"Viszont ha neked egy gép terve a kezedbe kerül ... :P"
Ha most elmondom, hogy egyik gépemhez sincs egy terv sem ... :D
A dupla korongcsiszoló/szalagcsiszoló "látás" alapján készült (Bellevue csatorna), az oszcilláló hengercsiszolónál meg az emelés alapelvét nézem meg tőle, de az sem teljesen ugyanaz (pl nem állítható az oszcillálás mértéke).
Volt már aki írt emiattt, hogy tudnék-e terveket küldeni .... de pár skiccen és fecnin kívül semmim sincs ezekhez, sokminden "on-the-fly" és a fejemben készült.
Igen, mert effektíve "semmibe" kerül (az összköltséghez képest), viszont ha a szükség úgy hozza, jó ha ott van.
Nézted a csapolást amivel az alját rögzítette? Először kicsit öncélúnak tűnik. De nem véletlen a folyamatosan szűkülő (szoruló) fecskefarkas csapolás.
22 dodóért megnézheted a 6 részes építő videósorozatát is, az összes bénázással/szívással együtt. Amikor pl ezt csinálta és kész lett, beütötte még szárazpróbán - és rájött hogy fordítva csinálta :D (kívülre esett aminek befele kellett volna o.O). Stb ... több ponton elmondja hogy ezt ne így mert látod mekkora ökör voltam és is, te ne legyél. Ha esetleg erre adnád a fejed .... nem lesz kidobott pénz.
Az biztos hogy jó csapolástanfolyam (is) az egész projekt. Lesz amit ugyanúgy csinálok, de a rövidebbik és hosszabbik oldalt összekötő sarokcsapolást pl nem biztos hogy így bonyolítanám (habár szép). Plusz vésőgépem sincs, így 10-12 centi mélyen ~1x1-es csapolást sem vállalnék be, pedig az is szép (mondjuk csalhatnék is éppen, és a kis "piramisokat" utólag ráragasztom a lábakra :D)
Nem 100%-ig egy-az-egyben, de hasonló lesz. A design az kb ugyanaz, szerintem hasznos állat a közésdő osztó elem (szerszámtároló/gyalutámasz/stb) A front satu is stimmel. a másikon - tail vise, hogy van ennek a magyar neve? - még gondolkozok. És igen, nagyon szép darab - de még az a verzió amit használni is mernék :-)
Ez az olajtükrös lecsapatás nagyon jó ötlet! Elvileg viszcinolajat kéne használni (olyat ami nem büdös...) de ha beleteszel egy passzentos fémbilit, műanyaglavórt vízzel, az is megtenné, az olajtól viszont tuti nem fog szétrohadni. Gépkocsik olajtükrös légszűrője is bevethető, Nyitott fojtószelepnél akkora orkán van ott mint egy porszívóban.
RT0700CX2J a típusa, nagyon kellemes vele dolgozni és most már a 8-as patronnal is jól működik.
Valószínűleg anno egy gyári hibásat foghattam ki, mert 0 km-esen is szorult, amikor a merülőfoglalatba betettem és javíttatás helyett inkább csak bosszankodtam, amikor használni kellett.
Állítható a fordulatszám, nagyon könnyű, kézből rendkívül kellemes vele dolgozni. Asztalba építve van egy 3,5 LE-s nagy Triton maróm, úgyhogy ezt csak kézből használom.
A tartály aljába csak annyi olaj kellene, hogy nedves legyen, illetve nedvesen tartsa a szőnyegdarabot, de én tettem bele bővebben, biztos, ami biztos. Szerintem százszor tiz használat után se kell kidobni. Legfeljebb forditani kicsit rajta.
Igen, az eredeti belső forditót levágtam, sőt a külső elem benyúló részéből is le kellett vágni vagy 15 mm-t, hogy elférjen a könyök a szűrőtől.
Árat a telefonomon keresztül nyertem ki a Powerbelt-től :-)
a fejével együtt 16mm, így pont nem ér át. a négyesnek már túl nagy a feje, kilóg a süllyesztésből és akad. és nem kell fúrni, csak árral szúrni egyet.