Na sikerált meg vennem a már régota keresett scannert, és csináltam egy proba képet, vélemények?
http://kep.tar.hu/luc72/index.phtml?aid=27504763&pid=709673&beginnum=140
A porosz G8-ról van valakinek fényképe? Lehet, hogy hozzá fogok jutni egy BR56-oshoz, és lehet, hogy átfestem zöldre, csak nem tudom, hogy pontosan mi és hol volt rajta zöld, és milyen árnyalata volt (a kaszni ugye nem tér el a BR56-tól)?
Ja és Wintrack: nálam angol verzió fut, csak az english alkönyvtárban lévő setup.exe-t kell telepíteni. Telepítés után, utólag a programból már nem lehet módosítani a nyelvet.
Még egy kérés: úgy veszem észre, hogy többen jártok külföldön, hálás lennék ha utána tudna valaki nézni LENZ LR101 feedback modulnak. Itthon nem kapok, és nem is tudom mikor kapok. Előre is köszi
Egy kicsit lemaradtam a témában, mert minden időmet az asztal építésével töltöm (este 9-hajnali 2-ig) miután elcsendesedett a 2 gyermekem + lázasan dolgozom a weboldalamon, ahol a terepasztalom építését, a járműállományomat a LENZ redszert és a 0e-s kertivasutat is gazdag képanyaggal bemutatom.Múlt hétem vettem egy 4.1 Mpixeles digitális gépet, 2 napig tanultam vele modellt fényképezni, most már ez is megy. No, lényeg a lényeg. A Roco Alpinline 70 méteren fut a kertben a kerítés melleti töltésen, áprilisban, ha beköszönt a jóidő megcsinálom a 2 hurkot. Szép és nagyon mutatós a növények között bujkáló piros vonatok.. Csak egy, mint írtam egy kicsit sokba került a vége. A váltók mellett még a sínekkel is volt gondom, csak úgy tudtam a maradékot hosszú nyomozás után Ausztriában beszerezni, hogy elhoztam az egész raktárkészletet, úgyhogy rengeteg apróság a nyakamon maradt, majd ha érdekel valakit közzéteszem cikkszámok alapján.
Síntémában: PILZ-el kezdtem én is, aztán felszedtem az egészet, és 2.1 Roco-ra váltottam: az ok: csak olyan váltókat kaptam a M&H-nál, amiket nekem kellett összeszerelni, hiába csürtem csavartam forrasztgattam, a rövidebb mozdonyok lassúmenetnél megálltak, mert a váltók szárai a terheléstől bebuktak és áramhiány lépett fel. Aztán ugyanígy jártam a szerelt angolváltókkal...Végül az építkezés miatt annyira megrongálódott a régi asztal, hogy mérgemben szétszedtem és nekiálltam egy újnak, profi módon, tanulva a hibákból és digital-PC irányítással. Az eredményt pár hét múlva meglátjátok.
Üdv csikosháTTú!
Igy igaz ahogy irtad, de a www.hobby-shop.cz
lapját megnézve a H0-STANDARD sokkal nagyobb
választékot kinál.(különböző kereszteződések,
váltó kombinációk, sőt H0-H0e, H0-H0m váltók
és "összevont" sinek is vannak)
Érdemes megnézni!
Üdv! b.
Üdv!
Most itt reggel, a munkahelyemen nem tudom pontosan megnézni,scak a mercuriot néztem, de ott is a porosz G8.2 a BR 55.Úgy emlékszem, hogy a BR 56-os magasabb számú. G8.10 és 12.Szia
A Modellkit-ben illetve H&M-ben is kaphatóak a Pilz Code 100-es sínrendszere (2.5mm).
Az árakra pontosan nem emlékszem, egy sima váltó állítómű nélkül valamivel 2000 ft alatt van az angol 4000 ft körül.Az Elite Code 83 még nem takálkoztam.
A Tillig tényleg gyárt H0 sínrendszert, egy 2,5-öst, és egy 2,1-est is. Árakat nem tudok én sem, a hajdani PILZ gyárat vették meg.
H0-Standard a 2,5-ös:
Egyenesek:
228mm
114mm
64mm
57mm
53mm
50mm
Ívek:
R380mm, 22,5 fok
R435mm, 22,5 fok
R490mm, 22,5 fok
R545mm, 22,5 fok
R600mm, 15 fok
Flexi sínek: 890mm, és 470mm
Kitérők:
15 fokos egyenes,
7,5 fokos egyenes,
Belső íves, R453/R885mm
"Y" kitérő, 15 fokos
Hármas kitérő, 15 fokos
Angol váltó
15, és 30 fokos átszelés.
A sínek és kitérők kitben is kaphatók, de csak a Lajtától nyugatra, a bécsi út tulsó végén. Kis hazánkban még nem láttam boltban.
A H0 Elite a 2,1-es rendszer, az még jobb választékkal van. (Ott túl a ...)
Bocsánat, de a porosz G8 a későbbi BR 56! (A hajdani szoci BTTB legjobb, és legszebb modellje, nekem három van belőle, a Tillig azóta is gyártja, gyakorlatilag változatlan kivitelben.)
Tengely elrendezése 1D, és egy háromtengelyes szerkocsija van. A BR55 tengely elrendezése D, és ebből volt a MÁV-nak pár darab, ezek szerint különböző 410-e. Ha jól tudom a porosz G6 volt.
Végre elkészült Szergejem MÁVos átalakítása. M62 182 volt a kiszemelt áldozat és mondhatom nagyon jól sikerült. A hétvégén- ha hazaérek- csinálok róla pár képet kocsikkal kiegészítve:-)
A Márklin csak a meghajtast vedte le, de azt hiszem, hogy azert nem igen fognak majd sorban allni a "hakkerek". Bizom benne, hogy jobb megoldas mint a C motor vagy a klasszikus Marklin attetel.
> Maerklin egy nagyon ötletes dologgal ált elő, amit le is védettet.
> H0ban az áramszedőt irányítani lehet, azaz digitál vezérléssel fel ill. le lehet kapcsolni a vezetékről.
Nem hiszem, hogy levédethette! Az ötlet ugyanis nem új, és nem is az övé.
Amikor jó 10 évvel ezelôtt Amerikában elindultak a tárgyalások a DCC szabványosításáról, akkor egy pár DCC mellett lobbyzó modellezô bemutatott az NMRA-nak DCC-s megoldásokat. Egy svéd modellezô, aki nem amerikai létére is az NMRA tagja, egy svéd 3 részes ércmozdonyt (Dm3) mutatott be, aminek DCC-vel vezérelhetôek voltak az áramszedôi. Volt róla fénykép az MR-ben.
Üdv!
A helyzet az, hogy én is 2.5-ből épitkezem.
1.Mert a közel 35 éves "gyűjtemény" kerekeit
kissé nyűgös lenne lecserélni.(Itt a mozdonyokra
gondolok első sorban.)
2.Mert a meglevő PILZ váltóimat elkezdtem
felújitani (ROCO Hobby line hajtás,némi ROCO
flex sin szétbarmolása,idő,türelem,némi
gyakorlat szerzése árán.)
Tudtom szerint a Hobby line-on belül van még:
jobb-bal ives váltó hajtás nélkül
jobb-bal 12 fokos váltó -"-
Y váltó -"- is.
Aztán a TILLIG is gyárt 2.5-öst.
(Komplett PILZ kinálatot.Árakat sajnos
még nem tudok, de a téma folyamatban van.)
Ha okosabb leszek, megosztom Veletek!
Szombaton megyünk, sokan ismerjük egymást, akikkel még nem találkozunk,azok nézzenek hátra a büfé hátsó asztalához, ott leszünk.A BR 55 szerintem is porosz G8.Én is 2,5-ös sínekből építkeztem, (hobby), és szerintem is jó minőségű, és csak azoknak a váltóknak más a geometriája, amihez fixen van rögzítve az állítómű.
Üdv mindenkinek
Üdv a fórumban. Jómagam is nem túl régen kezdtem a műfajt, és hozzád hasonlóan szembesültem a sinválasztás problémájával. Én igy látom a kérdést:
A kőágyazatmintást valóban szeretik a kereskedők, nagyobb rajta a jutalékuk. Sok elemböl áll, szinte mindent ki lehet rakni belöle, kompakt. Szerintem azonban 1) nem túl szép maga a kőágyazat kidolgozása, és 2) a standard elemektől eltérő dolgokat nem lehet megoldani, azaz nincs hozzá flexibilis sin, és fűrészelni sem egyszerű.
Én a 2.5 mm-es sinanyag mellett döntöttem, az alábbi okok miatt:
- olcsóbb,
- szerintem, ha csinálsz neki ágyazatot, szebb,
- gyakorlatilag bármit ki lehet rakni belőle (figyelembe véve a legkisebb ivet persze).
A 2.5 mm-es vonalon belül az olcsóbb, Hobby Line-t választottam, mert meggyőződésem, hogy annyival nem jobb a Modell Line, mint amennyivel drágább.
A Hobby Line-on belül én az alábbi létező elemekről tudok:
- flexi sin, kb. 90 cm hosszú,
- bal-, jobb váltó (elektromosban biztos van, kéziben nem tudom),
- 2/3-os egyenes,
- 1/3-os egyenes,
- 1/4-es egyenes,
- 1/6-os egyenes,
- 1/1 nagy köriv,
- 1/1 kis köriv.
Ezekböl gyakorlatilag bármit meg lehet csinálni, kell még hozzá egy fűrész. Az 1/1-nél rövidebb ivek kialakitásakor édemes a köriveket vágni (nem pedig flexi sint), igy a sugár változatlan marad.
Mivel a lista nem tul hosszu, érdemes 1-1 darabot mindegyikből beszerezni, ami a tervezést nagy mértékben megkönnyiti. (A Modell&Hobby-nál a flexi sin kb. 500 Ft, a váltók 2.300, az összes darabra mért sin pedig 130 Ft. -- Ha jól tudom, épp elfogyott nekik a jobb kitérő.)
A fentiekből már kiderült, hogy én nem a kerékcserére szavazok. A többiekkel egyetértek, hogy a kocsiknál ez nem okoz túl nagy gondot, azonban ha valaha is fontolóra veszed régi Piko gőzösök beszerzését (amit szerintem érdemes), akkor már kissé problémásabb az átalakitás. Ha a jövőben vadonatúj mozdonyokat tervezel vásárolni, akkor ez a kérdés nem releváns.
Ami pedig a tervező szoftvereket illeti. Én a saját asztalomat a Wintrack segitségével terveztem. Angol verzióról nem tudok. A sinválasztási lehetőségek között van egy "Roco 2.5 mm Gleissystem" elnevezésű, ami megfelel a Hobby Line sineknek a kitérők kivételével (a programban 12.5 fok, a Hobby Line viszont 18 fok). Pályaudvaron belül a kitérők eltérő szöge nem igazán okoz gondot, elágazásoknál azonban korrigálni kell a különbséget. Nekem bevált.
Volt egy korábbi kérdésed a katalógusokkal kapcsolatban is. A Roco katalógusa tartalmazza a kőágyazatos sineket és a Modell Line sinanyagát. Nekem véletlenül van egy fölösleges, szűz új, angol nyelvű katalógusom, ha érdekel (ajándékba kaptam, miközben már megvettem én is). Ha gondolod, akár ezt, akár sinekkel kapcsolatos témát folytathatjuk emailben is.
A Faller vidámparkhoz csinált óriáskereket, ami tényleg az, és minden kosárban világítás van.
A Maerklin egy nagyon ötletes dologgal ált elő, amit le is védettet. H0ban az áramszedőt irányítani lehet, azaz digitál vezérléssel fel ill. le lehet kapcsolni a vezetékről. A mozdony ment a pályán aztán meg ált, az egyik áramszedő lecsukódót, a másik meg felment és a mozdony tovább ment.
A ROCO a MÁVos taurusal ősszel jön, és lesz Gyeseves is.
Volt kint egy pirinyó gőzös ami tényleg gőzös volt, és még egy személykocsit is húzott.
A Gützold BR19ese az valami álom szép lett.
Köszi, ami oldalakat tudtam (sajnos jópár hazai ingyenes tárhely szolgáltató letiltotta a szolgáltatónkat), azokat mind megnéztem már korábban. A kérdés inkább arra vonatkozott, hogy hol csinálják meg biztosan (ne kelljen potyára kimenni), de már megvan a válasz.