Uraim, örömmel jelenthetem, hogy elkészült az amerikai vasútmodellezésrôl szóló honlap béta verziója. Egyelôre a saját oldalamra tettem fel, meg lehet nézni itt:
Ez tehát egy béta verzió, tanácsokat hozzászólásokat várok. Arra kérek azonban mindenkit, hogy alapvetô újraírást ne várjon el, elég régóta tökölök vele, nincs kedvem újrakészíteni az egészet. Azt belátom, egy komoly hibája, hogy a bevezetô oldalak kissé szürkék és szárazak, egy-két fotó vagy háttérkép feldobná ôket. Sajnos ahhoz szerzôi jogi okokból ragaszkodom, hogy csak a saját fényképeim legyenek az oldalakon, azok között meg nem találtam olyat, ami egy kezdôoldalra méltó lenne. Majd késôbb.
Az eredeti terveim szerint a honlap a vsanci féle Webzinre került volna. Mostanában azonban ott nem sok forgalmat látok. Mi a véleményetek? Oda kerüljön, vagy tudtok jobb helyet?
Üdv közöttünk!
Érdemes kilátogatni szombatonként a börzére (Bp. XIII. Rozsnyai u. 3. 9-12 óráig. DE VIGYÁZAT!!! MÁRCIUS 2-ÁN ELMARAD!!!) Itt találsz könyveket is, amiből újra kezdhetsz. Megjelent egy új is, de szerintem nem valami jó, valami "Vasútmodell tervezés", vagy mi a szösz. A semminél többet ér.
csíkos
P.S.: a nick-ből ítélve: csak nincs közöd a repülős térképekhez?-)))
Sziasztok!
A mai nappal regisztráltam magamat itt a kis fórumotokon. Amiképpen olvastam a sorokat némi rövid bemutatkozás után kérdeznék egy két dolgot.
Hampel Gyula vagyok, 31 éves vállakozó. Nagyon régóta (gyerekkorom óta) szeretem a vasútmodellezést. A mai napig megvannak a HO-s modell vasútjaim és elérkezett egy pont az életembe, amikor elszántam magamat, hogy terepasztalt építsek. Rengeteg ötletem van, tervek, folyóiratok, stb., de igazán mások, s itt rátok gondolok tapasztalatokra, tanácsokra lenne igazán szükségem, hogy első lépéseimet megtehessem.
Kérlek ebben segítsetek nekem egy picit, hogy jobban lássan a pályát.
Köszönettel,
Gyula
Kérlek benneteket, hogy tájékoztassatok, mikor lesz a közeljövőben modellvasút kiállítás és hol!
Kedden a SATELIT Tv-n 16.00 órakor Hobbiláz címmel új sorozat indul, melynek első részében Nürnberg és egy fűtőházi riport szerepel a német BR 182 (német Taurus) mozdonyokról.
A Riportokban megszólal ROCO, PIKO, Märklin.
A svéd-norvég ércvasút Dm3-as mozdonyának 1-es léptékű modellje 600 kocsiból álló 180 m hosszú vonatot vontatott el 31 m hosszan.
Az előkészületek (240 m pályaépítés stb.) 5 óra hosszat tartott.
A kísérletet tévések rögzítették, megtekinthető lesz 2002. február 23-án az ARD "Guiness-Show"-műsorában.
OFF: a V63 jellegzetes forgovazaban ket motor egy iranyban, egy veluk szembe nez. Ezert tunik ugy, hogy az egyik iranyba nagyobb a hely! Lasd: Gigant Club jellegrajz, de megvan scannelve csak a V63 forgovaz rajza oldal- es felulnezetben! ON
Deák V63: Már elnézést, de a géptér oldalán a szellozo rácsok száma nem csak 11 a valóságban, ellentétben a modellen 12 részre van osztva.
Valamint túl szélesek az ablakok körüli keretek, és ezáltal kicsik az ablakok.
(semminek nem tudunk örülni :-))
üdv
bs
Szokásos reggeli nettezésem közepette akadtam eme gyöngyszemre. Déli, izzadságszagú modellvasutazás, a’la Turkis.
Érdemes megkukkantani, és vannak letölthető filmek is.
http://www.ferendeci.com/trains/
A V63rol annyit összképben nézve rossz, de a Deák gyártmányok között már jó. Futása eddigi készítményei közül a legjobb. De még így is kerreg, ívekben olyat dől, hogy azt hittem kiborul. A forgóváz maszkok nagyon csúnyák, valamelyiken onnan tudtam hogy az rugó, hogy láttam már mozdonyt élőben. A festés már most kopott. És a végére egy idézett.
A kiállítás legnagyobb sikerét aratta mozdonyunk.
A Fuggerth V43 nem konkurencia, mert az csak müanyag.
No comment.
Konkrétan:
- szerintem baj van az orr-rész dőlésszögeivel,
- túl keskeny az oldalrácsozás alatti kék sáv,
- és a már mások által leírtak (tábla, oldalrács)
pg
Puff neki! Már megint lemaradtam a netről. Permanens programom a péntek esti őrület (hol van már a szomabt esti láz?) aminek egyenes következménye: 1. pénteken rendszerint nem ülök a gép elé, 2. szombat reggel 9 óra csak álmomban létezik. Egyébként ma is kinnt voltam, természetesen 11 után. Kérdésedre - bár ha kinnt voltál, biztosan láttad - a fazon a galérián van (a múltkor is ugyanott) az ablaktól visszafelé talán a harmadik asztalnál. Pont az orrom előtt vitték el a minta V40-est HO-ban (nem dőltem kardomba, mert én TT-zek, de TÉNYLEG GYÖNYÖRŰ!)
Hali BoGar!
Mindíg vannak nálam szerencsésebbek, nekem sajna az axelero a limit (vagy legalábbis nálam nem megy több egyszerre - lehet hogy el kellene olvasnom az ASDL megállapodást?)
Üdv: Péter
Nem tudom, nem emléxem rá, ki volt kint annak idején a börzén, amikor megvettem a műgyanta V63-ast. Elnézve a Deák félét, állítom az enyémhez fel sem érhet. Elnézegetve egyetlen hibát találtam, (persze a fizikai sérülést leszámítva,) ez pedig az, hogy túl vastagra csinálták a forgózsámolyt, amely kanyarodáskor bizony kilóg a kasztni alól. (A fizikai sérülés nem más, minthogy hő hatásra sajnos a kasztni egy oldala picit deformálodott.) A Deák félén érdekes, hogy nagyon át lehet látni a szürke bordák között, holott a valóságban én még sose láttam át. (Lehet, hogy az én szemem rossz??)
Nem biztos, hogy ez a V63 olyan rossz. Egy modell egész másképp mutat egy ilyen nagyfelbontású képen, másképp szabad szemmel nézve, másképp a pályán.
Egy V40-est pedig nagyon pontosan össze kell rakni, mert sok apró alkatrész van rajta, Kandó-háromszög etc.
Süveges Attila készít nagyon szép magyar modelleket, egy M43-at láttam, ha V63-at is készít akkor olcsóbb is mint a Deák.
Műgyanta, de nagyon igényes, szép, nem csillogó festés, korlátok, minden.
És még kicsit OFF, nem kell különösebb technikai bravúr, hogy a Deák Modellsport könyvtáraiban megtaláljunk még pár képet, pl ezt :) És innentől már teljesen OFF:
kép1 kép2 Csak hogy tudjuk, a vasútmodellezők is szeretik a humort :) (Van még jópár ilyen karikatúra ott.)
ON
Bízom benne, hogy lesz szép fröccsöntött, vagy akár szép réz belátható időn belül, mert megépíteni nem tudnám a mozdonyt (kézügyességem nem elég jó hozzá), és évek óta álmom egy Gigant-modell :-)