2013-ban a Pannónia-Treffenen Rásonysápberencs váltókörzetében, az állítóműben kicsit átfedésben működő segédérintkezők okoztak zárlatot, amit a központ nem vett jó néven és letiltott.
A problémát nem én írtam, csak válaszoltam, hasonló értelemben, mint te.
Egyébként nem elképzelhetetlen a dolog, de nem is csak a Conradra korlátozódik. Vannak Tillig "doboz" mágneses állítóművem is, és a két gyártmány közül némelyiknél valóban felvillan a foglaltságérzékelő LED-je, amikor megtörténik az átkapcsolás. De a digitális központra nincs észrevehető hatással.
Egy olyan Conrad állítóművel találkoztam, aminél a polaritás váltó kapcsoló rossz volt egyik irányba (nem zárt), ezt a rézlapka némi igazításával lehetett orvosolni. Az általad leírt problémával nem találkoztam, pedig 20+ darabot beépítettem már. Ha rendesen van összerakva/jók a lemezkék benne, akkor nem fordulhat elő ez a jelenség, mert a két állás között van némi távolság.
Nem pont ezzel kapcsolatban, de valamennyire mégis.
Nem volt olyan rég, hogy jött egy-egy új felhasználó és felmerültek kérdései. Feltette, kapott rá választ, rosszabb esetben csak annyit, hogy "olvass vissza". Azonban már jó ideje nincsenek új kérdések. Nincsenek új nickek.
Pont most volt az a kérdőív, hogy mi a helyzet a vasútmodellezéssel. A fórum egy nagyon kis szelete ennek, de ez is jól mutatja, hogy mennyire megállt az élet :(
Azt akarod mondani, hogy a két áramkör (a bal/jobb sínszál és a szívdarab között) bizonyos ideig egyszerre zárt, ezért lehet zárlat? Elképzelhető, de nálam nincs befolyással a digitális rendszer működésére, a zárlatvédelem ennyi idő alatt nem old le.
A Conrad végállás kapcsolós kialakítás, választása esetén, mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a két állás kapcsolási időtartama átfedésben van, ami váltószív polarizálásra történő alkalmazásnál, zárlati helyzetet idéz elő és ez digitális rendszerben teljes rendszerleállást is okozhat.
Úgy tűnik :-), de nem baj, szerintem fontos, hogy ne csak a modellek és makettek, kerüljenek bemutatásra, hanem a mögöttük álló ember is. Minél több emberhez jut el annál nagyobb az esély egy-egy új arc bevonzására, a vérfrissítés meg mindig jól jön. :-)
Ez a megoldás engem érdekelne bővebben is, mert már régóta küzdök egy polarizálatlan váltómmal. (Nem is annyira a váltóval, mint inkább azzal, hogy némelyik mozdonnyal csak nagy svunggal lehet átmenni rajta, már ha egyáltalán sikerül)
Jó lehet! Kisfaludy Zsolti csinálta ezt a PIKO-A váltóival, bár ő a csúcs és a könyöksínek közé rakott egy vékony réz lemezt, és azt táplálta meg. Amikor a kerék rágördül a műanyag részre, a nyomkarima ráfekszik a réz lemezre, és onnan kap delejt. De ezt a technikát alkalmazzák a Fleischman ágyazatos kitérőknél is. Lehet, hogy előbb meg kéne próbálnod így, mert a szívdarab cseréje (beleértve a megfelelő szög elkészítését) nem egyszerű művelet!
Természetesen RP-25-ös kerekeknél felejtős a lemezes technika, ott muszáj a szívdarabot cserélni.
az a helyzet, hogy ezt fordítva szokták inkább, vagyis hogy a mozdony és a kocsik közötti áramvezetés iránya a gép felé vezet, máshogy mondva, a kocsik kiegészítik a mozdonyt
Hát, azt nem tudom, hogy szokták - illetve azt tudom, hogy ahol így szokták, ott a vonatoknak rengeteget kell futniuk, és fontos a nagyon biztos áramszedés. Hazai pályán én a modern, jó futású, jó súlyelosztású mozdonyoknál nem találkoztam áramszedési problémákkal, még a szedett-vetett Teppichban-omon se. :) Ha mégis, azt egy gyors pálya-, vagy keréktisztítás megoldja.
Soroltál előnyöket, amik részben méltányolhatók, de például a villogásra nem jelent végleges megoldást (lehet úgy kialakítani a kocsi áramszedését, hogy önállóan is tökéletes legyen, nem beszélve a kondenzátoros kiegészítésről).
Kondenzátorokkal ezt is ki lehet egészíteni, de tény, hogy a világítás része még nem állt össze a fejemben. Próbálgattam több dolgot is, mindegyik másért jó, vagy éppen rossz.
Egyéni áramszedés: mostanság lehetőségem nyílt sok gyártó sok kocsijába világítást pakolni, és áramszedést beépíteni. Furcsák a tapasztalataim: találkoztam pár olyan kocsival, aminek nagyon jól kiépített gyári áramszedése volt ( Brawa Halbi ), atombiztos működéssel. A beleépített világítás fénye meg se rezzent ( ez kerekenként szedi az áramot, hihetetlenül jól meg van csinálva ). Más kocsiknál az általam beépített érintkező, amely a tengelyről veszi a delejt, tökéletes eredményt hozott. Megint másoknál ugyanez a megoldás nem működik rendesen, akárhogy bűvölöm. Van, ahol a gyári is rossz ( pl. a Roco CityShuttle ingám gyári áramszedése ).
Úgyhogy őszintén szólva még csak kutatok az ideális megoldás után. Lényeges lenne, hogy olcsó legyen, mert elég sok kocsiba kellene betennem. Ehhez ideális lenne a LED szalag: méterét már 1000 Ft.- alatt is lehet kapni, abból kényelmesen kijön három, vagy négy kocsi. Viszont ez rengeteg áramot zabál a gyári kocsivilágításokhoz képest. Ezen tulajdonsága miatt a kondenzátorral való kiegészítése sem túl egyszerű... Úgyhogy próbálom átvariálni, illetve kihozni belőle valami kisebb áramú, kispénzű kocsivilágítást, de tény, hogy még nincs végleges megoldás a fejemben. A kapcsolhatóság miatt szimpatikus a mozdonyról táplálás - meg egy kicsit talán azért, mert olyan, mint nagyban: a mozdony látja el energiával a vonatot.
Sőt, elegendő lesz a dekóder kimeneteről adható áramerősség?
Ezt egy viszonylag egyszerű áramkörrel, egy tranzisztor beiktatásával meg lehet oldani.
... és csináltam 7 darab TTe kitérőt is. Aki esetleg úgy látja, hogy ezek ugyanazok, mint a H0f kitérők a múltkor, az nem a véletlen műve. Mivel ezek szervóval lesznek állítva, ezért rugalmas csúcssínekkel készültek.