Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.03.03 0 0 9152
Ha beírom az oldalad címét, akkor kis várakozás után bejön a FREEWEB főoldala. Onnan hogyan tovább? (Explorer 5 progi)
Előzmény: Facsiga (9151)
Facsiga Creative Commons License 2002.03.03 0 0 9151
Az oldalam címe:
vasutmodellezes.freeweb.hu

Előkészületben:
-PC I/O
-fordítókorong készítése
-léptető motor vezérlés párhuzamos portról

Üdv mindenkinek

Előzmény: V46 021 (9150)
V46 021 Creative Commons License 2002.03.02 0 0 9150
Facsiga honlapján találsz részlts beszámolót netes vásárlásról.
www.vasutmodellezes.freeweb.hu
Előzmény: solo_g (9147)
seTTebello Creative Commons License 2002.03.02 0 0 9149
Weasel_
Korabeli cikk a fázisváltóról Pöschl Imre: A Kandó-féle fázisváltós vontatási rendszerről
Technika 1930/1
1 2 3 4 5
A Ganz-Kandó-Ratkovszky rendszer egy picit bonyolultabb. Nem hiszem, hogy ma sokan el tudnák magyarázni, de ha vannak közöttünk ilyenek, akkor legyenek szívesek!
Előzmény: Weasel_ (9144)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.02 0 0 9148
-"Merversteier"(ha az ár adóval van írva) + 15% vám + 25% Áfa.+ porto. Sajnos sok! Dobozokról is le lehet mondani!:)
Előzmény: solo_g (9147)
solo_g Creative Commons License 2002.03.02 0 0 9147
Üdv mindenkinek!
Olvasgatom már egy ideje fórumot, és lenne egy kérdésem. Bocs, ha már volt róla szó, nem olvastam át az egészet.
Van-e valakinek tapasztalata online modellboltból való rendelésről? Összességében olcsóbb mintha itthon venném ugyanazt? Pl: Lokshop: N-es DB 152, 130 Euro. Erre milyen költségek jönnek még, mennyi lesz a vége mire a gép a kezemben lesz?
by az ex bhv Creative Commons License 2002.03.02 0 0 9146
Sziasztok!

Talán a Kandó könyvben sőt biztos, hogy benne van a téged érdeklő információ!
Zsolt

Előzmény: Weasel_ (9144)
suri50 Creative Commons License 2002.03.02 0 0 9145
HELP!
pg54 és BoGar! Ha még megvan az e-mail címem, küldjetek egy HELLÓ-t, lécci, lécci, lécci. Bill Gates áldozata vagyok, elszállt minden, persze hogy süket lettem. Köszönöm!!
Weasel_ Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9144
Hi!Tudna nekem mondani valaki olyan honlapot(lapokat),ahol a villanymozdonyok elvi működéséről kapok részletesebb leirást????Például a fázisváltóról és a vontatómotorokról sem találtam nem műszaki tanulmányokat folytatóknak értelmes leirást!!Ha valaki tudna ilyeneket vagy hasonlót és leadja nekem ezt az infót azt nagyon megköszönném!!
rezgaras Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9143
Matiz írta:

> Az universalkupplung tenyleg nem huzza annyira ossze a kocsikat, mint a kurzkupplung?

Szerintem ez attól függ, milyen hosszú szárral szereled fel. Ha minden kocsidon universal van és mindegyiken belsô emeltyűvel, ami a kanyarban a kapcsolót kiemeli, akkor szvsz. elég rövidre lehet beállítani a távolságot, hiszen az universalkupplungok úgy kapcsolódnak egymással, mint egy Kurzkupplung: mereven.

Ha viszont vannak olyan kocsik, amik nincsenek kurz-kinematikával ellátva, vagy más kapcsolókat használnak, akkor viszonylag távol kell szerelni az universal kapcsolót is, különben a kanyarban az ütközôk feltámaszkodnak, és az nem szokott jól elsülni. Ráadásul az universal kapcsoló a hagyományos kapcsolóval rövidebbre tolható össze, mint egy másik universal kapcsolóval, mert a hagyományos kapcsoló tolófeje teljesen bemegy az universal villájába. Tehát emiatt vegyes felhasználásnál még a szokásosnál nagyobb távot kell tartani.

Előzmény: Törölt nick (9140)
V46 021 Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9142
A lényeg lemaradt.
A kapcsolófej a ROCO kurzkuplungja.
Előzmény: V46 021 (9141)
V46 021 Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9141
Jónéhány vagonomba tettem egy kis súlyt, + szilikon spricc a kapcsolófejre. A súlytol szebb lessz a járásuk, főleg a kitérőkben. Nem rezegnek be. Amig a szilikon tart a finom összeakasztás is jó.
BT.
Előzmény: etwg (9138)
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9140
Az universalkupplung tenyleg nem huzza annyira ossze a kocsikat, mint a kurzkupplung?
Előzmény: crash__override (9135)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9139
crash__override írta:

> betolod a vonatot az akaszto fole, szetakasztod, tovabbtolod, ameddig kell, es ha elore indulsz, ahol szetakasztottad, ott kettevalik a vonat

Ezt hívják "elô-szétkapcsolásnak". Ezt tudja az Universal is (mármint két Universal egymással), és az eredeti Märklin kapcsoló is. Tudta a híres, sohasem árult Piko "i"-Kupplung is.

Az Universal elônye, hogy universal :-))) A régi kapcsolókkal is kapcsolódik. Sôt, ha minden igaz, a Roco Kurzkupplunggal is, de ezt még csak olvastam, ilyet sohasem láttam igaziban.

Előzmény: crash__override (9135)
etwg Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9138
Szorj rá egy kis grafit vagy teflon port. Nagyon meg tud javulni.
Előzmény: Törölt nick (9137)
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9137
Nekem nehezen kapcsolodik. Ket mozdonyt ossze tudok vele kapcsolni, ha az egyik all :) de ket kocsit nem. Szetkapcsolas OK.
Előzmény: crash__override (9135)
martisz Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9136
Véleményem és tapasztalatom szerint is jó a Roco kurzkupplung, csak igen kényes. Elég egyszer megtörni és ha ez a vékonyka műanyag milliméternyit is eldeformálódik, már lehet cserélni, mert olyankor már tényleg szétakad, nem csatlakozik könnyen, stb...
crash__override Creative Commons License 2002.03.01 0 0 9135
Hi,

Az eredeti ROCO kurzkupplung nehezen csatolodik
Szerintem nagysagrendekkel konnyebben csatolodik.

tolatasra tenyleg nem jo!
Neem? Olyat tudsz vele csinalni, hogy betolod a vonatot az akaszto fole, szetakasztod, tovabbtolod, ameddig kell, es ha elore indulsz, ahol szetakasztottad, ott kettevalik a vonat. ennel mar csak a vagononkenti digitalis coupler lenne jobb :-)

Az universal kupplung szvsz bumfordi. A kurzkupplungban az a szep, hogy karcsu, es kicsi.

Előzmény: Törölt nick (9133)
JSB Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9134
Eddigi tapasztalat szerint a legjobb és szemre sem bumfordi. A börzén 180ft/db.
Előzmény: Törölt nick (9133)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9133
Hello!

Az eredeti ROCO kurzkupplung nehezen csatolodik, tolatasra tenyleg nem jo! (Kemenyen ra kell durrannia a mozdonynak a szerelvenyre ha ossze akar kapcsolodni!) Az universal szepen csatlakozik de nagyon csunya. Talan a Fleischmann a legszebb; viszont azt nem ismerem, mennyire lehet vele tolatni.

Előzmény: rezgaras (9130)
luc72 Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9132
Én is átalakítottam a megmaradt PIKO vagonokat, itt egy kép róla:
http://kep.tar.hu/luc72/index.phtml?aid=27504763&pid=588794&beginnum=60
Előzmény: Törölt nick (9127)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9131
Új képek vannak a
http://kep.tar.hu/br56
képtárban, a vasútmodell, és a repülés albumban.

SÜNÖCSke!
Az adataid között lévő címre ment egy e-mail!

rezgaras Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9130
lelketlen írta:

> Éppen most kezdtem bele a "kurz"-ositásba.

Mennyire "kurz"? Valódi régi Roco Kurzkupplung, vagy az Universalkupplung?

Az eredetirôl nem sok jót olvastam. Azt állították róla, hogy rövidnek róvid, egyenesnek is egyenes, de nem kapcsolódik könnyen, tolatásra nem igen alkalmas. Az Universal jobb, de szvsz. egy kicsit bumfordi. Lásd:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/oldcar/o_car11.jpg

Előzmény: lelketlen (9126)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9129
Kivánok!

Nem elég, hogy Kend repülőnapokra jár, törvénytelenül jó kamerája van, még vasútmodellezik is?! -)))))

Üdv közöttünk!
csíkos

Előzmény: manhattani (9108)
gyozy Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9128
Miért mit kóstált?
Én is gondoltam már erre az átalakításra.

gyozy

Előzmény: Törölt nick (9127)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9127
Lattam, probaltam, Erkel utcaban. Az araval volt bajom, nem biztos, hogy megerte volna minden teherkocsimra felszerelni. (Ha gonoszkodni akanek, azt mondanam: ilyet kellene gyartani es olcsobban adni...) Mint otlet, jo, de nalam maradt a vegyes-uzem vegyes mozdonyokkal, ekkorka asztalon meg nem okoz gondot.
Előzmény: crash__override (9125)
lelketlen Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9126
Hali!
Éppen most kezdtem bele a "kurz"-ositásba.
Kapcsolók, befogók különböző változatai...
(PIKO,Klein,Fleischman,stb.)
Ha érdekel,beszámolok az eredményről.
Üdv!b.
Előzmény: Törölt nick (9123)
crash__override Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9125
Matiz irta:
A PIKO teherkocsijaimat nem akarom kidobalni, amit ernek annyit ugysem adnak erte sehol, es ezeket a kocsikat modernebb formaban nem gyartja egy ceg sem...kenyszer, de ez van.
Lehet kapni Roco kinemetik fur kurz kupplung-ot, amit a piko teherkocsik aljara kell eszkebalni. Nagyon jol hasznalhato, es egyszeru a hasznalata. Meg Mo-is lehet kapni :-)
Előzmény: Törölt nick (9123)
lelketlen Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9124
Megnéztem.Nekem tetszik!
Üdv!b.
Előzmény: martisz (9102)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.28 0 0 9123
Hello!

Mar "megoldottam", ROCO kurzkupplungokat szereltem fel, de van vegyes mozdony, amin a regi csatolo is megvan. A PIKO teherkocsijaimat nem akarom kidobalni, amit ernek annyit ugysem adnak erte sehol, es ezeket a kocsikat modernebb formaban nem gyartja egy ceg sem...kenyszer, de ez van.

udv

Előzmény: lelketlen (9115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!