Így érthető? Fogalmam sincs, hogy a füst miért a kis csövön megy ki, de ha kiveszem, akkor nem műxik. (Utána kell néznem ennek.) A vékony cső pedig majdnem teljesen lent van, kb 1 mm marad szabadon alul.
A melegedés jóval 100 fok fölött van, mert folyamatos 16V-nál felizzik(!) a kis cső, ha nincs olaj. De nem lehet túl meleg, mert a kis cső rögzítője műanyag és nem olvad ilyenkor. A mi Märlkin gépeink fémből vannak, így nem tudok a műanyagról nyilatkozni.
A pontos működésnek még utánanézek!

Előzmény: krupiz (8765)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8782
A RAL színkódokat a V&M honlapon megtalálod. Szerintem maradj a modellfestéknél, az akrill nem az igazi. Nem tudom mi a különbség, de nekem az akrill nem jött be.
Előzmény: Kisbuta (8778)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8781
kHOthoi:

Sokkal csendesebb!! Muszaj ala tenni valamit! Allitolag a ROCO LINE agyazattal a legcsendesebb. Probakeppen raszortam erre egy kis zuzalekot, egesz turhetoen nezett ki.

Előzmény: kHOtjoi (8777)
TEE Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8780
Crash-nek:
Trix is van, bár jóval kevesebb a Märklinhez képest, és főként N-es méret!

Luc-nak:
Ma és holnap vagyok az üzletben, aztán a hétvégén.

RolandTT-nek:
Mail ment!

Üdv: TEE

Maros Zsolt Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8779
TT vasútmodellemet kiárusítom! Az e-mail -ra kérném a jelenkezéseket. Cserébe küldök listát!
Csak hirdetés szintjénig írtam ide, és a törzsasztal / vasútmodellezés -t nem fogom figyelni!!! Köszi
Kisbuta Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8778
Szerintetek ha akrill festékkel próbálok meg átfesteni egy kocsit, az használható lesz, vagy inkább maradjak a modellfestésnél?

Kérdés: ki tudna nekem segíteni, a magyar vasuti kocsik pontos színeit illetően? Esetleg valami leírás a fényezésről vagy fényképs és erős sacc?

köszi

kHOtjoi Creative Commons License 2002.02.05 0 0 8777
Matiz.
Az asztalodon parafát használtál a sinek alá,mennyivel csendesebb igy a vonat forgalom mint anélkül?
Előzmény: Törölt nick (8775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!