Keresés

Részletes keresés

sneci Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95399

A kördiagramok jobb oldali része nem látszik. Legalábbis nálam.

Előzmény: András-VMC (95398)
András-VMC Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95398

Éppen elkészültem a feldolgozással. Itt van a kiértékelt kérdőív.

Előzmény: Törölt nick (95392)
somytomy Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95397

Ezek szerint az én két éves nickem már "öreg"? :-)

Előzmény: Törölt nick (95392)
makako293 Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95396

Nem tudja valaki véletlenül, hogy a Roco Nohab kerék tengelyének mi a pontos átmérője?

üzemeltetés Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95395

2013-ban a Pannónia-Treffenen Rásonysápberencs váltókörzetében, az állítóműben kicsit átfedésben működő segédérintkezők okoztak zárlatot, amit a központ nem vett jó néven és letiltott.

Előzmény: alsó madárfogás (95394)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95394

A problémát nem én írtam, csak válaszoltam, hasonló értelemben, mint te.

 

Egyébként nem elképzelhetetlen a dolog, de nem is csak a Conradra korlátozódik. Vannak Tillig "doboz" mágneses állítóművem is, és a két gyártmány közül némelyiknél valóban felvillan a foglaltságérzékelő LED-je, amikor megtörténik az átkapcsolás. De a digitális központra nincs észrevehető hatással.

Előzmény: CanGuru (95393)
CanGuru Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95393

Egy olyan Conrad állítóművel találkoztam, aminél a polaritás váltó kapcsoló rossz volt egyik irányba (nem zárt), ezt a rézlapka némi igazításával lehetett orvosolni. Az általad leírt problémával nem találkoztam, pedig 20+ darabot beépítettem már. Ha rendesen van összerakva/jók a lemezkék benne, akkor nem fordulhat elő ez a jelenség, mert a két állás között van némi távolság.

Előzmény: alsó madárfogás (95386)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95392

Nem pont ezzel kapcsolatban, de valamennyire mégis.

Nem volt olyan rég, hogy jött egy-egy új felhasználó és felmerültek kérdései. Feltette, kapott rá választ, rosszabb esetben csak annyit, hogy "olvass vissza". Azonban már jó ideje nincsenek új kérdések. Nincsenek új nickek.

Pont most volt az a kérdőív, hogy mi a helyzet a vasútmodellezéssel. A fórum egy nagyon kis szelete ennek, de ez is jól mutatja, hogy mennyire megállt az élet :(

Előzmény: RhB (95391)
RhB Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95391

...már amennyire ezt válasznak lehet tekinteni. :-)))

 

Előzmény: Törölt nick (95390)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.27 0 0 95390

Lehet a kérdező azóta is rendületlenül ül a fórum előtt és válaszra vár. Öröme pedig 14,5 év után teljesedhet be :)

Előzmény: V63-017 (95388)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.26 0 0 95389

Hát, az tuti, hogy tiéd a "hozzászólásra leghosszabb idő után választ adó" megtisztelő cím! :-D

Előzmény: ISVE (95387)
V63-017 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 95388

Azért 14 és fél év távlatában lehet már változott a helyzet! :D

Előzmény: ISVE (95387)
ISVE Creative Commons License 2014.02.26 0 0 95387

Aztán hová írjon az elvetemült?

Előzmény: DoubleBack (-)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.02.26 0 0 95386

Azt akarod mondani, hogy a két áramkör (a bal/jobb sínszál és a szívdarab között) bizonyos ideig egyszerre zárt, ezért lehet zárlat? Elképzelhető, de nálam nincs befolyással a digitális rendszer működésére, a zárlatvédelem ennyi idő alatt nem old le.

Előzmény: üzemeltetés (95384)
lalamester Creative Commons License 2014.02.26 0 0 95385

Megtudná-e valaki mondani a narancsszínű Nohab színkódját? Előre is köszönöm!

üzemeltetés Creative Commons License 2014.02.26 0 0 95384

A Conrad végállás kapcsolós kialakítás, választása esetén, mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a két állás kapcsolási időtartama átfedésben van, ami váltószív polarizálásra történő alkalmazásnál, zárlati helyzetet idéz elő és ez digitális rendszerben teljes rendszerleállást is okozhat.

Előzmény: makako293 (95378)
Wolfchild4hu Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95383

Úgy tűnik :-), de nem baj, szerintem fontos, hogy ne csak a modellek és makettek, kerüljenek bemutatásra, hanem a mögöttük álló ember is. Minél több emberhez jut el annál nagyobb az esély egy-egy új arc bevonzására, a vérfrissítés meg mindig jól jön. :-)

Előzmény: András-VMC (95377)
InterDimarson Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95382

Sajnos a tulajdonosa elvitte tőlem a MIBA említett számát, így képeket nem tudok küldeni.

De végül is nem túl bonyolult a dolog. A váltó közepét, azaz a szívrészét kisméretű koronggal, vagy fűrésszel

ki kell vágni, majd a két szélén lévő vágányszakasz alatti talpfákat összekötő műanyagrészt le kell vágni, majd el kell választani a váltó többi

részétől, így a váltó közepe gyakorlatilag egyben eltávolítható. (Ki kell pattintani a sínrögzítőcsavar imitációjából a sínszálakat.)

A magazinban, mivel rejtett pályaudvarra szánták a feljavított váltókat, ott a kivágott rész helyére

egy talpfavastagságú polisztirollapot helyeztek el, majd erre ragasztották fel a kiesett sínszakaszokat, majd  végeztél el

a betápot.

Persze lehet talpfákat is készíteni, s arra ragasztani, vagy forrrasztani, de ez már Váltógyártó kolléga szakterülete.

Addig még nem jutottam, hogy a szívrészt összehozzam, de a közepétől már három váltót megszabadítottam. Illetve a 

az eltávolított műanyagból készült terelő síneket (nem tudom, hogy ez-e a neve) már meghajlítottam, s Váltógyártótól

ellesve meg is reszeltem a szükséges helyeken.

Szóval dolgozom a művön...

 

 

Előzmény: somytomy (95375)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95381

Nem tudom, hogy észrevetted-e, hogy a Piko ráadásul csak egy átépítőkészlet a 4800,- forintos állítóműhöz.

Előzmény: makako293 (95378)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95380

A Conradot.

Előzmény: makako293 (95378)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95379

Hinnye. Azt hiszem megtaláltam a leginkább túlárazott, modellnek koránt sem nevezhető, elemes játékvasút szettet az interneten: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=218822

makako293 Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95378

Véleményetekre lennék kíváncsi föld alatti váltóállító mű témában, lassan nekiállok első modulomhoz!

 

Melyiket érdemes választani?

 

http://www.vasutmodell.com/piko-55273-kit-for-switch-machine-underfloor-installation

 

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=219998

 

Előre is köszönöm!

 

András-VMC Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95377

Úgy tűnik az interjúk hete van. :) Nálunk Tóth Gábor beszél a kezdetekről és a fiatalok vasútmodellezéshez fűződő viszonyáról (a teljes sorozat ezen a linken lesz elérhető). 

Előzmény: Wolfchild4hu (95376)
Wolfchild4hu Creative Commons License 2014.02.24 0 0 95376

Üdv mindenkinek!

 

Újabb cikkel gazdagodott a Fűtőház arcképcsarnoka, a mostani írásomban bemutatkozik: Térköz

 

somytomy Creative Commons License 2014.02.24 0 0 95375

Ez a megoldás engem érdekelne bővebben is, mert már régóta küzdök egy polarizálatlan váltómmal. (Nem is annyira a váltóval, mint inkább azzal, hogy némelyik mozdonnyal csak nagy svunggal lehet átmenni rajta, már ha egyáltalán sikerül)

Előzmény: InterDimarson (95373)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.24 0 0 95374

Jó lehet! Kisfaludy Zsolti csinálta ezt a PIKO-A váltóival, bár ő a csúcs és a könyöksínek közé rakott egy vékony réz lemezt, és azt táplálta meg. Amikor a kerék rágördül a műanyag részre, a nyomkarima ráfekszik a réz lemezre, és onnan kap delejt. De ezt a technikát alkalmazzák a Fleischman ágyazatos kitérőknél is. Lehet, hogy előbb meg kéne próbálnod így, mert a szívdarab cseréje (beleértve a megfelelő szög elkészítését) nem egyszerű művelet!

 

Természetesen RP-25-ös kerekeknél felejtős a lemezes technika, ott muszáj a szívdarabot cserélni.

Előzmény: InterDimarson (95373)
InterDimarson Creative Commons License 2014.02.24 0 0 95373

Tiszteletem mindenkinek!

Korábban nézelődtem a Mediker honlapján, s láttam néhány igen olcsó, régi Roco váltót. Itt:

http://vasutmodell.com/h0-modellek-kiegeszitok/h0-sinrendszer-roco-peco/roco-egyeb-kiegeszitok

 

Hasonlóan szinte fillérekért szereztem már pár darabot korábban, a szívdarabnál lévő műanyagot cserélem ki fémre, s készítem hozzá a betáplálást is.

A rejtett (felszín alatti) tároló vágányoknál lesznek használatban, mint minden váltó nálam, ezek is szervós

mozgatásúak lesznek majd a jövőben.

Remélem sikerül üzembiztosra elkészítenem. Vélemények?

 

Ma találtam rá erre a megoldásra a MIBA Spezial 79. számában.

Nem innen van az ötlet, a váltó ára volt a vonzó...

Remélem sikerül...

 

Üdv.

Dimarson

 

 

 

András-VMC Creative Commons License 2014.02.24 0 0 95372

Jaj, de hétfő van, szóval a hétvégén a kollégáktól az alább idézett választ kaptam:

 


"Én az UHU Allesklebert vagy az UHU műanyagragasztót ajánlanám neki. Mindkettő zselés állagú!
Balázs"

 

Remélem sikerül megoldani a problémát.

Előzmény: vasútőrült (95344)
Hernyofan Creative Commons License 2014.02.23 0 0 95371

az a helyzet, hogy ezt fordítva szokták inkább, vagyis hogy a mozdony és a kocsik közötti áramvezetés iránya a gép felé vezet, máshogy mondva, a kocsik kiegészítik a mozdonyt

 

Hát, azt nem tudom, hogy szokták - illetve azt tudom, hogy ahol így szokták, ott a vonatoknak rengeteget kell futniuk, és fontos a nagyon biztos áramszedés. Hazai pályán én a modern, jó futású, jó súlyelosztású mozdonyoknál nem találkoztam áramszedési problémákkal, még a szedett-vetett Teppichban-omon se. :) Ha mégis, azt egy gyors pálya-, vagy keréktisztítás megoldja.

 

Soroltál előnyöket, amik részben méltányolhatók, de például a villogásra nem jelent végleges megoldást (lehet úgy kialakítani a kocsi áramszedését, hogy önállóan is tökéletes legyen, nem beszélve a kondenzátoros kiegészítésről).

 

Kondenzátorokkal ezt is ki lehet egészíteni, de tény, hogy a világítás része még nem állt össze a fejemben. Próbálgattam több dolgot is, mindegyik másért jó, vagy éppen rossz.

Egyéni áramszedés: mostanság lehetőségem nyílt sok gyártó sok kocsijába világítást pakolni, és áramszedést beépíteni. Furcsák a tapasztalataim: találkoztam pár olyan kocsival, aminek nagyon jól kiépített gyári áramszedése volt ( Brawa Halbi ), atombiztos működéssel. A beleépített világítás fénye meg se rezzent ( ez kerekenként szedi az áramot, hihetetlenül jól meg van csinálva ). Más kocsiknál az általam beépített érintkező, amely a tengelyről veszi a delejt, tökéletes eredményt hozott. Megint másoknál ugyanez a megoldás nem működik rendesen, akárhogy bűvölöm. Van, ahol a gyári is rossz ( pl. a Roco CityShuttle ingám gyári áramszedése ).

 

Úgyhogy őszintén szólva még csak kutatok az ideális megoldás után. Lényeges lenne, hogy olcsó legyen, mert elég sok kocsiba kellene betennem. Ehhez ideális lenne a LED szalag: méterét már 1000 Ft.- alatt is lehet kapni, abból kényelmesen kijön három, vagy négy kocsi. Viszont ez rengeteg áramot zabál a gyári kocsivilágításokhoz képest. Ezen tulajdonsága miatt a kondenzátorral való kiegészítése sem túl egyszerű... Úgyhogy próbálom átvariálni, illetve kihozni belőle valami kisebb áramú, kispénzű kocsivilágítást, de tény, hogy még nincs végleges megoldás a fejemben. A kapcsolhatóság miatt szimpatikus a mozdonyról táplálás - meg egy kicsit talán azért, mert olyan, mint nagyban: a mozdony látja el energiával a vonatot.

 

Sőt, elegendő lesz a dekóder kimeneteről adható áramerősség?

 

Ezt egy viszonylag egyszerű áramkörrel, egy tranzisztor beiktatásával meg lehet oldani.

Előzmény: alsó madárfogás (95368)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.02.23 0 0 95370

... és csináltam 7 darab TTe kitérőt is. Aki esetleg úgy látja, hogy ezek ugyanazok, mint a H0f kitérők a múltkor, az nem a véletlen műve. Mivel ezek szervóval lesznek állítva, ezért rugalmas csúcssínekkel készültek.

 

   

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!